Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Waarom ik gekozen heb voor Boekscout

Ondanks al de, èh... wat minder prettige meningen over Boekscout, heb ik toch gekozen voor deze internet-uitgever. Je kunt daar namelijk één- of meerdere redenen voor hebben. Laat ik even vertellen waarom ik het gedaan heb. Ik heb een boekje geschreven over positief denken. Er is op het moment vrij veel aandacht voor dit thema en ik wil graag een stukje "meeliften" op de belangstelling die er nú voor is. Als ik braaf ga zitten wachten tot er een reguliere uitgever (eventueel) toehapt, is het misschien lang zo "hot" niet meer. Bij een reguliere uitgever duurt het -in de meeste gevallen- máánden voordat je een reactie krijgt. Daarna duurt het weer maanden alvorens je manuscript in een boekje omgezet is. En dán... wordt je boek pas in de verkoop gezet op het moment dat de verkoopbrochure van de uitgever gepubliceerd wordt! Voor je het weet ben je simpelweg één- tot anderhalf jaar verder. En dat is dan zelfs het meest gunstigste geval, voor hetzelfde geld moet je uitgever na uitgever "aflopen"... Mijn boekje zal dus niet "zomaar" in de boekenwinkels terecht komen. Máár, die garantie heb je ook absoluut niet als je boek wél door een reguliere uitgever uitgegeven wordt! Dan is het ook maar afwachten wat de winkeliers in hun assortiment willen opnemen. De ruimte die winkeliers hebben is niet onbeperkt, het is een kwestie van kiezen. En natúúrlijk kiest een winkelier het liefst "veilig" en dat zijn voornamelijk de reeds bekende Grote Namen. 'n Enkele winkelier zal ook wel kiezen voor een boek van een onbekende schrijver. Dan zal het echter vaak gaan om een boek van plaatsgenoot óf van iemand die erin geslaagd is om zijn/haar boek in een bekende landelijke krant te krijgen. Kortom, waarom zou ik niet het "risico" nemen om mijn boekje door Boekscout te laten uitgeven? Het kost mij niets (nou ja, 40 mailadressen) en zij bekommeren zich om de bestellingen. Ik ga een website opzetten -speciaal voor dit boekje- en kan daar een link opzetten waarmee men direct op mijn pagina bij hen terecht komt. Natuurlijk moet ik zelf ook nadenken over manieren om mijn boekje te promoten. Dat kun je trouwens ook maar het beter doen als je bij een reguliere uitgever zit, want die gaan hier ook niet altijd écht flink mee aan de slag. Die 40 mailadressen hoop ik natuurlijk snel bijeen te sprokkelen. Maar daar kan ik niet wakker over liggen, dat is gewoon mijn aandeel(tje) in het promotionele gebeuren.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het ging geloof ik over mij. kijk, ik kan altijd met welke POD uitgever of drukker, printer de boer op gaan. Het gaat mij er om, dat ik geen gehannes en gedoe heb, dat is het punt. Nog even, minder dan twee weken, en dan hak ik de knoop door: dan is het ja of nee. :ninja: Maar dan wél onder :angry: mijn condities en niet onder die van een ander.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel goed, Suma. En mocht je 'onafhankelijk' juridisch advies willen, dan mag je me altijd een pb'tje sturen. Garantie tot aan de keukendeur, dat wel natuurlijk :D

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, leuk en Zjaan :{} alvast bedankt. Ik was vergeten dat jij in die hoek zat/zit. @ Tja, ik neem de dubbele voordeur. Zo'n mooie, weet je wel, die met twee deuren tegelijk open kan met aan de buitenkant een koperen knots als handvat. Meestal doe ik maar een deur open, of heb ik genoeg aan die ene maar nu ligt het anders. Hoewel, als je mijn boek leest, heb je juridische bijstand altijd op een slecht moment nodig. Het lijkt warempel wel alsof uit die hoek de wind verkeerd waait. :music: Zjaan, je snapt natuurlijk wel dat dit niet persoonlijk is en zeker niet na je genereuze aanbod, maar in het algemeen. Laten we eerlijk zijn, als er geen vuiltje aan de lucht zit, heb je ook geen raadgevers nodig. Pas als die wolken opzetten, heb je die mensen nodig. :D Dus, de conclusie kan niet anders luiden dan, dat alles wat op juridisch gebied gebeurt, veroorzaakt wordt door het weer en dat daardoor magnetiserende krachten spelen waarvoor je bijstand nodig hebt. Zo, dat is pas een staaltje logisch nadenken eerste klas. :nod: :music:

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Vrijwel alle contracten zijn eenzijdig. Bijvoorbeeld van verzekeringen, huurcontracten, et cetera. Als je een bromfietsverzekering wilt afsluiten - zoals ik laatst telefonisch deed voor mijn dochter - was ik de verzekering al aangegaan voordat ik de polis gezien had. Het was via de ANWB, en dat moet oké zijn. Maar het was een tijdelijke. Als ik niet tekende en de papieren terugstuurde, verliep de verzekering, terwijl het kind wel verzekerd was gedurende de periode dat ik niet getekend had. Er is één groot verschil met een (internet-)uitgever: een (bromfiets)verzekering is verplicht, een boek (al dan niet in eigen beheer) uitgeven niet. Over de inhoud van een contract bij het uitgeven van een boek valt daarom wel te onderhandelen. Het zou van elke uitgeverij niet meer dan netjes zijn wanneer je eerst het contract kreeg, las wat erin stond, vragen kon stellen of wijzigingen voorstellen, en daarna, na gezamenlijk overleg, tot een besluit kwam.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een rare gang van zaken is dit toch. Er zijn zoveel pod uitgevers, je hoeft toch niet met bookscout in zee? Winkel rustig eens verder.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Suma, kun je Scorpio niet een pb'tje sturen of zij zo lief wil zijn om je haar contract te sturen? Ik zou het mijne zelf zoeken en scannen voor je als ik geen hersenschudding had ...

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach Trenke toch, die hersenen van jou. Zijn ze nog niet terug op hun plekjes? Heb je nog veel last? Hoeveel weken is dit nu al zo? Denk eerst aan jezelf i.p.v. aan anderen. Beterschap en tot ziens. Overigens, daar wilde ik mee beginnen: lief van je.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Voor zover ik het kon zien krijg je bij unibook geen ISBN-nummer. Bij FM wordt alles voor je geregeld. De prijs is de winkelprijs en zelf krijg je korting als je een aantal boeken koopt. Ze hebben/hadden ook een introductieprijs. Stel je koopt 15 ex. van 15 euro per stuk, daar gaat de korting af (weet niet meer hoeveel) en dat is jouw prijs.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
nu als ik dit zo even snel doorlees, dan ben ik blij met Pumbo, zie elders op dit forum: ik zit nergens aan vast, oké het is een wat andere aanpak, maar toch vrijheid blijheid :lol: