Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#98 - Zoektocht

Waar ben je? “Ik kan je helpen,” zei een man, “maar het kost je je thuis.” “Dat is goed,” zei ik. De man hield zijn neus in de lucht, zette hem wijd open, analyseerde elk afzonderlijk molecuul dat zijn trilhaarepitheel bereikte, en ontdekte jouw moleculen. “Je moet die kant op,” wees hij, “daar ademt ze.” Ontheemd ging ik die kant op. “Ik kan je helpen,” zei een man, “maar het kost je je kleren.” “Dat is goed,” zei ik. De man nam dna-monsters uit de omgeving, analyseerde ze, en ontdekte jouw dna. “Je moet die kant op,” wees hij, “al haar kenmerken zijn daar.” Naakt ging ik die kant op. “Ik kan je helpen,” zei een man, “maar het kost je je verstand.” “Dat is goed,” zei ik. De man hield zijn oor op de grond, analyseerde elk geluid dat hij hoorde en ontdekte jouw geluiden. “Je moet die kant op,” wees hij, “daar beweegt ze, daar praat ze.” Onnozel ging ik die kant op. “Ik kan je helpen,” zei een man, “maar het kost je alles wat je nog hebt, behalve je hart.” “Dat is goed,” zei ik. De man wees naar een huis. “Daar is ze,” zei hij. Ik klopte aan. Je deed open. Ik kon je alleen mijn hart geven. Dat was genoeg.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als een Chinees sprookje. Prachtig. Ik aarzel om een suggestie te doen, maar deze moet ik even kwijt. Zou het eind zo niet sterker zijn? 'Ik klopte aan. Je deed open. Ik gaf je mijn hart. Het was genoeg.'

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@elyse: dank je wel. Je reactie wederom afgedrukt, ingelijst, en boven mijn bed gehangen. @Ostinato: vanwaar die aarzeling? Bang dat ik dat een tikkeltje pedant vind? :) Ik heb "Ik kon je alleen mijn hart geven." geschreven, omdat dat alles was wat de ik-persoon nog had. Vooralsnog houd ik het bij die zin, (maar suggesties zijn zeker welkom).

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@gs: [Ik heb "Ik kon je alleen mijn hart geven." geschreven, omdat dat alles was wat de ik-persoon nog had. Vooralsnog houd ik het bij die zin, (maar suggesties zijn zeker welkom).] Ik heb geen enkele suggestie omdat het precies zo is als jij schrijft. Zal ik je zeggen dat ik onder de indruk ben? Ja, dat zeg ik je.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig! :thumbsup: 8) suggestie? - hoewel ik het niet nodig vind :o Je deed open. Je zag alleen mijn hart. (zodat evt de 'je' krachtiger wordt? of negeer mijn gewauwel!)

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste GS, Tja.. wat moet je hier nog op zeggen. Geweldig. Zo raak. het is een sprookje. het is de waarheid. Het is een gegeven. het is fictie en non-fictie. Het is alles. Waar te plaatsen? gr. Julia

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Julia, hartelijk dank. "Waar te plaatsen?" is een wel heel intrigerende vraag. Maar wel gesteld aan een volstrekte leek, die onmiddellijk "meen je dat?" en "hoe moet dat dan?" terugvraagt.