Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoe blijf ik warm tijdens het schrijven?

Ik krijg het van al dat stilzitten altijd zo koud. Als ik schrijf heb ik mijn verwarming op drie staan, draag ik een trui, sla ik een grote sjaal/mantel om mijn schouders, drink ik liters hete thee, maar ik blijf maar afkoelen. Ik heb laatst zo'n elektrisch kacheltje aangeschaft, maar dat is bij nader inzien helemaal niet handig, omdat ik al een chronisch gebrek aan stopcontacten heb in mijn kantoor. 't Zal ook wel aan mijn inwendige thermostaatje liggen, maar hebben jullie nog andere tips waarvan ik gegarandeerd warm word en blijf?

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou ja, half half dan. en dan zet je de waterkoker naast je zodat je steeds kan bijvullen als het afkoeld. Je rust er ook nog heerlijk van uit, terwijl je aan het werken bent.

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een springtouw! En er dan ook mee springen, uiteraard. Kost weinig tijd want je bent bekaf voor je het weet. En warm. :) Marria

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoek een mooie steen die prettig voelt om vast te houden. Leg deze op een kachel of radiator die altijd aan is. Op de momenten dat je terug leest of zit te dubben achter je tekst, steen oppakken en in je handen houden. Het middel tegen koude handen. :nod:

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, ik ben gek op mooie stenen. Ik heb er een stuk of wat op mijn bureau liggen, allemaal met een eigen verhaal. Ik leg die gladde ronde meteen op de kachel.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Handige tip, Ellis! Ik heb altijd koude handen namelijk. Enige probleem: Ik heb geen steen (maar die kan ik altijd van mijn moeder jatten, haha ;) )

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ook niet. Daarom zit ik nu de laatste paar avonden bij mn broertje op de kamer. Hij blij dat ik er ben, ik blij dat ik het warm heb!

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik sprak gister mijn moeder die met haar kleumende voeten in koud Frankrijk woont. Die heeft een soort theemuts waar twee voeten in passen. Stekker in het stopcontakt en de theemuts wordt heerlijk warm. Speciaal voor dit doel ontworpen. Wat willen jullie nog meer? Ja, ik weet het een verkoopadres. Tja, ze heeft het ding gekregen. Sorry.

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wij hadden thuis een mini-elektrisch dekentje, een erfenis van mijn opa die het ding gebruikte om zijn stijve schouder op te warmen. Het ding was ongeveer 30 bij 50 cm groot, en vanwege zijn voorkomen noemden wij hem thuis Mat. Ik weet niet of deze dingen nog te koop zijn.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik las ergens dat er al geschaatst is in NL. Dat klinkt heel wat anders dan toen ik vorig jaar December even in NL was. Hier is de Kerst nu 40 graden en heb ik meer moeite met "hoe blijf ik koel tijdens het schrijven?" Natuurlijk, de airconditioning kan aan, maar wie wil zoiets in zijn gezicht laten blazen?

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sabarinde, het is hier vreselijk koud. Er vallen een soort sneeuwdingetjes uit de lucht en de dagtemperatuur is -4. 40 graden is ook weer lichtelijk overdreven natuurlijk. Ik denk dat ik met 25 graden in mijn schrijfhok al heel tevreden zou zijn. Wat ik wel gek vind overigens is dat alleen mijn rechterhand altijd helemaal verkleumd aanvoelt. Mijn linker, die net zo veel typt, is gewoon lauw/warm. En mijn koptelefoon dient momenteel als oorwarmer :)

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, maar niet/nauwelijks tijdens het schrijven. Misschien maar een verwarmde muis aanschaffen dan?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
-4 vreselijk koud? :D Het sneeuwt hier intussen alweer en 's nachts daalt het kwik soms tot -16 Hoe warm/koud het is overdag weet ik eigenlijk niet, maar de windchill is behoorlijk klote. Maar goed, ja, vriezen blijft koud, en dat helpt niet bij het schrijven. Ik heb ook chronisch koude handen en voeten :(

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb vooral last van koude handen, van mijn voeten merk ik niet echt iets tijdens het schrijven. Loop altijd op blote voeten :p

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
bbbbrrrrrr, Wonderer, maar wat een prachtig uitzicht heb jij. Van alcohol word je overigens niet warm, dat is een misverstand. Alcohol maakt de bloedvaten aan het lichaamsoppervlak wijder, waardoor er meer bloed langs de buitenkant van het lichaam stroomt en afkoelt. Daardoor daalt de lichaamstemperatuur. Bij grote kou kan alcohol er zelfs de oorzaak van zijn dat men doodvriest. Dus drinken om warm te worden heeft geen zin, maar gelukkig zijn er genoeg andere redenen om een glaasje te drinken. :nod:

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat ziet er ydillisch uit, Wonderer. Als je nou ook nog een paar berghellingen in de buurt hebt, is het natuurlijk helemaal ideaal. 8) Want ik heb niks tegen kou hoor. Integendeel. Eén sneeuwvlok en ik haal mijn snowboard al uit het vet - van schrijven en stilzitten daarentegen krijg ik na een kwartier al de bibbers. Net of mijn lichaamsdelen langzaam afsterven. Het zal dus wel aan de bloedsomloop liggen. Ik ben bang dat bewegen uiteindelijk toch de beste optie is. Maar wie denkt er nou aan bewegen als-ie in een flow zit?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Half uur verderop zit ik in het ski-gebied ja ;) Maar ik heb zelf nog nooit op de lange latten gestaan. Ik krijg ineens zin om te gaan sleetje rijden... Brad dit weekend maar es meeslepen.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Half uur? Ik moet verdorie twee uur rijden naar de dichtstbijzijnde witte helling. En dan nog nooit op de latten gestaan, schande. ;)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wowhee, wat een achtertuin. En een sneeuw. Wel heel mooi. Wat is het toch oneerlijk verdeeld in de wereld, wij hebben maar een achtertuin van een paar meter. En ook nog eens zonder gras :\\

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
oh eufdrie, dat is verschrikkelijk koud, nu begrijp ik je heel goed en Wonderer wat een prachtig romantisch plaatje. Ik zal proberen om volgende week (als ik vakantie heb van mijn dagbaan: HOEHOE!!) de hitte hier te fotograferen en aan jullie door te sturen. Wie weet helpt het. ;)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aart, het lulligste is nog wel dat wij waarschijnlijk minder betaald hebben voor dit huis met tuin dan jouw ouders :') Maar ja, het is hier nu eenmaal anders.