Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

het lelijkste woord

Omdat ik er niet in geloof in lelijke woorden en op voorzet van Thérèse die vermoedt dat die er toch wel zouden kunnen zijn die lelijke woorden open ik hierbij de speurtocht naar het lelijkste der Nederlandse woorden als dat al zou bestaan Maar vooreerst dienen we te definiëren wat een lelijk woord is. Wat mij betreft is dat een taalkundig verkeerd geschreven, vervoegd of foutief gebruikt woord waardoor weer elk woord in aanmerking komt. Ik ben benieuwd wat jullie over deze kwestie denken.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Taal is niet alleen mooi of lelijk door de woorden die je gebruikt. Taal is zoveel meer: intonatie, gebaren en non verbale communicatie zijn hier voorbeelden van Geschreven taal moet dat laatste vervangen. Vaak doen we dat door woorden voor deze gevoelens in te vullen Leonardo heeft geprobeerd deze woorden te vervangen door ze weg te laten en de zin te veranderen. Daar ontstonden verhitte discussies door. Niet omdat we geen woorden weg willen laten maar omdat we elkaars woorden verkeer opvatten Taal is zoveel meer dan een letters achterelkaar geordend uitspreken. Ik zou Hilde wel eens een lelijk woord willen horen zeggen. Ik denk dat het heel lief klinkt met haar zachte karakter en lieflijke accent. Hoe zou boerenlul uit haar lippen klinken: als een liefdesstrofe?

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Disrespectvol. Het woord toont aan dat iemand het Nederlands niet machtig is en geen idee heeft wat ie zegt.

Lid sinds

12 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Daar heb ik nou echt disrespect voor. Zeg dan gewoon geen respect. Het is maar een letter meer en je kunt zelfs even een pauze inlassen tussen geen en respect om op adem te komen.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Respectloos is het tegenovergestelde van respectvol. Disrespect bestaat niet. Disrespectvol is een volslagen onzinwoord.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Diskrediet is dan weer geen respectloos gebruik van het Nederlands. Zou onze moedertaal dit doen om ons te treiteren of voedt ze haar kinderen juist op een dusdanige manier op dat we leren na te denken over onze daden? Andere bedenking die Hilde al anahaalde: kunnen onbestaande lettercombinaties überhaupt als lelijke woorden gezien worden?

Lid sinds

12 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Van alles waar je de betekenis kunt raden is een woord, denk ik. lkjflkajkdlj, is bijvoorbeeld geen woord (en nog een lelijke ook)

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
maar ik vraag me af: zijn dat eigenlijk wel woorden?
Ik kwam het tegen op een website, Nu.nl meen ik.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik presenteer 'zomerzwerk'. Wordt lelijk bevonden, bestaat ook niet en dat het dan toch, voor mij, iets betekent.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
door

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Angus, waar blijf je? Ik daag je niet voor niets uit. Welk dialect dat dan moet zijn van Miranda? Misschien vindt ze het gewoon een lelijk woord als het een woord zou zijn.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
randgroepjongere. onderkant van de maatschappij. (geen woord, maar wel een spuuglelijke zin) spuuglelijk :D

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind een woord lelijk wanneer je het moeilijk uit kan spreken, zoals bv. het eerder genoemde co-ouder. Je bent gedwongen te haperen tussen de twee o's. Zaterdag las ik het woord gluipkabouter, dat wel grappig verzonnen is, maar wat diezelfde hapering heeft tussen de p en de k. Koningin Maxima is om die reden ook zo'n lelijke woordcombinatie. :thumbsdown:

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stoethaspel eerlijk gezegd vind ik het een mooi woord met een leuke klank. Het is echter een scheldwoord 'Wat zijn jullie toch een stelletje stoethaspels,' zei ik net nog tegen mijn zoon en zijn vriendje. Ze lachten me uit. 'Het is een mannending, je begrijpt ons gewoon niet.' Het is dus geen erg scheldwoord maar het allitereert wel lekker met stomme stoethaspel.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Woorden die uit een andere taal gejat zijn met een Nederlands lidwoord ervoor, bah!

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Woorden die uit een andere taal gejat zijn met een Nederlands lidwoord ervoor, bah!
Zo las ik zonet in de Telegraaf dat Beyoncé een aantal shows gaat planten. :confused: Beyoncé plant 25 extra shows Wel niet met een lidwoord ervoor, maar toch! :D

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oubollig vind ik een verschrikkelijk woord. Ik weet niet goed waarom, waarschijnlijk gewoon de klank in combinatie met dat 'bollig', niet eens zozeer de betekenis of de beelden die het oproept. Misschien heeft het ook wel te maken met het soort mensen dat dat woord gebruikt, en dan vaak ook nog zo: oudbollig. :puke:

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
plannen / ik plan, jij plant, zij plant,... ik snap hem niet deze
Volgens mij is dit een Engels woord.