Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nieuwe uitgeverijen Annibo - Partizaan

Zijn er hier al mensen op het forum die ervaring hebben met het insturen van hun manuscript(s) naar deze nieuwe uitgeverijen, en zoja, wat is jullie ervaring? http://www.annibo.eu/Annibo-Manuscripten-01.html http://www.partizaan.be/uitgeverij/main-menu/manu…

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat forumonderwerp had ik al gelezen. Ik heb het over 'uitgeven' als dusdanig, rechtstreeks, en niet over het insturen van een bepaald type via die wedstrijd. Maar goed, het is wellicht nog wat vroeg voor ervaringen. Ik lees het hier wel @Victoria, jouw bevindingen! ;) Succes alleszins, en ook aan alle deelnemers aan Gentasia natuurlijk.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze zijn druk aan het kijken met de bundels Gentasia maar ook naar volledige manuscripten. Ze moeten nog gaan beginnen met uitgeven. Ik zou eerst die bundels afwachten (hoe die eruit zien en hoe de reacties hier zijn over redactie en hun bereik ed) voordat ik een heel ms op zou sturen, maar dat is mijn afweging. Als dat korte verhaaltje van mij niet mooi afgedrukt zou worden, zou ik er geen nacht minder om slapen maar als ik mn hele ms op zou sturen en het zou tegen vallen, zou ik behoorlijk zuur worden. Maar je kunt natuurlijk altijd insturen en kijken hoe ze reageren.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helemaal eens met Nienkea. Wat openheid en enthousiasme betreft, heb ik een heel positieve indruk van Antoine Bomon. Maar hoe het straks met redactie, promotie en verspreiding (bijvoorbeeld wel of niet via het CB) zal gaan of met de kans dat Biblion een recensie schrijft (eigenlijk een must als je wilt bereiken dat bibliotheken je manuscript bestellen) is nu nog onduidelijk.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben ook in overweging naar deze uitgever iets te sturen. Maar zijn boeken (ook die van de oude uigever staan niet op bol). Dat geldt overigens voor beide uitgevers. Het zijn twee Belgische uitgevers en hun boeken staan in de Belgische boekenbank, daar ben ik wel twee boekjes van Annibo tegengekomen. Ik wacht in ieder de uitgave van de Gentasia bundels en de ervaringen van andere af.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Hay, dat je het met me eens bent :) Je formuleert het wel een stukje mooier :nod: Wolfke, ik heb natuurlijk wel gemakkelijk praten: ik heb alleen maar korte verhalen liggen en mijn ms komt het eerste jaar nog echt niet af, dus jouw probleem speelt bij mij niet. Toch zou ik niet te hard van stapel lopen.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een wikipedia pagina kan natuurlijk iedereen aanmaken en of iemand die wel of niet heeft wil eigenlijk niet echt veel zeggen. Zeker niet of het wel of niet een goede uitgever. Het onder constructie zijn van pagina's op de site van Annibo vind ik wel meevallen. Zo vreemd is het niet dat een nieuwe uitgever nog geen auteurs op zijn auteurs pagina heeft staan. Als dat over een jaar met verschillende uitgegeven boeken nog zo is wordt het natuurlijk een ander verhaal. Bij de site van Partizaan valt het me weer op dat ongeveer drie kwart van de boeken in alle categorieen geschreven zijn de Stefaan van Laere. Wat ik me wel afvraag is hoe het zit met de verkoop van boeken die uitgegeven zijn door een Belgische uitgever in Nederland. Kunnen deze boeken in principe ook in Nederland uitgegeven worden of zullen ze voornamelijk in de Belgische boekenhandel te vinden zijn. Zeker met Bol.com zie ik een gemiste kans als deze daar gewoon niet te vinden zijn.

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Calenzia: mijn boeken zijn uitgegeven in Nederland. Ze kunnen helaas niet via bol.com in België besteld worden. Ik denk dat bol.com daar vooral het probleem is. Waarschijnlijk kunnen boeken in België uitgegeven wel bij bol.com gekocht worden in België. De boeken zullen wellicht over het hele taalgebied te verkrijgen zijn, maar ik denk dat het verschil in de verzendingskosten zal zitten. Zo is het nu ook met boeken uitgegeven in Nederland. Wanneer ik die vanuit België bestel, moet ik verzending betalen. @Wolfke: Ik laat zeker iets weten wanneer ik een antwoord krijg op mijn ms.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@nienkea: Een probleem heb ik niet hoor. Ik ben gewoon benieuwd naar deze nieuwe uitgeverijen, en was niet van plan direct iets op te sturen. Momenteel heb ik genoeg aan één uitgever ;). @boekenfanaat: Annibo laat wel meer in zijn kaarten kijken wat betreft uitgeefproces, royalty's en dergelijke meer. @calenzia: Mijn boek, uitgegeven in Nederland, zal ook gewoon hier (België) verkrijgbaar zijn via bol.com. Dus ik zie zeker geen problemen in het andere geval. Verzendkosten bij bol.com heeft eerder te maken met het totaalbedrag van je bestelling (dacht ik).

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
We wachten nog op de laatste inzendingen voor de Gentasia schrijfwedstrijd (afsluitdatum: 30 juni). In de eerste week van juli worden alle geselecteerde auteurs en verhalen bekend gemaakt.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Boekfanaat, Ik weet niet wie je bent, maar dit lijkt me een bevooroordeeld berichtje. Geen vuilspuiterij Ajb. Lezers hier op sol gunnen beide uitgevers een goede start. Ik ben erg benieuwd, Antoine hoe het er allemaal uit gaat zien! Succes met deze drukke weken!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat viel me ook al op Nienkea. Boekenfanaat heeft zich juni 2014 geregristreerd en maar liefst 1 bericht geplaats waarin hij vooral heel positief is over 1 uitgever en minder over de ander. Dat is op zijn minst opmerkelijk te noemen Ik ben benieuwd naar hoe de bundels er uit van gentasia er uitzien en hoeveel verhalen er uiteindelijk in komen

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik heb ook zitten fronsen bij het bericht van Boekenfanaat. Zelfs als zijn reactie niet is ingegeven door rancune en/of de behoefte om iemand onderuit te halen (die indruk had ik overigens wel), geeft het geen pas om je niet eerst behoorlijk voor te stellen op een forum en gelijk zo'n post te plaatsen.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
boekenfanaat, in # 10 laat je de balans wel heel erg naar één kant uitslaan; dat doet vermoeden dat je 'iets' met de een wilt, en het tegenovergestelde 'iets' met de ander. Dat komt tendentieus over, daarom hebben we in elk geval de diverse links verwijderd.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Victoria: Heb je al iets gehoord van Annibo? Ik heb mijn manuscript er donderdag naar Annibo gestuurd.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb zo af en toe mailcontact met Annibo en hij meldt dat hij niets te melden heeft tot de uitslag. Hij zegt dit overigens een stuk vriendelijker en verontschuldigender. Ik zie hier en op social media allemaal vragen over of iemand al iets heeft gehoord en/of ontvangstbevestiging heft ontvangen. Ik ben natuurlijk niet hun spreekbuis maar volgens mij moeten we allemaal gewoon wachten tot 10/7. Mijn indruk is dat ze in het begin (na de herstart) iedere inzender meteen uitsluitsel hebben willen geven en nu worden ze een beetje ingehaald door het succes van ons enthousiasme. Ze gaan nu eerst wachten tot alle inzendingen binnen zijn en maken dan een selectie. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heeft er iemand ervaring met uitgeven in Vlaanderen als Nederlands auteur?

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Boekenfanaat dat lijkt een beetje op reclame, dat is vast je bedoeling niet. Zet het in je onderschrijft en dan kan het wel.

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Calenzia: Ik heb tot op heden nog geen reactie gekregen op het manuscript dat ik naar Abimo heb gestuurd. Ik denk dat de bundels op dit moment voorrang krijgen.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik het goed voor heb, zijn beide nieuwe uitgeverijen intussen al meer dan een half jaar bezig. Heeft er al iemand een boek van een van beide gezien? Partizaan is in ieder geval duidelijk aanwezig op internet met een goed verzorgde website een twintigtal titels waarvan je ook de ISBN-nummers kunt terug vinden, maar van Annibo vind ik maar weinig of niets (behalve een paar bundels die blijkbaar al enkele keren uitgesteld zijn en nu in maart zouden verschijnen? Heeft er al iemand een boek van deze uitgeverijen besteld, en zo ja, kreeg je het dan ook thuis bezorgd want dat is natuurlijk altijd afwachten?

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van de oprichter Antoine Bomon is op wikipedia niets terug te vinden, ook niet in bibliotheken. In het verleden lanceerde hij meermaals grootschalige projecten die nooit van de grond kwamen, hoorde ik van een kennis die de Vlaamse media en de uitgeverswereld goed kent. Natasja
Ze had ons al gewaarschuwd. Dit neem ik terug. Antoine komt zijn afspraken na en geeft openheid over de vertragingen die zijn ontstaan met de Gentasia-bundels.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van de oprichter Antoine Bomon is op wikipedia niets terug te vinden, ook niet in bibliotheken. In het verleden lanceerde hij meermaals grootschalige projecten die nooit van de grond kwamen, hoorde ik van een kennis die de Vlaamse media en de uitgeverswereld goed kent. Natasja
Ze had ons al gewaarschuwd.
Het is maar net hoe je het bekijkt Via. Boekenfanaat heeft maar liefst twee berichten op het forum geplaatst beide in dit topic. Heel opvallend dat Annibo daarin zwart wordt gemaakt en Partizaan opgehemeld. Ik kan de berichten van Boekenfanaat daarom niet serieus nemen. Ik weet dat de uitgever van Annibo wat tegenslag heeft gehad afgelopen jaar. Hierdoor heeft het langer geduurd met de bundels en zal de rest daardoor ook uitgesteld zijn. Van het manuscript wat ik een ruim half jaar gestuurd heb, nog steeds niks gehoord. Ik wacht in ieder geval even af hoe het met de bundels afloopt en andere uitgaven, voor ik weer iets naar Annibo stuur

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van het manuscript dat ik naar Annibo heb gestuurd heb ik tot op heden niets gehoord. Hetzelfde manuscript heb ik naar Partizaan gestuurd, maar daar ook geen reactie, zelfs geen afwijzing. Voor mij zijn ze tot op heden beide gelijkwaardig. Wil niets slechts zeggen over deze uitgeverijen, want ik heb er verder geen ervaring mee.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb zelf geen belangen bij geen van deze twee uitgeverijen (die ik ook niet persoonlijk ken). Ik wil alleen maar stellen dat je van Stefaan Van Laere wel een duidelijke wikipediapagina vindt en van die andere persoon niet. En je kan echt niet zomaar iets op wikipedia zetten, dat wordt nauwkeurig gecontroleerd en er snel weer afgehaald als het niet blijkt te kloppen. Probeer zelf maar eens... Wikipedia is in vele gevallen zelfs betrouwbaarder dan een encyclopedie. En laten we in ieder geval sereen blijven en toejuichen dat er nieuwe uitgeverijen bij komen, ook als is het soms misschien met vallen en opstaan. Wij lezers kunnen er alleen maar wel bij varen! En nu duik ik snel in een boek...

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heeft er iemand ervaring met uitgeven in Vlaanderen als Nederlands auteur?
Er staat hier ineens iets anders dan de vorige keer. Nu lijkt mijn vorige reactie beetje gek. Je hebt je reclame weggehaald zie ik. ik geloof niet dat we hier een wedloop moeten gaan starten wie van de twee de beste of slechtste uitgever is. Stefaan timmert goed aan de weg en is een zeer gevierd jurylid bij een van de mooiste Vlaamse wedstrijden/ uitgevers (Vlaams Filmpje) en zover ik het kan beoordelen een vriendelijk mens. Antoine heeft na de breuk met Stefaan een achtbaan start gehad en heeft het nu ook lekker op de rit. Met hem heb ik meer contact dan met Stefaan omdat ik voor Gentasia vaak heb "bemiddeld." Beide heren wens ik het allerbeste. Om je vraag te beantwoorden. Ja, een aantal keren zijn mijn korte verhalen in België gepubliceerd. Mijn indruk is wisselend. Bij Vlaams Filmpje ging alles heel professioneel en was de betaling en communicatie goed. Wedstrijden zijn daar vaak op papier, niet zelden per aangetekende post met een gesloten enveloppe met inschrijfgeld. Daar hoor je dan nooit meer iets van. Stink ik niet meer in. Ik heb van een bundel een keer 5 auteursexemplaren ontvangen en dat kan ik in Nl niet zeggen. Dus net als in NL zitten er goeie en slechte tussen