Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoe blijf ik warm tijdens het schrijven?

Ik krijg het van al dat stilzitten altijd zo koud. Als ik schrijf heb ik mijn verwarming op drie staan, draag ik een trui, sla ik een grote sjaal/mantel om mijn schouders, drink ik liters hete thee, maar ik blijf maar afkoelen. Ik heb laatst zo'n elektrisch kacheltje aangeschaft, maar dat is bij nader inzien helemaal niet handig, omdat ik al een chronisch gebrek aan stopcontacten heb in mijn kantoor. 't Zal ook wel aan mijn inwendige thermostaatje liggen, maar hebben jullie nog andere tips waarvan ik gegarandeerd warm word en blijf?

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zelf heb ik vaak een warmwaterkruik op schoot - heerlijk... Ook lekker om je vermoeide tikarmen even op te laten rusten. Secret Garden

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik typ altijd in de huiskamer, daar is het nooit echt koud. Ik drink liters koffie overdag, dus ik krijg de kans niet om af te koelen. Het is wel zo dat ik in de winter vaak last heb van een stijve nek. Dat komt vast omdat ik te veel in één houding achter mijn pc zit. Gelukkig heb ik een grote designradiator in mijn woonkamer, daar kan ik zo heerlijk tegenaan gaan staan.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Thermo ondergoed, met zo'n lange onderbroek, is dat misschien een idee? Niet voor mij hoor, ik kan slecht tegen warmte.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, daar heb ik ook altijd last van. Als het echt te gortig wordt loop ik handen wrijvend door het huis om weer op te warmen. Naar buiten gaan om te wandelen, dat is alleen nog maar kouder! Maar werkt wel natuurlijk. Ik zet vaak een pul thee, dat is zo'n glas van een halve liter, en ik heb van die handschoenen zonder vingers. Dat helpt ook al een heleboel, want het zijn vooral mijn handen die koud worden. De rest van mijn lichaam zit altijd dik ingepakt, omdat in mijn overvolle kamertje de verwarming slecht werkt. In de winter doet mijn pols bovendien raar, dan zit er een soort knik in als ik handen schudt, alsof er een botje scheef zit. Iemand wel eens last van?

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb wel iets dat elk jaar terugkomt met mn pols. Mijn linkerpols doet dan ineens heel pijn bij een bepaalde beweging, dat heb ik dan een week lang ofzo en dan niet meer en een jaar later komt het weer terug.. Heel vreemd! maar ik denk niet dat het hier iets mee te maken heeft ;)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Omdat je een chronisch gebrek aan stopcontacten hebt kun je het pas aangeschafte elektrische kacheltje niet gebruiken. Zou een doodeenvoudig verlengsnoer + contactdoos daar de oplossing niet voor kunnen zijn? ;)

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat knikken in je pols kan een geirriteerde peesaanhechting zijn. Je voelt dan pezen of spierknopen over elkaar heen glijden en dat geeft een knikkend gevoel. Soms pijn, als je bijvoorbeeld een spierknoop hebt en die drukt toevallig tegen die geirriteerde aanhechting aan. Ik zeg het kan he, ik ben geen arts, ik herhaal hier slechts wat over mijn knikpols hoorde. Van kou heb ik geen last, behalve als ik tekort geslapen heb. Voeten warm, ik warm, zo werkt het meestal.

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Herkenbaar, Ceridwen, bij mij gaat het net zo: slecht geslapen, koud en rillerig, maar anders lekker behaaglijk in mijn eigen velletje. :)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het! Je koopt twee van die hotcoldpacks, met die blauwe rotzooi erin, en een paar sloffen dat net te groot is. Je gooit die hotcoldpacks in de magnetron en daarna in sloffen en daarna heb je een paar uur warme voeten ;)

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
of een papiertje (een sticky note) op je computerscherm plakken met daarop de tekst: "oef, wat heb ik het warm, pfff zo heet."

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Secret Garden schreef:
Zelf heb ik vaak een warmwaterkruik op schoot - heerlijk... Ook lekker om je vermoeide tikarmen even op te laten rusten.
Wat een tip! Ik heb van november tot maart in mijn bed ook altijd een kruik, wegens chronisch koude voeten. Die kan ik natuurlijk ook lekker op schoot nemen. (Wou mijn kat maar eens gezellig op schoot komen liggen, maar dat gekke beest houdt niet van schoten :smirk: ) Scorpio schreef:
Omdat je een chronisch gebrek aan stopcontacten hebt kun je het pas aangeschafte elektrische kacheltje niet gebruiken. Zou een doodeenvoudig verlengsnoer + contactdoos daar de oplossing niet voor kunnen zijn?
Ik ben niet zo'n voorstander van zwaarWattige elektrische apparaten op verlengsnoeren aansluiten. Zal wel door mijn jeugd komen (dochter van een elektricien). Wat mijn CV betreft; in de woonkamer hangt de thermostaat die overdag standaard op 20 graden staat, als ik schrijf zet ik 'm op 21, maar daarmee wordt het in mijn kantoor niet automatisch ook warm. Omdat wij zo'n hypermoderne HR ketel hebben, is het water dat door de leidingen stroomt vaak niet warmer dan zo'n 30 graden, net genoeg om de temperatuur in de woonkamer te handhaven, maar daarmee haal je de kou niet echt uit een kil kantoor, helaas. Onze ouwe ketel joeg gewoon de hele dag water van 80 graden door het systeem, maar dat is natuurlijk niet zo best voor het milieu. Overigens is werken in de woonkamer met de warme laptop op schoot ook wel fijn, maar ik werk het liefst aan m'n bureau, omdat ik in de woonkamer te veel word afgeleid. De virtuele knuffel van de week gaat echter naar Wonderer:
Je koopt twee van die hotcoldpacks, met die blauwe rotzooi erin, en een paar sloffen dat net te groot is. Je gooit die hotcoldpacks in de magnetron en daarna in sloffen en daarna heb je een paar uur warme voeten
Geweldig. Dat ik daar zelf niet op gekomen ben. Ik heb wel tien van die dingen liggen (werden ooit gratis op mijn werk uitgedeeld en toen heb ik er een paar meegesnaaid). Een goede tweede plek is voor de vingerloze handschoenen van Lúthien en Hjalmar. Bedankt iedereen voor het meedenken met deze kouwkleum!

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarmee de actie: 'Help Eufdrie door de winter' voorlopig als succesvol kan worden bijgeboekt in ons overzichtboekje van goede werken???

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn moeder, de fysiotherapeute, zegt dat ik gewoon meer moet bewegen met die pols. En meer sporten, zodat alles soepeler wordt. Maar aan de andere kant kun je mensen wel leuk aan het schrikken maken met zo'n knik in je pols. Het is net of die ander te stevig schudt en mijn pols breekt :) De warme voeten zijn belangrijk jah, ik heb dan ook altijd sloffen aan. Zeker bij mijn ouders, die hebben van die ouderwetse koue plavuizen ...

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors schreef:
Waarmee de actie: 'Help Eufdrie door de winter' voorlopig als succesvol kan worden bijgeboekt in ons overzichtboekje van goede werken???
Nou, met een slag om de arm hoor. Het is natuurlijk nog niet écht koud geweest, hè. :wink:

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn voeten zijn nou eigenlijk nooit koud. Als ik sloffen aan doe, schop ik ze na een kwartiertje weer uit, krijg ik zweetvoeten van! :smirk:

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze warmetip kreeg ooit een prijs: Monteer aan de onderkant van je bureau een plafonière. De warmte van de lamp houdt je warm, makkelijk aan en uit, weinig stroomverbruik. Zelf heb ik ook de vingerloze handschoentjes. Werkt echt fijn. En pa's oude pet op doen. Via je hoofd verlies je veel warmte, dus opvangen die boel!

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als alle 'uiteindes' warm gehouden worden (hoofd, voeten, handen) scheelt het inderdaad heel veel. De warmte kan niet zo gemakkelijk weg. Bij mij zijn het vooral de schouders die warm moeten blijven om een behaaglijk gevoel te hebben. (nee, dat is geen 'uiteinde', ik heb geen bochel ofzo) :) :)

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hang lekker boven de pannen als ik kook. Met twee armen boven op het deksel. Aardappels wel twintig minuten lang. Geen gezicht maar wárm. En opletten dat er geen hete walmen op mijn vingers komen. Of uitslaande vlammen aan de mouwen likken ... Maar dus wel warm.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga voor de vernieuwde warmwaterkruik. Dat is een metalen schijf die elektrisch verwarmd wordt in een paar minuten. Dus eerst in een stopcontact steken, binnen 5 minuten is de kruik warm en die blijft urenlang warm. Op schoot of onder de voeten doen. In het Frans heet deze moderne kruik: Mon Ami :D

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Aha! Nee, bij mij is het een kwestie van hormoonpillen slikken. En nu werkt 'het hele kacheltje' niet goed meer. Nou jjjjjjaaa, aaaals dat aaaalllles is, kkkkkoud hebben. Puh.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
*zit te bibberen achter het toetsenbord* Ik heb de kachel aan, vest aan, handschoenen aan en NOG heb ik koud.... (verrotte zenuwen ;))

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik krijg zelfs in de zomer koude handen van het typen. Dat heb ik overgehouden aan een vervelende peesschedeontsteking (ik had de boel overbelast doordat ik iets te enthousiast mijn scriptie was gaan uitschrijven).

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik doe een nieuwe actie. Ik zet nergens nog verwarming aan. Niet in de auto (ik draag een sjaal en handschoenen, handschoenen zijn echt nodig), niet op mijn kamer (extra kleren aandoen, niet meer naaktlopen), .. Ik noem het Stop Personal Warming.