Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Daar gaat je privacy

Gekopieerd uit een bericht op de site van de Vereniging van Letterkundigen http://www.schrijversenvertalers.nl/ : Zelfstandige auteurs moeten inschrijven in Handelsregister Of ze willen of niet, vrijwel alle leden van de FreeLancers Associatie (FLA), de Vereniging van Letterkundigen en het Netwerk Scenarioschrijvers moeten zich uiterlijk 31 december 2009 inschrijven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel. Daardoor komen de (werkelijke) namen, woonadressen, geboortedata, activiteiten, telefoonnummers, webadressen en e-mailadressen van alle leden van de VS&V in dit openbare register. Iedereen die 'in betekenende mate' zelfstandig ondernemingsactiviteiten ontplooit, moet inschrijven. Dat moet op grond van de vernieuwde, verruimde Handelsregisterwet die op 1 juli 2008 in werking is getreden. De vernieuwde wet geeft het begrip 'onderneming' een ruimere strekking dan voorheen. Wie niet wil dat zijn gegevens openbaar worden, heeft pech. Een beroep op het recht op privacy heeft geen zin. Eenmaal in het Handelsregister opgenomen, betaalt iedere geregistreerde een jaarlijks bedrag aan de Kamer van Koophandel als bijdrage in de kosten. --------- Het gehele artikel staat hier: http://www.vvl.nu/upload/Zelfstandige%20auteurs%2…

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is echt iets voor www.auteursdomein.nl om tegen in actie te komen.
Lijkt me meer iets voor de vereniging van Letterkundigen. Dat is tenslotte de belangenvereniging voor schrijvers. Ze zijn daar ook mee bezig.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ok mooi dat zij er ook mee bezig zijn. Hoe meer er over klagen hoe beter. En veel mensen vergeten idd dat via bijvoorbeeld WHOIS (http://www.sidn.nl) en je domeinnaam je adres ook zo te achterhalen is.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ja, ik zat ook al te puzzelen. En die privacywens geldt driedubbel voor jou, Kim, denk ik, na je geen stijl avontuur en het onderwerp van je eerste boek. Maar een schrijver heeft meestal een kantoor aan huis, ergo, je moet je huisadres opgeven want een postbus mag niet. Heet je Francien Oomen of Carry Slee zal je wel een kantooradres kunnen betalen, maar in alle andere gevallen wordt dat lastig. En je kan je bedrijf een andere naam geven, maar als eigenaar komt nog steeds jouw naam in het register te staan, waarop ook gezochjt kan worden. Er is wel enige drempel, een belangstellende kan het niet meer zomaar op de website adressen zoeken bij de KvK, dan moet je een abonnement nemen of bellen, maar als je de KvK belt krijg je de gegevens zo. Dus dan is dat idee van Zjors zo gek nog niet - we huren samen een kantoor en geven dat allemaal op als adres. Nee, dat is niet eerlijk en dat klopt niet, maar gekken aan je deur omdat de overheid je graag wil kunnen volgen, klopt ook niet. Hopelijk kan de FLA nog iets regelen wat de privacy beter waarborgt. Tenslotte kan het voor VIPs als Gordon ook. Ik denk eerlijk gezegd dat de wetgever ook meer dacht aan tekstschrijvers dan aan boekenschrijvers, en een tijdschriftschrijver is een stuk anoniemer. Maar ja, de boekenschrijvers worden wel meegeveegd in de maatregel.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
[ ... ] Dus dan is dat idee van Zjors zo gek nog niet - we huren samen een kantoor en geven dat allemaal op als adres. [ ... ]
Van Zjors? Waar heb je dat gelezen? *kucht bescheiden*

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar je adres is nu door mij ook al op internet te vinden (als je straatnaam tenminste begint met een O ?)
Is dit een reactie op mijn vraag (heb je dit tegen mij) ? Want mijn straat begint inderdaad met een O!! Mail me even aub (waar heb je dit gevonden??) ! (shock)

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu dit topic toch weer boven aan de lijst staat ... laatst bedacht ik: Stel je bent auteur Harm de Boer, en je schrijft onder pseudoniem Hatsjekidee, dan is toch alleen Harm de Boer ingeschreven bij de KvK? Waaarom zou hij daar zijn pseudoniem vermelden? Hoe moet het publiek dan uitvinden welke burger (lees: ondernemer :) )Hatsjekidee is? Of zie ik iets over het hoofd?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hatsjikidee zal zich in moeten schrijven als hij geld verdient met zijn boeken. En dan moet hij er als adres zijn eigen naam en woonadres bij vermelden. Zo heb ik het begrepen.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hatsjikidee zal zich in moeten schrijven als hij geld verdient met zijn boeken. En dan moet hij er als adres zijn eigen naam en woonadres bij vermelden. Zo heb ik het begrepen.
Maar Hatsjekidee bestaat alleen in het brein van Harm de Boer en op papier. Je kunt hem niet verplichten, zich in te schrijven bij de KvK.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens het artikel op de site van de vvL: Wie gebruik maakt van een pseudoniem of een artiestennaam - en deze schuilnaam 'als handelsnaam' gebruikt - moet dat ook opgeven. 'Ze kunnen een indicatie dat iemand deelneemt aan het economisch verkeer', verklaart mr. Peter Jong, directeur Juridische Zaken van Kamer van Koophandel Nederland in Den Haag. 'Ook wie publiceert doet zaken in het economisch verkeer. En dan moeten schuldeisers u kunnen vinden en kunnen weten waar ze u kunnen dagvaarden.' Bij de zogenoemde niet-persoonlijke ondernemingsvorm, bijvoorbeeld de B.V., speelt dit niet. 'Daar rust de aansprakelijkheid namelijk niet op de directeur persoonlijk', verduidelijkt Jong. 'Daardoor is er geen belang de woonadressen in het Handelsregsiter op te nemen. Bij nietpersoonlijke ondernemingsvormen is afscherming standaard.' Privacy De gevierde boekauteur die zijn activiteiten niet in een B.V. heeft ondergebracht en geen zin heeft in bewonderaars aan de deur of aan de telefoon, maar ook de fel omstreden columnist die geen baksteen door de ruit wil, ze ontkomen niet aan inschrijving. Niet louter om reden van privacy. 'Wanneer de persoonlijk ondernemer getuige was van een ernstig misdrijf en vreest voor represaille wanneer hij een getuigenis aflegt of wanneer zo iemand in een Blijf Van Mijn Lijfhuis verblijft, kan de Kamer van Koophandel de gegevens van iemand in het Handelsregister afschermen, zegt Jong. 'Maar dan moet zo iemand al wel het nodige gedaan hebben om zijn gegevens ook op andere plekken afgeschermd te krijgen. Het enkele feit dat iemand het lastig vindt, of irritant dat iemand anders achter de bosjes foto's maakt, is voor de wetgever onvoldoende geweest om van openbaarheid af te zien.'

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oeps, Marriejeanne, je hebt gelijk. Het idee van Marriejeanne, om in te schrijven als collectief, is zo gek nog niet.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt me een redelijk goed idee; ik zal begin 2009 de boekhouder eens om nadere informaties vragen en dan kom ik misschien terug met de vraag of er mensen in de BV willen stappen. Er zullen misschien wel haken en ogen aan zitten, maar als dit de manier is om onszelf te beschermen, dan moet het.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik zie zo wel een aantal haken en ogen, en fikse ook. Maar beter nu vragen en zien wat er te doen valt inzake persoonsbescherming, dan er mee beginnen als het te laat is. Overigens vind ik deze uitspraak van meneer Jng vrij nonchalant. ´Het enkele feit dat iemand het lastig vindt, of irritant dat iemand anders achter de bosjes foto's maakt,´ Ik ben wel eens gestalkt door iemand die de wereld door, hoe zullen we dat netjes zeggen, een bontgekleurde bril zag. Ondanks dat er niets wezelijks gebeurde (wat vliegende fietsen en vuilnisvaten, daarover maakt geen agent zich druk) was het een heel bedreigend gevoel. Je moet er toch niet aan denken dat zulke types de KvK kunnen binnen lopen en om je adres mogen vragen. Dat is wel een tikje meer dan irritant, terwijl het tegelijkertijd haast onmogelijk is om je adres helemaal verborgen te houden, zoals hier zo eenvoudig als voorwaarde wordt gesteld. Jan en alleman wil tegenwoordig maar je adres weten en doet er maar mee raak. Toch, een hele dag moeten zoeken op google werpt een iets hogere drempel op dan een belletje kvk, en de gelegenheid maakt de dief.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je brave en lieve en leuke boekjes schrijft, zal het wel meevallen met de pottenkijkerij. Maar stel: je schrijft iets politiek gevoeligs of je schrijft over seks. Dan kan de open-en-blote adminstratie van de KvK voor sommigen een reden zijn om te stalken of een steen door de ruit te gooien van een auteur. Een vrijbrief, misschien, zelfs. Tegelijkertijd zien we spotjes op tv waarbij iedereen aangemoedigd wordt, om het te melden als we iemand zien die verdacht gedrag vertoont. Dit is meten met twee maten: de overheid wil zich beschermen tegen mensen met kwaadwillende bedoelingen, maar de burger, in de persoon van een auteur, wordt vrijgelaten in de openbaarheid van het handelskantoor. Dit kan maar tot twee reacties leiden: óf een rechtzaak wegens ongelijke behandeling (burger <---> overheid), óf jezelf beschermen via een financiële constructie. Ik vermoed dat het op het laatste zal uitdraaien, en dat dat ook de bedoeling is.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan richt ik maar een bv'tje op. Ik ga eens informeren. Hoewel... Het is bijvoorbeeld Kim nu pas duidelijk geworden dat haar adres op internet te vinden is en zij heeft nooit een stenengooier of stalker gehad. Haar eerste boek deed toch erg veel zaad opwaaien. Ook toen is er blijkbaar niemand zo slim geweest om eens te gaan zoeken. Maar ja, je hoeft er maar een gek bij te hebben... Voorlopig ondervind ik meer aanloop van mijn klassenbezoeken :D Als ik op een school hier in de buurt ben geweest staan er geheid de woensdag daarna kinderen aan mijn deur of ze met mijn honden mogen gaan wandelen :lol: En moet ik bij mijn dagelijkse hondenrondjes alle leuke werkjes en verhaaltjes bekijken die ze van school mee naar huis nemen.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alle leuke rekensommetjes aan de kant. Er klopt niet veel van de verhalen die hier rondcirculeren. Voor iedereen die een eigen bedrijf start (of heeft) is de belastingaanslag anders. Ook het type schrijver-auteur-journalist-schrijvende wetenschapper-leraar is weer anders. En omzetbelasting moet iedereen in Nederland betalen die inkomen via een eigen zaak genereerd. Ook schrijvers. Het blijkt maar weer dat kunstenaars en geldzaken nog steeds niet door een deur kunnen. € 2.035 euro is het exacte bedrag van de startersaftrek. max € 9.096 zelfstandigenaftrek. VERGEET NIET DAT OVERIGE BELASTINGVOORDELEN KUNNEN TE KOMEN VERVALLEN. Zoals de hypotheekrenteaftrek van uw huis, lening van verbouwing huis. 1225 uren is het urencriterium. Hier moet wel MEER DAN DE HELFT VAN HET AANTAL UREN duidelijk aantoonbaar zijn dat deze aan schrijven zijn besteed om recht te hebben op belastingvoordelen als beginnende starter. TIP Laat je heel goed adviseren bij de belastingdienst, KvK, bewaar alle papieren, documenten en het belangrijkst. Neem een goede boekhouder. Het lijkt duur maar het scheelt een hoop papierwerk, grijze haren, en als de belastingdienst langskomt dan is alles op en top door je boekhouder in elkaar geflanst. Neem niet van een goede vriend of buur zomaar iets aan. Ook niet van mij. Ieder (half) jaar veranderen de regels bij de belastingdienst. MEER INFO http://www.beeldrijk.org/cat/Fiscaliteiten/Journa…

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
VERGEET NIET DAT OVERIGE BELASTINGVOORDELEN KUNNEN TE KOMEN VERVALLEN. Zoals de hypotheekrenteaftrek van uw huis, lening van verbouwing huis.
Die mag je me even uitleggen, want dat heb ik nog nooit gehoord. Het ene is een privé belasting voordeel en het ander een voordeel voor ondernemers. Volgens mij hebben die twee geen directe invloed op elkaar (zeg ik als eigenaar van een onderneming en huiseigenaar). Of bedoel je dat een klein deel kan vervallen door een deel van de woning als bedrijfsruimte aan te wijzen? Dan vervalt toch niet heel je hypotheekrenteaftrek? En dat gaat ook niet vanzelf, dat moet je bewust opgeven (en een aparte ingang en sanitair hebben). Daarnaast levert dat ook weer voordelen op in de vorm van aftrek.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zitten best wel veel mensen met een onderneming op dit forum, dus ik denk dat het uiteindelijk wel mee zal vallen met die deur. Ook in andere branches heersen veel misverstanden over inschrijving kvk en belastingzaken. De site is goed, Zendium, net als het advies om een boekhouder in de arm te nemen. De bangmakerij is niet goed, hoewel ik me kan voorstellen dat je, als je een slechte ervaring gehad hebt, daar nog helemaal vol van bent. Als je jezelf een inkomen geeft uit onderneming, dan krijg je inderdaad niet elke maand je VT gestort - je moet immers zelf nog belasting betalen uit het inkomen dat je krijgt. Er valt nog niets terug te geven. Dat wil niet zeggen dat de aftrek vervalt, hij wordt meegenomen in de berekening die je opgelegt wordt - en ja, als je dan minder verdient dan vroeger kan het zijn dat de aftrek ook minder is, omdat je minder belasting betaald. En zo zijn er nog wel een paar dingen waar je rekening mee moet houden. En daar is die boekhouder dus voor (waar overigens ook helden en minder grote helden tussen te vinden zijn, ik vraag altijd advies aan bevriende ondernemers in de regio, als ik een nieuwe adviseur nodig heb).

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En omzetbelasting moet iedereen in Nederland betalen die inkomen via een eigen zaak genereerd. Ook schrijvers. MEER INFO http://www.beeldrijk.org/cat/Fiscaliteiten/Journa…
Misschien moet je even het door jou genoemde artikel lezen dan. Er staat echt dat schrijvers voor hun werk (het schrijven van niet-zakelijke teksten) en het daaraan gerelateerde werk (lezingen en dergelijke) geen omzetbelasting hoeven te betalen, zoals ik eerder ook al zei.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En omzetbelasting moet iedereen in Nederland betalen die inkomen via een eigen zaak genereerd. Ook schrijvers. MEER INFO http://www.beeldrijk.org/cat/Fiscaliteiten/Journa…
Misschien moet je even het door jou genoemde artikel lezen dan. Er staat echt dat schrijvers voor hun werk (het schrijven van niet-zakelijke teksten) en het daaraan gerelateerde werk (lezingen en dergelijke) geen omzetbelasting hoeven te betalen, zoals ik eerder ook al zei.
Precies. Ik denk dat Zendium hier 'inkomstenbelasting' bedoelt...

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jullie lijken verdorie wel een groepje van mijn cursisten! Sta ik hen daar te vertellen dat het allemaal reuze meevalt, dat het echt wel begrijpelijk is, als ze tenminste hun waffel even willen houden en mij mijn uitzonderlijk getalenteerde didactische gang willen laten gaan… :D beginnen ze gewoon weer te schreeuwen. Alles overhoop te halen: van Kamer van Koophandel tot inkomstenbelasting, van startersaftrek tot hypotheekrenteafrek, van omzetbelasting tot resultaatgenieter, van VAR tot VT. En vooral: alles door elkaar halen. De boekhouder van de één zei dit, een ander las het volgende op een site en een derde weet heel zeker van de buurman te hebben gehoord… :confused: Chroetsjov sloeg ooit met zijn schoen op de tafel en o man, wat heb ik op dat soort momenten daar een sympathie voor. Net zoals bij deze draad. Dames en heren, mijn welgemeende professionele advies: Geloof niets van wat er hier staat geschreven. Je gelooft toch ook een boekhouder niet die je uitgebreid plotadvies komt geven? (Tenzij het een literair begaafde boekhouder is, of course ;) ) Wat hier staat is een broddelwerk, een Quasimodo jurk van zaken die op zich niet fout zijn, die soms zelfs heel juist zijn en complimenten verdienen maar een mouw aan een bil genaaid is toch niet helemaal de dress waarin je op het Boekenbal wilt verschijnen. En dan zijn er ook nog de uitzonderlijk fantasievolle bijdragen. Zoek een goeie boekhouder, als je echt gaat verdienen. Of doe twee avonden cursus ter voorbereiding op het grote geld, overal in den lande voor een appel en ei gegeven. Lees es rustig op kvk.nl of op de inderdaad prima site van Beeldrijk. Luister naar Zendium als hij zegt dat je hem niet moet geloven. Hij verdient de volle punten voor deze benadering. Zijn informatie is namelijk… kuch… sorry, Z. Moet je mij geloven? 'k Zou niet weten waarom. Nooit hier voorgesteld, tot dusver niks gepost. Geen idee wat voor vlees ik in de kuip ben. Ik kan de grootste fantast van de wereld zijn. Maar voor de goedgelovigen onder ons, bij deze een kleine verhandeling over het begintopic. De Kamer van Koophandel unravelled Vrije beroepsbeoefenaren zijn al sinds 1 juli 2008 inschrijvingsplichtig in het Handelsregister. Er is geen wellicht, of later pas echt officieel. Het mot gewoon. De vraag is alleen: wanneer ben je nou zo'n beroepsbeoefenaar? Als je nog nooit een dubbeltje voor je schrijverij (roman, verhaal, gedicht, interview, achtergrondartikel, maakt niet uit wat) ontvangen hebt dan kun je opgelucht ademhalen en stoppen met lezen. Ook wanneer je wel eens boekenbonnen hebt gewonnen of 20 PODjes aan je familie hebt gesleten doe je nog niet echt mee aan het economische verkeer. Dat ding waar je in ingeschreven moet staan heet niet voor niks het handelsregister. Je schrijfsels moeten dus wel het nodige aan centen genereren. De genoemde 10.000 omzet is een voorbeeldbedrag. Het is geen officiële grens of zo. Die is er namelijk niet. Waar het om gaat is dat je in economische termen een serieuze activiteit ontplooit met daarbij behorende betalingen. Dat je als kunstenaar buitengemeen serieus genomen kan worden zonder ooit aan deze KvK-norm te voldoen staat buiten kijf. Denk maar aan ons aller Vincent. Maar 10.000 omzet per jaar levert dan wel geen modaal inkomen op maar hordes mensen zouden er maar wat blij mee zijn. Het is een leuke plak kaas op de boterham. Dan doe je dus significant mee aan het economisch verkeer en ben je een inschrijvingsplichtige "ondernemer". Deze inschrijving levert je verder niets op. De Kamer zal dat tegenspreken want ze organiseren en faciliteren uiteraard van alles maar ik bedoel dat er geen financiële of belastingtechnische voordeeltjes te behalen zijn. De groothandelspas en dat is dat. Het handelsregister is slechts een 'wie is wie' register in bedrijvenland zodat je je bij het stelen, liegen en bedriegen, beledigen, belasteren en benadelen, niet achter de naam Bassie & Adriaan kan verschuilen. Dat hele volksstammen er toch mee weg komen is een ander verhaal. Waar het om gaat is dat het juist de bedoeling van het register is om mensen vindbaar te maken. En schrijvers worden sinds kort economisch net zo belangrijk geacht als de bakker, de aannemer, het café. Eindelijk erkenning. Hiep hiep… Hoera! :rolleyes: Begrijp me goed, als het over privacy gaat vind ik dat zelf een groot en onderschat probleem. Je wilt niet weten welke informatie er over een willekeurig persoon is opgeslagen en hoe makkelijk het vaak is om dat boven water te krijgen. Zag al iets zeer illustratiefs in deze draad. Gordon, Katja, John vd H maken zich echt geen illusies. Geloof me maar. Met een middagje computerzoeken heb je half bekend Nederland op de korrel. Die inschrijving kan er dan ook nog wel bij. Natuurlijk zijn er mogelijkheden om in de context van het handelsregister persoonsinformatie min of meer buiten zicht te houden. Maar bijvoorbeeld zo'n BV? Het kost je dik geld, in oprichting en belastingen, het is een boel gezeur en je moet de constructie wel goed hebben. Breek je kop er maar niet over, zou ik zeggen. Concentreer je liever op het schrijven van die ene bestseller waardoor een BV belastingtechnisch vreselijk interessant gaat worden. Dan heb je iets te overwegen. Maar belastingen zijn een heel ander verhaal. Daar gaat de Kamer niet over. Live long and prosper :D

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De meeste mensen hebben verrassend weinig zin om nog te luisteren naar nota bene een onbekende die ze eerst de hoek injaagt:
Jullie lijken verdorie wel een groepje van mijn cursisten! Sta ik hen daar te vertellen dat het allemaal reuze meevalt, dat het echt wel begrijpelijk is, als ze tenminste hun waffel even willen houden en mij mijn uitzonderlijk getalenteerde didactische gang willen laten gaan… beginnen ze gewoon weer te schreeuwen. Alles overhoop te halen: van Kamer van Koophandel tot inkomstenbelasting, van startersaftrek tot hypotheekrenteafrek, van omzetbelasting tot resultaatgenieter, van VAR tot VT. En vooral: alles door elkaar halen. De boekhouder van de één zei dit, een ander las het volgende op een site en een derde weet heel zeker van de buurman te hebben gehoord… Chroetsjov sloeg ooit met zijn schoen op de tafel en o man, wat heb ik op dat soort momenten daar een sympathie voor. Net zoals bij deze draad. Dames en heren, mijn welgemeende professionele advies: Geloof niets van wat er hier staat geschreven. Je gelooft toch ook een boekhouder niet die je uitgebreid plotadvies komt geven? (Tenzij het een literair begaafde boekhouder is, of course ) Wat hier staat is een broddelwerk, een Quasimodo jurk van zaken die op zich niet fout zijn, die soms zelfs heel juist zijn en complimenten verdienen maar een mouw aan een bil genaaid is toch niet helemaal de dress waarin je op het Boekenbal wilt verschijnen. En dan zijn er ook nog de uitzonderlijk fantasievolle bijdragen. Zoek een goeie boekhouder, als je echt gaat verdienen. Of doe twee avonden cursus ter voorbereiding op het grote geld, overal in den lande voor een appel en ei gegeven. Lees es rustig op kvk.nl of op de inderdaad prima site van Beeldrijk. Luister naar Zendium als hij zegt dat je hem niet moet geloven. Hij verdient de volle punten voor deze benadering. Zijn informatie is namelijk… kuch… sorry, Z.
Zonder deze kakafonische blaffemie komen we er ook wel uit. Tjuus moeder Tjuus Hans Tjuus Bet

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Live long and prosper :D
Dank je, Bette - precies zoals jij het schrijft had ik het ook begrepen. Hopelijk helpt je bijdrage anderen de klepel te vinden voordat ze de noodklok luiden... Ik heb me inmiddels - na jaren vrijgesteld te zijn vanwege het 'vrije beroepschap' - ook ingeschreven via het formulier dat de KvK me automatisch toestuurde (op grond van informatie van de Belastingdienst). Het enige waar ik persoonlijk bang voor ben is een stroom telemarketeers aan de telefoon en een buslading geadresseerd reclamedrukwerk etc, nu ik niet alleen voor de BD ondernemer ben, maar ook voor de KvK. S.G.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bette, mag ik je ellenlange post even samenvatten? Je zegt dus: Jullie zijn allemaal dom en de dingen die je hier schreef zijn nonsens. Luister naar mij, ik weet de waarheid. Er is een vage grens, en als je die vage grens bereikt, dan moet je je inschrijven bij de KvK. Privacy bestaat niet meer. Heb ik het zo goed samengevat?