Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

uitgeven via WWAOW uigeverij

30 december 2007 - 18:41
hallo iedereen, ik vind het verhaal bij uitgeverij WWAOW erg overtuigend overkomen. Het is ook nog eens zo dat deze uitgever connecties heeft in de literaire wereld. Uitgeven via hen verhoogt nog eens de kans dat je 'ontdekt' wordt. wie heeft al ervaring met deze uitgeverij? Of heeft hier informatie over. groetjes angelo

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
30 december 2007 - 20:05
Hè? Hier heb ik nog nooit van gehoord. Staan de letters WWAOW voor: werkeloosheidswet algemene ouderdoms wet uitgeverij?

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
30 december 2007 - 20:08
Waar is de tijd dat mensen die "in eigen beheer" uitgaven nog 5000 euro* moesten betalen, en bijgevolg 30 keer nadachten voor ze iets uitbrachten. *facultatief

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
30 december 2007 - 22:00
Niet altijd meteen denken aan een heel boek en daaraan gekoppeld plan om dat aan iedereen die wel en niet wil te laten lezen Fre. Het in boekvorm laten drukken van je scriptie / familiestamboom/ voorleesverhalen kan ook heel bevredigend zijn. En het zelf laten drukken van niet commercieel werk lijkt me ook geen verkeerde insteek. Gewoon zelf beslissen wat je wilt lezen.

Lid sinds

19 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
31 december 2007 - 0:50
Waardeloos! Als je een boek in het formaat 6" x 9" en 540 pagina's wilt uitbrengen en het geheel voor de schrijver 15% royalties moet opbrengen, dan wordt hun verkoopprijs € 30,04 per exemplaar. Onverkoopbaar, zeg maar. Oh ja, je 15% royalties bedragen dan maar € 3,70 ! Tof, niet dan? Die 15% van hun royalties zijn dus niet over de boekprijs maar over de marge tussen verkoop- en productieprijs. Daar komt dan nog bij dat het boek alleen via hun site te bestellen is. Dergelijke websites trekken echter geen kopers van boeken, maar hoofdzakelijk degene die een boek wil uitgeven.

Lid sinds

19 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
31 december 2007 - 11:22
"Het is ook nog eens zo dat deze uitgever connecties heeft in de literaire wereld. Uitgeven via hen verhoogt nog eens de kans dat je 'ontdekt' wordt." Ik zou heel voorzichtig zijn met dit soort claims, tenzij ze concrete namen noemen. Connecties is zo'n beetje de vaagste vorm van verbinding die je met iemand kunt hebben.

Lid sinds

19 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
31 december 2007 - 12:26
Wat vind je overtuigend overkomen, Angelo? Ik zie niets op hun site dat me waar dan ook van overtuigt. Sterker nog, ik vind het een beetje een vage POD-uitgever. Weinig heldere uitleg over kosten en dergelijke. Is het enkel je bedoeling om ons op de site en de uitgever te wijzen? Waar lees je welke connecties ze hebben?

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
31 december 2007 - 12:26
Ach ja, een ieder heeft een mening. Maar wie van jullie heeft al een boek uitgebracht via een normale uitgever? Vaak is het doel van schrijven om gewoon je eigen boek in de kast te hebben staan. Niet dan?

31 december 2007 - 12:28
Dat is voor iedereen bereikbaar, tegenwoordig. De boekdrukkunst is enorm gedemocratiseerd. :) En als dat boek er staat, dan...?

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
31 december 2007 - 13:41
Je hoeft bij WWAOW slechtws vijf boeken zelf te kopen, dat zijn alle kosten. Leuk om caseau te geven aan bekenden of om aan te bieden bij de plaatselijke bibliotheek.

Lid sinds

19 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
31 december 2007 - 14:10
Kijk ook eens bij Boekenbent. Daar hoef je volgens mij niet eens 5 boeken te kopen. Maar uiteraard, vijf boeken als cadeau zijn zo weg. En je vraagt wie er al een boek heeft uitgebracht via een normale uitgever? Lees je nooit de boekpresentaties? Daar staan er heel wat.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
31 december 2007 - 18:26
Het lijkt mij toch niet zo gek hoor Angelo, de WWAOW, studenten van de hoge school te Utrecht geven er ook hun scripties uit, dus, als een school al met ze samenwerkt. Het is ook niet dat alle boeken dertig euro kosten hoor Mario klusser, ze vragen er verschillende prijsen voor. Er staan ook verschillende boeken te koop, kinderboeken, romans, serieuze werken en non-ficti. Dus daar zit niet zoveel verschil in als bij de andere internet uitgeverijen. Vijf boeken afnemen lijkt me ook niet zo'n probleem. Vijf boeken cadeau geven wel, ik heb familie die absoluut niet geïnteresseerd is in mijn schrijverscarïerre, hebben jullie daar nou ook last van?

Lid sinds

19 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 januari 2008 - 16:18
Een wil je er zelf houden natuurlijk. Heb je dan echt geen vier vrienden of familieleden die graag een boek van jou zouden willen lezen? Voor wie schrijf je ze dan, als zelfs je vrienden ze al niet willen lezen? :rolleyes:

Lid sinds

19 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 januari 2008 - 17:32
@Pehamo Ik heb niet met één woord beweerd dat elk boek 30 Euro kost. Ik heb een gedetailleerd voorbeeld gegeven, na hun formulier te hebben gebruikt. Dat je niet leest wat er geschreven staat bewijs je al door de spelling van mijn naam te verkrachten. Maar het is je vergeven, aardappel. Dat een school met deze uitgeverij samenwerkt zegt net zo weinig als dat je familie niet geïnteresseerd is in je schrijverscarïerre. Ik hoop voor je dat je iets oplettender bent als je ooit in het kader van je schrijverscarïerre een contract moet tekenen. Hoe je het ook bekijkt zul je atlijd goedkoper aan je 5 boeken komen als je ze gewoon bij een drukkerij laat maken.

1 januari 2008 - 17:39
"Hoe je het ook bekijkt zul je atlijd goedkoper aan je 5 boeken komen als je ze gewoon bij een drukkerij laat maken." Dát betwijfel ik, Mario. Drukken alleen is namelijk niet genoeg. Er komen bij een drukker nog allerlei kosten bij, zoals vergaren, snijden, lijmen. Dat betaal je (meestal) apart. Ik heb eens een vergelijking gemaakt met de prijs van de hierboven genoemde Boekenbent en álles zelf doen, dus ook zelf naar de drukker. Dan was je bij de drukker toch duurder uit, zowel in het westen van het land als in het oosten. Dus: een boek laten maken bij Bbent is goedkoper. Ik wil daar verder geen reclame voor maken, maar feiten zijn feiten. De concurrentie zit hem hier in dat bedrijven als deze contracten hebben met drukkers waardoor ze altijd onder de prijs blijven. Want jij in je eentje neemt nooit zoveel af. Vijf boeken is overigens niets.

Lid sinds

19 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 januari 2008 - 17:59
@marriejeanne Ik werk nauw samen met een drukkerij en ken ook de POD printers die daar laten produceren. Ik weet wel degelijk waar ik het over heb en waaruit de kosten bij een drukkerij bestaan. Ik heb de hele arbeidsproces ter plekke bekeken en ken de prijzen. Ik werk samen met dezelfde drukkerij als Boekenbent. Binnenkort werk ik ook samen met dezelfde bronnen waarvan Gopher gebruik maken. Waarom zou ik er een dure tussenschakel bij willen hebben? Als ik alleen maar 5 boeken zou willen hebben dan betaal ik er nog steeds 45-50% minder voor dan de uiteindelijk verkoopprijs.

1 januari 2008 - 19:00
Nee, klopt niet. Vraag een prijs voor een x-aantal boeken bij Boekenbent en vraag een prijs voor hetzelfde aantal bij je drukker - of kopieerwinkel. Daar zit een verschil tussen dat in het voordeel van Bbent uitvalt. (Anders zou toch niemand via Bbent werken).

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 januari 2008 - 21:14
Marriejeanne, Uit een onderzoek dat ik gedaan heb naar POD in Nederland blijkt dat José niet de goedkoopste is. Althans op de peildatum van het onderzoek. Quist en Jouwboek kwamen bijvoorbeeld goedkoper uit. http://www.blancoregel.org/Editie2/KostenAnalyseP… Ik ben overigens een groot fan van José Vriens, een zeer aardige en kundige vrouw en moge het haar erg goed blijven gaan.

Lid sinds

19 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2 januari 2008 - 1:17
Ik werk met dezelfde drukkerij als Bbent en Bbent kan mij de boeken niet goedkoper aanbieden. Zelfs dan niet als ik maar één exemplaar bestel. Het zou kunnen zijn dat jezelf wel goedkoper bij Bbent uit bent. Dat heeft dan met het feit te maken dat ik bijzondere condities en afspraken heb bij deze drukkerij.

2 januari 2008 - 2:19
Ja, dat zou heel goed kunnen, Mario. Die condities en afspraken maken natuurlijk de prijs. Griseo, bedankt voor je onderzoek. Voor zover ik weet, is je boek bij Bbent inderdaad in goede handen. Van sommige anderen weet ik hoe ze werken en van veel anderen weet ik het niet. Wel weet ik van een van de boeken die ik heb helpen vervaardigen dat de lokale drukker/kopieerder niet tegen haar prijs op kon (50 stuks), noch die grote drukkerij die Mario bedoelt, noch een andere drukkerij/kopeerder. Maar goed. Het kan best zijn dat er hier en daar nog wat te beknibbelen valt.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3 januari 2008 - 14:53
Dank, dank, dank, voor alle reacties tot nu toe; wat een levendige discussies, zeg! Zjors; ik kom nog later nog even terug op jouw vraag waar ik nu precies die geloofwaardigheid op baseerde. Ik weet het zelf niet meer zo goed... Evengoed moet ieder van ons de afweging maken wat het ons waard is om gepubliceerd te worden. Sowieso, blijft het een primair verlangen naar erkenning door de buitenwereld. Iedere schrijver, schrijfster wil gelezen worden, geroemd worden voor zijn noeste intellectuele arbeid, verguisd worden door zijn tegenstanders, die hem heimelijk toch bewonderen uiteindelijk, het warme en intense gevoel ervaren dat hij een tastbare manifestatie achtergelaten heeft van zijn diepste zieleroerselen. En zodoende niet voor niets geleefd heeft. Want dat is onze grootste vrees; deze wereld verlaten zonder dat iemand ooit heeft geweten van jouw talent om van lege woorden een levendig mentaal schilderij te creëren, waarin de lezer kan dwalen en dromen, als een kind dat zich verwonderd en jou als kunstenaar bewonderd. Pod-uitgeverijen en partnerschap-uitgeverijen weten dat; Daarom; overdenk goed, wat je met je centjes doet.. Beste wensen overigens voor iedereen! Tot gauw... groetjes Angelo

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3 januari 2008 - 16:51
Iedere schrijver, schrijfster wil gelezen worden, geroemd worden voor zijn noeste intellectuele arbeid, verguisd worden door zijn tegenstanders, die hem heimelijk toch bewonderen uiteindelijk, het warme en intense gevoel ervaren dat hij een tastbare manifestatie achtergelaten heeft van zijn diepste zieleroerselen.
Dat is helemaal niet waar. Heel veel schrijvers schrijven puur voor zichzelf en laten het nooit iemand lezen, laat staan de hele wereld.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3 januari 2008 - 17:13
Beste wonderer, Moet dan hier ieder woordje op een weegschaal gewogen worden? My God... Ik heb het over schrijvers in het algemeen, die WEL gepubliceerd willen worden... Laat ik dan zeggen; BIJNA iedere schrijver...... etc.,etc.....