Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Word jij onze nieuwe lesbische bestsellerauteur?

Word jij onze nieuwe lesbische bestsellerauteur? LaVita Publishing is op zoek naar (nieuw) schrijftalent. Heb jij een goed, leuk, mooi, spannend en/of ontroerend boek geschreven en denk je dat het goed genoeg is om uitgegeven te worden? Stuur het op! LaVita toetst alle manuscripten op onder andere taal, stijl, originaliteit, uitwerking, diepgang, verhaallijn, personages en karakter-ontwikkeling. Als wij net zo enthousiast zijn als jij, nemen we contact met je op over het eventueel uitgeven van jouw manuscript. Absolute voorwaarde is in elk geval dat je boek een lesbisch thema heeft. Kijk op www.la-vita.nl voor meer informatie. Daar kun je ook zien aan welke criteria je manuscript nog meer moet voldoen.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Koen schreef: Zjors , Jij stelt jezelf hier weer op als een godenzoon die iedereen de les moet spellen (als het om taal ging, kan me dat niet schelen), maar veel soeps heb ik van jou nog niet gezien. Wat jij op prijs stelt, zal me aan mijn reet roesten. Zjors zegt: Joh, Koen, kun je er dan op zijn minst een godendochter van maken. Dan herken ik me er meer in. ;) Ik wilde je net een persoonlijk bericht sturen, omdat het boekje dat jij voor me hebt proefgelezen - destijds via Blanco Regel - uitgegeven is. Ik wilde je een exemplaar sturen. Maar aangezien je schrijft dat je van mij nog nooit veel soeps hebt gelezen, zal ik me de postzegel maar besparen. Ik vrees dat je het niet op prijs zult stellen. Ik maak er wel een ander blij mee. No hard feelings ;)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verschillende mensen hebben het hier trouwens over een wedstrijd. Maar volgens mij is het geen wedstrijd, maar vraagt er hier een uitgever gewoon om kwalitatief goede manuscripten. In plaats van dat een uitgever zegt: stuur me svp niks meer, wordt er hier gezegd: heb je iets goeds en val je binnen mijn doelgroep neem dan contact op. Zo willen we het toch altijd hebben als schrijvers. Dat we gezocht (en gevonden) worden. Of vergis ik me nu heel erg.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oeps. Forumdeformatie? We zien hier iets staan en gaan er automatisch vanuit dat het een wedstrijd is?

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toch nog even afronden, als ik mag? Rudolf, Jij schreef: Is bovenstaande opmerking nu echt nodig? Koen: Je bent een van de weinigen die me een deftige vraag stelt, daarom krijg je een deftig antwoord. Ik geef hier mijn mening over de opzet van Hilda. Als iemand zich geroepen voelt om mijn verontschuldigen te eisen omdat die mening voor hem een stapje te ver gaat, dan gaat dat voor mij mijlen te ver. Mijn antwoord kan dan niet uitblijven. ------------------------- En aan Zjors, Het boekje van jou dat ik via Blanco Regel gelezen heb? Ik heb lang moeten nadenken. Ik laat de soep aan me voorbijgaan, toch bedankt. :) Over BR heb ik ooit aan een van de kopstukken aldaar een toekomstvoorspelling gedaan. Ik hoop dat ik nu ook gelijk krijg als ik zeg dat het met degenen die nu aan het roer staan (nog altijd staan) alleen maar beter kan worden. (volgens mij) En nu terug naar het onderwerp zoals Dries vraagt. Wie me de huid wil volschelden, kan dat: KoenVlaeminck@pandora.be

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even uitleg van wat ik in het begin schreef. Ik heb er niets op tegen als ze vragen om een verhaal door en over het thema lesbische. maar om:Word jij onze nieuwe lesbische bestsellerauteur? en even later:Absolute voorwaarde is in elk geval dat je boek een lesbisch thema heeft. Dus als ik naar de absolute voorwaarde kijk hoef ik geen lesbienne te zijn. kort weg ik vroeg mij af wat ze precies bedoelden. Als zij een verhaal over en door een lesbische willen mij prima. Al denk ik, dat er wel schrijvers zullen zijn en niet lesbische, die er met onderzoek, interviews en inlevingsgevoel er ook wel een goed verhaal over zouden kunnen schrijven.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het een goede zaak hoe Zjors het opgelost heeft door haar verhalen te scheiden. Goed dat je aan de kinderen hebt gedacht, echt waar! :)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Jeanette, dat denk ik zeker ook. Ik heb zeker het idee dat iedereen met een goed inlevingsvermogen een goed lesboverhaal kan schrijven. Sterker nog ik heb onlangs een verhaal proefgelezen (en van wat laatste finishing details voorzien) van een man. Het was een goed verhaal, ik vind het jammer dat hij de prijs (publicatie in een lesbisch blad) niet won. Overigens had hij het verhaal alleen met initialen ondertekend, niet met zijn mannelijke voornaam. Dat is wat een schrijver natuurlijk altijd doet. Inleven en het personage goed neerzetten, al dan niet met hulp van iemand die in het echte leven zo'n personage is. Zo laat ik altijd kinderen tips geven over mijn kinderpersonages in mijn boeken. Al zou je het soms wel denken, ik ben zelf simpelweg geen kind meer. Maar als deze uitgever zegt: ik wil dat de auteur straks op een lesbo-festival een vlammend betoog houdt over haar boek en dat vind ik geloofwaardiger overkomen als de auteur lesbisch is of daar grote affiniteit mee heeft, dan snap ik dat ook. Ik vind er niks mis mee dat een uitgever zegt: deze doelgroep is ondervertegenwoordigd in de literatuur, ik geef die een extra zetje. Mooi, dacht ik zo. Hoor je niet bij de doelgroep dan hengel je naar een contract bij een van die honderden andere uitgevers die dat beleid niet hebben. Zij is met deze voorwaarde 'het moet een lesbisch thema hebben en geschreven zijn door een lesbo' de enige uitgever in Nederland. Was er zo'n uitgever in Nederland die dat deed op het 'mannenvlak' dan was het boek van Wonderer ook al lang -zeer verdiend- uitgegeven. Nu achten de reguliere uitgevers de doelgroep commercieel te klein.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Wonderer, Misschien moet je uitgeverij Kleine Uil in Groningen eens proberen. Coen Peppelenbos is een van de mede uitgevers en hij heeft samen met Doeke Sijens Tavenier en Harde actie geschreven, beide homoboeken. Beide boeken zijn bij Kleine Uil uitgegeven. Zij richten zich niet speciaal op homoboeken maar wie weet. Proberen kan altijd zou ik zeggen, succes! www.kleineuil.nl

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh ik zie België, boekhandel en uitgeverij 't Verschil in Antwerpen wil heel graag homoboeken uitgeven. Tot nu toe hebben ze nog geen goede mannenboeken gevonden maar die zoeken ze wel! www.verschil.be vragen naar Johanna

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moet ineens denken aan een krantenstukje van een jaar of 10 geleden. Je had toen in Amsterdam een bar waar in de bediening alleen meisjes (bij voorkeur met imposante voorgevels) mochten werken. Die meisjes droegen verplicht hotpants en vrijwel niets verhullende topjes. Het publiek van die bar bestond voornamelijk uit Engelsen die even over waren voor een vrijgezellenfeest. Twee jongens spanden een rechtszaak aan omdat ze ook in die bar wilden werken, maar niet werden aangenomen. Ze voelden zich gediscrimineerd. Begrijp me niet verkeerd, ik wil een uitgeverij die alleen lesbische auteurs wil uitgeven niet vergelijken met een bar die zich richt op dranklustige mannen die graag naar half ontklede vrouwen gluren. Als ik de oproep goed lees, is er veeleer sprake van een emancipatie-instituut dan van een 'gewone' uitgeverij. Met andere woorden: wie een boek bij deze uitgeverij publiceert, committeert zich. Toont zich bereid zich in te zetten voor 'de goede zaak'. Te staan voor wat zij/hij schrijft. Met weer iets andere woorden: uit te dragen dat het gaat om een doorleefd verhaal. Dan kun je je - als niet-lesbische schrijvende - wel meteen uitgesloten gaan voelen. Beroofd van (alweer!) een kans op publicatie. Maar volgens mij heeft dat weinig zin. Tenzij - natuurlijk - de lesbische zaak je zo enorm aan het hart gaat dat je je er volledig voor in wil zetten, ook al ben je zelf niet lesbisch.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O, en Zjors, volgens mij ligt dat 'als wespen gestoken' reageren van de mensen alhier niet aan het thema (lesbisch, homoseksueel), maar aan het gevoel van uitsluiting. Mensen die er al jaren van dromen een boek te publiceren, zien een bericht van een uitgeverij. Dat is uitzonderlijk. Gewoonlijk blijven uitgeverijen op afstand. En dan doet die uitgeverij ook nog een oproep: stuur manuscripten in. Dat wekt hoop. Tot men verder leest en ziet dat men al bij voorbaat wordt afgewezen. Zoiets wekt nou eenmaal heftige reacties op.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou wel willen dat al dat onderscheid niet zo nodig was. Van wie leren de meisjes het knuffelen waar mannen zo van houden? En ik heb me wel eens verbaasd dat talloze mannen uit volle borst en overtuiging zingen: 'Ik houd van U, Jezus,' maar hierom nooit voor homo worden uitgemaakt. Liefde is echter van een andere orde dan seksualiteit. Seksuele handelingen zijn voor (opgroeiende) volwassenen, niet voor kinderen, behalve in hun genitale fase, maar daarbij richten ze zich toch voornamelijk op zichzelf en dwingen niemand (grote uitzonderingen daargelaten). Liefde is voor iedereen. Wil men bij LaVita seksueel getinte manuscripten, waarvan de inhoud is gericht op de wederkerige vrouwelijke beleving? Dan moeten ze dát zeggen. Want een lesbiënne zal wel meer zijn dan vlees en daarin onderscheidt ze zich niet van anderen.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de links. Ik vind het een beetje jammer dat het vooral Vlaamse uitgevers zijn, maar gelukkig blijft dat hetzelfde taalgebied. Ben alleen bang dat ze dan in Nederland niet zoveel in de winkel komen te liggen, maar dat zien we dan wel weer. Ik ga eens mailen.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Wonderer: de Kleine Uil, is zo te zien geen Vlaamse uitgever. Het lijkt me geen grote uitgeverij, maar dat is ook geen probleem, toch? De homoboeken die daar zijn uitgegeven, hebben veel publiciteit gekregen. Volgens mij kun je die uitgeverij wel vragen of ze belangstelling hebben voor je manuscript. Nee, heb je..........

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zag bij Vrolijk trouwens een hele stapel flyers liggen gisteren, en ook boeken van LaVita. Wel grappig.

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@ arturvh Ik denk inderdaad dat het meer gaat om dat gevoel van buitengeslotenheid, van mensen die zo ontzettend graag eens een boek van hun hand gepubliceerd zouden willen zien. Uitgaan van de andere mogelijkheid is wellicht een beetje heterofoob gedacht? ========== Een uitgeverij heeft het recht om te bepalen welke auteurs er opgenomen worden in het fonds. Zoals een auteur ervoor kan kiezen om door sommige uitgeverijen wel en andere perse niet uitgegeven te willen worden. Deze oproep is bedoeld om een specifieke groep auteurs (lesbiennes) een grotere kans te geven zich als zodanig te profileren op het schrijverstoneel. Dat kan en dat mag. Al hoeft niet iedereen daar Affiniteit mee te hebben. Intussen ben ik erg blij dat er in Nederland boeken geschreven zijn over de sexualiteit en innerlijke roerselen van vrouwelijke personages. Om er een paar te noemen: - Eline Vere, Louis Couperus (homosexueel auteur) - Hedwig Marga de Fontayne uit Van de koele meren des doods, Frederik van Eeden (heterosexueel auteur) - Mathilde de Stuwen uit Een liefde, Lodewijk van Deyssel (bisexueel auteur), met de allereerste expliciete masturbatiescene van een vrouw uit de Nederlandse literatuurgeschiedenis. - Eva, Carry van Bruggen (verondersteld lesbisch auteur). - Berthe die verliefd wordt op Alide uit Eenzaam Avontuur, Anna Blaman (verklaard lesbisch auteur). Allemaal helemaal niet zo slecht gedaan. ;) :) Ariadne

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, Eline Vere, de tijd dat een krantenfeuilleton zoveel impact had dat de hele stad fluisterde: 'Heb je het al gehoord? Eline is dood...' (Over een jaar of vijfendertig, als ik oud, stram en mopperig ben, brom ik daar achteraan: 'En nu fluisteren we: "Heb je het al gehoord? Dingetje is uit het Big Brother huis."')

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik mag hopen dat je dan nog vief bent, dus over een jaar mogen ze dat van mij al fluisteren - en dan doorgaan met iets nieuws.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
He hallo Hilda, da's toevallig, tref ik je hier op het forum. Zat bij die wedstrijd in Nijmegen van het Lesbisch festival geen veelbelovend talent? Want daar was jij toch ook bij betrokken? Groet van Hilda (oh, nee hier heet ik Josefien...)