Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoe blijf ik warm tijdens het schrijven?

Ik krijg het van al dat stilzitten altijd zo koud. Als ik schrijf heb ik mijn verwarming op drie staan, draag ik een trui, sla ik een grote sjaal/mantel om mijn schouders, drink ik liters hete thee, maar ik blijf maar afkoelen. Ik heb laatst zo'n elektrisch kacheltje aangeschaft, maar dat is bij nader inzien helemaal niet handig, omdat ik al een chronisch gebrek aan stopcontacten heb in mijn kantoor. 't Zal ook wel aan mijn inwendige thermostaatje liggen, maar hebben jullie nog andere tips waarvan ik gegarandeerd warm word en blijf?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wij hebben een huurhuis dus jullie betalen sowieso meer ;) maar ik heb nu vanuit mn slaapkamerraam ook een heerlijk uitzicht. Stuk of vijf (jeuh, lekker veel :confused: ) helemaal bevroren bomen!

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
even laten weten: vandaag, kerstdag was het hier 40.7 graden. Van schrijven kon echt niets komen: een pen glijdt uit je handen en een computer veroorzaakt nog meer hitte. :( koud water uit de kraan is gloeiend heet en het stuur van de auto is in eerste instantie ook te heet om aan te raken.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
wil je weten hoe ik er nu bijzit Godje? ;) vandaag is het hier ruim 44 graden. Denk je echt dat dat nog leuk is???En waar haal ik dat gevoel van Kerst vandaan??

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij mij lukt dat niet ik ben een echte koukleum :D Stinking hot. Klinkt goed, en is vast waar als ik dat van jou zo lees :nod:

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb meestal geen last van kou tijdens het schrijven. Zo kan ik hartje winter in een topje zitten met het raam open en amper verwarming. De enige lichaamsdelen die daaronder lijden, zijn mijn tenen en vingers, maar die zijn altijd koud want ik heb een slechte doorbloeding. Mogelijk heeft mijn gebrekkige besef van kou te maken met het feit dat ik het liefst met opgetrokken benen zit. Hoe kleiner je lichaamsoppervlak, hoe minder lichaamswarmte je verliest. Dat is misschien iets voor je, ga eens lekker ineengedoken zitten schrijven. :wink:

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar niet voorover ineengedoken want als je dat te lang doet krijg je last van verkramping van de spieren in je schouders en rug (ervaring :rolleyes: ). Of onder de dekens schrijven, als je een laptop hebt tenminste. Heerlijk warm :D

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eufdrie, een trukje uit de oude doos: gebruik uw duim en wijsvinger en zet ze op de linker en rechterkant van uw neus, daar waar het neusbotje eindigt (dus bijna onderaan je neus). Druk hier zacht en blijf drukken tot je het warm hebt/warm krijgt. Je zal zien wat er gebeurt ... Greetz, ;-)

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met een lekker dik vest en een goede knokscene kom je inderdaad al een heel eind. En als ik eens koude vingers heb hou ik mijn lekkere warme koppie thee even goed vast. komt die kou misschien ergens anders van Eufdrie? Misschien had je net een dip en ging je niet even een uurtje plat. Dan kan ik het ook wel koud krijgen. dus welterusten. :)

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ze vertelt toch dat ze het altijd koud heeft bij het schrijven.. Volgens jou zit ze dan altijd in een dipje en moet ze elke keer gaan slapen als ze het koud krijgt? Beetje vreemd idee he?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lees: Pehamo heeft het altijd koud tijdens het schrijven en moet dan naar bed. :) Zoals ik haar topics lees schrijft ze veel. Hoe kan dat, als je daarna naar bed moet? Schrijven, tukje, schrijven tukje, schrijven tukje. :nod: Ieder zijn ritme.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb iets ontdekt: schrijven in bed. Laptop op schoot, warme kruik erbij :D Maar goed, niet voor elke dag. :smirk: Ik heb nu een hele grote warme sjaal gekocht en die wikkel ik om m'n nek en schouders en draag ik fleecetruien en -vesten of coltruien tijdens het schrijven, verder heb ik de verwarming zo ingesteld dat hij op schrijfuren automatisch naar 21 graden gaat en heb ik boven een waterkokertje geïnstalleerd voor een continue aanvoer van warme thee. Nu koelt enkel mijn rechterhand nog maar af, maar dat zal wel door het muizen komen. :(

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oplossing: niet gaan muizen, gewoon in één bestandje schrijven en de rest met rust laten. Weg met dat multitasken.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik het koud krijg doe ik een dik vest aan en neem een lekker gloeiend heet kopje cuppesoep, helpt altijd. :) Vooral als je die hete mok even vast blijft houden. zo leer je wel met één hand tikken.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
eufdrie: ik doe het ook zo. In bed, lekker kruikje erbij deken over me heen en laptop op schoot. Ideaal!

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oplossing: niet gaan muizen, gewoon in één bestandje schrijven en de rest met rust laten. Weg met dat multitasken.
Ja, maar hoe moet ik dan naar Van Dale als ik een woord niet weet? :D

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, maar hoe moet ik dan naar Van Dale als ik een woord niet weet? :D
alt-tab? ;) Je kunt met je keyboard heel wat meer doen dan alleen tikken.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eufdrie, volgens mij moet je eens laten nameten of je schildklier wel goed werkt. Het is niet normaal hoor om het zo koud te hebben in deze winter.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, die werkt normaal, is laatst getest. Ik begon er zelf ook zo m'n twijfels over te krijgen. Ik ben bang dat ik moet leren leven met het feit dat ik nou eenmaal een kleum ben. Ik hoopte dat ik door mijn recent aangekweekte speklaagje wat minder kou zou voelen, maar helaas :confused: En van al die thee moet ik alsmaar plassen, is ook niet handig. Misschien toch maar op het toilet gaan schrijven. In de badkamer welteverstaan, daar staat de pot naast de radiator :D

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat bij mij werkt zijn irritante zenuwtrekjes. Zo zit ik als ik het kooud heb niet stil, mijn voeten wiebelen en mijn vingers worden niet koud omdat ze constant in beweging zijn en ik een ikea lampje vlak boven mijn toetsenbord heb staan. Dat ding straalt zoveel warmte af, dat ik het echt kan voelen!