Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

een mislukt schrijver

Na jaren aanklooien houd ik het voor gezien. Ik heb inmiddels 4 manuscripten geschreven die ik aan de straatstenen niet kwijtraak, hoevaak ik ze ook herschrijf. Bureau BSN heeft er al 2 beoordeeld, maar ook na het herschrijven is het niet gelukt er nog iets van te maken. Ik heb inmiddels deelgenomen aan minstens 50 schrijfwedstrijden, maar nooit gewonnen of genomineerd. Daarom leg ik met -pijn in mijn hart- mijn pen neer. Soms heb je geen talent en moet je daar mee leren leven, hoe heerlijk je ook van het schrijven geniet. Vaarwel schrijfvrienden, hopelijk ligt er voor jullie een betere toekomst in het verschiet...

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik zou zeggen, gewoon doorgaan tot dat je er bij neer val. Want schrijven is een leerproces, dat je nog niet gewonnen heb zeg echt niks over je kwaliteit.
Heb je het weleens aan familie of vrienden laten lezen? Misschien kunnen zij een mening erover geven van of het goed is of niet. Ik doe dan ook, want ook ik heb regenmatig het gevoel van "ik kap ermee, wordt niks". Maar toch -zoals andere het ook zeggen- het kriebelt op een gegeven moment vast wel...

Ik doe ook mee met schrijfwedstrijden en tot nu toe heb ik ook nog niks gewonnen, maar je moet gewoon niet opgeven. Want er komt een dag....

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Haha, ja.
Ik zou ook in ieder geval donker paars nemen. Om steeds berichten te moeten selecteren maakt het vrij lastig.

Maar das slechts mijn mening natuurlijk... ;)

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Marieke, gelukkig heb je niet besloten om voorgoed te stoppen, want dat zou erg jammer zijn. Wel is het misschien inderdaad goed om er tijdelijk mee te stoppen. Over een jaar zul je er vast met een frisse blik tegenaan kijken en heb je wellicht motivatie om je boeken via POD of een andere manier alsnog uit te geven.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je bent geen mislukte schrijver, anderen waarderen je werk gewoon niet (erg jammer maar ja!)

Quote:
Grunberg plagieert Willem Jansen", kijk dat is natuurlijk wel mooi meegenomen en een flink duw voor mijn carriere.

haha :P
Ik vind het een goed idee om je schrijverschap gewoon te laten rusten. Je hoeft niet voor altijd te stoppen, maar als je er geen zin meer in hebt is het natuurlijk het beste om de pen even neer te leggen. En wie weet wordt je later nog beter doordat je meer levenservaring opdoet.
En niets lijkt me ook zo erg als dat je boeken een hype worden. :roll: dan lijkt het me nog veel beter als je onbekend bent, en een paar fans hebt die tenminste echt je boek hebben gelezen.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Vind ik dan. Ik zou er niet tegen kunnen dat mijn boek plotseling zo bekend wordt dat iedereen zegt dat het goed is, ook al hebben ze het misschien niet eens gelezen. (maar ik ben vast een uitzondering)

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik snap het eerlijk gezegd niet satine, hoe kunnen je boeken nou een hype worden als niemand ze leest/koopt?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

satine wrote:
Vind ik dan. Ik zou er niet tegen kunnen dat mijn boek plotseling zo bekend wordt dat iedereen zegt dat het goed is, ook al hebben ze het misschien niet eens gelezen. (maar ik ben vast een uitzondering)

Nee, als je het zo stelt, heb je natuurlijk wel een beetje gelijk... Zo is het wat genuanceerder. Maar wegen de voordelen van zo'n hype niet op tegen de nadelen? Ik bedoel, je boeken worden toch geen hype als ze slecht zijn? Dat sommige mensen ze niet gelezen hebben, maakt het feit dat duizenden mensen ze wel lezen toch niet minder geweldig?

Ik zou maar wát graag 's werelds meest gelezen schrijver zijn... (Rowling, Brown, etc.)

Hoewel enkel gelezen worden door een groepje intellectuelen/toegewijden ook erg aanlokkelijk klinkt...

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Draaikever wrote:
Ik snap het eerlijk gezegd niet satine, hoe kunnen je boeken nou een hype worden als niemand ze leest/koopt?

ja je hebt wel gelijk. ik bedoel dat er veel ophef over wordt gemaakt en dat er dus ook mensen zijn die je boek de hemel in prijzen omdat ze 'erbij willen horen' ofzo of dat ze overdrijven. Maar ja, eigelijk heeft ju/strop-das ook gelijk want het nadeel van die 'ophef' weegt misschien toch niet op dat je wel heel veel fans hebt.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Quote:
want het nadeel van die 'ophef' weegt misschien toch niet op dat je wel heel veel fans hebt.

Lijkt mij ook! :)

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

satine wrote:
ik bedoel dat er veel ophef over wordt gemaakt en dat er dus ook mensen zijn die je boek de hemel in prijzen omdat ze 'erbij willen horen' ofzo of dat ze overdrijven.

Dat zou mij denk ik niet veel kunnen schelen, het lijkt me prachtig als je eigen boek een hype wordt. Er zijn genoeg mensen die het wél lezen natuurlijk. En je krijgt naamsbekendheid.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

mislukte schrijvers bestaan volgens mij niet, jou tijd is er gewoon nog niet. Ik weet zeker dat jou tijd echt wel komt! Neem wat tijd voor jezelf en de lol en inspiratie komt vanzelf weer terug...

dacht eigenlijk dat het ging om wat je schrijft, niet in welke kleuren je het schrijft!! :shock:

godje wrote:
Je maakt er wel een kleurboek van, Soulwriter.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Mooie nickname en mooie, toepasselijke avatar trouwens, Soulwriter.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Soulwriter wrote:
Dacht eigenlijk dat het ging om wat je schrijft, niet in welke kleuren je het schrijft!
godje wrote:
Je maakt er wel een kleurboek van, Soulwriter.

Dat dacht ik dus ook.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

dankjewel voor het leuke compliment :)

Oscar Z. wrote:
Mooie nickname en mooie, toepasselijke avatar trouwens, Soulwriter.

Enne 'godje' misschien gewoon alleen ff de dingen lezen, in plaats van naar het "kleurboek" te kijken hé... Hebben we veel meer aan!

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik ben het (natuurlijk) met God eens.
Het is toch zeer iritant lezen.

En kom niet aan met:
dacht eigenlijk dat het ging om wat je schrijft, niet in welke kleuren je het schrijft!!
want jíj bent degene die blije en onleesbare kleurtjes gaat zitten gebruiken bij een serieus en 'verdrietig' onderwerp.

Pff.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hé, laten we elkaar wel heel?
Hij is pas enkele dagen op dit forum, niet meteen zo reageren, jongens. Als-ie het eenmaal gekleurd heeft, kan die het niet meer terugdraaien (nou, ja, het kán wel, maar dan komen jullie reacties ook uit het niets vandaan).
Die kleurtjes vind ik juist opbeurend :) We proberen haar toch op te beuren? Dan hoeven we niet allemaal verdrietig te doen, maar juist vrólijk, anders slepen we haar enkel met óns gedrag mee ::wink:
Dus laten we vrolijk aan komen zetten met opbeurende dingen en dingenw aar ze wat aan hééft (dat moet ik zelf ook maar 'ns doen, ik zit hier een heel lulverhaal te hoden, wat eigenlijk nergens opslaat, maar ja, ik sla ook nergens op).

En aan dat 'kleurboek' gedoe heeft ze ook niets, dus laten we weer on-topic gaan, oké?

@ Soulwriter; als jij dan even die sarcastische aanhalingstekens weghaalt, oké :-P Jullie zijn allemaal oké, doe dan ook zo tegen elkaar, please?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dit doet me heel sterk denken aan een opmerking die ene Eh hier ooit maakte. Herhalen zal ik maar niet, teneinde de feeërieke sfeer niet verder te verzieken, stel je voor. Ik heb onlangs een aanvraag ingediend om een degelijke Vlaamse pendant van dit forum te verkrijgen op Creatief Schrijven, dus mogelijk zijn jullie dra verlost van mijn tirannieke en kleurloze aanwezigheid. Hup, allemaal de vallei der regenbogen in! Volg Soulwriter, of de pijltjes.

Zonder groet,

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tigergirl wrote:
ik sla ook nergens op).

:lol: hahha... hoe toepasselijk.
Maar ik hou al op. Vind alleen dat godje gelijk had.

En godje, kom op. Je blijft wel hier hoor! Ik heb geen zin om op een Vlaams forum te gaan schrijven. En als jij weggaat, word ik daartoe gedwongen.
Wat is er mis met een Nederlands? We spreken toch dezelfde taal! :(

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dat forum heb ik aangevraagd omdat er daar geen degelijk medium is om je mening kwijt te kunnen, en ik vind dat de Vlaamse site en zijn bezoekers daar net zo goed recht op hebben. Natuurlijk blijf ik - moest dat forum er al komen - ook hier. Toch vallen er me hier een paar dingen op, die me niet zinnen, maar dat had eenieder al door. Mis echter de ironische ondertoon van mijn bovenstaande post niet. Zonder zout smaak ik altijd een beetje bitter.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Eh ja, voor de iets minder opmerkzame forummers: wat zint je niet? Laat eens 1,2,3 horen ...

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

godje wrote:
Natuurlijk blijf ik - moest dat forum er al komen - ook hier.

Ik schrok al. Had ik je net 'live' gezien, ga je weer weg.
Maar het valt mee.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Godje, ik ben helemaal niet nieuwsgierig, ik wil alleen graag alles weten. :)

Wanneer je iets suggereert over iets dat ene eh gezegd heeft en later iets zegt over iets dat je niet zint en dat eenieder al door heeft, weet ik echt niet waar je het over hebt. :?:

Sluit me hierin aan bij marriejeanne, deel het met ons.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dan zal ik hem toch moeten aanhalen:

eh wrote:
... en als ik al een paar keer gekeken had bij dit forum, en me elke keer weer afvroeg waar het over ging of verbaasde hoe de discussies draaiden, dan weet ik nu weer waarom ik me niet eerder heb ingeschreven en dat het uiteindelijk een vergissing was die ik al voorzag: pretentieloos vriendelijk gebabbel is gevraagd...

Nu wil ik de gezelligheid van dit forum zeker niet de rug toe keren, dat zou al te hypocriet zijn daar ik er ook laconiek in meedraai. Maar er zit een grond van waarheid in. Soms wordt het al te gezellig, en moet het dat vooral ook blijven, want anders word je nagekeken. Wanneer ik - ter illustratie - een opmerking maak omdat iemand kleur gebruikt, en ik daarmee wil duidelijk maken dat dat niet erg gewenst is, dan richten de boze ogen zich meteen op mij. En dan moet ik die ander heel laten.
Wat ik zei is nu toch niet zo verschrikkelijk? Ik raak niet aan je persoon, dat kan trouwens niet, want iedereen schuilt achter een masker hier. Ik zeg enkel wat over je stijl, maak duidelijk dat die mij niet smaakt. Prompt ben ik dan 'godje', hitleriaans leider van een sinister gezelschap dat er alles aan doet om de gezelligheid te bannen.
En dan volg ik Eh wel. We zijn er misschien al te zeer op gericht om het vriendelijk te houden, en dat merk ik steeds vaker. Dat het forum niet vergaat van zwaar belezen mensen, en gerenomeerde schrijvers, en het daarbij ook nog eens heel wat jonge leden heeft, is geen excuus. Het moet allemaal niet te braaf. Ik hou ervan als iemand me op mijn plaats zet. Ik vind het leuk dat Judas zonder schroom een fout van mij plaatst. Of wanneer Fré mijn ongelijk bewijst in zake bepaalde literaire visies. Daar leer ik van, en dat zorgt ervoor dat we buiten dit beschermd clubje schrijvers ook ons mannetje leren staan.
Warrig pleidooi misschien, maar ik hoop op begrip, en anders op argumenten.

Groet,

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nou dat is wel erg gechargeerd.

godje wrote:

Prompt ben ik dan 'godje', hitleriaans leider van een sinister gezelschap dat er alles aan doet om de gezelligheid te bannen.

Dit heeft nooit iemand beweerd.

Maar om op je punt in te gaan, wat ik geloof ik in de kern wel begrijp.
Jij bent ergens kritisch op, dat mag. Een ander mag dan evengoed kritisch tegeover je standpunten staan.
Wat je naam betreft, wanneer je zo'n naam kiest, kan je reactie verwachten en dat is ook best leuk.

Dit forum is vaak gezellig, maar soms ook kritisch of serieus. Dat kan best naast elkaar bestaan.
Ik maak ook graag een grapje tussendoor, maar stel ook scherpe vragen.
Soms is het dan inderdaad jammer dat daar niet op in wordt gegaan. Maar je kan niet altijd alles krijgen wat je wilt.
Je kan vaak ook eenvoudig een discussie weer een serieuse richting opsturen door de juiste kritische vraag te plaatsen. Dat doe ik ook wel eens en dat werkt goed.

Voor zover hoe ik er over denk.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik sta helemaal achter godje.
Als je vindt dat je iets belangrijks te zeggen hebt, schrijf dan in een felle kleur, dan val je op. Moet je wel iets te melden hebben natuurlijk. En niet gek staan te kijken als mensen er iets van zeggen. Je vraagt er immers om om op te vallen met zo'n kleur. Roze gebruiken is net als wit, geel en grijs natuurlijk onzin. Niet dat het uitmaakt, maar waarom zou je? Het is iritant lezen, ik erger me eraan.
Bovendien neemt godje het Soulwriter natuurlijk niet kwalijk, maar wijst hij hem er even op. Als niemand dat doen zou, zou dit forum werkelijk tot een kleurboek verworden (nouja, valt ook wel mee).
Soulwriter meent dan echter het recht te hebben om gepikeerd te reageren. Hij zal het meubelstuk wel even vertellen hoe het moet. Moetie zelf weten, maar dan moet hij ook niet bang wezen om de toorn van god over zich heen te roepen.

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarja.

Grappig trouwens, dat Judas & God op 1 lijn staan. ;-)

En dan nu weer on-topic. Ik wil best verder discussieren over de gezelligheid versus de kwaliteit/serieusheid (niet dat die per se tegenover elkaar staan). Maar laten we dáár dan een nieuw topic over starten.
Wie durft de discussie aan?