#264 Seminar succesvol ondernemen
Martin ademde diep in en uit. En nog eens. Hij zat met zijn ogen gesloten in kleermakerszit, zijn handen als een kommetje voor zijn borst. Hij probeerde zijn gedachten leeg te maken en zijn succes te visualiseren. Hij zag zichzelf op de top van een berg, neerkijkend op de menigte. Hij was een god in het diepst van zijn gedachten. Maar niet vandaag. Zijn gedachten dwaalden af van de visualisatie en hij zag de tranen in de ogen van zijn dochter weer.
‘Dan ga je toch lekker je seminar geven,’ schreeuwde ze.
Ze speelde vandaag in haar eindmusical en hij had beloofd er bij te zijn. Toen zijn manager een paar weken geleden de mogelijkheid zag hem voor een seminar te boeken op het populaire Business Mastery Event had hij echter meteen toegehapt. Honderden ondernemers kwamen eropaf en het was zijn kans om in dezelfde ruimte als Tony Robbins en Michael Pilarczyk te spreken. Het was een ongekende career opportunity.
Hij schudde zijn hoofd en vouwde zijn handen om een onzichtbare bal. Hij ademde diep in en liet zijn schouders zakken. Dit was zijn moment. Hij ademde berouw en onrust uit en visualiseerde koele blauwe lucht die hij inademde en die hem vervulde met spirituele rust.
‘Klootzak,’ had ze geroepen terwijl ze de deur achter zich dicht ramde. Meteen daarna opende ze hem weer en beet hem toe: ‘Het is mijn eigen schuld denk ik, dat ik verwachtte dat je je aan je woord zou houden.’ Opnieuw knalde ze de deur dicht. ‘Dat heb je nog nooit gedaan!’
Koele blauwe lucht. Berg. God in het diepst van zijn gedachten.
‘Martin, één minuut,’ onderbrak de stage director zijn meditatie.
Martin stond op en maakte een paar sprongetjes. Hij schudde zijn armen los en blies een paar keer flink uit. Hij klapte in zijn handen en liep het podium op. Het publiek applaudisseerde. Hij stak zijn handen in de lucht en liep een rondje. Langzaam liet hij zijn armen zakken. Het applaus stierf langzaam weg.
‘Als je echt succesvol wilt worden,’ riep Martin tegen de menigte, ‘moet je een klootzak durven zijn.'
Zo. Die heb ik even lekker
Tilma schreef: Zo. Die heb ik
Sorry dat ik hier even
Indrany schreef: Sorry dat ik
Verschrikkelijk, dit soort
Tilma schreef: Indrany
Tilma, mooi hoe je aangeeft
Mooi verhaal. Graag gelezen.
Hoi Tilma, Mooi geschreven
Ja, Jurrit, je zeurt. Eerst
@Tilma: eenduidigheid in taal
Tilma, … dank voor dit stuk.