Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

De troll

29 oktober 2007 - 14:24
De troll De troll is een uiterst schadelijke diersoort, die kan worden geclassificeerd onder de orde van de parasieten. Leefgebied: Het gehele internet. Met name gesignaleerd op forums. Voedingspatroon: De troll voedt zich met reacties van anderen. Hij heeft een uitgekiende jachttechniek. De troll staat erom bekend dat hij vallen zet door her en der berichten te plaatsen met kwetsende, beledigende, of vileine inhoud. Als hij deze val heeft gezet, verschuilt hij zich en wacht af tot er een nietsvermoedend forumlid in zijn val trapt en reageert. Het komt regelmatig voor dat derden hier weer op reageren. De troll slaakt kreetjes van genoegen als de forumleden over elkaar heen buitelen naar aanleiding van zijn bericht. Hoe meer reacties de troll krijgt, hoe dikker zijn ego wordt. Er is een gedocumenteerd geval in Peru, waarbij de troll daadwerkelijk uit elkaar is gebarsten, met alle kwalijke gevolgen van dien. Broedgedrag: De troll broedt op de meest effectieve reacties. Broedtijd varieert van enkele seconden tot enkele dagen. Bestrijdingstechniek: de enige manier om de troll te bestrijden, is door een absoluut voederverbod in te stellen. Voed de troll nooit! Als de troll verstoken blijft van de voor hem noodzakelijke reacties, zal deze zich in allerlei bochten wringen om reacties los te krijgen, en zal hij zijn pogingen intensiveren. Ook dan blijft het van belang de troll te negeren, tot deze een stille dood sterft, of een ander leefgebied opzoekt. Tot zover deze Teleac-cursus.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
13 februari 2008 - 16:47
Ik denk dat de prijs bestaat uit paarse veren, Ros. Paarse veren om in hun .... te steken. Ik neem ze mee zondag!

13 februari 2008 - 21:06
De POD-troll De POD-troll behoort tot de familie van trollen en is een uiterst schadelijke diersoort, die kan worden geclassificeerd onder de orde van de parasieten. Leefgebied: Het gehele internet. Met name gesignaleerd op fora, en steeds vaker op fora van schrijvers. Voedingspatroon: De POD-troll voedt zich met dromen van naïeve anderen. Hij heeft een uitgekiende jachttechniek. De POD-troll staat erom bekend dat hij vallen zet door her en der berichten te plaatsen met de boodschap dat hij het licht is in de duisternis van de beginnende schrijvers. Hij wordt zelf groter door anderen kleiner te maken. Hij waarschuwt voor de reguliere uitgevers, die willens en wetens spelen met de pogingen van aspirant schrijvers. Hij waarschuwt voor de andere POD-bedrijven en –bedrijfjes, die uit zijn op uw geld, en alléén maar op uw geld. Zelf is hij niet zo. Hij leeft van de wind, doet alles alleen maar voor u en voor uw bestwil. Stuur uw manuscript maar, zegt hij. Hij weet al van te voren dat het goed is en zeer publicabel, hij is namelijk ook helderziend en kent de boekenmarkt als geen ander. De slachtoffers vallen met honderden tegelijk ten prooi. Broedgedrag: De POD-troll broedt op de meest effectieve reacties. Broedtijd varieert van enkele seconden tot enkele dagen. Bestrijdingstechniek: de enige manier om de POD-troll te bestrijden, is door een absoluut voederverbod in te stellen. Voed de POD-troll nooit! Als de POD-troll verstoken blijft van de voor hem noodzakelijke reacties, zal deze zich in allerlei bochten wringen om reacties los te krijgen, en zal hij zijn pogingen intensiveren. Ook dan blijft het van belang de POD-troll te negeren, tot deze een stille dood sterft, of een ander leefgebied opzoekt. Luister goed naar de berichten over POD-virussen op deze site. Tot zover deze Teleac-cursus. (Vrij, maar niet zo heel veel vrij, naar De Troll van Johanna de Boer)

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
13 februari 2008 - 21:18
Nou, nou Ros. Ik denk dat je nu meneer Calbona boos maakt. En die wilde nog wel zo graag actief lid van ons forum worden en helemaal niet spammen.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
13 februari 2008 - 21:23
Die de schoen past trekke hem aan. Zodra een trol zich op zijn jachtgebied begeeft weet ook een trol dat er roofdieren groter dan hij/zij zelf op de loer liggen. Een goede voorbereiding op de aankomende jacht is ook voor een trol noodzakelijk.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
13 februari 2008 - 21:28
edit

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
13 februari 2008 - 21:32
Eliza, ben jij het? @ Ros/DeEllis: we pakken die trollen! (oei, agressieve frustratie brok, eh brok frust.. agressie, AAHHHHH)

13 februari 2008 - 21:34
............................... E L I Z A !!! Jij bent het? Jij bent terug! En hoe! Mijn dag is goed. Eliza...gelukkig. (Door neveuze vreugde twee keer geplaatst.)

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
13 februari 2008 - 21:36
lala lalalala lalalala lalalaaaaa Yeah, wat fijn Eliza dat je er weer bent. :nod:

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
13 februari 2008 - 21:42
Nee, Sjee, dat zie je verkeerd, geen brok frust maar assertief gedrag, of was het een gebrek aan fatsoen? :confused: :unibrow:

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
13 februari 2008 - 21:45
Welkom terug Eliza! @Ros Je vergeet te vermelden, dat je niet moet ingaan op schrijverswedstrijden, die met medewerking van POD uitgeverijen tot stand komen. Ook dan val je ten prooi als onnozele ziel. :o

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
13 februari 2008 - 21:48
edit

13 februari 2008 - 21:54
Graag geef ik uw boek uit, in grote oplagen. Het corrigeren is gratis, de redactie is voor niets, het drukken doen we kostenloos, de omslag is cadeau, en uw boek ligt binnen de kortste keren bij alle boekhandels, warenhuizen en kiosken. Stuur uw manuscript onverwijld naar: POD-uitgever J. van der Sloot.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
13 februari 2008 - 21:54
@ Saralitse: ach, je bent geen onnozele ziel. @ Eliza: fijn dat je er weer bent. @ Irene: Ik had een klein beetje ergernis vanwege een ander topic, had misschien wat frust en stelde een vraag (wat is een uitgeverij?). Nu voelt het als op de barricaden staan. De podtrollen gaan eraan. Klinkt toch lichtelijk agressief. Maar misschien als we Eliza's lied erbij zingen, krijgt het een vrolijk tintje.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
13 februari 2008 - 21:57
@Sjee Ik vind het niet agressief. Ik begrijp het helemaal. Het is frustrerend dat het mooier wordt voorgedaan dan het in werkelijkheid is.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
13 februari 2008 - 21:57
Mara en Waus weten waarschijnlijk (nog) niet dat ze in de prijzen zijn gevallen.
Nee dat wist ik zeker niet! Jeuh het BRONZEN ZJORSJE!!!! :D *danst in t rond* mn eerste literaire prijs!!

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
13 februari 2008 - 21:59
Waus, pas maar op voor de podtroll. Die loert op literaire winnaars. Ik heb al een mail binnen.

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
13 februari 2008 - 22:01
Sjee & Sara, ik citeerde ene carbolus...of hoeheetie... ;) Hij had het over zogenaamde assertiviteit die volgens hem gebrek aan fatsoen was. :p Geintje