Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

taalergernissen

Hebben jullie dat ook wel eens, dat je een woord of uitdrukking hoort waarbij je haren overeind gaan staan? Ik ben heel benieuwd naar jullie taalergernissen :-) Ik zal beginnen: Ik erger me suf aan 'stukjes'. Overal om me heen praat men tegenwoordig in stukjes: 'Dat is een stukje erkenning....' 'het gaat om een stukje respect...' BLEH!

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
En wij schrijvers maar zitten schaven aan een zin omdat we vrezen dat de boodschap niet goed overkomt...

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach ja, hij is ook nog maar 17 punten. :)
Hihi ;) Tsja... Ik geloof niet dat iemand, die op zijn 17e zo schrijft, ooit nog zijn (taal)leven zal beteren.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het onjuiste gebruik van het woord "doen", mn tegen kleine kinderen. 'Kom, we gaan even slaapjes doen.' 'Doe jij maar even spelen.'
Grappig: vlak nadat ik dit gelezen had ging mijn vriend pasfoto's laten maken. Het was niet voor officiële documenten, dus ik riep enthousiast naar hem: "Ja schat, doe maar een beetje lachen!" Het floepte eruit voor ik er erg in had en ik moest meteen, met een kleine dosis schaamte, terugdenken aan dit bericht... ;) :o

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Met je schaamte zal het meevallen, anders had je dit vast angstvallig voor ons verborgen gehouden... :D :p

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, die Gamer, opmerkelijk dat hij wel accenten gebruikt. Daar ziet hij blijkbaar wel het nut van in.... Over DOEN gesproken: Ik zeg, doen! (van de reclame) Ook zo'n afgrijselijke, maar dat hangt misschien ook samen met de vrouw die het zegt. (waar het uitkomt, wilde ik zeggen)

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Als het gaat om slordig taalgebruik in kranten heb ik weer iets... ;) Het AD-bericht gaat over inbrekers die zichzelf verraadden door met hun auto het nietsvermoedende slachtoffer te blokkeren op de oprit.
Die ontdekte op haar beurt dat in het restaurant was ingebroken. Er was contact geld gestolen, evenals enkele portefeuilles. De daders bleken niet meer binnen te zijn. Hierop besloten de agenten de straat af te te sluiten en te wachten of de eigenaar van de wildvreemde auto opdook.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:rolleyes: Volgens mij kon ik toen ik twaalf was zelfs nog beter... ;) Volgens mij schat het AD de intelligentie van de gemiddelde lezer niet zo hoog in.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Iemand die telkens weer specifieke woorden verkeerd schrijft, terwijl die er zo vaak op gewezen is. Zo ken ik iemand die telkens zegt: 'Conclussies.' Bleh.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sommige dingen leer je niet meer af... Mijn zusje heeft als kind zichzelf aangeleerd 'expres' uit te spreken als 'itspres' en eigenlijk klinkt het nog steeds zo, als ze het woord gebruikt :P

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goh, wisten jullie dat de hond van Jan de Bouvrie tegenwoordig ook meubels ontwerpt? Ik ontdekte dat zojuist op Marktplaats. Een ladenkast, lampen, dressoirs, een blender en een bed: allemaal ontwerpen van: Jan de Bouvier. En die dieptepunt-advertentie, ik heb 'm gevonden. Hou je vast: klieding kaast Hallo ik heb een moie kaast met vier duuren glans kluur is cremi van weken andere is deze tekoop staan

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goh, wisten jullie dat de hond van Jan de Bouvrie tegenwoordig ook meubels ontwerpt? Ik ontdekte dat zojuist op Marktplaats. Een ladenkast, lampen, dressoirs, een blender en een bed: allemaal ontwerpen van: Jan de Bouvier. En die dieptepunt-advertentie, ik heb 'm gevonden. Hou je vast: klieding kaast Hallo ik heb een moie kaast met vier duuren glans kluur is cremi van weken andere is deze tekoop staan
Mijn hemel... "De kleur is cremi." Klinkt wel mooi trouwens, ben benieuwd hoe die kleur er dan wel uitziet. :D Ik vind er ook net eentje... Iemand biedt een "elktische koffiemolen" aan. In de advertentie staat alleen het woord "antiek". Ik snap dat niet, hoor...

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zeer aparte kleur denk ik, vooral omdat hij 'van weken' is. ???? :confused: Een elktische koffiemolen. Wow, dan heb je wel een heel bijzonder iets te pakken, hoor! De tranen staan me in de ogen, ik kom echt niet meer bij! :crybaby:

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zeer aparte kleur denk ik, vooral omdat hij 'van weken' is. ???? Nog even en ze kunnen me hier echt opvegen..... :confused: Een elktische koffiemolen. Wow, dan heb je wel een heel bijzonder iets te pakken, hoor! De tranen staan me in de ogen, ik kom echt niet meer bij! :crybaby:
Zal ik wat bekennen? Voor ik het hier postte, heb ik eerst het woord 'elktisch' geGoogled... Je weet nooit hè, straks is het stiekem toch een bestaand woord, en dan sta ik mooi voor gek. Hihihihi :o

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jan des Bouvrie... ach, met zo'n naam zal-ie het wel gewend zijn om met zijn hond te worden verward. :D Leuke vondst Anouk! Ik heb hem doorgemaild naar mijn vader, die kan hier ook altijd om lachen.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee Evelien, we zijn lekker bezig met al dat gewijzig in die berichtjes. Nu heb jij iets gequoot (jemig, verleden tijd van quoten) dat er al niet meer staat, omdat jij ook tussendoor snel je bericht wijzigde. Gjaia reageerde ook al op het opvegen. Maar echt, ik zit hier tranen met tuiten te lachen, het is werkelijk niet te geloven wat mensen met taal doen!

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahaha :D Wat heb ik gequoot dat er niet meer staat dan..? En inderdaad, ik had twee berichtjes nog even snel gewijzigd... toen was er nog niet gereageerd, en twee berichten achter elkaar posten wilde ik niet :)

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Over dat ze mij straks kunnen opvegen, heb ik weggehaald. We waren tegelijkertijd bezig met wijzigen. Ik had jouw berichtje gelezen en wilde er op reageren. Daarna zag ik dat jij de elktische koffiemolen eraan toe had gevoegd en toen heb ik het mijne ook weer veranderd. Jij was me te snel af en ook Gjaia. ;)

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk dit, ik ben er nu bewust naar aan het zoeken op Marktplaats... In welke categorieën staan de meeste foutjes?? :D Ik trof net een prachtige 'niewe' telefoon aan, een 'sutvivalzakmes' en een waterpas speciaal voor 'carravans'. Maar die kunnen eigenlijk niet opboksen tegen elktische koffiemolens en Jan de Bouvier... Ik zoek nog even verder :P Oh ja, het meervoud van lader is natuurlijk lader's. En maillen schrijf je met dubbel l.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja Evelien, ik was ook net aan het bedenken dat het zo langzamerhand bijna een sport wordt om de leukste en gekste te vinden en ik kan het eigenlijk geen 'taalergernissen' meer noemen. Zouden we een nieuw topic moeten aanmaken? Speciaal voor Marktplaats?