Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nieuwe uitgever - Debutto

25 September 2009 - 16:09
Heeft iemand al eens van uitgeverij Debutto gehoord? Ik kwam het tegen op het web en kreeg en gunstig antwoord van de uitgever, Kees van Remmerswaal. Ik kan echter verder niet veel over de uitgeverij vinden op het internet en voor ik me in het avontuur stort - sympathieke brief, professionele site, maar is het een veredelde Boekscout of niet? - zou ik graag van anderen horen. Iemand die iets weet? Groetjes

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
24 april 2010 - 10:44
Uitgeven is minder makkelijk dan het lijkt? Ik weet het niet Waus. En is hij echt weg of is de site gewoon niet up?

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
24 april 2010 - 13:57
Ahá... hij heeft de site een andere naam gegeven, vandaar! Het wás (tot voor kort) www.debutto.nl en is nu www.uitgeverij-debutto.nl geworden. We kregen vrijwel geen reacties op mailtjes en áls er een reactie kwam, kregen we niet tot nauwelijks antwoord op onze concrete vragen. Telefonisch was hij ook niet bereikbaar.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
24 april 2010 - 16:41
Noorderzon, dat schijnt heel mooi te zijn. :eek: Deze uitgever heeft mij ook een paar maanden op achterstand gezet. Of heb ik me op achterstand laten zetten? :angry: Je weet maar nooit. In ieder geval heb ik mijn ms bij FM aangeboden. De verwachting is, na het laatste bericht, dat het in juli bij de vormgever komt te liggen. Dan is het nog niet uitgegeven. Maar: ze hebben nieuwe machines, nieuwe methodes, en een achterstand van ms die er liggen. Misschien dat ik eerder aan de beurt kom 'als er een gaatje valt.' Het voordeel is dat ik er in ieder geval van verzekerd ben dat 'De Ingreep' daadwerkelijk gekocht kan worden. Dus een internetuitgeverij, heeft ook een wachttijd bij uitgeven van minimaal 6 maanden. :crybaby:
Een paar jaar geleden was dat al zo, dat het minimaal 6 maanden kon duren. Er is dan tijd voor eventuele correcties, aanleveren van de cover etc. Die tijd gaat echt heel snel voorbij.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
24 april 2010 - 17:45
Saralitse, dat zal wel zo zijn, maar zo ééns per week open ik vol verwachting Outlook met het idee dat er nu toch wel bericht zou kunnen zijn... Helaas, :rolleyes: nog niet. Dus maar wachten. Over boekpresentatie. Ik weet dat mijn ms een boek wordt. Dus, :ninja: kun je dan eigenlijk al dat boek plaatsen bij presentatie? Ik wil wel, maar plotseling vind ik het ook eng. :o

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
24 april 2010 - 18:05
Ik weet ook dat mijn boekje eraan zit te komen, toch wacht ik nog even met de boekpresentatie hier. In ieder geval tot ik van FM de foto van mijn cover heb ontvangen.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
25 april 2010 - 7:19
[OT] Suna en Scorpio, ik zou wél een boekpresentatietopic openen. Jullie contracten zijn getekend dus de boeken komen er (en sowieso mag je al een topic openen als je ms af is), en dan kunnen jullie posten hoe het allemaal gaat. Zeer interessant, zeker voor mensen die hun ms ook naar FM willen opsturen. [/OT] Ik vind het trouwens héél raar dat de uitgever van de aardbodem verdwenen lijkt, maar ondertussen wel de naam (directe linknaam) van zijn website heeft aangepast. :confused:

Lid sinds

18 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
25 april 2010 - 8:17
Wat jammer dat deze uitgever veel (valse) hoop aan mensen heeft gegeven, maar dat er uiteindelijk niets van terecht komt. Als je er nog eigen geld in moest steken, zou het naar oplichting ruiken. Nu heeft hij met de mensen hun gevoelens gespeeld en hebben zij tijd verloren die ze ook in een andere uitgeverij hadden kunnen steken. Iemand lekker maken met een dooie mus, heet dat geloof ik.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
25 april 2010 - 11:53
Ja, volgens mij ruikt het echt wel naar oplichting. Na een lang verhaal met en bij hem, kwam hij bij mij met een voorstel om 'mede te investeren' in mijn boek. Hij was eerst enthousiast, ik ook. Toen werd het nog erger: Citaat: "Ik wil er geen tweede Kluun van maken. Hoewel...?" Daarna vond hij de doelgroep te klein, dus het risico te groot. Vrij tegenstrijdig, maar goed ik was veel te happig om bij een echte uitgever te zitten en dat liet ik merken. Dat is een les voor me en ik zal nooit meer zo enthousiat reageren, volgens mij maakte hij daar misbruik van. Dit is allemaal achteraf geklets en niet op feiten, maar alleen op gevoelens gebaseerd. Vervolgens stond in mijn contract dat ik kreeg, dat het ging om 'begeleidingskosten', ex 19% BTW. Iets klopte daar niet en het duurde even voor dat het tot me doordrong dat ik over mijn eigen investering belasting zou moeten betalen die hij kon terugvorderen. :confused: Ik dacht na twee dagen: hij zegt eerst A. vevolgens doet hij, zonder overleg B. Wanneer zou het C worden? Toen was het klaar, ik wilde helemaal geen contract meer bij hem en heb hem dat in een mailtje van zeven woorden duidelijk gemaakt. Hij heeft nooit gereageerd... Vervolgens ben ik naar FM gegaan. Dat is van af het begin duidelijk. Ik zal me deze week eens buigen over een boekpresentatie.

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
25 april 2010 - 12:46
Bij mij is er niet gesproken over een eventuele investering in mijn eigen boekje. Dus ik ben "alleen maar" ruim vijf maanden kwijtgeraakt, ik heb er wel een (kleine) portie stress bij cadeau gekregen. Ik heb gelukkig -uiteindelijk- een bevestiging van hem gekregen dat hij niets meer gaat/mag doen met mijn manuscript. Die bevestiging probeerde ik in eerste instantie te krijgen door het versturen van een aangetekende brief + ontvangstbevestiging.... geen reactie! Daarna heb ik een tweede aangetekende brief verstuurd, die ik tevens per mail én per reguliere post heb verzonden. Pas daarna kwam er een mailtje van de uitgever, waarin staat dat ons contact over het manuscript definitief is afgebroken.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
25 april 2010 - 13:04
Scorpio, maar ook anderen: hij heeft mijn manuscript ook. Ik heb geen contract getekend. In mijn idee mag hij niets doen met mijn ms. Maar, moet ik hem dat schrijftelijk laten verklaren? Dát hij er niets mee doet?

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
25 april 2010 - 13:21
@ Suma Nee, hij kan/mag niets doen met de manuscripten die hij heeft liggen. Maar omdat alles bij hem zo merkwaardig ging (om het maar zachtjes uit te drukken), vond ik het wel een prettige gedachte er om een duidelijk en bewijsbaar punt achter te zetten.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
25 april 2010 - 16:40
Ah, gelukkig. :nod: @ Sabarinde: dat was echt een onbewuste of onderbewuste schrijffout/tikfout. Maar wel een toepasselijke nu ik het zie. Lachen. :D

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
25 april 2010 - 17:04
Saralitse, dat zal wel zo zijn, maar zo ééns per week open ik vol verwachting Outlook met het idee dat er nu toch wel bericht zou kunnen zijn... Helaas, :rolleyes: nog niet. Dus maar wachten. Over boekpresentatie. Ik weet dat mijn ms een boek wordt. Dus, :ninja: kun je dan eigenlijk al dat boek plaatsen bij presentatie? Ik wil wel, maar plotseling vind ik het ook eng. :o
Ja hoor, dat kan je gewoon doen als je een contract hebt getekend bij FM. Mijn boekpresentatie is een beetje somber, maar zoals ik het heb begrepen is er in die paar jaar al wat veranderd bij FM in positieve zin. Ook is het fijn om te weten dat je bij online boekwinkels wordt aangemeld en dat kosteloos. Dat was een paar jaar geleden wel anders. Ik kan nu meer mensen wijzen op diverse sites dan alleen de site van FM. Succes ermee en we zien je boekpresentatie gauw toch?..

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
25 april 2010 - 17:43
Ja, ik ga er deze week nog voor zitten en mijn best doen. Maandag, dinsdag heb ik het druk, woensdag moet ik twee keer naaar de tandarts, een keer voor een afdruk, 's middags voor een lekkere slachtpartij, :puke: brrrr, ik krijg al de kriebels als ik er aan denk. Jeemig, wat heb ik er een angst voor. :ontopic: Om mezelf af te leiden, zal ik een presentatie schrijven. :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
4 oktober 2010 - 11:15
hallo ik zat gisteren op de verkeerde pagina wat ging over een andere uitgever debuut. ik kreeg de link dat dit het gedeelte is van debutto, ik had ook een boek geschreven over mijn verleden en kwam debutto als eerste tegen op het internet dus zocht ik contact met kees. ik heb bijna een jaar lang goed contact gehad met debutto met kees maar ook met zijn vrouw. tot op geven moment toen ik een presentatie heb gehad met mijn boekje waar toch ook wel veel mensen aanwezig waren. na mijn presentatie van mijn boek bezocht ik zijn website weer maar die was niet meer actief. hij heeft nog spullen van mijn liggen die ik dus gewoon kwijt ben net als mijn stripboek die ik heb gemaakt voor de kinderen en wat documenten. ik ging zoeken op zijn naam in Google daar kwam ik tegen dat hij in Frankrijk zat en vrijwilligerswerk zocht. ik heb toen contact gehad met Frankrijk gewoon in het Nederlands maar kreeg van hun niet echt een vriendelijke mail terug. dit bedrijf heeft er niks mee te maken wel zijden ze dat hij daar was geweest maar hem weer hadden weg gestuurd. ik heb ook nog geprobeerd om aangifte te doen bij de politie maar dat kon niet omdat het niet alleen in mijn regio was gebeurd. ik heb contact gezocht met opgelicht van dat tv programma wat dinsdag avond komt op tv. het enige wat ik krijg is een nieuwsbrief in mijn mailbox voor de rest niks. hij heeft ook nog een andere website actief hoor dus kijk maar uit voor deze link als iemand nog een boekje wou sturen naar hem. http://www.uitgeverij-debutto.nl/ dit is dus de website van de oplichter waar je niet heen wil met je manuscript. ik heb zijn oude website die er niet meer is in mijn pc opgeslagen en ik kan dus nog al die boeken inzien die hij heeft laten drukken. over drukkerijen gesproken ik heb contact gehad met die drukker waar hij liet drukken en die krijgen ook nog geld van kees. zelf heb ik mijn boekje naar uitgeverij PMA gestuurd die mijn boekje misschien nog kan redden maar ze beloven niks. ik heb op mijn website ook even in het kort beschreven hoe ik het heb ervaren bij uitgeverij debutto. www.stefangrootspreekt.jouwweb.nl maar nog maal ik zou maar niet naar debutto gaan met je manuscript want je raakt hem geheid kwijt. groetjes stefan ;)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
4 oktober 2010 - 22:42
Jij zegt: 'maar nog maal ik zou maar niet naar debutto gaan met je manuscript want je raakt hem geheid kwijt. groetjes stefan' Nou, ik ben blij dat ik hem kwijt ben geraakt. Ik had er gen goed gevoel bij na mijn eerste ontmoeting met hem. het is maar goed dat ik het contact meteen heb verbroken en heb laten weten dat ik niet met hém in zee wilde gaan. iemand anders nog een positieve ervaring met KR? ik zou dat zo graag willen horen. Wie weet oordeel ik te negatief over hem.

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
4 oktober 2010 - 23:54
@ Stefan Heel erg vervelend, wat je is overkomen met deze "uitgever". Maar zoals je zelf al gemerkt hebt, is het niet eenvoudig om hier iets tegen te doen. Het enige dat je kunt proberen, is contact zoeken met de schrijvers waarvan boeken zijn uitgegeven door deze man. Misschien dat jullie gezamenlijk iets kunnen proberen te ondernemen. Want ik neem aan, dat ook deze mensen door hem niet op een correcte manier zijn behandeld!

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
5 oktober 2010 - 7:32
hoi suma bedoel je dat je de manuscript kwijt bent omdat je niet met hem in zee wilde gaan? dan alsnog is het en blijft het altijd jou verhaal waar je hard voor heb moeten werken en iedereen trouwens. ik had ook nog een keer een mail gehad van een andere schrijver die mijn niet kon vinden maar heel laat pas maar noem even geen naam. ze heeft met iedereen contact hierover dus iedereen die bij debutto zat weet wie ik misschien bedoel. en die maar zeggen ja hij is ziek en zijn vrouw heb alles meegenomen. en ook die vrouw zij ik heb hier nu je spullen en die stuur ik je op en ook die rest van de boeken die zijn gedrukt. nou mijn ging het niet meer om die gedrukte boeken hoor maar mijn documenten. dat is al lang geleden maar heb niks nooit meer wat gezien en gehoord ervan. en eerlijk zie ik haar hier ook niet of ze heeft een andere naam waar ze onder is maar dat denk ik niet. maar ja ik denk maar zo kees wou uitgeven dus hij moet geen andere mensen erbij gaan halen die voor hem praten. want toen op mijn presentatie had ik al rare gevoelens hoor er waren veel mensen die ik had uitgenodigd zonder dat hij het wist. en ik zag heb wel met zijn hoofd naar beneden duiken. ik heb opgelicht wel gebeld en ze hebben wel geluisterd naar mij. vanavond kan er weer gebeld worden wedden als iedereen belt dat er wat gedaan gaat worden hebben ze tegen mij gezegd. heeft één van jullie ook al contact gehad met opgelicht? van tv groetjes stefan ;)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 oktober 2010 - 9:37
Wacht even! Ik vrees dat ik het nu pas begrijp. Er zijn boeken verkocht door Kees van Debutto, met jouw verhaal en jij hebt geen cent ontvangen? Is dat wat je probeert duidelijk te maken? Dan vond ik http://www.zwerfjongeren.nl/2009/09/op_1_november… Helpt die stichting jou dan niet? Dat je dit alleen zeker niet wint is wel duidelijk. Bij de mensen die je hier treft is het zelfs nooit tot een boek gekomen, zij hebben dus geen materiele schade geleden. Ik neem het je niet kwalijk dat je niet duidelijker was, ik heb je vorige onderschrift gelezen. Waarom heb je dat niet laten staan?

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
5 oktober 2010 - 11:26
hoi Janheij ja inderdaad ik heb bij stichting zwerfjongeren op de site gestaan en nog steeds hoor als je zoekt op mijn naam in het archief. en ik heb ze een paar keer gevraagd of dit ook op de site mag maar kreeg te horen wij kunnen hier niks mee en willen hierover geen mail meer ontvangen. ja hij is verdwenen en ik heb toch alles uitgezocht KVK had hij en stond bekend als uitgever. nee ik heb geen cent ontvangen maar dat is het ergste niet. mijn gaat het erom dat het contract nooit is getekend niet door kees en niet door mij dus dit is en blijft corruptie bestrijding als het gaat om toestemming en handtekeningen. ik heb opgelicht gebeld maar één persoon is niet geloofwaardig voor hun ze zeggen tegen mij hoe meer mensen hoe beter wij aan de gang kunnen. maar helaas er zijn geen andere meldingen gekomen daar misschien via het contact formulier maar dat heb ik ook gedaan veel heel veel. dat is enkel maar om je aan te melden voor de nieuwsbrief denk ik maar dat het niet goed aangegeven word op hun site. bellen heb zeker zin ze zijn wel vriendelijk en luisteren naar mij verhaal en schrijven alles op wat ik zeg. goed werk zou ik ook doen. ik heb de oude site van kees hier in mijn mailbox ja opgeslagen voor alle zekerheid. maar ik zou niet weten hoe ik bij die andere schrijvers moet komen er staan geen email-adressen bij en het zijn er nog al wat. maar alleen als mensen contact met hem hebben gehad wat er uit ziet als oplichting kunnen ze ook gebruiken. en ik hoor er toch wel veel over hier. maar bellen kan alleen tijdens de uitzending van 12:00 tot 22:30 op 0900-1121121 ik hoop dat mensen die alleen al slechte contact ervaringen heeft met kees ook willen bellen het kan zoveel helpen. want alleen contact hebben met kees en niet geloofwaardig over komt daar doen ze ook altijd wat aan want één ding is wel zo voor opgelicht beter voorkomen dat het werkelijkheid word. groetjes stefan ;)

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 oktober 2010 - 12:32
@ Stefan Ik ben door deze uitgever "alleen maar" ruim zes maanden van mijn tijd kwijtgeraakt, dat valt dus nog mee. Meerdere schrijvers, waarvan een boek is uitgegeven door Debutto, hebben een eigen website. Kun je niet proberen om via die websites contact met hen op te nemen? Als die mensen óók allemaal naar hun geld hebben kunnen fluiten, kunnen jullie proberen om gezamenlijk iets te ondernemen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 oktober 2010 - 12:41
Goed idee van Scorpio! Als je bij Geavanceerd zoeken bij Google intypt: debutto uitgeverij bestellen, dan heb je ze zo (bijna?) allemaal. Zo te zien zitten er nog tussen die je kunt waarschuwen voor het te laat is!

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
5 oktober 2010 - 20:00
hoi ik heb een tijd gelden contact gehad met een andere schrijver die haar boek ook daar had bij debutto. onder heb ik even een stukje wat ik terug kreeg ik wil haar naam alleen even niet vertellen want dat mag ik natuurlijk ook niet zomaar doen. maar ik vind het maar rara e-mails wat ik terug kreeg. het lijkt wel of kees haar om hulp heeft gevraagd om deze gesprekken te voorkomen want een helle tijd geleden stond Google vol over hem en zijn oplichting. zij heeft dus iedereen gebeld en iedereen wel even duidelijk heeft gemaakt dat niemand geld heeft gehad. en dat zijn vrouw met alles is weg gegaan auto al het geld maar dat klopt dan ook weer niet want toen kees nog wel antwoorden tegen mij toen kon hij het contract niet tekenen omdat het met zijn vrouw zo slecht ging in het ziekenhuis. en met die smoesjes heeft hij dus langer tijd gehad om zoveel mogelijk boeken uit te geven. groetjes stefan ;) onderstaand even een stukje wat ik terug kreeg van een andere schrijver waar ik ook echter niks meer van hoor en zie. Ik hoop dat je je niet te veel ongerust maakt, als ik weer ga haal ik meer boeken die ik je wel gewoon toestuur want kees verkoopt ze echt niet meer. en als het toch zo is geef maar door aan mij en dan probeer ik het te regelen. politie erbij halen voor dat ene boek wat hij misschien nog verkoopt. Nee stefan het is een grote verliespost, de boeken drukken is echt heel veel kosten geweest en die schuld heeft hij nog steeds. Wat krijg jij dan nog van hem tegoed? Heb je iets afgesproken.