snelheid reactie uitgever
Er wordt regelmatig in posts gezegd, dat je altijd heel lang moet wachten op antwoord van een uitgever (ik heb het over echte uitgevers en geen drukkerijen). Is dit echter zo?
Wat zijn jullie ervaringen met uitgevers die met jullie in zee gingen? Hebben die ook 8 weken gewacht met zeggen dat ze jullie boek wilden uitgeven?
Ik heb 1 keer een positieve reactie gekregen. Die man belde binnen een paar dagen. Andere uitgever had hald positief mailtje, kwam binnen 2 weken. Alle afwijzingen duurden lang.
Ja, tien maanden lijkt me
[off topic] Tja schreef:Eén
marriejeanne schreef:Dat
Een paar weken geleden viel
Rosali schreef:Een paar weken
wat is het verschil tussen
[OT]sabarinde schreef:wat is
ah, okay dat is duidelijk.
Kok was van oorsprong een
Goed, ik ben nu 1,5 jaar
Goed, ik ben nu 1,5 jaar verder en heb nog steeds geen reactie van de uitgever waar ik mijn ms in juli 2008 naartoe stuurde. Niet te geloven toch? Ze hebben het wel en ik heb na een maand of 4 en een maand of 8 maar eens gebeld. Het was nog niet bekeken, lag niet op de afgewezen stapel. Zouden ze het zo ontzettend druk hebben? Ik kan het me niet voorstellen.
Ik neem toch aan dat je het
Ik neem toch aan dat je het inmiddels ook wel elders heen hebt gestuurd? Dit is echt niet charmant, nee.
Ja hoor, naar 4 andere
Ja hoor, naar 4 andere uitgevereijen. Allemaal heel positief, maar ze durven het niet aan, denk ik. Ik vermoed dat de doelgroep te klein is. Ik ben ook allang een andere versie van het boek aan het schrijven zodat het interessant wordt voor een breder publiek en dus ook voor een uitgever. Maar dit was wel de uitgever die ik bovenaan mijn lijstje had en heb staan. Wie weet komt de reactie ooit nog....
Sjemig, dat is wel
Sjemig, dat is wel ongelooflijk lang. Misschien kun je ze bellen of een brief sturen dat je die andere versie aan het schrijven bent? Worden ze weer op je ms geattendeerd en geef je meteen aan dat er mogelijkheden liggen voor als ze die ook te beperkt qua doelgroep vinden.
Ing, daar ben ik nog niet
Ik zou maar met die
Ik zou maar met die enthousiaste uitgever in zee gaan. Er zijn ook uitgeverijen waarvan ik nooit iets weer gehoord heb.
anoukplant schreef: (...) Als
Ja, dat is dus de vraag, of
Ja, dat is dus de vraag, of ik ´m wil. Deze uitgever zit me iets teveel in de esoterische hoek, zodat ik een beetje vrees dat bepaalde mensen het niet zullen lezen. Voor mij is dit echt niet de eerste keus, hoewel ik weet dat het een fijne uitgever kan zijn met wie het prettig samenwerken is. Ik ben er nog niet helemaal uit dus.
Anoukplant: Als ik jou was
Gewoon laten en je pijlen op
Gewoon laten en je pijlen op een andere uitgever richten. Als het zo prettig samenwerken zou zijn, zouden ze je niet zo lang laten wachten.
MichaM schreef: Gewoon laten
[quote=MichaM]Gewoon laten en je pijlen op een andere uitgever richten. Als het zo prettig samenwerken zou zijn, zouden ze je niet zo lang laten wachten.[/quote]
maar ja, misschien zijn ze het kwijtgeraakt. :? En ik ben eerlijk gezegd wel heel benieuwd of anoukplant, als ze het opnieuw opstuurd, nu wel een antwoord krrijgt binnen drie mnd :nod:
Maar zoals ik al zei: Ik had dat zo gedaan. ik ben namelijk een heel nieuwsgierig mens :D
om welke uitgeverij gaat het hier eigenlijk anoukplant? of wil je dat liever niet vertellen?
Gizmo, ik heb je een pb
Gizmo, ik heb je een pb gestuurd.
Het zou handig zijn als er
Het zou inderdaad handig
Dat verschilt inderdaad per
Peregrine schreef: Denk dat
Ik zie er wel wat in om het
Ik heb mijn eerste manuscript
Belangrijk is dat je twee
Wauw, super
Ik ben nieuw in het