Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

taalergernissen

Hebben jullie dat ook wel eens, dat je een woord of uitdrukking hoort waarbij je haren overeind gaan staan? Ik ben heel benieuwd naar jullie taalergernissen :-) Ik zal beginnen: Ik erger me suf aan 'stukjes'. Overal om me heen praat men tegenwoordig in stukjes: 'Dat is een stukje erkenning....' 'het gaat om een stukje respect...' BLEH!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil het laatste woord hebben. Hoe komt het toch dat ik 's avonds mijn bed niet kan vinden en er 's morgens niet uit kan komen?
Dat zijn slaapergeernissen!Dat heb ja bij ff kletsen gevraagd! :p Hup morgen gewoon op tijd naar boven!En dat rode kruis rechtsboven helpt ook vast wel!Tja! :nod: Ontopic; - x - = + toch? Ik krijg spontaan kippen vel als iemand zegt, Nooit, niet Nooit, geen. En in ons dialect gebeurt dat heel erg vaak!!! Dan zeg ik; Oh altijd wel dus? Aan mezelf, omdat ik de d en t regels niet goed begrijp. Het gevoel ervoor mis en dus veel taalfouten maak *** nav opmerking Tja hieronder: # 293. Ik bewerk hier even, anders raak ik offtopic, Tja Ik autoriseer ze gewoon niet, soms. Ben misschien in een verminderde vorm taaldyslectisch of zo. Korte ei, lange ij, dito. Vind het echt vreselijk hoor! Gaat gelukkig al iets beter de laatste tijd. Boek schrijven helpt!

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Astrid, het is geen kwestie van niet begrijpen met de d's en t's. Gewoon een paar regeltjes onthouden. En, eh... wij hebben geen boven. Dus ik hoef niet eens een trap op. Zes stappen van hier naar de slaapkamer, maar soms is dat heel ver.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Waus: Was die "als dat" bewust...?
Ehm, nee, dat was een foutje :o
Het is je vergeven hoor. Ik moet me op SOL wel vaker inhouden, dat doe ik meestal ook. Maar in dit topic kon ik het niet laten. Een vriend van mij zegt ook vaak "als dat je dit doet, dan..." en soms zelfs "als dat dat zo is, dan..." Ik was er echt allergisch voor, maar door jarenlange "exposure" zeg ik er nu maar niks meer van.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Media, dat is ergerlijk als het gebruikt wordt als een enkelvoud. De media heeft... Iedere keer weer storend.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kruip, speciaal voor jou, nog even door het stof. :o Er stond, al durf ik het haast niet toe te geven, ENKELFOUT. :crybaby:

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh Sehkmet toch! :eek: . Zolang je je fouten kunt erkennen, inzien en toegeven dan valt het idd nog mee hoor :nod:

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vanmiddag liep ik op straat, toen ik een tienermeisje tegen haar vriendin hoorde zeggen: "Hunnie zijn veel dikkerder als ik." :eek: Knap, 3 fouten in een zin van 6 woorden.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op een site waar Franse woordjes staan, er waren wat streepjes vergeten die er wel moesten staan. Eén van de reacties:
MaaRr EeR SttaaN kEeii FeeL FooUtN iiN!!!!!¡¡¡¡¡ EggT SlégTt!!!!!¡¡¡¡¡ SeeLfS N BliiNddE CaaN t BeeTr..!!!!!¡¡¡¡¡!¡!¡!¡!¡!¡!¡!¡!¡!¡!¡!¡!¡!¡!¡!¡!¡!¡!¡!¡!
Zucht... :confused:

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:D :D Hahaha zelfs omgedraaide uitroeptekens! * Ik zag een pamflet met deze irritante tekst: Zumba lessen gratis (!) proberen! Kan er mijn vinger niet op leggen, maar krijg spontaan spierpijn (!) als ik het lees. xsg

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dat gratis aanbieden van goedkope dingen en dan er zo de nadruk op leggen vind ik altijd wel opmerkelijk. Folder: Neem GRATIS mee!!!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Irritant woord: Gratis! (wekt tevens argwaan. Je voelt gewoon dat je evenlater onderstebovengekeerd wordt) xsg

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat zijn Zumbalessen? Leer je daar Zumba spreken? Zo ja, wat is Zumba?
:D 1000 kilocalorien verbranden in een uur. (hoe krijg ik toch die streepjes op de e?!) Dansen op salsamuziek en swingen met die heupen! :thumbsup: Ben van :crybaby: gestopt :o Mijn irritantste woord is toch dirrigeren, terwijl ze denigreren bedoelen :ninja:

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vanmiddag liep ik op straat, toen ik een tienermeisje tegen haar vriendin hoorde zeggen: "Hunnie zijn veel dikkerder als ik." :eek: Knap, 3 fouten in een zin van 6 woorden.
Het had erger gekund: Hunnie zijn veel dikkerder als mij. }) Dank, Sekhmet, voor het door het stof kruipen. Maar dat had niet gehoeven, hoor, het was maar een grapje. :D

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hunnie zijn veel dikkerder als mij, :!: ja, dat was het. Ik dacht al dat ik iets vergeten was. Thx. AP. En ach, zo af en toe door het stof is goed voor de nederigheid. ;)

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik betrapte mijzelf gisteren op 'nachecken' (verbaal). Ik corrigeerde dit maar meteen voor mijn eigen gemoedsrust...

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zocht vandaag naar een leuke kitten op marktplaats: MOOIE WIT- CREME PERS KATERTJE VAN 18 WEEKEN ZOEKT EEN NIEUW BAASJE HIJ IS INGEENT EN ONTWORMT MET STAMBOOM HIJ IS ZEER AANHANKELIJK ECHT EEN KNUFFEL KAT HEEFT U INTRESSE KOM DAN EENS VRIJBLIJVEND EEN KIJKJE NEEMEN WANT DE FOTOS ZIJN NIET ZO MOOI WILT NIET GRAAG OP DE FOTO xsg

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ai, Xas. Dit zal de nekharen van vele leden overeind doen staan. Ik ben het niet, hoor. Ik zoek zelf nog een kat.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat niet zozeer een taalergernis is, maar meer een gewone ergernis, even off-topic: Mensen die reageren op nieuwsartikelen van nieuwssites. Het is ongelooflijk hoe mensen zich toch op elk artikel zo ontzettend negatief kunnen uiten. Zelfs bij positieve berichten verdraaien ze reacties wel weer in voorbeelden van uiterst bittere negativiteit waar ik van moet kotsen. Vreselijk die zwartgallige mensen. Om dan nog maar te zwijgen van hun belabberde taalgebruik. Zo. Dit wilde ik toch een keer kwijt! On-topic.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zocht vandaag naar een leuke kitten op marktplaats: MOOIE WIT- CREME PERS KATERTJE VAN 18 WEEKEN ZOEKT EEN NIEUW BAASJE HIJ IS INGEENT EN ONTWORMT MET STAMBOOM HIJ IS ZEER AANHANKELIJK ECHT EEN KNUFFEL KAT HEEFT U INTRESSE KOM DAN EENS VRIJBLIJVEND EEN KIJKJE NEEMEN WANT DE FOTOS ZIJN NIET ZO MOOI WILT NIET GRAAG OP DE FOTO xsg
Ja vooral dat ontwormen met een stamboom! Regelrechte dierenmishandeling. Even los van de fouten. xsg

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En dat dan ook nog op maktplaats zetten. Maktplaats? :? Oeps, typfoutje. Marktplaats bedoel je. Geen typfouten maken als je klaagt over de fouten van een ander, As. Dat staat nogal typisch. :p

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, scherp S.! Ontwormen met een stamboom, dat klinkt pijnlijk :confused: . Hm.. smileycodes komen niet overeen met hyves...

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En dat dan ook nog op maktplaats zetten. Maktplaats? :? Oeps, typfoutje. Marktplaats bedoel je. Geen typfouten maken als je klaagt over de fouten van een ander, As. Dat staat nogal typisch. :p
**??, mooi hè, die bewerkknop. xsg

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oei, oei weer een dagje marktplaats, de zoektocht naar een nieuw huisvriendje zorgt voor de nodige taalergernissen, hoewel deze valt tevens onder de categorie zielige story's Deze liefe halfe britse kort haar poesje van elf weken oud zoekt een nieuwe huisje,Want ik moet haar helaas weg doen.Want ze kent niet met mij hond op schieten want ze is bang voor haar,En ze gaat telekens onder de oven zitten bijna de hele dag,En ik vind het zielig voor haar,Ik wil dat ze meer rust krijgt en lekker kent spelen,Maar ze is wel gewend aan kinderen en andere katten dat gaat wel goed,En ik hoop at ze spoedig een nieuw baasje krijgt,Heeft je interesse in haar dan mag ze meteen met je mee,Dat ze een nieuw leven krijgt06