Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Uitgever zoekt kinderboekenschrijvers

Beste mensen, Ik zag via Twitter een oproep van Circus Patz. Ze zoeken nieuwe talenten die binnen een concept kunnen schrijven. Deze oproep staat er pas sinds woensdag 31 maart op. Jullie kunnen zelf even kijken: http://www.circuspatz.com/ PS. het is geen circus, maar een uitgever :) Groetjes, Suzanne

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind dat je heel duidelijk bent over wat je te bieden hebt. Het is een mooie kans voor beginnende schrijvers met talent. Hopelijk kan er een Soller bij het circus aan de slag. Veel succes! :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toch even een kritische noot na alle blijdschap hiervoor. Als je hieraan mee gaat doen, draag je dus wel je royalty's af. Je gaat dus in feite in opdracht voor Patz schrijven binnen een vast format. En je krijgt er niet veel geld voor, begrijp ik uit de posts van Patz. Kan heel nuttig zijn om ervaring op te doen, maar ik heb er toch een beetje twijfels bij. Wie van jullie heeft ervaring met een dergelijke manier van schrijven? En wat brengt dit jou? Naamsbekendheid, schrijfervaring? De site ziet er prachtig uit, dat wel. Maar ik ben even benieuwd naar ervaringsdeskundigen. Iemand?
Natuurlijk heb je ook een punt, maar voor beginnende schrijvers kan het heel leerzaam zijn. Zelf ben ik nog een beginner. Ik ben bezig met een kinderboek en schrijf ook wat korte verhalen, die ik zelf regelmatig nog illustreer. Verder dan mijn eigen kinderen komt het vooralsnog niet. Misschien ooit wel. Maar wat Circus Patz doet lijkt mij een leuke uitdaging en zeker een enorme leerzame ervaring voor beginners, als ik. Dus ik heb een paar dagen geleden inderdaad een mail gestuurd naar Patz en we zullen wel zien wat het worden gaat. Veel geld zal je er niet door krijgen, maar het idee dat ik ooit veel geld zal verdienen door te schrijven, heb ik sowieso al niet ;) .

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt mij ook een leuke uitdaging. :nod: Ik schrijf ten eerste voor mijn plezier en als ik daar later ooit wat geld mee zou kunnen verdienen, is dat mooi meegenomen. Maar het is zeker en vast niet DE reden waarom ik schrijf. Bovendien als je iets voor Circus patz zou hebben geschreven, dat uitgegeven wordt, kun je dat natuurlijk ook altijd weer in je schrijversCV zetten. ;) Het is een leuke uitdaging en zoals Jeroen S. zegt een leerzame ervaring. :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heeft iemand hier die gereageerd heeft al iets gehoord?
Op 20 april kreeg ik deze mail:
Beste Jeroen, Door enorme drukte in de circuspiste heeft de selectie van mogelijke auteurs weer wat vertraging opgelopen. Mijn welgemeende excuses hiervoor. Ik hoop eind volgende week een goede selectie te hebben gemaakt. Bedankt voor je geduld.
Daarna volgde vooralsnog radiostilte...

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daar zou ik maar geen conclusies aan verbinden, Via. Als hij het zo druk heeft, kan hij er zomaar een paar vergeten zijn.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste mensen, We doen ons best om alle aanmeldingen grondig door te nemen. Inmiddels hebben we meer dan 50 aanmeldingen bekeken en gelezen. Zoals het er nu uitziet hoop ik a.s. dinsdag iedereen een bericht te kunnen sturen. Positief of negatief. We hebben geprobeerd om iedereen persoonlijk op de hoogte te brengen dat het allemaal wat langer is gaan duren. Dat heeft niet alleen te maken met de hoeveelheid aanmeldingen, ook hadden we een aantal verhaalprojecten die nu even net wat meer zorg nodig hadden dan verwacht. Mochten we iemand zijn vergeten, onze welgemeende excuses! Ik zou je dan nog willen uitnodigen om een mailtje te sturen zodat we nog even kunnen checken of we je niet over het hoofd hebben gezien. Dus beste schrijvers; nog heel even geduld! Met buitengewoon vriendelijke groet, Patz van der Sloot CircusPatz

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb vrij snel bericht gekregen. Positief in de zin dat hij onder de indruk was van mijn schrijven. Negatief in de zin dat ik niet regelmatig beschikbaar ben voor overleg. (Had ik in de bio gezet)

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heeft iemand wat gehoord van CircusPatz? Ik zie een paar posts eerder staan dat er meer dan vijftig reacties waren, goh, dan voelt de mail die ik vandaag gekregen heb wel leuk. :D Ik lig namelijk op een voorlopige 'ja-stapel'. Echter, op die stapel liggen tien auteurs en ze hebben, in ieder geval nu, maar twee nodig. Hun manier om de verdere selectie te doen: ergens in de komende twee weken koffiedrinken en kijken of er een match is, daarna alle schrijvers dezelfde schrijfopdracht geven en dan kijken wie ze het beste vinden passen. Ik vind het natuurlijk hartstikke leuk dat ik eruit gepikt ben, maar heb echt geen tijd om ergens in de komende twee weken te gaan koffiedrinken. Mijn kinderen hebben vakantie en ik ben druk met mijn trouw- en schrijfwerk. Daarbij vind ik het nogal wat, als ik helemaal naar Utrecht moet én een proefopdracht moet schrijven, om daarna pas te horen of ik voor CircusPatz mag schrijven of niet. Dat laatste lijkt me echter wel leuk, dus ik heb dit ook gemaild en gevraagd of we ook via mail/telefoon/msn met webcam nader kennis kunnen maken. Ik ben benieuwd naar het antwoord. Aangezien Cyd aangeeft dat er niet positief werd gereageerd dat hij (zij?) niet regelmatig beschikbaar is voor overleg, zal CircusPatz wellicht minder blij zijn met mijn antwoord ... Betekent dat trouwens dat ze samenwerken met jou niet zagen zitten, Cyd? Ben benieuwd hoeveel sollers er verder zijn geselecteerd. Ben even het topic doorgescrolld, en zie de volgende mensen staan die (mogelijk) hebben gemaild: Vente, Dorus?, Gizmo, Via, MichaM?, Jeroen S., muffles?, Ninah.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik niet, tegen de tijd dat ik tijd had, was de inschrijving alweer gesloten. Ik vind het overigens belachelijk dat uitgevers nog steeds met de oude manieren van communicatie werken. Kom op zeg, skype bestaat toch ook? Ergens fysiek heen moeten rijden is ZO twintigste eeuw :P

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk hoor Trenke.En veel succes! Communiceren via skype lijkt me prima als je elkaar al kent, maar voor een eerste kennismaking is persoonlijk contact geschikter. Zou ik me zelf prettiger bij voelen. Verder vind ik een gesprek en een proefopdracht niet meer dan normaal. Zie het als een sollicitatie. Ze willen precies weten wie ze aannemen. Heel logisch in mijn ogen.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:D Micha Gefeliciteerd Trenke met een plaatsje in de ja-stapel. Helaas kwam ik op de andere stapel terecht. Trouwens een heel vriendelijke mail met wat uitleg over hun selectiemethode en hoe ze van inderdaad een vijftigtal auteurs naar één à twee auteurs moeten. Ik snap je reservaties over de tijdsbesteding vooraf, maar zoals Sjee aanhaalt, is dat voor een gewone sollicitatie ook soms (drie keer op gesprek gaan bv.). Ben benieuwd of er nog bekenden op de ja-stapel zijn beland. Ik duim :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Aangezien Cyd aangeeft dat er niet positief werd gereageerd dat hij (zij?) niet regelmatig beschikbaar is voor overleg, zal CircusPatz wellicht minder blij zijn met mijn antwoord ... Betekent dat trouwens dat ze samenwerken met jou niet zagen zitten, Cyd? .
Met niet positief, bedoelde ik alleen dat het niet door kon gaan. Dit schreven ze: "Verhalen worden bij CircusPatz door veel brainstorms binnen een verhaalteam gecreeerd. Daarom is het van belang dat de auteur wel in Nederland woont." Even iets anders. Mocht je geselecteerd worden, je naam komt NIET in het boek te staan.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste mensen, Even voor de duidelijkheid; je naam komt natuurlijk WEL in het boek te staan bij de colofon. En zoals Sjee zegt, omdat we het hebben over een nauwe samenwerking is persoonlijk contact voor beide partijen toch wel wenselijk voordat we besluiten om met elkaar in zee te gaan. Als een mogelijke auteur dit niet wenst of het teveel moeite vind, is de auteur natuurlijk altijd vrij om uit de selectie te stappen. Niks is verplicht. Je moet het doen omdat je het zelf graag wil. Bedankt voor jullie enthousiasme! Met buitengewoon vriendelijke groet, Patz van der Sloot CircusPatz

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
... omdat we het hebben over een nauwe samenwerking is persoonlijk contact voor beide partijen toch wel wenselijk voordat we besluiten om met elkaar in zee te gaan.
Dit heeft meneer Patz mij ook gemaild, in iets uitgebreidere bewoordingen. Ik heb hem laten weten, ook iets uitgebreider (:)) dat ik het vanzelfsprekend vind dat je elkaar ontmoet voordat je een samenwerking aangaat, maar dat het wel handig is om van tevoren iets beter te weten waar het over gaat. Ik weet alleen wat op de website te vinden is, en dat staat me aan, maar daar kan ik natuurlijk niets lezen over woordenaantallen, deadlines en dergelijke.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
... omdat we het hebben over een nauwe samenwerking is persoonlijk contact voor beide partijen toch wel wenselijk voordat we besluiten om met elkaar in zee te gaan.
Dit heeft meneer Patz mij ook gemaild, in iets uitgebreidere bewoordingen. Ik heb hem laten weten, ook iets uitgebreider (:)) dat ik het vanzelfsprekend vind dat je elkaar ontmoet voordat je een samenwerking aangaat, maar dat het wel handig is om van tevoren iets beter te weten waar het over gaat. Ik weet alleen wat op de website te vinden is, en dat staat me aan, maar daar kan ik natuurlijk niets lezen over woordenaantallen, deadlines en dergelijke.
Lijkt mij dat je daar een goed punt hebt, Trenke. De bedoeling van het geheel was mij ook niet helemaal duidelijk. Op het moment dat je dan in aanmerking komt lijkt het me meer dan logisch dat je eerst iets meer wil weten voordat je allerlei ontmoetingen of afspraken gaat regelen.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hé Trenke, leuk nieuws, op de ja stapel! Ik vind dat ook een goed punt. Met een drukke baan, een gezin, of een druk gezin en een baan :D - tja, dan kan een verhaal schrijven er vaak nog naast en bij, maar zijn fysieke afspraken een stuk lastiger te realiseren. Ik merk dat hier ook. Da's dan geen kwestie van teveel moeite of niet willen, maar van te weinig uren in een dag. Het besteden van die uren moet zorgvuldig afgewogen worden. Past de opdracht bij je, ben je er heel enthousiast over en kan het uitgevoerd worden in je dagelijks leven, ja, dan is het ja. Maar stel dat je na de hele sollicitatieprocedure hoort dat je elke week driehonderd kilometer moet reizen om mee te kunnen doen; dan wordt het lastig. Beter dit van te voren te weten. (En nee ik heb niet gereageerd, :o geen tijd ...)

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Trenke wat leuk. Gefeliciteerd. :thumbsup: Ik ben helaas ook op de nee stapel geëindigd. Ja, het was een zorgvuldig opgestelde email.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stuur nog even een mailtje gizmo, ik kreeg een pb van Patz om mijn naam door te geven, zodat hij kon kijken wat er mis was gegaan.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste mensen, Ik vertel graag persoonlijk aan de mogelijke auteurs wat de missie gaat worden. En dan gaat het niet om 'allerlei afspraken' maar om 1 afspraak/gesprek waarin je alle vragen kan stellen die je wil stellen en ik je alle antwoorden geef die ik je kan geven. Ik heb nu eenmaal de voorkeur om dat in een gesprek te doen. Als het een te grote investering is om een keer langs te komen (zonder alle details te weten) ben je ten alle tijd vrij om dat niet te doen. Dat is trouwens geen waardeoordeel. Het is naar mijn mening volledig legitiem om dit besluit te nemen. Wellicht is het gewoon niet mogelijk om dit te gaan doen. Of is je tijd te kostbaar. Ik heb daar volledig begrip voor. Mijn punt; je bent ten alle zelf de baas om met iets mee te doen. En om te besluiten er tijd en moeite in te investeren. Ik hoop van harte dat CircusPatz een goede indruk maakt met deze procedure en ons initiatief. Wij zijn namelijk mede afhankelijk van vertellers zoals jullie. We kunnen niet iedereen helemaal blij maken maar we doen ons best het zo correct mogelijk te doen. Ik hoop dat ook in dit geval te hebben gedaan. Met buitengewoon vriendelijke groet, Patz van der Sloot CircusPatz ps. eind deze week is onze nieuwe website klaar. Wellicht geeft dat een dieper inzicht in ons verhalenlaboratorium.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb mij helaas alsnog van mijn kant teruggetrokken als mogelijke verhalenschrijver voor CircusPatz. De voornaamste redenen hiervoor zijn dat de verhalen minimaal 50.000 woorden zijn en dat er tweemaandelijks overleg plaatsvindt en daar heb ik de tijd niet voor, in ieder geval niet nu.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoera! Ik lig ook op de 'ja'-stapel. :D Alle e-mails van Patz waren in mijn spambox terechtgekomen... :\\

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:thumbsup: Via

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk Via, ik ben benieuwd of je voor ze zult gaan schrijven en wat voor avontuur dat zal zijn! :thumbsup: :nod: