Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Uitgever zoekt kinderboekenschrijvers

Beste mensen, Ik zag via Twitter een oproep van Circus Patz. Ze zoeken nieuwe talenten die binnen een concept kunnen schrijven. Deze oproep staat er pas sinds woensdag 31 maart op. Jullie kunnen zelf even kijken: http://www.circuspatz.com/ PS. het is geen circus, maar een uitgever :) Groetjes, Suzanne

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het klinkt wel onwijs, een verhalenlaboratorium vol circusartisten, Otjes en Livingstones. Wat een bende zal dat worden met de reageerbuisjes! Wie weet wat voor nieuwe levensvormen daar ontstaan :!: . De concepten die nu op Bol staan zijn interessant; een actieve combi tussen lezen en doen, met spannende kaften en geheimzinnige titels. Tzt vinden mijn kindjes dat vast ook leuk, dus ik hou hem in gaten. Zet hem op Via!

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb mij helaas alsnog van mijn kant teruggetrokken als mogelijke verhalenschrijver voor CircusPatz. De voornaamste redenen hiervoor zijn dat de verhalen minimaal 50.000 woorden zijn en dat er tweemaandelijks overleg plaatsvindt en daar heb ik de tijd niet voor, in ieder geval niet nu.
Kan ik me voorstellen. Als ik dat zo hoor vraag ik me ernstig af of ik die tijd wel had kunnen vrijmaken. Maar okee, ik hoef die keuze niet te maken ;)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook ik zit bij de 10 van de ja-stapel. Alleen is de mail waarin dit stond waarschijnlijk verdwenen in mijn spambox. Ik kreeg alleen een mailtje waarin stond dat het niet lukte op korte termijn een afspraak te maken omdat het vakantie was. En daarna ging ik zelf op vakantie. Past toen ik terug kwam keek ik weer op dit forum en zag dat er blijkbaar ook afwijzingen en zo verstuurd waren. Dus Patz gemaild, en inderdaad, ook ik mag voor de proefopdracht gaan. Of het nu doorgaat of niet, het lijkt me een bijzonder bedrijf en dat is altijd leuk.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd, Via en Margriet. Voor jou, Margriet, is het geloof ik een week van ups en van downs (Pica, Nino en CircusPatz).

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, Margriet. Mijn mailtjes van Patz waren inderdaad in eerste instantie ook in mijn spambox terecht gekomen. Hij gaat nu twee datums prikken om iedereen bij elkaar te krijgen. Ik ga zelf vrijdag op vakantie voor twee weken, dus dat had ik ook gelijk maar doorgegeven.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, Margriet. Laten jullie hier weten hoe het verloopt?
Ja, heel leuk. Ik ben ook benieuwd naar het vervolg :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd voor hen die door zijn gegaan naar de ja-stapel. :thumbsup: Helaas voor de rest. :( Ik moet ook zeggen dat ik de reacties van de circusdirectie (hier op het forum en per mail) erg netjes geformuleerd vind. Dat geeft niet alleen hoop voor de toekomst, maar zou naar mijn mening ook best als voorbeeld voor andere uitgevers kunnen dienen.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Even een update voor de geïnteresseerden... Gesprek met Patz gehad, erg leuk. Inmiddels ook wat meer van het circus gelezen. Helaas (voor mij) vond hij alle gesprekspartners goed en wil hij iedereen, na de zomervakantie, een schrijfopdracht geven. Dus nog een tijd wachten voor je meer weer en de selectie is nog ruim. Maar het lijkt me nog steeds erg leuk om te doen.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb Patz nog niet gesproken, doordat ik in die tijd op vakantie was, maar in augustus gaan we een gesprek plannen. Ben heel erg blij dat ik nog steeds een kans krijg en ben ook zeer benieuwd naar de proefopdracht.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vroeg me net af hoe het ermee ging. Spannend, maar wel een lang proces (wel weer begrijpelijk). Succes met de proefopdracht.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Inmiddels staat op hun site dat ze geen vacatures hebben voor auteurs. Zijn ze overspoeld door Sollers?? :)

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inmiddels staat op hun site dat ze geen vacatures hebben voor auteurs. Zijn ze overspoeld door Sollers?? :)
Ja, die oproep was er een paar dagen na de opening van dit topic al afgehaald. :D

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb de proefopdracht net naar Patz gemaild. Leuk om te doen, ik ben heel benieuwd wat hij ervan vindt. Hoe staat het met de anderen die nog in de race waren?

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moet hem nog mailen om een afspraak te maken. Maar ik heb het druk, ben met te veel verschillende dingen bezig en hoe jammer ik het ook vind, ik ben bang dat ik keuzes moet gaan maken. Ik ga nog even bij mezelf te rade, maar ik denk dat ik af moet haken. :(

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Helaas, van de week kwam er een mail van Patz. Het niveau van de 10? inzendingen was erg hoog en hij heeft voor een ander gekozen. Een heel nette mail, maar geen duidelijke afweging of aanwijzing waar het bij mijn schrijfsel aan schortte. Al met al een langdurig proces wat me veel tijd gekost heeft, en dan is het jammer dat het niets oplevert. Gelukkig gaat het op andere fronten beter. Hoe zit het met de andere Sollers?

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Och wat jammer Margriet. :( Hoe is het mogelijk, dat verwacht je toch niet, dat een al gepubliceerde kinderboekenauteur wordt afgewezen? Ik ben ook benieuwd hoe het de anderen vergaat. Jammer dat ze geen verdere redenen hebben gegeven, kun je daar nog achteraan?

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer Margriet :( Ik zou uitgebreidere feedback vragen. Jij hebt er tenslotte ook jouw tijd ingestoken.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel jammer, Margriet. Maar je onderschrift: :thumbsup: Dat is wél goed nieuws! Wat superleuk! Ben ook benieuwd of er sollers zijn met een 'ja'.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben verder niet meer meegegaan in de procedure, er ging voor mij ook teveel tijd inzitten. Bovendien zou ik niet op een tweewekelijks overleg in Utrecht aanwezig kunnen zijn. Jammer Margriet, want het is echt een heel langdurig proces geweest. Ik denk dat je best aan Patz kunt vragen wat de verdere reden is voor jouw afwijzing.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Margret Jammer hoor. Ja, ik zou ook vragen naar de verdere reden. Enne ... het nieuwtje uit je onderschrift is een felicitatie waard! Proficiat.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Och wat jammer Margriet. :( Hoe is het mogelijk, dat verwacht je toch niet, dat een al gepubliceerde kinderboekenauteur wordt afgewezen? Ik ben ook benieuwd hoe het de anderen vergaat. Jammer dat ze geen verdere redenen hebben gegeven, kun je daar nog achteraan?
Is dat niet juist de reden, wellicht? Al te autonoom voor Patz? In ieder geval navragen, zou ik zeggen, en gewoon fijn naar Scriptplus! Ook hier (nogmaals) gefeliciteerd met je baan!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste mensen, Toch nog even een reactie. Allereerst natuurlijk gefeliciteerd Margriet dat je docent bent geworden voor Scriptplus. Over de procedure; Het blijft natuurlijk vervelend als je een wedstrijd verliest. Zeker omdat er veel moeite in is gestoken. Ik ben er vanaf het begin duidelijk over geweest. We zoeken 1 auteur. En geen 10. (was dat maar waar, daar zijn we eenvoudigweg nog te klein voor :-) Over de reden; eigenlijk is de reden simpel; we hebben maar 1 auteur nodig. Dus de beste krijgt de schrijfopdracht. En wat is de beste? Dat is razend moeilijk. De eerste 5 kun je eruit vissen door techniek. Daarna gaat het om gevoel. En dat staat los van of de betreffende auteur wel of niet heeft gepubliceerd. Dus met de beste wil van de wereld kan ik van de laatste 5 niet zeggen waar het precies aan ligt. Gevoel. Past wellicht beter bij wat wij bij het Circus willen zien en voelen. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat een andere uitgever/verhalenmaker iemand anders zou hebben gekozen. Ik hoop van harte dat we niet de indruk geven dat we maar wat doen. Ik heb ook een boel moeite gestoken om zo goed en zo correct mogelijk om te gaan met deze procedure. Uit respect voor alle auteurs die zoveel moeite hebben gedaan. Met buitengewoon vriendelijke groet, Patz van der Sloot ps. Uiteindelijk zijn er twee auteurs uitgekozen. Ik ben niet op de hoogte of sollers zijn.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ga je nog bekend maken welke twee auteurs wel hebben gewonnen? Daar ben ik nu wel benieuwd naar. Ik kan het op je site niet zo snel vinden.