Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Proeflezen voor en door leden

Proeflezen: het doorploegen van andermans manuscript en er zoveel mogelijk fouten uithalen. Niet alleen tikfouten, maar ook plotgaten, stijlbreuken, karakterinconsistenties en noem alles maar op wat fout kan gaan tijdens het schrijven van een verhaal. Na een recente ervaring van mezelf en een paar opmerkingen van Zjors, kwam ik op het idee om een soort vriendendienst te starten. Dat we elkaars proeflezers kunnen zijn. Wat we op ZinnigerZinnen doen dus, maar dan voor lange manuscripten. Ik het jouwe, jij het mijne (onder voorbehoud natuurlijk). Is dat haalbaar hier, denken jullie? Met een paar goeie afspraken (deadlines, dingen waar speciaal op gelet moet worden etc) kunnen we elkaar wel uit de brand helpen denk ik. Je moet het natuurlijk wel kunnen. Het heeft weinig zin om een manuscript op d/t fouten door te lopen als je zelf die fouten ook regelmatig maakt. Maar verder heeft iedereen hier natuurlijk wel wat in te brengen. What say you? Suggesties meer dan welkom, het is maar een vaag plan tot nu toe ;)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Koen: je kan het wel aanpassen. Gewoon op 'bewerken' drukken (bovenaan je bericht, naast 'antwoorden').

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Koen, Precies, effe te vlug. Hij verbreedde de weg. De buurt was blij met de verbrede weg. (klote dat je hier niets kunt aanpassen) Bedoel je om in je geposte antwoord wat te verbeteren? Want dat kun je doen door op bewerking (bovenste regel van je antwoord) te klikken, dan kun je het bewerken en weer posten. Sorry met als ik het post zie ik dat Aart het al gepost had.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aart en Jeanet, bedankt. Kunnen jullie me ook zeggen of het mogelijk is om te weten te komen of iemand op je bericht gereageerd heeft? Ik ben een beleefde jongen, hmm, en ik probeer altijd te antwoorden. Het is echter altijd een zoekwerk. Met dank

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijken bij 'recente reacties'. Of rechts naar 'in de salon' en 'meer'.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is in de maak. Op de oude site kregen we altijd een e-mail als er iemand een antwoord op het topic had gegeven. Maar deze site is nog niet helemaal klaar. Het zou wel weer komen. Zie ook het topic Verbeterpunten forum,daar staat een lijst met wat er klaar is en wat er nog gedaan gaat worden. hopelijk is niet iemand mij nu weer voor (terwijl ik dit typ) met dit antwoord.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben denk ik de enige die het leuk vindt om de antwoorden zelf te zoeken. Zal wel een bibliotheek-tic zijn ...

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind ook dat er te weinig zelf gezocht word. Toch leuk als je het zelf hebt gevonden?

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, ja.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In je profiel kun je kiezen voor "opvolgen", daar staan de topics waar je zelf in hebt gereageerd. Ik ben nog wel even benieuwd naar je antwoord op mijn eerdere vraag trouwens.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Na veel zoeken jouw bericht gevonden. Aan welke voorwaarden ik voldoe? 1. Stelt er iemand voorwaarden aan mij? Mag hoor. 2. Ik stel in deze zaak geen voorwaarden waaraan ikzelf niet beantwoord.

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Koen, valt binnen je eisen ook het nakijken van het werk van iemand die is aangenomen op de schrijversvakschool in a'dam?

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lúthien, jouw werk, een roman of een kortverhaal? Mail me de eerste twee pagina's. Na het lezen ervan laat ik je weten of ik meer wil. Commentaar op die bladzijden krijg je alvast. KoenVlaeminck@pandora.be

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Koen, ik werk op het moment aan verschillende dingen te gelijk. Zowel romans, als korte verhalen. Op dit moment heb ik nog niet iets liggen wat aan een proeflezer toe is, maar dat verwacht ik wel zeer binnenkort. Dan stuur ik je een mailtje. Goed?

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel goed. Met meerdere verhalen tegelijk bezig zijn? Kan ik niet. Het is zoals twee vrouwen tegelijk graag zien. Sommigen kunnen dat, beweren ze, ik niet (ooit geprobeerd). De bal rolt altijd naar één bepaalde kant.

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het hangt er ook een beetje vanaf wat het is... Ik ben iets aan het herschrijven en ondertussen aan iets nieuws bezig. Daar tussendoor doe ik nog een korte verhalencursus en wat losse korte verhalen. Wil het een even niet kan ik altijd nog met het andere verder.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Ondine, Ik heb jouw script beoordeeld, en voorzien van mijn commentaar... Ik las in je leuke re-mail dat je er veel aan had. Goed zo! Wie volgt?

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb me ook even ingeschreven. Heb nu misschien niet zoveel tijd om dingen te lezen of te schrijven etc, maar misschien in de toekomst wel, dus ik dacht ik meld me ook maar even aan :D

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Wonderer en andere proeflezers, Hoe gaat het met de proefleessite? kijken jullie regelmatig en bieden jullie ook aan? Wonderer mag er niet toch een lijst van namen komen met emails? zodat je ook buiten de aanmeldingen mensen kunt benaderen?? Ik vind het nu zo anoniem. Wat jullie? Marjet

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb geen tijd om te proeflezen, dus ik ben er al een tijdje niet geweest ;) Ik ga ervan uit dat het allemaal werkt. Ledenlijst ben ik wat huiverig voor, want iedereen kan lid worden en dan ligt je spul op straat, zeg maar. Op zich kun je mensen die iets hebben ingestuurd benaderen.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe is het nu ermee? Ik heb me aangemeld want ik heb een manuscript bijna af. Nog even doorlopen, kijken of ik overal mee eens ben en dan wil ik 'm erop zetten... Maar is er nog wel iemand? Er staan nu 3 manuscripten maar die zijn allemaal datum verstreken :?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zijn blijkbaar niet zoveel mensen die iets af hebben. Je kunt hem er altijd opzetten natuurlijk en hier even melden zodat mensen weer gaan kijken.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb al twee keer een manuscript gelezen en hou het geregeld in de gaten als er nieuwe aanmeldingen zijn. Het viel mij ook al op dat er alleen maar manuscripten staan waarvan de leesdatum al is vervallen.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ook enkele keren wat gelezen een vv commentaar. Ik ben klaar voor nieuwe input!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat mijn ms er in de kerstvakantie op staat. Hebben jullie nog geduld? Het is voor 10-12 jarigen :P

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha leuk Aart! Ik ga hem wel lezen! Weet niet hoe lang ik er mee bezig ben, maar je hoort het wel als ik m uit heb ;)