Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wanneer noem je jezelf schrijver?

Geïnspireerd door het topic van Cobra: Leven van de pen, vraag ik me af wanneer je jezelf schrijver noemt.
Dit omdat op een ander forum een meisje zichzelf schrijfster noemde. Ze heeft nog niets gepubliceerd en houdt een weblog bij.
Ik vind dat je jezelf dan geen schrijver kunt noemen.
Bij mij ligt de grens bij een boek dat in de winkel ligt.
Tot die tijd is het een hobby. Iemand die heel fanatiek bij de zaterdagamateurs voetbalt, vult bij "beroep" toch ook geen "voetballer" in?
Waar ligt bij jullie de grens om jezelf schrijver te mogen noemen?

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou mezelf nog geen schrijver durven noemen, pas als ik het eindelijk voor elkaar heb om een boek af te maken en het dan ook nog zo goed is dat andere mensen het willen lezen. Ik denk daarom ook dat je je pas schrijver kunt noemen als je boek dan in de winkel ligt. Daarvoor kan je wel zeggen dat je aan het schrijven bent. Bij mijn opleiding doe ik ook alles wat de leidster op het kinderdagverblijf doet. Maar dit maakt mij nog geen leidster, ik moet nog examen doen en dan (las ik slaag) mag ik mezelf leidster noemen. Ik denk dat dat met het schrijven net zo is, ik mag me pas schrijver noemen als ik geslaagd ben en dus een boek van mij in de winkel ligt. Maar dat is mijn mening :)