astridxas

23 juli 2009 - 21:47
Hallo allemaal, Ik ben Astrid. Mijn naam is niet bijzonder en bleek naar verwachting dan ook al vergeven als gebruikersnaam. Omdat ik in de informele sfeer mijn mailtjes afsluit met x-as, leek het mij origineel deze letters aan mijn naam vast te koppelen. Vandaar astridxas. Waar is de y-as? Ik werk in de zorg. Oh ja, en ik heb een boek geschreven, hoe toevallig. Het boek betreft een dames Thriller. titel Vergeldingsactie. De slordige versie is af en telt 62500 woorden. Ik heb als beginnertje natuurlijk heel veel vragen. Jullie zijn allemaal profs lijkt het wel. Dus ik kan hier veel leren. Leuk! Groetjes, x-As

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 September 2009 - 21:08
Laat Astrid dan ajb, die reactie gaf ze met recht... Sorry dat dit zo'n vaag antwoord is, maar meer kan/mag/wil ik niet zeggen.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 September 2009 - 21:11
Laat Astrid dan ajb, die reactie gaf ze met recht... Sorry dat dit zo'n vaag antwoord is, maar meer kan/mag/wil ik niet zeggen.
Dan kun je beter je mond houden ;) Ik vind het jammer dat ze weg is. Als je dat niet snapt houdt het op. Ik vind het jammer dat ze zich die woorden heeft aangetrokken. Wat daar fout aan is mag jij me uitleggen, ik ben benieuwd.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 September 2009 - 21:13
Sorry, heb een soort waas voor mijn ogen waardoor ik de dingen niet zo helder meer zie. Ja, natuurlijk snap ik dat je het jammer vindt, dat ze zich die woorden heeft aangetrokken. Daar is niks fout aan... Sorry. Kan wel huilen. Wil ik een keer wat zeggen, zie ik het door de verkeerde ogen.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 September 2009 - 21:19
Aw :( Ik hou ook mijn mond maar. Emoties en internet gaan slecht samen, ik weet er alles van. Hopelijk voel je je snel beter Waus! Probeer je gedachten te ordenen... Ik respecteer de beslissing van Astrid hoor, voor de duidelijkheid. Maar ze lijkt me zo'n lief, gevoelig en gezellig mens. Dus dit maakt mij ook niet vrolijk, integendeel.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 September 2009 - 21:27
Ga geen schuldvragen oproepen. Het is een samenloop van omstandigheden en misvattingen. Laat het even Waus, FS, Dargor. Ik zie jullie morgen wel weer, ik moet nog werken..

13 September 2009 - 7:34
FSH je gedicht :crybaby: Hallo mensen. ik wilde eigenlijk niet meer reageren, maar aangezien ik blijkbaar nog niet ben geblokkeerd kan ik beter zelf praten. Ik ben 7 weken actief geweest. kort dus. voordat ik hier kwam 'dacht'ik dat ik er al was met mijn boek. Niet dus. Snel merkte ik dat ik onder aan de ladder stond. Was even slikken. Ik kreeg harde kritiek. Eerlijk maar hard. Tegelijkertijd ontwikkelde ik een band met een paar mensen. Fellowship is daar één van. Ik voelde dus een grote affiniteit voor sommige, maar stond in tegelijk open voor iedereen. Ik merkte dat er iets is hier op het forum. Irritaties?? Ik weet niet nou ja, overal is wel wat, maar ik heb toch steeds de neiging om het onrecht te bestrijden. een moraalridder ben ik niet, maar ik reageer op basis van mijn gevoel/ emotie. Die ruzies en misverstanden op topics vond ik vreselijk. Ik maakte me zorgen. was er te gevoelig voor. Na mijn proefschrijf sessies die een beetje uit de hand liepen sprong ik naar het café, en naar andere topics waar ik niet altijd matchte of aansluiting vond. Opeens sprong mijn voorsteltopic naar boven. Ik dacht dat ik daar helemaal mezelf kon zijn. Sollers ik maak graag grappen, meer is het niet. Ik voel een digitale vriendschap voor de mensen waar ik mee lach, waar ik een klik mee heb. Misschien ging ik te ver. Maar goed. schrijven is op de draad en ik leef op de draad. Jascha heeft mij nooit overgehaald 31 okt te komen .Ik neem de heren niets kwalijk, in principe allemaal niet. Ik zag het als flauwekul humor, leuk. De aandacht vond ik leuk, misschien wel te leuk. Misschien was het voor jullie ook allemaal een vorm van humor. ik dacht dat echt. Ik heb nooit een geheim gemaakt van mijn relatie met J. kijk in het café 30 augustus. ik heb breed uitgemeten dat we 12 jaar getrouwd waren. Onze foto heeft als avatar rondgesuft. Fs; Ik heb jou toen in je topic geholpen. ik vind het niet erg dat je mij in een spiegel van SOL hebt laten kijken hoe ik bij jullie overkom. Ik heb naar je kreet geluisterd en pas op de plaats gemaakt betekent het niets? Over die ene opmerking van jou. Ik ben trots op mijn lijf. Iets waar te weinig vrouwen trots op zijn. Zouden alle vrouwen moeten zijn. Als ik mensen gekrenkt ben door mijn spontaniteit en gedrevenheid spijt me dat, echt waar. Ik was altijd oprecht en ter goeder trouw. Jullie mogen allemaal denken wat jullie willen. Ik voel een knoop in mijn maag en kan plotseling allemaal gevoelens die mijn personage doormaakt beschrijven( is het toch nog ergens goed voor). De draad tussen goed en slecht is zo dun als de draad van een spinnenweb. Ik ben xas, niets meer niets minder en een mens onperfect, vooral dat!

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
12 September 2009 - 21:38
Astrid, Ik maakte me gewoon zorgen over welke kant het opging met jou. Dat je allemaal enge types aan zou trekken en zo. Maar dat betekent niet dat je niet jezelf mag zijn. Het is echt niet zo dat het niets voor me betekent, anders had ik wel anders op je gereageerd.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 September 2009 - 21:40
Ik snap je nu beter Astrid... En ik herken je gevoeligheid, dus ik begrijp waarom je je dit zo aantrekt. Je moet doen wat voor jezelf het beste is. Nogmaals, het ga je goed. Je bent er in elk geval wijzer van geworden. Probeer het positieve te onthouden!

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 September 2009 - 21:41
Astrid, ik vind het heel erg verdrietig dat jij je zo verdrietig voelt... Je kiest er kennelijk echt voor om te vertrekken. Ok, dat zal ik accepteren. Verder weet ik niet veel te zeggen. Ja, vreselijk dat het zo is gelopen, maar dat is al gezegd geloof ik. Doei Astrid! http://www.waarmaarraar.nl/smile/rose.gif

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
12 September 2009 - 21:43
Als je het hebt over de andere forummers; eigenlijk niet. Maar er hoeft er maar een tussen te zitten... Nou ja, trek je maar niets van mij aan. Als jij ergens geen problemen mee hebt, waarom zou ik er dan een probleem van maken?

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 September 2009 - 21:46
Ik ben nog even: Ik vind het jammer dat je weggaat Astrid, ondanks wat je hebt opgevat, is het een gemis dat je weggaat. Succes met je schrijven en thuis en ik hoop dat je vertrek van tijdelijke aard is...

12 September 2009 - 21:56
Als het met jullie goed gaat, voel ik me al beter. Waus ik ben blij dat je beter bent. Laat het jullie goed gaan allemaal. Jullie zitten in mijn hart! liefs Astrid. Tot Ziens! Wat een drama afscheid dit. Zo nog even huilen :crybaby: en nu is het over :D Dries kom maar op met die blok. xas

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 September 2009 - 22:01
Hey, xAS, niet weggaan hoor! Wij kunnen jouw verpleegkundige expertise hier niet missen!. En je gevoel voor humor ook niet. :crybaby:

Tja

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
12 September 2009 - 22:10
Welnee, ben jij gek? Met wie moet ik dan geinen? Ik zit ook voor m'n lol op deze site. En ja, ik steek er ook heel veel van op. Eerlijk gezegd zie ik niet echt een reden waarom je je terug moet trekken. En jouw J. hebt je zo vaak genoemd dat ik niet begrijp dat mensen dat ontgaan is. Af en toe dacht ik, ik weet het wel Astrid. Jij en je J. ik zeg niet: het ga je goed. Ik verwacht je gewoon weer te spreken, truttebol. Oeps... sorry, waarschijnlijk ook verkeerd.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
12 September 2009 - 23:09
Ik krijg inmiddels een lamme hand van het F5 drukken (refresh voor de digibeten) om te zien wat hier nu weer gaat gebeuren. Wat een cliffhangers hier. Het hangt nu allemaal af van Dries, toch?
wat heeft die vent een humor
Hé, wat leuk, een fan! Gadsakkerju zeg, gaat ze gelijk op de loop. Goed, het kan ook serieus. Er zijn personen die bepaalde aandacht naar zich toe trekken omdat ze open, enthousiast en uitbundig reageren, waarbij ze zonder schroom registers open trekken en vol overgave vanalles spuien waarvoor niet iedereen begrip zal opbrengen. Dit lokt reacties uit. Sommige mensen hebben het beste voor met deze individuen en adviseren: even denken, dan doen. Volwassen gedrag overigens, want ik kan mij herinneren uit mijn vroege schooltijd dat er ook andere reacties, zeer negatieve, mogelijk zijn: pagen en pesten. Ik heb dit aan den lijve ondervonden en ik denk dat menig ander creatief persoon deze ervaring met mij deelt. Kluun (sorry dat ik hem erbij betrek, maar ik leer veel van wat er rondom hem gebeurd) krijgt vaak zeer vervelende uitingen naar zijn blog geworpen. Wat eenieder van hem kan leren is dat je ondanks meningen van anderen je gewoon moet blijven werken aan je eigen ding. Er is altijd iemand die er waarde in ziet, zo ook AstridXas die blijkbaar van mening is dat ik humor bezit die overdraagbaar is op publiek. Wat je uit deze zeer uitgebreide alinea kan ontleden is dat je Four Seasons je laat zien dat wat je schrijft bepaalde lezers zal prikkelen, maar (ben ik van mening) dat het zeker ook bij een batterij aan mensen reacties zal ontlokken die niet altijd rozengeur en maneschijn bevatten. Wil je teksten publiceren die aan je creativiteit zijn ontsproten en daardoor zeer persoonlijk zijn, verwacht dan niet bijster positivisme, verwacht kritiek en zeer zeker ook onbegrip. Maar blijf werken aan jezelf, heb vertrouwen in jezelf als hetgene wat je doet komt vanuit een goed hart.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
12 September 2009 - 23:32
En nu ik toch het digitale toneel hier heb betreden wil ik kort refereren aan de lezing van Herman Brusselmans die ik gisteren bijwoonde. Ook aan hem werd een kritische vraag gesteld over zijn schrijfstijl. Dit zijn voor een schrijver toch écht de meest vervelende vragen, want dat is een stukje karakter wat je in je werk legt en zie dat maar eens te veranderen. De vraagsteller was een bakvis eerste klas, maar de avond had als thema absurdisme dus het mocht en Herman ging ook erg goed op de vraag in. Kortom: Herman Brusselmans, waarom schrijf je niet vaker zulke mooie stukjes over dood & liefde als die we sporadisch tegenkomen in jouw werk. Het antwoord hield in dat Herman genegen is serieus te schrijven over deze onderwerpen omdat ze er voor hem toe doen. Liefde & Dood. De vraag die hem op deze avond werd gesteld, werd hem vaker gesteld, zo vertelde hij. Hij had zich ertoe bewogen een hele roman te schrijven over liefde, maar, zo zei hij, werd dit zodanig kotsbeu na een tigtal pagina's te hebben geschreven over liefde, dat hij elke poging tot zo'n boek sindsdien heeft gestaakt. Gelukkig, want de kwaliteit van die enkele strofe poëzie over liefde & dood is veel sterker als hij wordt omgeven door een heleboel onzin en dat in zijn hoedanigheid praat in mijn optiek alle onzin en absurdisme helemaal goed. Je mag van mij zoveel onzin spuwen als je wilt, als er maar af en toe iets bij zit wat lijkt te spreken vanuit het hart.

13 September 2009 - 6:58
@Four Seasons. Het gaat hier niet om de schuldvraag, het gaat er ook niet om of opmerkingen terecht of onterecht zijn. Het gaat er m.i. om dat een forumlid zich ongelukkig voelt door onbegrip, misvattingen of wat dies meer zij. Als een wond onstaat is het in eerste instantie niet belangrijk meer hoe die is onstaan, maar hoe die zo snel mogelijk geheeld kan worden. Daarnaast kan men dan maatregelen nemen dat zo'n spontaan en geliefd, en/of gerespecteerd forumlid zich weer behaaglijk voelt in de omgeving waarin hij/zij verkeerd. Ik zou het heel erg jammer vinden als zo'n iemand de pijp aan Maarten geeft door dit onbegrip of deze misvattingen, en daarbij het gevoel heeft gekregen dat ze hier niet op haar plaats zou zijn. Het voelt als iemand die gast is op een party, zich voorstelt bij binnenkomst en na enkele minuten het feest verlaat omdat ze het gevoel krijgt niet welkom te zijn. Na al deze reacties weet Astridxas nu wel dat ze zeer welkom is en is het aan haar is om te zeggen: IK BLIJF. :D Overigens iemand vroeg waar ik nu ben: in Turkije.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
13 September 2009 - 7:37
Wat een rust op de zondagmorgen op de SOL...ongekend :) In Turkije, klinkt aangenaam, maar ik dacht dat je zei de laatste dagen weer in NL te zijn? Ik sluit me aan bij bovenstaande(n), goed verwoord. Ik zeg nu niks meer en ga mijn bed in na een eerste nachtdienst uit mijn vakantie :confused: . Welterusten.

13 September 2009 - 7:43
Wat een rust op de zondagmorgen op de SOL...ongekend :) In Turkije, klinkt aangenaam, maar ik dacht dat je zei de laatste dagen weer in NL te zijn? Ik sluit me aan bij bovenstaande(n), goed verwoord. Ik zeg nu niks meer en ga mijn bed in na een eerste nachtdienst uit mijn vakantie :confused: . Welterusten.
Nee, ik woon zo'n zes a acht maanden per jaar in Alanya.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
13 September 2009 - 11:28
Ze is nog niet gebanned... Natuurlijk is Astrid welkom hier. Ik sluit me aan bij de woorden van Vlooyke en fellowship, die op mooie en intelligente wijze ook deels mijn gedachten hebben beschreven.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
13 September 2009 - 16:00
Ook ik sluit me aan bij Vlooyke en fellowship. Tot gauw xas. De mp3-kaarsjes branden nog steeds. Ik heb het zesde kaarjes ook aangestoken Die is van Oasis. Don't go away . Ik hoor nu uit het vlammetje opstijgen: " So don't go away say what you say But say that you'll stay Forever and a day..." Je bent welkom