Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

taalergernissen

Hebben jullie dat ook wel eens, dat je een woord of uitdrukking hoort waarbij je haren overeind gaan staan? Ik ben heel benieuwd naar jullie taalergernissen :-) Ik zal beginnen: Ik erger me suf aan 'stukjes'. Overal om me heen praat men tegenwoordig in stukjes: 'Dat is een stukje erkenning....' 'het gaat om een stukje respect...' BLEH!

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Deze gegevens vergemakkelijken eerlijk proces en de vrijlating van de winsten te voorkomen dat onnodige vertragingen en complicaties bij de verwerking van uw winst.' Deze ergerlijke tekst stond net in een juichende mail aan mij gericht, waar ik 500.000 iets, euro's of ponden of zo, gewonnen had. Ik moest eerst heel veel gegevens van me insturen. Dit bericht stond daaronder en daarom was ik er meteen van overtuigd dat het wel goed zat :lol: Ergerlijk die vertaalmachines!

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Niet alleen ergerlijk, vaak volkomen onbruikbaar, krijg je dat soort bespottelijke onzin als hierboven, of nog erger. Als het om een vertaling van een mij enigzins bekende taal gaat, weet ik al snel of het klopt of niet. Maar je zult maar een veraling nodig hebben van iets in een volkomen vreemde taal, Chinees ofzo! Dan kun je nooit controleren of er iets van deugt. :confused:

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had laatst een bespottelijke vertaling van het installeren van een wc-bril.. Ik moest de zin wel ...20 keer lezen.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik las een reactie op Hyves naar aanleiding van een blog. De vrouw in kwestie was de 'buitenlanders' aan het zwart maken (haha) en dat ze de Nederlandse taal niet machtig waren. Het is niet netjes van me, maar dit is een voorbeeld buiten het fijt dat u dat zelf aan de naam etc kunt invullen,gelaat en huidskleur,is het op te vragen....ik kom hier op terug! zo hoord het ook, :confused: Probeer dan maar niet te reageren

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook op Hyves... Ik vond deze creatieve uitdrukking wel grappig :P "Jaaaah! Het gaat met hokken en stoten en zeeeer langzaam maar er is weer internet!"

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Op Hittekst (Teletekst 372) lees ik het volgende:
Noel Gallagher heeft na de breuk van Oasis aan aandacht niet te klagen.
Aan aandacht geen gebrek / Over aandacht niet te klagen. ;)

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat vind je dan van deze prachtige, maar totaal nietszeggende, uitspraak: "#### is de navigator voor de divergerende consument." :confused: (Reclame voor een herenmodezaak, waarbij #### staat vood de naam van het bedrijf.) Totale nonsens, maar het klinkt wel indrukwekkend. :p

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een oudtante van mijn man had het over de jeugd. Och ja, verzuchtte ze, het zijn ook nog maar tienezels (teenagers) Een kennis kwam ons nieuwe huis bezichtigen en zei in iedere kamer: "okay" (verder niets!) We hebben hem verder maar in zijn waarde gelaten, maar dachten er het onze van!

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wie durft deze kamer te huren via Marktplaats? Onderwerp: "direk kamer huurt" Ik heb een vrij de kamer niet zoo veel geroot maar weel voldende een person . 250 in de buurt zuilen naast julijane park als imand itresiert dan bellen .lifste met dames reagiren want wood daar drie frouwen .

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op Hittekst (Teletekst 372) lees ik het volgende:
Noel Gallagher heeft na de breuk van Oasis aan aandacht niet te klagen.
Aan aandacht geen gebrek / Over aandacht niet te klagen. ;)
Dat was me nog niet eens opgevallen. Wel dat je 'm 2x kan uitleggen: als dat Noel geen tekort aan aandacht meer heeft sinds Oasis iets gebroken heeft, of dat Noel sinds zijn breuk geen gebrek aan aandacht van Oasis meer heeft. :P Die marktplaatskameradvertentie... iew.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Medisch: Container of canteter in plaats van Katheter. Reïncarnatie Nummer in plaats van reanimatie nummer. Dan professionele blik houden! xsg

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Als mensen "eigen" zeggen ipv "zelf". Bijv. "Dat heb je allemaal aan je eigen te danken." ipv "Dat heb je allemaal aan jezelf te danken." NB Was het nou "ik erger me" (aan mensen)? en "ik irriteer me" (aan dingen)?

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, je kan het beter even extra hercontroleren Xas. Weet trouwens niet waar tvp voor staat...

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Waar ik me steeds vaker aan erger, is het gebruik in de reclamewereld van het woord slechts. Vrijwel alles is slechts. De biografie van Louis van Gaal? Slechts €49,95. Alle Beatles-remasters? Slechts €239,99 Een retourtje New York? Slechts €399 Ik zie bijna geen reclame meer zonder slechts. Het zorgt voor devaluatie van het begrip, en door de hoogte van de prijs is het gebruik van slechts soms zelfs volkomen lachwekkend. Alsof werkelijk álles, ongeacht de prijs, heel goedkoop is. Volksverlakkerij :angry:

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, een nieuwe auto voor slechts €24.999. Er gaan toch dagen voorbij dat ik minder in m'n zak heb zitten. Ook maanden. Maar wat is nou die TVP? :confused:

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je niks aan het topic hebt toe te voegen maar hem wel in je postgeschiedenis wil helpen, plaats je een TerugVindPost.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ahh! Nou weet ik dat ook weer, van die tvp... Ja met die 'slechts' rage. Alsof de nieuwe auto tussen honderd andere auto's in een meeneemgraaibak in de afprijshoek van de Bentex ligt. Op=op, de andere volkomen nutteloze, maar helaas van invloed wezende leus.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik wil het laatste woord hebben. Hoe komt het toch dat ik 's avonds mijn bed niet kan vinden en er 's morgens niet uit kan komen?