Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#212 Welkom...

'Pedro,'zo is mijn naam. Ik ben al zo ver in mijn ontwikkeling dat ik mijn moeders stem herken. Iedere dag hoor ik haar zangerige stem en voel haar zachte hand. Ze zingt voor mij en noemt mij de kans op een beter leven. 'Te quiero,'zegt ze zacht.' Je moet dapper zijn. We hebben een zware tocht voor de boeg. Ik weet niet wat ze bedoelt maar ik voel dat er iets in werking wordt gezet. Na negen maanden ga ik eindelijk mijn moeder zien, maar om een reden die ik niet begrijp wil ze mij nog niet zien. Die dag dat ik weet dat het niet lang meer kan duren neemt ze me mee in een iets wat verschrikkelijk rammelt en schudt en waar veel mensen op elkaar gepakt staan. Ellebogen porren tegen haar aan en drukken mij bijna plat. Het duurt lang en ik voel dat ze aan het eind van haar krachten is. De stress en het gewicht van mij mee te dragen dreigt zijn tol te gaan eisen. Omdat ik besef hoe belangrijk het voor mij en voor haar is dat ik blijf waar ik ben houd ik me rustig en probeer zo min mogelijk te bewegen. Opeens zijn we er uit en voel ik een brandende hitte. Strompelend en uitgeput belanden we op een plek die rustiger is dan net. Ik voel dat haar stress iets is afgenomen maar dat we er nog niet zijn. We staan stil en op dat moment voel ik dat er water bij mij wegloopt. Mijn moeder verkrampt en ze drukt haar benen tegen elkaar. Hulpeloos overgeleverd aan krachten waar ik geen invloed op heb probeer ik me toch te verzetten. Zware stemmen dringen tot mij door en moeder drapeert haar wijde kleren om zich heen alsof ze wil verbergen dat ze zwanger is. We komen weer in beweging en opeens hobbelen we niet meer. Ik merk dat moeder haar tanden op elkaar klemt en bid tot God. Haar handen omvatten liefdevol haar buik en ze wiegt heen en weer, Ze staat op en krijgt opeens haast. Haar voetstappen weerkaatsten in een kale gang. Dan hoor ik opeens opgewonden stemmen en ik voel dat we worden opgetild en op iets zachts worden neergelegd. Felle lampen schijnen en opeens baad ik in het licht. Lachende en gelukkige mensen wachten op mij en ik doe mijn best om er uit te komen. Eindelijk zal ik mijn moeder zien die haar leven voor mij op het spel heeft gezet. Ik floep eruit, wordt opgetild en bij haar op de borst gelegd. ' Welkom, Pedro,'fluistert ze in mijn oor.'Welkom in de verenigde staten.'

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Originele invulling van de opdracht, John. Knap opgebouwd, dat pas bij de laatste zin duidelijk wordt wat er aan de hand is. gr. Nynke

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
John Doe wat een actueel thema mooi ingepast in de weekopdracht. Maar als latino in de US? Ik hoop voor dit nieuwe leven er het beste van. Helemaal eens met Nijnke, mooie opbouw en krachtig plot aan het einde. Fijne avond.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ja, mooi gedaan. Ik dacht tijdens het lezen een aantal keer, wat een gekke bevalling. ‘We zijn eruit’ en daarna weer erin? Je slot verklaarde alles.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed geschreven John. Ik ben alleen wel benieuwd wat of waar die kale gang is? Zag je een ziekenhuis voor je, of moet ik aan iets anders denken? Kleinigheidje: Verenigde Staten met hoofdletter.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
John mooi verhaal. Je blijft doorlezen omdat je wilt weten hoe het afloopt, want het wordt al gauw duidelijk dat het hier niet alleen gaat over een geboorte, maar over in vrijheid geboren worden. :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Allen bedankt voor jullie reactie. Veel vrouwen uit Mexico proberen te bevallen in Amerika om zo de armoede thuis te ontvluchten. Wanneer het kind Amerikaans staatsburger is kan de familie overkomen. Helaas is het zo dat het in Amerika niet meer per definitie beter is. Veel gezinnen besluiten daarom later terug te gaan naar Mexico. Deze schreinende situaties inspireerden mij voor dit verhaal.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
John Doe, … weer een prachtig verhaal van je. Spannend tot op het laatst. Dan weet de lezer ook, dat dit geen fantasie verhaal is, maar realiteit zou kunnen zijn.