Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Proeflezen voor en door leden

Proeflezen: het doorploegen van andermans manuscript en er zoveel mogelijk fouten uithalen. Niet alleen tikfouten, maar ook plotgaten, stijlbreuken, karakterinconsistenties en noem alles maar op wat fout kan gaan tijdens het schrijven van een verhaal. Na een recente ervaring van mezelf en een paar opmerkingen van Zjors, kwam ik op het idee om een soort vriendendienst te starten. Dat we elkaars proeflezers kunnen zijn. Wat we op ZinnigerZinnen doen dus, maar dan voor lange manuscripten. Ik het jouwe, jij het mijne (onder voorbehoud natuurlijk). Is dat haalbaar hier, denken jullie? Met een paar goeie afspraken (deadlines, dingen waar speciaal op gelet moet worden etc) kunnen we elkaar wel uit de brand helpen denk ik. Je moet het natuurlijk wel kunnen. Het heeft weinig zin om een manuscript op d/t fouten door te lopen als je zelf die fouten ook regelmatig maakt. Maar verder heeft iedereen hier natuurlijk wel wat in te brengen. What say you? Suggesties meer dan welkom, het is maar een vaag plan tot nu toe ;)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Noekie. Nou moet ik nog achter Hotmail kunnen, die is op school geblokt... En nu heb ik op school ook een proeflezer xD maar 4 jaar ouder dan de doelgroep. Jeuh, de tweede!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ene Femi heeft een ongeldig adres ingevuld. Maar ik ken de naam niet eens dus ja.. het is toch meer voor de bekende leden hier.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik er nu mee bezig Aart :) Duurt wel even hoor! Ik zet mijn opmerkingen tussen je tekst in het rood. Ben nu 45 minuten bezig en ben pas bij bladzijde 5! Nou ik zal even doorwerken, ik wil het voor morgenochtend af hebben, want daarna ben ik een weekendje weg! EDIT: Ehm Aart: Is dit een gecorrigeerde versie? Er staan namelijk al rode aanpassingen in en doorgestreepte woorden enzo... Beetje vreemd? (dit zie ik nu pas...)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gecorrigeerde versie? nee. Rode aanpassingen en doorgstreepte woorden? Huh? Dat doet word dan zelf, ik heb hetzelfde op de internetcompuer bij mij thuis en die op school. Snap ik ook niks van, zal wel aan mijn word liggen. Heb ik dan aangeklikt dat ie wijzigingen bij moet houden? :? Enne, dank je voor hoofdstuk 1 ;) aah, pas over 5 uur kan ik 't lezen... ik wil naar huis!!

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:) Ik ga me ook eens aanmelden, aangezien ik dringend op zoek ben naar proeflezers.