Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Stationromans?

het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog geweest ben. Ben nog steeds bezig met het verwerken van mijn verhaal. Alleen is het moeilijker dan ik dacht en duurt het ook allemaal veel langer dan gedacht. Onlangs zei een vriend van mij dat ik goed zou zijn in het schrijven van stationromans. Hij zei het lachend maar eigenlijk vind ik dat best wel leuk. Tja , ik ben inderdaad geboeid door de meeste romantische verhalen. Hoe zeemzoetiger , hoe beter. :) Zou ik dat nu doen? Die verhalen lijken ook wel altijd korter en andere uitgeverijen? Wie kent hier iets van?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors; mijn derde alweer. Nummer vier is ook gekocht en momenteel leg ik de hand aan nummer vijf. Tja, ik ben erg productief en vind het enorm leuk om te doen. Ik had als titel double trouble verzonnnen. Het gaat inderdaad over een tweelingzwangerschap. Zoals je misschien wel weet heb ik naast een eenling ook een tweeling. Ach, hoe buit ik mijn gezin financieel uit! Debutant: bedankt.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach, hoe buit ik mijn gezin financieel uit!
En dan zeg je van mij (in mijn topic) dat ik nergens voor terugdeins :unibrow: . Maar hartstikke goed dat je zo lekker gaat!

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij Albert Heijn lag de roman nog niet. Wel nummer 250. Ik zal morgen weer eens kijken. Misschien waren de vakkenvullers er nog niet aan toegekomen. Je bent zeker productief. Leuk.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
AKO had 251 wel. Ik ben er nu in bezig. Na alle sinterklaashectiek is het heerlijk ontspannen met een favorietboekje. Ik kende deze reeks helemaal niet en ik had er vast ook nooit één gekocht, als jij er geen geschreven had, Olijfje.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Uit. Wat leuk dat je mijn nagellakanekdote gebruikt hebt (wel wat aangepast). Mijn eigen bevalling kwam weer helemaal bij me boven. De ochtend na mijn keizersnede lakte mijn man mijn nagels weer. In opdracht! Haha. Ik moet wel wennen aan het switchen tussen de vele personages. Is dat verplicht? Je eerste roman had dat veel minder. Volgens mij zaten daar helemaal geen perspectiefwisselingen in. Ik kende deze reeks helemaal niet. Welke personages zijn nu vaste karakters?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De staf, het verplegend personeel, de secretaresse, receptioniste etc. zijn de vaste karakters. De patienten verzin je er zelf bij. Tja, dat perspectiefwisselen. Daar ontkom ik zowat niet aan met een heel arsenaal aan patienten.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Olijfje, ik blijf jaloers op jouw productiviteit! Ik probeer de post-nano te doen, want anders komt er helemaal niets op papier!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk Olijfje dat het zo goed gaat :) De uitgeverij heeft mij opeens heel raar behandeld, dus ik heb weinig trek om nog voor ze te schrijven, maar ik vond het wel altijd erg leuk om te doen inderdaad. Soms zou ik het ook wel weer willen, maar ik zit behoorlijk in tijdnood en wil me ook focussen op mijn romans en informatieve boekjes. En dan natuurlijk de manier hoe ze toen tegen me deden, daar heb ik niet zo'n zin in om dat opnieuw mee te maken. Ik heb zelf vooral veel voor Kinderafdeling geschreven, vond ik altijd een leuke serie om te doen. Kraamkliniek heb ik nooit wat mee gedaan, maar dat komt omdat ik ook bar weinig weet van zwangerschappen. :)

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat jammer, Silent Dream. Hoe kan dat nou zo ineens? Goed dat je het zo druk hebt. Hoeveel favorietboekjes heb jij geschreven? Olijfje, heb je al veel reacties gehad van mensen uit je omgeving? Het boekje ligt toch nog in de winkel?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Silent Dream: ik heb je via hyves een berichtje gestuurd. @ M: diverse mensen hebben het wel te pakken gekregen, maar het lezen wordt deze keer massaal uitgesteld. December drukte. Ik merk het zelf ook. Afscheidsfeestjes op het werk. De kinderen die schoolfeesten hebben. A.s. vrijdag een kerstlunch. Ik kom zowat niet aan het redigeren van mijn tweede kraamkliniekroman toe, terwijl de Pica deadline van eind januari ook een beetje in mijn nek hijgt.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Olijfje, ik heb meteen je boekje gekocht. Knap hoor! Het lijkt me een heel werk om 23000 woorden te schrijven, en met het redigeren ben je vast ook nog wel een hoop tijd kwijt. Is er een limiet wat leeftijd van schrijvers betreft bij Marken? (ben 60) Ik zou er zowaar zin in krijgen er ook eentje (of meer?) te schrijven. Silent dream, wat jammer dat men een beetje raar tegen je deed. Was dat misschien een misverstand of zo? Ze mogen toch blij zijn dat je zo produktief bent.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Stasje: Ik kan me niet voorstellen dat leeftijd een rol speelt bij Marken. Trouwens, zestig jaar is toch vreselijk jong. Kijk naar Patricia Paay. Gewoon doen. Informatie opvragen bij Marken en aan de slag gaan. Ik werk parttime en heb een druk gezin. Ik moet echt tijd inplannen om te schrijven. Gelukkig is er altijd wel iemand die mijn boekje voor me wil nalezen op fouten voordat ik het opstuur. Ik weet dat Jose (ook actief of SOL) dat zelf doet. Zij schrijft 2 boekjes per maand.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Olijfje, ik zal ook maar uit de kast komen. Ik schreef een proeftekst en had er een cv bijgedaan, waarin ik, misschien stom, mijn leeftijd heb vermeld. Ik had alles in het weekend opgestuurd. Vanmorgen kreeg ik een berichtje van Peter: dat ze meer korte verhalen nodig hadden dan romans, maar dat hij het door zou sturen naar zijn collega. Dus ik schreef terug dat ik ook korte verhalen schreef. Ik ben benieuwd of ik er nog iets van hoor. Vandaar dat ik dacht dat het mijn leeftijd zou zijn. Want, eerlijk gezegd, de proeftekst had ik geredigeerd naar hen gestuurd en die tekst was goed en sloot aan op wat zij willen. Jouw verhaal over de tweeling heb ik in èèn ruk uitgelezen. Echt leuk geschreven en van beter niveau dan veel andere verhalen. (ik heb allerlei boekjes van hen in de winkel gekocht) Hopelijk hoor ik nog iets van hen, maar ik heb geen idee van hoe zij het bekijken.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Vanaf morgen is mijn derde streekromannetje twee weken lang te koop. Het is nummer 131 in de Favoriet reeks. Mijn verhaal heet Puberruil. Het verhaal gaat over Kimberley (16 jaar) die reageert op een oproep in een meidenglossy. Ze wordt uitgekozen en verruilt haar leventje in de de stad voor het platteland. Dat valt vies tegen.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Je vierde boekje alweer. Super. Ik ga hem kopen. Ik zag op je site dat één van de andere personages Marlies heet. Haha. Ik hoop maar dat die Marlies een leuk personage is :D !

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@M Veel leesplezier
@Zjors Dat klopt. Het begin van een verhaal is altijd moeilijk. Net als het spreekwoord. Maar als ik eenmaal op dreef ben, blijven de woorden komen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Goed zo Olijfje. Ik heb er ook ondertussen vijf geschreven, maar ik heb geen idee wanneer ze uit komen. Tegen de tijd dat ik ze in Ierland heb zijn ze waarschijnlijk al uit de verkoop.
Ik vind het net als jij erg leuk om te doen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Olijfje: Ik schrijf onder mijn eigen naam, Nathalie Emanuels. Tot nu toe heb ik voor Dorpsleven, Campingarts en Kinderarts geschreven.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vanaf morgen is mijn tweede kraamkliniekroman te koop. Zo moeder, zo dochter is de titel van mijn verhaal. Marken stopt helaas met de streekromanserie. Ik heb niet lang gehuild omdat ik voor de nieuwe serie (Dierenartsreeks) mocht en mag schrijven.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd, Olijfje. Jammer van de streekromans, die had ik nog wel steeds in mijn achterhoofd voor ooit. Dierenarts lijkt me best lastig als het niet je beroep is. Het moet toch een beetje kloppen.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er woont in mijn woonplaats een chicklitschrijfster. ff googelen... Chantal van Gastel heet die. Daarover heb ik in het HaH-krantje gelezen dat zij voor haar laatste boek een paar dagen stage mocht lopen bij onze grootste dierenartsenpraktijk. Misschien is dat een idee? Ik heb deze topic zitten spellen. Ik wilde dat ik fantasie had. Ik zou best 700 euro in de maand willen verdienen maar dat zit niet in me. Vertel me waarover ik moet schrijven en hoeveel woorden, en ik doe het, maar een verhaal?? Echt niet!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lees een keer zo'n romannetje, Janheij. Je komt vast wel op een idee. 23.000 woorden valt mee. De eerste 10.000 woorden, daar moet ik altijd even doorheen. Daarna schrijft het verhaal zich als vanzelf af.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zijn er nog meer uitgeverijen die dat soort boekjes in oorspronkelijk Nederlands uitgeven? De bouquet-reeks wordt in elk geval altijd vertaald zag ik.