Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Wie gaat er naar Het Enige Echte Boekenbal op 11 maart?

Het is het begin van de boekenweek 2008. En de uitgeefster heeft mij voorgedragen en IK MAG ERNAAR TOE!!! Ja jongens, ik ga Harry Mulisch zien. Oeioei, hoe zal ik me gedragen? Mij kennende ... ahum. We moeten in het zilver. Heb ik weer. Mag ik een keer naar het boekengala is het meteen zo'n kleur. Over een zilveren loper, da's weer wel leuk! Dus: wie gaat er nog meer naar toe?

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik krijg net te horen dat ik naar het boekenbal mag. Nu pas. Ik heb deze site een beetje gevolgd. Ik heb natuurlijk niets zilverigs... is er ergens een dresscode na te lezen?

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik krijg net te horen dat ik naar het boekenbal mag. Nu pas. Ik heb deze site een beetje gevolgd. Ik heb natuurlijk niets zilverigs... is er ergens een dresscode na te lezen?
Vanmorgen in goedemorgen Nederland zei de presentator: De dresscode is grijs met zilveren accenten.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
een bal betekent dat dat je inhet lang moet? bedankt Eef. Ik had het graag gezien. War een last minute gedoe.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Iedereen alvast heel veel plezier gewenst! Ik hoorde ook dat de dresscode grijs met zilver was, misschien is er in de plaatselijke kringloop nog iets te scoren? Hopelijk zien we 'in de media' wat het is geworden, Ondine ;). Succes!!!!!!

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jullie mogen naar het boekenbal dus niet gaan lopen miepen. Koop een rol aluminiumfolie, wikkel jezelf erin en gaan. Heel veel plezier. :)

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ondine, Nic en Kim: vonden jullie het ook zo druk??? (Understatement.) Eerst gingen we door een wolkbreuk rond Utrecht naar de hoofdstad. Ik en een vriendin, manlief wilde toch niet mee. In de stad doken we het Grand Café in. Met uitzicht op de verlichte stadsschouwburg. Toen het tijdstip, 22.00 uur, in de buurt kwam, kreeg ik toch wel enigszins de bibbers. Al was het alleen al door dat weer. Koud en waaien, brrr. De kaartjes werden ingenomen en niet meer afgescheurd, als voorgaande jaren. Dus de stumperds die buiten wachtten op een tweedehands kaartje hadden pech ... Ik hield het bij drie wijntjes, viel best mee maar ik moest even wat losser worden. Het werd heel snel druk. Ook op de trap. Vlak voor mijn neus rolde iemand zo naar beneden en helaas voor haar viel ze met haar hand in haar glas. Het bloeden viel gelukkig mee. Zo zijn we alle verdiepingen langs geweest. Overal zag je bekende schrijvers en schrijfsters. Thomas Verbogt, Harry Mulisch (die echt ongenaakbaar leek,) heel anders dan Hans van Mierlo met Connie Palmen, die vrolijk waren. Marjan Berk was er ook, heel vrolijk. Chiem van Houwelingen herkende ik, Driek van Wissen, Peter van der Vorst (de royaltywatcher), Hugo Borst, burgemeester Cohen, minister Plasterk, Freek de Jonge, Kitty Courbois, Jan Decleir, Christian Weijts, (vrolijk lachend, ook naar mij.) De Jakhalzen, van De Wereld Draait Door, Mieke Verwey, Kluun, die ik in een overvolle gang tegenkwam. Hij had inmiddels met mijn uitgeefster staan praten en wist alles van me!!! Hans Dulfer, die saxofoon speelde in het midden van het dansende publiek. Leuk! lekker meegedanst. Jan Mulder. En hij was dus de meest benaderbare persoon. Hij vond die vrouwelijke auteurs erg gezellig, geloof ik. Waaronder hij ook mij verstond. Ik moet eraan denken mijn -blote!- schouder niet te wassen, daar had hij tijdens ons gesprek wel vaak zijn hand liggen ... hihihi. Ik stond bij hem aan de bar en hij keek me lachend aan. En ineens zei ik: 'Zeg Jan, ik wil ook een keer in De Wereld Draait Door.' Hij lachen. En zeggen dat ik ze een brief moest sturen waar ze niet omheen konden. Zoveel zat hij ook niet in DWDD. Oké, zei ik. Maar dat ik niet zoveel invloed had. Mijn brief zou niet zoveel stof doen opwaaien. En nu heb ik dus Francine Oomen niet gezien. Terwijl ik met haar een echt gesprek kon hebben: zij heeft voor mijn uitgever in een jongerenboek een voorwoordje geschreven! Nou ja, volgende keer dan? Afgesproken, Francine? Wij waren rond 0.3.00 uur thuis, ja, het duurde tot 03.00 uur of 03.30 uur maar als je daarna nog anderhalf uur moet rijden tja ... We zijn toch pas om 01.30 uur weggegaan. Ik vond het in één woord: GRANDIOOS! Maar ik heb mijn medeforummers dus wel gemist in al die drukte ...

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo te horen heb je het erg leuk gehad, Mara :thumbsup: Wat jammer dat je de andere hebt gemist, misschien volgende keer beter ;)

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mara, een enthousiast verslag van een kennelijk heel succesvol verlopen boekenbal. Wat wil je nog meer? Goed gedaan!

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mara, leuk om je verslag te lezen, ik heb wat kleine stukjes over het bal op tv gezien, zwaar zitten turen of ik één van jullie zag, maar niet dus. :( Jammer dat je de anderen niet gevonden hebt zeg! Weet jij trouwens of er in een of ander tv programma wat uitgebreider in wordt gegaan op het boekenbal?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat duf dat de helft van de namen die je opnoemt niet echt schrijvers zijn, maar gewoon bekende nederlanders... Maar wel heel tof! Heb je nou nog met Kluun gepraat of niet?

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Mara, jammer dat ik je niet gezien heb!! Heb wel nog een tijdje met Nic staan praten. Ik heb op mijn site een klein stukje over gisteravond geschreven (op de pagina 'backstage'). Vond het heeel druk en heeeel heet!!!! Ben niet heel erg lang gebleven ook. Tot hoe laat ben jij gebleven? Inderdaad veel BN'ers daar, die geen schrijver zijn maar alleen maar uitgenodigd waren dankzij hun status. Maar het was zeker leuk om een keer meegemaakt te hebben!

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verslag, Mara! Bedankt. Jammer van de Ongenaakbare, maar ik kan het ook wel begrijpen. Zo iemand bouwt natuurlijk een muur om zich heen en gaat er bovenop zitten, dan wel zich erachter verschansen. Wel raar dat Ondine pas op de dag van het bal zelf een uitnodiging kreeg. :?

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik was duidelijk tweede keus;) Iemand anders was afgevallen, er waren opeens kaartjes over. Maar het was er niet minder leuk om.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oké, ja, dat kan ook, natuurlijk. Inderdaad: toch leuk om daar naartoe te gaan!

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verslag, Mara, :) fijn dat je je zo vermaakt hebt. Een aantal schrijvers die je noemt komen ook naar Vurige Tongen en een paar anderen heb ik wel eens bij een boekpresentatie o.i.d. ontmoet. Het zijn in het echt net normale mensen. :D

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik heb dit nou mijn hele leven al gewild: als een van die auteurs daarbij kunnen zijn. Kim, ik heb je echt lopen zoeken, bij alle brunettes! En Nic. Maar er waren een hoop blonde dames. Ik wist het niet. En dan vragen: ben jij ... en dan zijn ze het niet!!! En het was zeker suuuuuuuuuperheet. Pffft. (Door die wijn natuurlijk, haha.) Wij gingen rond 01.30 uur weg. Ach ja, we moesten nog anderhalf uur terugrijden, hè. Ja, ik heb met Kluun gesproken, kort. Hij kwam op me af en pakte met beide handen mijn hand vast en zei mijn naam. Ik denk dat hij het confronterend vond omdat hij zijn eerste vrouw zo ook kwijt is geraakt. Geëmotioneerd, weet je wel. Maar hij had al met mijn uitgeefster (die was er ook) staan praten. Maar er waren ook een heleboel schrijvers, hoor. Ik ken ze niet allemaal omdat ik meer 'in de jeugdliteratuur' zit. Het zijn inderdaad net normale mensen. Leuk is dat, hè, Irene, om zo met die schrijvers om te kunnen gaan. Trouwens, veel succes bij de Vurige Tongen!

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verslag Mara. Prachtig om dat mee te maken. En het moet zeker een mooi gevoel zijn om als schrijver tussen de schrijvers te staan op het feest van schrijvers.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor mij was de lol ervan af toen ik hoorde en zag dat Adriaan jaeggi heel ernstig ziek is. Je kunt een en ander lezen op zijn weblog. daarin staat ookdat hij een column krijgt in het parool.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Jaeggi klinkt mij erg bekend in de oren, Ondine. Is dat een columnist of eigenlijk een romanschrijver? Hij blogt ook geloof ik, hè? Hoe ziet hij eruit, blond, donker? Of misschien wel kaal?

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mara, hij was vorig jaar de eerste stadsdichter van Amsterdam, maar schrijft ook romans, dus schrijft zowel proza als poezie. Hij recenseert ook dichtbundels in Het Parool en schrijft columns. Ben hem een aantal keer tegen gekomen bij dichtersdingen, aardige man.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
allbei. Ook amsterdams stadsdichter. Googel maar een jaeggi. Dan kom je op zijn blog. Een boom van eenvent, kalend. zit bij NA. Heeft daar een leuk filmpje laten maken met verbogt en nog iemand. Op de NA site te vinden. de good, bad en ugly. Dat was vlak voordat de diagnose viel.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jaeggi is geen stadsdichter van Amsterdam meer, hij heeft zijn stadsdichtersschap afgelopen gedichtendag overgedragen aan Robert Anker.
Trouwens, veel succes bij de Vurige Tongen!
Mara, kom je zelf niet met je kinderen? Dan kunnen jullie onze geweldige medeforummers zien optreden in het kinderprogramma. :nod: