Start » Forum » Toch nog een goed begin

Toch nog een goed begin

55 reacties [Laatste bericht]
Mario Kluser
Laatst aanwezig: 6 jaren 39 weken geleden
Sinds: 4 Jan 2005

Toch nog een goed begin

Er zijn zoveel rare dingen gebeurd in de eerste week van dit nieuwe jaar, dat ik vanochtend nogal triest tegen de rest van 2008 aankeek. Dat is normaliter absoluut niets voor mij. Maar ja, als je denkt dat het niet meer gaat komt ergens een licht vandaan of zo. Ik ken dit oude Chinese gezegde niet.
Hoe dan ook, mijn licht was mijn New Yorkse editor, die positief op de eerste vertalingen gereageerd heeft. Als de resterende 51 weken op die manier doorgaan, wordt 2008 wellicht toch nog wat ik ervan verwachtte.

Niet echt een forumonderwerp, maar dat moest ik even kwijt.

Wel te rusten,
Mario

Reacties

Zjors
Laatst aanwezig: 3 jaren 24 weken geleden
Sinds: 3 Jan 2005

He, een rondedansje voor Mario! Klinkt alvast goed!

Is een boek in Eigen Beheer alleen voor losers? : http://www.nettyvankaathoven.blogspot.nl/

MichaM
Laatst aanwezig: 3 jaren 49 weken geleden
Sinds: 13 Feb 2007

Inderdaad. Editor waarvan?

Micha Meinderts - Sociaal dyslect heeft een nieuwe website!
"De nacht was gevallen en Arthur veegde de scherven bij elkaar." | "Ik ben niet lui, ik bespaar energie." | "Nederlands is makkelijker als je denkt."

Mara
Laatst aanwezig: 6 jaren 40 weken geleden
Sinds: 11 Apr 2007

Klinkt toch goed, Mario? Vertalingen, New York, Editor! Wauw! Way to go Mario! thumbsup

www.thoeris.nl
Mooie, non-fictie uitgeverij

Ariadne
Laatst aanwezig: 31 weken 3 dagen geleden
Sinds: 16 Dec 2005

Fantastico!

'Het kost tijd om schrijver te zijn, veel tijd. Om te lanterfanten, niets te doen. Helemaal niets.'
~ Gertrud Stein

sabarinde
Laatst aanwezig: 17 uren 5 min geleden
Sinds: 3 Aug 2007

geweldig mario, misschien wordt het wel een lichtjaar voor jou wink

Gerty
Laatst aanwezig: 4 jaren 26 weken geleden
Sinds: 11 Jan 2005

Niet opgeven Mario. succes.

Wie schrijft die blijft.....altijd!

DeEllis
Laatst aanwezig: 6 jaren 16 weken geleden
Sinds: 9 Nov 2006

Dat is knap. De Amerikaanse markt is zo groot met veel aanbod. Opvallen tussen de rest is daar iets lastiger. Je mag trots zijn.

Jeanet
Laatst aanwezig: 4 jaren 32 weken geleden
Sinds: 23 Okt 2006

En daar sluit ik mij bij aan. Zet hem op Mario.

marriejeanne
Laatst aanwezig: 10 jaren 3 weken geleden
Sinds: 6 Mrt 2005

Zo zie je maar weer: een slecht begin zegt ook niet alles. Chapeau! Gefeliciteerd! En doorgaan.

(En nu willen we de rottigheid ook graag weten :wink:. Mario, wat heeft er uw hartje verlept?)

A dedication to Michael Jackson, the King of Pop:
http://marriejeanne.hyves.nl/blog/24735374/A_dedic...

Waus
Laatst aanwezig: 6 weken 2 dagen geleden
Sinds: 13 Dec 2006

Hee, jij ook? Sinds gisteren ziet 2008 er voor mij ook veel beter uit smile gefeliciteerd, Mario, en succes in New York. Nu hopen dat het wat wordt!

Mara
Laatst aanwezig: 6 jaren 40 weken geleden
Sinds: 11 Apr 2007

Wat is er dan gebeurd, Aart? En is het nu weer een beetje goed gekomen? Heb jij ook een nieuw begin kunnen maken? Schoon schip?

www.thoeris.nl
Mooie, non-fictie uitgeverij

Zjors

Aart krijgt sinds gisteren heel veel leuke post van ons. Dat zal het zijn. nod

Is een boek in Eigen Beheer alleen voor losers? : http://www.nettyvankaathoven.blogspot.nl/

Trenke
Laatst aanwezig: 3 jaren 16 weken geleden
Sinds: 26 Okt 2007

Gefeliciteerd, Mario. Laat je er wat meer over weten?
Aart, jouw wereld beter vanwege wat Zjors zegt? Of andere leuke gebeurtenissen die je wilt delen?

Griseo
Laatst aanwezig: 6 jaren 33 weken geleden
Sinds: 20 Jun 2005

Mario,

Jij bent altijd een van de mensen geweest, in de afgelopen 2,5 jaar dat ik het wel en wee van de mensen op dit forum volg, die ik bewonderd heb door de vechtkracht die ze laten zien om hun schrijven aan de man te brengen.

Toen ik de planning maakte voor editie 7 van BR vroeg ik aan JP 'Wat denk je van een interview met Mario Kluser?' en ook bij hem was er geen enkele twijfel want hij had je ook al in het vizier. Ik wens je veel succes! Vechtkracht wordt vroeg of laat gewoonweg beloond. Dat geloof ik echt.

Suma
Laatst aanwezig: 4 weken 4 dagen geleden
Sinds: 6 Sep 2007

Mario, jij kunt trots zijn op jezelf dat je dít bereikt. Pluim, schouderklop, chapeau en aai over je bol met heel wat klapzoenen om het jaar opnieuw te beginnen, de eerste week sla je dan gewoon over. Plannetje?

Geef woorden aan gedachten.

Scorpio
Laatst aanwezig: 1 week 21 uren geleden
Sinds: 27 Jul 2006

Dat is een mooi positief begin van het nieuwe jaar. Gefeliciteerd en ga zo door...

Pluisebol
Laatst aanwezig: 11 weken 4 uren geleden
Sinds: 10 Mrt 2007

Gefeliciteerd, Mario!
Precies het zetje dat je blijkbaar nodig had om 2008 positief te bekijken.

Bij dag en nacht, bij zon en regen
kom je leuke dingen tegen.
(Dr Seuss)

Pehamo
Laatst aanwezig: 2 jaren 22 weken geleden
Sinds: 28 Jun 2007

Hartstikke goed voor je Mario,
Hierdoor zul je hopelijk ook weer wat vrolijker tegen alles aankijken.
gefeliciteerd.

Voor de steeds dikker wordende schrijver,
STEVIA, nieuw plantaardig zoetpoeder,
al 3 kilo kwijt!!!

trannel
Laatst aanwezig: 51 weken 21 uren geleden
Sinds: 3 Feb 2006

Hartstikke goed Mario, Gefeliciteerd!

‘Is dat een ruiter?’ Lassara wees naar het bos waar het pad heen liep.
Alric kon het niet goed zien, maar er bewoog inderdaad een schaduw tussen de bomen.

rudolf
Laatst aanwezig: 5 jaren 39 weken geleden
Sinds: 13 Mrt 2007

Dat is inderdaad een mooi begin van dit nieuwe jaar.

Waus
Citaat:

Mara:
Wat is er dan gebeurd, Aart? En is het nu weer een beetje goed gekomen? Heb jij ook een nieuw begin kunnen maken? Schoon schip?

Ja, een nieuw begin. Iemand op school van wie ik veel hou kwam ik achter dat hij me al sinds 2 mei geblokt had op MSN. Deed nogal pijn. Maar maandag op school deed hij weer heel normaal.
Zjors, die post is het dus niet alleen wink

Mario Kluser

Hé, wat veel reacties! Bedankt allemaal!

@Griseo,
Ik voel me vereerd. Ik vind trouwens dat JP er iets fantastisch van gemaakt heeft. Als schrijver kon ik alleen maar op zo’n diepte-interview hopen. Hij heeft precies de vragen gesteld waarop je hoopt als je schrijver bent. De gedetailleerde vragen bewezen ook dat hij tot het bittere einde in het verhaal zat. Meer kon ik me niet wensen. Tussendoor kreeg ik er gewoon kippenvel van.
Ik ben er heel erg dankbaar voor, dat ik dit mocht doen.

Dat met de vechtkracht klopt inderdaad, al zie ik dat persoonlijk niet altijd zo. Een vriend vroeg me gisteren, of ik me er zelf van bewust ben wat ik ondertussen allemaal bereikt heb. Zelf vond ik dat nog reuze meevallen (ik ben er nog lang niet), maar toen begon hij zo’n beetje op te tellen en toen dacht ik: ‘Klinkt best spannend.’
Daaraan zie je maar weer dat alles een kwestie van het juiste perspectief is.

Ik heb dit jaar nog zoveel op de planning staan. Omdat ik van mening ben dat je alleen een reputatie kunt opbouwen met hetgeen je doet, en niet met hetgeen je van plan bent, hou ik me in op details in te gaan. Wel kan ik vertellen dat ik bereid ben risico’s te nemen. Zo zet ik dit jaar mijn huis en desnoods mijn (geliefde) Jaguar op het spel om mijn doelen te bereiken. Ik moet er natuurlijk bij vermelden, dat mijn risico’s altijd wel overwogen zijn en dat ik het wellicht makkelijker heb dan iemand die de verantwoording voor een heel gezin heeft.
Binnenkort zijn nieuwe stappen genomen en zal ik wat meer vertellen.

Zjors

Wat moet een mens ook met een Jaguar. Nooit gesnapt.

Jessi
Laatst aanwezig: 11 jaren 25 weken geleden
Sinds: 29 Nov 2007

Ha Mario, geweldig nieuws, inspirerend ook!
Hier begon het jaar ook troosteloos en dat duurt voort, maar voorbeelden als jij kunnen wonderen doen smile

Mario Kluser

@Zjors,
Mijn vriendin snapt het ook niet. Volgens mij is dit, hoe cliché-matig het ook klinkt, typisch mannelijk.

Mario Kluser

@Jessi,

Hoe meer mensen geïnspireerd raken hoe beter. Al bereik ikzelf helemaal niets dan doet het me nog deugd mensen geïnspireerd te hebben, die vervolgens tenminste actie ondernemen en wél iets bereiken.

Waus
Citaat:

Mijn vriendin snapt het ook niet. Volgens mij is dit, hoe cliché-matig het ook klinkt, typisch mannelijk.

Nou ik mag dan een man zijn maar ik snap het ook niet. Nisk aan die auto's. Alleen als kleintje om mee te spelen.

Suma
Laatst aanwezig: 4 weken 4 dagen geleden
Sinds: 6 Sep 2007

Mario,

Kun jij mij dan advies geven over welke actie ik moet ondernemen?
Eerst mijn boek helemaal schrijven en dan pas gan leuren of meteen overal aan de bel gaan trekken van: Kijk dit ben ik aan het doen omdat: doelgroep bepaald, marktonderzoek gedaan, enquetes eventueel en natuurlijk een ijzersterk onderwerp. Gat in de markt enz.

Geef woorden aan gedachten.

marriejeanne
Laatst aanwezig: 10 jaren 3 weken geleden
Sinds: 6 Mrt 2005

Zo te zien weet je het zelf wel, jacqueline! smile

Zeg Mario, we gaan hier toch niet de dandy uithangen, met je Jack! (Mag ik er een keertje in rijden? Nog altijd een droom!)

A dedication to Michael Jackson, the King of Pop:
http://marriejeanne.hyves.nl/blog/24735374/A_dedic...

Pluisebol
Laatst aanwezig: 11 weken 4 uren geleden
Sinds: 10 Mrt 2007

Maar dan wel met Harry, hè Marriejeanne? nod

Sorry, Mario.
Maar die marriejeanne...

Bij dag en nacht, bij zon en regen
kom je leuke dingen tegen.
(Dr Seuss)

Lees Schrijven Magazine
  • Leer schrijven als Stephen King
  • Alles wat een schrijver moet weten over uitgeverijen
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • De schrijfdip en wat je ertegen kunt doen

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór 23 september 16:00 u. een abonnement!

MELD JE AAN
Verkoopt jouw boekhandel Schrijven Magazine?

Benieuwd of jouw boekhandel of kiosk Schrijven Magazine verkoopt? Zoek het op in de storelocator.

Zoek een verkooppunt