Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

het lelijkste woord

Omdat ik er niet in geloof in lelijke woorden en op voorzet van Thérèse die vermoedt dat die er toch wel zouden kunnen zijn die lelijke woorden open ik hierbij de speurtocht naar het lelijkste der Nederlandse woorden als dat al zou bestaan Maar vooreerst dienen we te definiëren wat een lelijk woord is. Wat mij betreft is dat een taalkundig verkeerd geschreven, vervoegd of foutief gebruikt woord waardoor weer elk woord in aanmerking komt. Ik ben benieuwd wat jullie over deze kwestie denken.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is een vies woord daarom lelijk? Of is het de associatie, daar kan het woord niks aan doen. Kut klinkt als put, dus ze zouden evenredig lelijk moeten zijn. Een woord kan niet lelijk zijn, het is gewoon een woord.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Vredestichter' is ook lelijk. Naar mijn idee zie je zo iemand de vrede afdwingen. Dat je denkt: 'Nee, dat gaat echt goed komen.'

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
@ Suma, ja, ik denk dat een woord voor de een lelijk kan zijn en voor de ander mooi. Vredestichter vind ik bijvoorbeeld een prachtwoord; ik zie er een getaande. pijprokende Indiaan bij. Eerst heeft hij een land gesticht, toen een gezin en daarna vrede. Wat echt lelijk kan zijn, is een fout font om een mooi woord in te zetten. Of een mooi woord slordig schrijven. Of niet articuleren.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vredestichter vind ik bijvoorbeeld een prachtwoord; ik zie er een getaande. pijprokende Indiaan bij. Eerst heeft hij een land gesticht, toen een gezin en daarna vrede..
Quod erat demonstrandum.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moet stiekem toegeven dat ik Nederlands over het algemeen een lelijke taal vind, net als Duits en Zweeds. Ik maak me hier vast niet populair met die uitspraak, maar ach; wat heeft een mening voor zin als je er niet voor uitkomt?

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
zwart oranje Ow ja, dat zijn kleuren :\\
Ik heb dat met Geel :D

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor mij, met kop en schouders: sowieso. Nooit begrepen waarom dat niet 'zowiezo' werd. Leenwoorden, à la. Maar dit dient geen enkel nut, het had net zo goed één op één vertaald kunnen worden, zonder betekenisverlies.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor mij, met kop en schouders: sowieso. Nooit begrepen waarom dat niet 'zowiezo' werd. Leenwoorden, à la. Maar dit dient geen enkel nut, het had net zo goed één op één vertaald kunnen worden, zonder betekenisverlies.
Zohoezo? En wat is "à la"? Ik begrijp overhoofd de issue niet. :)

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, ik dacht dat je het ironisch bedoelde...
Een deel van de rest van de tekst wel, ja. Maar de keuze van het woord: die meende ik.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Er zijn mensen, die zeggen sobieso (zobiezo); ik weet niet, waarom ze dat doen, maar het maakt het woord wel anders.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Zijn dat misschien de mensen die ook een G in energie, christelijk en koningin uitspreken?
Dat zobiezo.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:D Op de zakjes geraspte kaas van de Albert Heijn staat: mooi 'smeltgedrag'. Iew :(
Smeltgedrag is inderdaad een gruwelwoord.

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:D Op de zakjes geraspte kaas van de Albert Heijn staat: mooi 'smeltgedrag'. Iew :(
Smeltgedrag is inderdaad een gruwelwoord.
Het is een woord dat is bedacht door iemand die ons die kaas wil laten kopen, alsof een kaas een gedrag heeft. Smelt goed, smelt snel. Voor op de pizza. Onze kaas heeft een goed smeltgedrag! De kaas van de Aldi misdraagt zich blijkbaar. Aldi ADHDsmeltmisdragende kaas. ;)

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zijn dat misschien de mensen die ook een G in energie, christelijk en koningin uitspreken?
Dat zobiezo.
Hoe moet je christelijk dan uitspreken, als je er geen G in mag laten horen? Trouwens, als het over uitspraak ook mag gaan: srift sroevendraaier sreefloos en al wat dies meer zij. Verschrikkelijk vind ik dat!

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zijn dat misschien de mensen die ook een G in energie, christelijk en koningin uitspreken?
Dat zobiezo.
Hoe moet je christelijk dan uitspreken, als je er geen G in mag laten horen?
#58: Met een K, net als in de jongensnaam Chris. En iedereen mag van mij zeggen wat ze willen hoor. Dat bij mij de rillingen over mijn rug lopen, daar hoeft niemand zich druk om te maken.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op 3 (bij mij): klankbordgroep. Ook (relatief) recent in managersland: houtskoolschets.