Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Stationromans?

het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog geweest ben. Ben nog steeds bezig met het verwerken van mijn verhaal. Alleen is het moeilijker dan ik dacht en duurt het ook allemaal veel langer dan gedacht. Onlangs zei een vriend van mij dat ik goed zou zijn in het schrijven van stationromans. Hij zei het lachend maar eigenlijk vind ik dat best wel leuk. Tja , ik ben inderdaad geboeid door de meeste romantische verhalen. Hoe zeemzoetiger , hoe beter. :) Zou ik dat nu doen? Die verhalen lijken ook wel altijd korter en andere uitgeverijen? Wie kent hier iets van?

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad. En de uitgever zich maar afvragen waar ze plotseling al die kwaliteit vandaan hebben. :unibrow: @Josje Hoeveel tijd zit er tussen de verhalen die je schrijft? Als je een verhaal opstuurt krijg je dan meteen de volgende aanvraag voor een serie?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Olijfje: vanmorgen heb ik bij de super je tweede streekroman gekocht. Vanmiddag heb ik hem in de tuin in het zonnetje gelezen. Lekkere ontspanning voor zo'n zomerse middag. Leuk verhaal. Grappig met zo'n kattenpension. Veel bekende namen ;) . Heb je in eigen kring al leuke reacties gehad? Het verhaal speelt in februari. De uitgever let er kennelijk niet op om de verhalen af te stemmen op de seizoenen. Dat had best gekund met zo'n groot aanbod. Ik vond het geen bezwaar, hoor, maar het is wel leuk om zo'n verhaal in de winter te lezen.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe lang duurde het bij jullie eerdat jullie de instructies aankregen? Ik heb ze ook al een tweetal weken geleden opgevraagd. Nu ja, het is wel vakantie natuurlijk.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ninah: ik heb begrepen dat het momenteel erg druk is bij de uitgeverij. Ik kreeg de instructies destijds vrijwel direct. @M: nog niet zoveel reacties gehad. Soms blijkt het toch moeilijk voor familie en vrienden om het boekje te pakken te krijgen. Dan ligt er bijvoorbeeld wel een Anne Maas boekje, maar geen streekroman.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@M: mijn tante schijnt gisteravond wel gebeld te hebben, maar toen was ik naar een optreden van het Goede Doel. Hoe vond je de bedscene in Kattengespin, trouwens? Op blz. 54?

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet ineens waar stationsromans me aan doen denken: die boekenactie met NS, lekker lezen, waarin dan gratis boeken van een schrijver uitgedeelt worden. :D

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@M: mijn tante schijnt gisteravond wel gebeld te hebben, maar toen was ik naar een optreden van het Goede Doel. Hoe vond je de bedscene in Kattengespin, trouwens? Op blz. 54?
Ik vond de bedscène wel erg kort! Het mocht best wat ondeugender en langer. Ook weer niet té beschrijvend, dat past niet in het concept, denk ik. Ik heb jaren geleden een tijd erg slecht geslapen. Dan las ik in bed een half Bouquetboekje en dan lukt het slapen beter. In die boekjes staan uitgebreidere slaapkamerscènes dan in de twee boekjes (vier verhalen) die ik van de streekromans van Favoriet gelezen heb. Heeft de uitgever daar regels voor? Ik vond het leuk om te lezen hoe je eigen ervaringen door het boek heen geweven hebt. Ik heb het nu weer over de katten, hoor :lol: !

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lees de Bouquetreeks en Candlelight ook hoor. Vooral als ik me moet ontspannen. De streekromans heb ik nooit geprobeerd, maar ik zie dat er wat auteurs van SOL er voor schrijven, dus moet ik dat toch ook proberen te lezen.

Lid sinds

18 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Olijfje, ik heb jouw boekje ook. Straks in de tuin lezen. Ninah, ik kreeg 1 dag later na mijn email gelijk de handleiding. Vragen ze vooraf welke series je voor kan schrijven, of kan je ten alle tijden met jouw ideeen voor een reeks komen? Ik heb twee reeksen als voorkeur opgegeven en daar voorbeeldboekjes van ontvangen. Vanavond eerste voorstel voor verhaal versturen. Ben benieuwd.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nenko; ik heb 3 series opgekregen waar ik uit kiezen kan. Voorlopig heb ik daar genoeg aan. Ik ben benieuwd of je synopsis wordt goedgekeurd. Leuk hoor.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Olijfje: ik ben meerdere winkels in en uit geweest maar ik heb jouw streekje niet kunnen vinden. :-( Misschien vind ik hem over een paar maanden in Vlaanderen. Ik vrees dat bepaalde series komen en gaan. Ik heb voor dorpsroman, ons kind en TV9 geschreven. Deze series zijn al ter ziele gegaan. ( op de NLse toetsenbord van broerlief, deze tekst zo'n drie keer hertypt ~ whaaah)

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Even voor wie het bij de Bouquetreeks zou willen proberen: De Bouquetreeks is van Harlequin en het is een Canadees bedrijf. Zij hebben veel series. Voor hun moet je in het Engels schrijven en sommige series verlangen dat je een agent hebt. Je kan niet zomaar je verhaal opsturen. Het schijnt beter te verdienen, tussen de 10.000 en 15.000 dollar en je krijgt royalties. Dus voor wie in het engels kan schrijven, kijk op hun website. Staan trouwens ook veel schrijftips.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik heb ooit eens contact opgenomen met Harlequin en kreeg toen te horen dat ze alleen maar Engelstalige verhalen aannamen. Ik had gelezen dat het bedrijf over was genomen door een Canadees bedrijf en ze aan handen en voeten waren gebonden. Hallo, zijn er ook nog Nederlanders? Ik begrijp niet dat er nog nooit een (andere) Nederlandse uitgever met een bouquetreeks is uitgekomen, want er schijnt een behoorlijke markt voor te zijn.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, je hebt de favorietenreeks en nog een andere uitgeverij die zoiets als Tulp uitgeeft. Ik zie ze hier wel eens in de krantenwinkel staan, maar het spreekt mij niet aan. De dialogen worden niet tussen aanhalingtekens gezet, maar men werkt met liggende streepjes. Het is maar net wat je gewend bent, denk ik. Ik dácht dat Anita Verkerk in een ver verleden een Engelstalig romannetje voor Bouquet heeft geschreven... Je kunt de chicklits toch zien als het verlengde van een stationromannetje? Ik meen dat een Bouquet tussen de 50.000 en 55.000 woorden heeft en dat een chicklit begint vanaf 60.000. (Als ik het verkeerd heb, mag je mij gerust verbeteren.) Beiden zijn easy reading.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb de schrijftips even bekeken en die zijn nuttig. Niet veel nieuws onder zon als je schrijfboeken leest, maar lekker vlot en praktisch opgeschreven. Te vinden op deze site: http://www.eharlequin.com/ En niet alleen geschikt voor romances!

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De schrijftips zijn inderdaad heel nuttig. Het gaat allemaal om structuur en het goed opbouwen e.d. @jommeke. Ze zijn gemiddeld 80.000 woorden. Ik dacht dat sommige series 50.000 woorden zijn.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Jeanne; ik heb het boek van Kate Walker. Ook interessant. @ Cyd: 80.000 voor een bouquetromannetje? Da's veel!

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@jommeke Het verschilt per serie. De 'Teen' serie is zelfs tussen de 80.000 en 100.000 woorden. Ik was geinteresseerd in de Kimani serie en die is tussen de 70 en 75000 woorden. Een heel boek dus. Lezers van de Bouquetreeks schijnen vaak op auteur te kopen i.t.t de stationsromannetjes. Die worden meer per serie verkocht omdat de karakters hetzelfde zijn.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een aantal vrouwen was geïnteresseerd in de kasteelroman maar die serie wordt niet meer uitgegeven. Wel is er nu een serie die blauw bloed heet. Ik vermoed dat die vergelijkbaar is met de kasteelroman?