Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 155 De donder voelen

Onweer, donder en bliksem. Dinsdag reed ik er middenin, bij Harderwijk. De weg was volledig overstroomd. Auto’s rijden voorbij, sproeien water op. Vrachtauto’s rijden langzamer, maar sommige personenautochauffeurs onder ons wagen het erop. Hard, harder, hardst. De stoere mensen. Die lopen altijd vooraan. Enorme bliksem en donder, die door het harde regenen op de auto nog te horen was. Uiteindelijk kwam ik er weer uit. Je denkt dan de auto zal wel heel erg schoon zijn, vanwege die plensbuien, maar niets is minder waar. De modder zit bijna tot op het dak! Ik denk terug aan vreselijk onweer, we staan in een tent aan de oever van een meertje in Frankrijk. Het weer barst los. De bliksem slaat in in het meer, de vonken vliegen eroverheen. De donder voelen we. De kinderen sliepen er dwars doorheen, ik keek mijn man aan en probeerde hem te overtuigen dat we in een hotel moesten gaan slapen. Ik was als de dood. Hij gebaarde rustig te blijven, hield me vast en zo zijn we erdoorheen gekomen. Alles is goed afgelopen, maar de schrik zat me stevig in de benen. Brrr. Dit aankomend weekend veel vallende sterren, de Perseïden, het puin uit de ruimte dat gaat ontvlammen. Ik ga zeker kijken, we hebben feest zaterdagavond, dus een goede gelegenheid met het gezelschap naar de noordoost hemel te gaan kijken.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij onweer nooit zwemmen in een meer. De weg volledig overstroomt. (overstroomd.)(De weg was overstroomd.) De tweede zin komt wat vreemd op me over. Vrachtauto's rijden langzamer, maar sommige onder ons wagen het erop. (welke sommige?)Bedoel je sommige chauffeurs van personenauto's? Het onweer mooi meegesleept in je verhaal.
Dank je Tja. Lang niet gezien, fijn dat je weer terug bent. Ten eerste wat heb je een spannend boek geschreven, ik was 'laaiend' enthousiast. Ik heb het doorgegeven aan mijn schoondochter, dat betekent dat je boek nu over de landsgrens is! Nog eventjes en je gaat viraal! Dank voor je taalkundige opmerkingen, aangepast nu. Idd sommige chauffeurs van personenauto's rijden als gekken. Ik rijd in een personenauto en daar refereer ik 'sommige' aan. Ik begrijp dat het geen logisch taalgebruik is. Ik denk er nog over na. Dank voor je complimet mbt het onweer!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij onweer nooit zwemmen in een meer. De weg volledig overstroomt. (overstroomd.)(De weg was overstroomd.) De tweede zin komt wat vreemd op me over. Vrachtauto's rijden langzamer, maar sommige onder ons wagen het erop. (welke sommige?)Bedoel je sommige chauffeurs van personenauto's? Het onweer mooi meegesleept in je verhaal.
Dank je Tja. Lang niet gezien, fijn dat je weer terug bent. Ten eerste wat heb je een spannend boek geschreven, ik was 'laaiend' enthousiast. Ik heb het doorgegeven aan mijn schoondochter, dat betekent dat je boek nu over de landsgrens is! Nog eventjes en je gaat viraal! Dank voor je taalkundige opmerkingen, aangepast nu. Idd sommige chauffeurs van personenauto's rijden als gekken. Ik rijd in een personenauto en daar refereer ik 'sommige' aan. Ik begrijp dat het geen logisch taalgebruik is en heb het nu veranderd. Dank voor je compliment over de verwerking van onweer in de tekst, het steekt me een hart onder de riem!