Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Wie gaat er naar Het Enige Echte Boekenbal op 11 maart?

Het is het begin van de boekenweek 2008. En de uitgeefster heeft mij voorgedragen en IK MAG ERNAAR TOE!!! Ja jongens, ik ga Harry Mulisch zien. Oeioei, hoe zal ik me gedragen? Mij kennende ... ahum. We moeten in het zilver. Heb ik weer. Mag ik een keer naar het boekengala is het meteen zo'n kleur. Over een zilveren loper, da's weer wel leuk! Dus: wie gaat er nog meer naar toe?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk! Irene, het maakt veel duidelijk. Ik vraag me zelfs af, nu ik dat gelezen heb of iedereen die een kaart heeft ook echt gaat. Er moeten toch nog wel een paar opstandige heikneuters te vinden zijn in Nederland?

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zijn inderdaad veel mensen die er niet (meer) heen willen. Er zijn echter nog meer mensen die zeggen er nooit heen te willen gaan (omdat ze zich realiseren nooit gevraagd te worden, zoals ik :angry: )

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Jullie zijn rebels! Rebelleren tegen iedereen! (Mag ik meedoen? ;) ) Ik vrees dat ik niet zo stomdronken zal zijn om de hele aankleding te jatten. Dries, ik moet me van mijn uitgeverij ook gedeisd houden ... Grrr. Het is niet zo gepast om de incrowd lastig te vallen, schijnbaar. :angry: Wacht maar af, met een beetje charme! Kim: hoe ga jij? In het zilver? Wat toevallig, ik ook! Haha. Als het goed is herkennen we elkaar aan onze auteursfoto op Hyves, denk ik.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mara: mag je iemand meenemen? Of krijg je echt maar 1 kaartje? is je uitgever daar ook? Ik zal de eerste zijn die gaat, mocht ik oit een uitnodiging krijgen. Maar het gaat er wel raar aan toe. De vrijwilligers mogen niet met de gasten praten. (waarom eigenlijk vrijwilligers, zijn die kaartjes zo goedkoop??) En de 'overige' schrijvers mogen niet met de incrowd praten. je mag er wel bij zijn, als je je plaats maar kent. Brrr... Bestaan er richtlijnen? Als je 10.000 boeken hebt verkocht mag je met Beau en van Rooijen praten. Als je er 100.000 hebt verkocht, mag je vragen wat mevrouw Dorresteijn drinkt en als je van minstens drie boeken 1 miljoen exemplaren hebt verkocht, mag je na Mulisch de wc gebruiken? Wat is incrowd?

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: Als mijn man niet ziek wordt of zo, ga ik met hem. Dus twee kaartjes. Of hij moet zo knalzenuwachtig worden, dat kan natuurlijk altijd ...

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, die zou ik dus niet meenemen. Je vertelde eerder dat hij je helemaal niet steunt bij het schrijven. Als van Rooyen dat hoort! Nee, als ik jou was zou ik Marriejeanne meenemen, die weet een aardig woordje over literatuur te babbelen en ze heeft een zwak voor de keizer van het bal. Dan kan er niets meer fout gaan. Doen Mara! O, als je Kluun ziet, geef hem dan een zoen van mij. :nod: Nee, die is vast niet literair genoeg dus mag er niet zijn, maar heeft volgens mij afgelopen jaar wel ongeveer het hoogst aantal boeken verkocht, dus kan niet gemist worden. wat een dilemma. Wat stond er in de rapportlijst van jou dat de uitgever je daar naar binnen heeft gekletst?

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou Mara, kan je nog een boek schrijven: wat heb ik gedaan op het boekenbal? Wees wel voorzichtig, hoor! Je zilveren jurk kan in een zucht, zonder dat je het merkt, worden gestolen. Oeps! Zorg dus voor een gouden foundation. Of nee, toch maar niet... We willen je ongeschonden weer terug.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, luister naar Zjors, Mara! (Niet, dat ik hoop dat je man ziek wordt). Enerzijds kan ik het me wel voorstellen, dat 'gedeisd houden'. Je zult maar iemand zijn (kuch, wie = iets?) en er hangt de hele tijd iemand aan je zilveren sleep te trekken... Ikzelf zou het erg leuk vinden om daar te zijn en alleen maar te kijken. En waarschijnlijk tot de conclusie komen: Het zijn ook allemaal maar gewone mensen die iets kunnen. Metselen is óók belangrijk en gaat vóór schrijven. Tenminste, als een schrijver warm wil zitten. (Hier hebben we een topic over). Daarna, als we warm zitten, wordt het schrijven weer belangrijker. Zo is er altijd een golfbeweging. Nu, daar kun je het met Mulisch best wel een tien minuutjes over hebben. :) Kluun zou me niet interesseren. Of is het een knappe man?

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, maar wat ik niet begrijp is dat er ineens zo 'belangrijk' gedaan moet worden als ze een zootje van dat soort hotemetoten in een hok bij elkaar stoppen. Ik bedoel, die schrijvers kom je toch het hele jaar overal tegen. Op de Manuscripta (erg veel), op lezingen in de biebs, op de Nightwritersavonden, bij de uitreiking van de literaire prijzen in het Chasse, op het lezersfeest in Rotterdam, noem maar op. Ik klets altijd met die lieden, pik soms zelfs een vorkje met ze weg (ze eten vaak ook met mes en vork), maar als ze dan op een boekenbal bij elkaar zijn, mag je er ineens alleen maar met de hoogste achting naar kijken. Wat een kul! Dat is op het kinderboekenbal trouwens anders. Daar tref je zelden iemand waarbij je op afstand moet blijven. En dat zijn toch ook vaak geen kleintjes die je daar treft. Ja, een enkeling houdt niet van gebabbel en houdt zijn zonnebril op of zo. Maar de meeste kinderboekenschrijvers zijn gewoon aardig. Ze zuipen denk ik ook minder. Hoewel iedereen er wel een gratis treinkaartje bij krijgt. :lol:

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mara, vraag aan Mulisch of hij nog steeds "seksueel atleet" is, zoals hij eens op zijn voordeur had gespijkerd. Of maakt hij nu vogelnestjes in de rollator?

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Zjors: Heb jij meneer Mulisch met een vork geprikt??!! Nu begrijp ik waarom ze die waarschuwing geven. Stel dat alle mensen die toevallig 100.000 boekjes verkopen de incrwod met een vork gaan prikken... Kluun is niet knap! Ik zou eerder voor Jaeggie gaan.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, een enkeling houdt niet van gebabbel en houdt zijn zonnebril op of zo.
Paul is ook aardig :angry:

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik bedoel, die schrijvers kom je toch het hele jaar overal tegen. Op de Manuscripta (erg veel), op lezingen in de biebs, op de Nightwritersavonden, bij de uitreiking van de literaire prijzen in het Chasse, op het lezersfeest in Rotterdam, noem maar op.
Of op boekpresentaties, daar kom je ook beroemde schrijvers in het wild tegen waarmee je gewoon gezellig kan kletsen. Of op Ruigoord bij het Vurige Tongen festival, kuddes schijvers waarmee je kan kamperen, drinken en dansen in de kerk. ;) @Redhead, als je Jaeggi wil tegenkomen, moet je naar het dichtersbal gaan, of een dichtersavond. :)

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Irene: hij schrijft ook wel zinnen die niet rijmen... Ik ken zijn boeken helaas nog niet, maar vind zijn weblog geweldig. Met hem zou ik graag eens wat gaan eten. (Met stokjes, dat is dan niet zo gevaarlijk voor het geval Zjors langs komt)

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Redhed, ik heb mezelf eens bij hem te eten uitgenodigd, hij schijnt goed te kunnen koken, maar hij had het te druk...misschien later nog eens. ;) Maar nu gaan we wel heel erg bezijden het onderwerp (Nederlands voor: off topic)

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach ja, dat eten met poeten, dat was toch een prachtig idee, Irene. Ik ga een nieuw plan opstellen: prikken met de romanciers. Ik moet nog een goede pakkende titel bedenken. Iets met prikken en slikken. Ik maak glossy folders met een invulstrookje en dan vraag ik aan Mara en Kim of ze die uitdelen op het BAL. Kan dat meisjes? Heb je meteen een reden om de heren en dames even aan te prikken, Mara. Kun je zeggen: Het is niet voor mezelf (en dan mag het weer). Even over broeden, dit plannetje. Het is kort dag geloof ik he?

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Mara, Ik weet nog niet wat ik aandoe, ik ben iemand die alles uitstelt tot het laatste moment dus waarschijnlijk ga ik op de dag zelf nog even de stad in om ergens een mooie jurk te scoren!! Het zal in ieder geval een open rug hebben, en een lichte kleur. Maar je herkent mij wel hoor, en anders ik jou wel!!!

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors, wat dacht je van "Slapen met Schrijvers" Dan ga je een nachtje bij ze logeren en neem je ze in pyjama een interview af. :)

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Mara, Ik weet nog niet wat ik aandoe, ik ben iemand die alles uitstelt tot het laatste moment dus waarschijnlijk ga ik op de dag zelf nog even de stad in om ergens een mooie jurk te scoren!! Het zal in ieder geval een open rug hebben, en een lichte kleur. Maar je herkent mij wel hoor, en anders ik jou wel!!!
Helemaal offtopic, maar hoe draag je zo'n jurk zonder ondersteuning van voren? (BH) Ik vind een rugloze jurk erg mooi, maar heb geen idee hoe ik dat zou moeten oplossen.

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, ik draag bijna nooit een bh, dus dat is geen probleem. Ik ben nogal tenger gebouwd, zeg maar. Maar anders zou je het met fashion tape kunnen proberen? of je gebruikt een plakbeha (zit alleen aan de voorkant, ook een soort plakspul)? (Inderdaad erg off-topic, hahaha)

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een plakbeha hebben ze niet in mijn maat, dan moet ik maar fashion tape proberen. Als ik het kan vinden Weer on topic: Laat maar zien wie je bent Kim :thumbsup: en ook gefeliciteerd

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou ik vind een plakbeha en fashiontape (waar ik allebei nog nooit van gehoord heb) helemaal niet off-topic. Ik denk dat er mooi uitzien voor de meisjes wel een van de belangrijkste dingen is daar :lol: Gelukkig mag ik alleen naar het kinderboekenbal en daar kom je met een maskertje of een gek hoedje een heel eind!

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Kluun is voorgaande edities wel naar het boekenbal gegaan. En ik dacht Jaeggi ook. Maar voor hetzelfde geld gaan ze niet, hangen ze mij niet aan de neus, hè. :) Ik heb zo'n plakbh ... niet lachen, liet hij los!!! Heb ik weer, zakte zo in mijn (gelukkig strakke jurk) zo naar beneden. En bleef aldaar hangen bij het middel :paranoid: . Dus nu doe ik een strapless, knalwit. Kim, hier is een tip van mij: MEXX heeft een heleboel avondjurkjes over van Kerst- en Oud en Nieuw! Nu met de helft korting! (Heb ik ook gedaan.) Ik ben ook tenger, alleen na twee kinderen zit er meer vorm, zeg maar, grrr. Hebben jullie een MAINE in de buurt van Rotterdam? Da's zo'n boetiek. Ik zou ook graag naar het kinderboekenbal gaan maar dat zit er nu niet meer in, denk ik. Wel denk ik dat mijn uitgeefster aangegeven heeft dat het gewoon een belangrijk boek is. Kun jij ook aan één van je uitgevers vragen, Zjors, met je actuele onderwerpen! :) Ik heb al gehoord dat Mulisch een echte erge rokkenjager is. Oeioei. Maar Inge weet dat ik een behoorlijk ijskonijn ben in gezelschap wat dat betreft. Maar goed ook! ;)

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil ook naar het boekenbal!!!! als Mulisch dan zo'n rokkenjager is, ga ik met hem mee ipv met Prins Charles. Daar word ik vast ook bekend mee!! (sorry, totaly off topic)

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mara: ik moet me van mijn uitgeverij ook gedeisd houden @ Mara: ....hebben ze dat echt zo laten weten. Wat raar. Je bent wie je bent en je moet toch met iedereen een praatje kunnen en mogen maken. We leven tenstotte in een vrij land. Wie het gesprek niet met je aan wil gaan, zal zijn hoofd wegdraaien of doorlopen. Ook een vrije keuze. (of ze schrijven er een mooi verhaal over,....wie me nu toch aansprak,....zo'n mevrouw in een zilvere jurk) Ik zou zeggen leef je lekker uit. Praat, dans, zing, lach, drink en feest er lekker op los!

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Jaja. Doe ik. :wink: Maar ze weten ook dat ik tussen schrijvers in mijn element ben. Het wordt een beetje als applaudisseren voor jezelf gezien. Een beetje onbeleefd om iedereen aan zijn mouw te trekken en aan te spreken als een handtekeningenjager. Zo bedoelt ze het ongeveer. Terwijl je zelf tenslotte ook schrijver bent. Misschien nog niet zo grote naam maar je bent nu eenmaal schrijver. Mijn man gaat gewoon mee, hoor. Die heeft af en toe ook kuren, net een schrijver, hihi. :D

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mara, dan zeg je toch dat je een lezer bent. Als enige tussen al die schrijvers. En die moeten het hebben van lezers. Dan zit je snor. Bedankt voor de tip, Ros. Graag gedaan, Mara. Als je hulp nodig hebt bij die rugloze bh, dan hoor ik het wel.