Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Synopsis

Ik stel me eigenlijk een vraag bij de synopsis. Moet dit kort zijn, zoals de achterflap van een boek. Zodat de redactie zin moet krijgen om het te lezen. Of moet het net een lange uitleg zijn, met alle mogelijke onthullingen en clou's van het manuscript?

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Rosen172: Het is de bedoeling om het juist bespreekbaar te maken. Jammer dat je zoiets meteen laat liggen. Het kan ook heel origineel in een verhaal verwerkt worden, hoor.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mara, Jammer van wat er op de achterflap staat? Waarschijnlijk, want ik heb een ander boek gekocht. Boeken kopen doe ik toch!

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het namelijk ook geprobeerd bespreekbaar te maken in een kinderboek. Bij mij staat er iets kort maar krachtigs op de achterflap: Een boek voor alle kinderen vanaf negen jaar, die van echte verhalen houden. (Volgt een klein stukje uit het boek): 'Ik heb een heleboel vragen. Ze razen door mijn hoofd. De dokters gaan een scan van mama maken. Ik zie haar voor me als boodschap bij de kassa van de supermarkt, liggend op de toonbank, gescand door zo'n piepend apparaatje. Mama op een soort kopieerapparaat. Het moet dan wel een groot ding zijn, anders past ze er niet op.' En het eindigt zo: Dit boek gaat over Mara, een vrolijk meisje van tien jaar. Op een dag vertelt haar moeder dat ze ziek is, erg ziek. Al snel wordt alles anders thuis. Daar moet Mara erg aan wennen. Maar Mara zorgt ervoor dat het leven doorgaat! Hoe vind je dat dan klinken, rosen172?

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou ja. Maakt niet uit. Ieder kiest en schrijft wat hij/zij zelf wil. Gelukkig!

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mara, Dat vind ik mooi. Pinkte al traan weg. Maar begrijp me niet verkeerd, ik had helemaal geen kritiek op het boek, of op de achterflaptekst. Ik liet alleen mijn reactie weten op de vraag of die tekst goed was. Als die tekst wervend bedoeld was, dan mag je rekening houden met negatieve reakties. Want er wordt al zoveel narigheid verwoord. Zoveel, dat ik er niet naar op zoek ben. En ik ben niet uniek, een behoorlijke groep mensen als ik heeft zo'n soort instelling. En die mis je dan. Daarom noemde ik al eerder Joe Speedboat. Daarin is een van de hoofdpersonen behoorlijk gedupeerd. Maar dat werd pas duidelijk toen ik het al gekocht had en aan het lezen was. De titel, de vrolijke omslag en de tekst schrokken n i e t af. Slim, want het boek werd gekocht en nu ben ik blij dat ik de ervaringen heb gelezen van iemand, die aan een rolstoel werd gekluisterd. Ik hoop dat je me begrijpt. Ik vind je lief trouwens. Succes

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, natuurlijk begrijp ik je best. De tekst mag van jou gewoon wat afstandelijker zijn. Oké. Daarom zijn er ook verschillende illustratoren. En verschillende teksten ;) En joepieieieie, ik ben lief!

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo, Ik heb een dringende vraag. Vorig jaar heb ik een boek uitgegeven via Lulu, een internetuitgeverij. Toen kon ik nog geen Nederlands ISBN aanvragen maar inmiddels kan dat wel. Daar ben ik mee bezig maar ik moet een soort synopsis in elkaar breien, die dan te lezen is op bv. Bol.com om daar de inhoud van het boek te kunnen beoordelen. Waarschijnlijk kan het dan ook op de achterflap of weet ik veel. Mijn vraag: Mag ik (zonder de bedoeling reclame te maken) deze synopsis hier laten bekijken, raad krijgen, verbeteringen, enz. aan te brengen?
Hé, bovenstaand heb ik ruim anderhalf jaar geleden geschreven. Nu zocht ik mijn inlogcode voor iets en vroeg iets via tante google, je weet wel die buurttante die alles van iedereen weet. Tot mijn verrassing stond ik daar talloze keren, maar het eerste het beste berichtje was een link naar bovenstaande reactie, met SOL in grote letters er bij. Ik vind dit bedenkelijk en ik geloof ook niet dat dit de bedoeling is van de site, noch van mij. Wie kan mij verklaren hoe en dat het toch gebeurt?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
de berichten die in SOL geplaatst worden, worden door de bots van tante Google opgepikt. Ik vind zo vaak berichten van mijzelf terug als ik ga googlen op mijn naam. In mijn geval pakken de bots de link naar de websites die onder mijn naam staan. Niet de specifieke geschreven reacties.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Josje, in dit geval stond het hele draadje, :thumbsdown: inclusief de reacties van iedereen er op. Die van mij als laatste. Ik vind dit niet leuk. :angry: Volgens mij stond het onderwerp zelfs bij het gesloten gedeelte van het schrijverscafé. Kun je nagaan die gluiperige alles en overalneusinstekendebuurttantegoogle. :crybaby: Over privacy gesproken. :ninja:

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook goed MichaM, maar ik vind het allemaal bedenkelijk. Nu durf ik niets meer te vragen met in mijn achterhoofd dat het publiekelijk te lezen is. ik ga mijn naam veranderen. Even Dries vragen.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ja MichaM, dat is wel zo, dus daarom ga ik mijn naam hier veranderen, alleen moet ik even denken welke ik zal nemen. })

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
met internet moet je altijd voorzichtig zijn wat je schrijft en dus achterlaat. Het is haast altijd door iedereen terug te vinden. En als je niets te verbergen hebt, of geen akelige dingen roept over anderen, waarom zou het dan niet terug te vinden mogen zijn. Alles wat ik schrijf op welke site of forum dan ook, mag gelezen worden door een ander. En anders pm ik een ander gewoon als het echt privé moet blijven. Ook buitenstaanders die googlen en hier uitkomen, doen dat waarschijnlijk omdat ze op zoek zijn naar info. Daar is dit forum toch ook voor? Het is geen afgesloten plek en er worden geen dingen gespuid die niemand mag weten.