Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Leeftijd vermelden in begeleidende brief

Stel, ik denk dat mijn leeftijd de kans op publicatie bij een reguliere uitgeverij verkleint. Mag ik hem dan simpelweg 'vergeten' in de begeleidende brief (en als de uitgeverij achteraf vraagt hoe oud ik ben, eerlijk antwoorden)? Ik vind het zelf niet zo netjes, maar aan de andere kant ben ik wel bang dat het uitgeefwereldje niet vies is van leeftijdsdiscriminatie en dat mijn manuscript daardoor meteen op de stapel 'retour' belandt. Wat denken jullie? Er was volgens mijn zoekopdracht nog geen specifiek topic over dit onderwerp.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ze algemeen zijn, wil ik ze natuurlijk delen. Ik heb ze alleen nog niet ontvangen. :)

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ze algemeen zijn, wil ik ze natuurlijk delen. Ik heb ze alleen nog niet ontvangen. :)
Deze beginnende schrijver is ook wel nieuwsgierig naar die tips. :) btw, petje af Spirit dat je je ms hebt opgestuurd en "gewoon" het diepe bent ingesprongen. Ik hoop dat ik over een tijdje ook die moed heb om het te doen., als ik klaar en tevreden ben met mijn ms natuurlijk.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dus je hebt toch nog iets gehoord van die uitgeverij. Netjes van hen. :nod: SOL zet je behoorlijk met beide benen op de grond, ik ben blij dat ik nooit iets naar een uitgever heb opgestuurd. Het is gelukkig gebleven bij behoorlijk voor paal staan bij een wedstrijd, ik was veel te naïef. :confused: Hier leer je zó ontzettend veel. :) So, next time better. :nod: Het is inderdaad wel handige informatie. Dank daarvoor. Ben benieuwd wat je voor mail terugkrijgt. :D Handig om te weten. :lol: Judy. Positieve discriminatie. :lol: Laat je ons weten hoe dat allochtoon-zijn uitpakt?
Dit staat ook al in een ander topic, maar om even bij het onderwerp te blijven... Ik zal de letterlijke mail hier niet neerzetten, maar hij bevatte twee regels. Ze kijken naar kwaliteit en niet naar leeftijd en zien mijn ms graag tegemoet. Het positiefste bericht van de dag, een uitgeverij waarbij je jouw leeftijd dus helemaal NIET hoeft te vermelden. :D @Richard van T.: Er is eigenlijk niets engs aan. Tijdens het wachten houd je je toch met andere dingen bezig. :)

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een één na laatste update: de andere uitgeverij die ik had gemaild vindt mijn leeftijd ook geen enkel probleem. Ik denk dus dat het heel handig is om uitgevers van te voren te mailen als je minderjarig bent. Gewoon kort en duidelijk zijn en je mail 3x overlezen om te zien of er geen spelfouten inzitten. :D

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik las in een ander topic dat er twee uitgevers geïnteresseerd zijn in je manuscript maar ik weet niet waar dat dan weer staat. Help! Ben heel benieuwd namelijk ;).

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O sorry Prinses Pannenlap, ik lees dit nu pas. Geïnteresseerd is een groot woord, ik ben nog niet echt verder dan een maand geleden. :P Ondertussen heb ik die 'tips' en mijn oude manuscript nog steeds niet ontvangen. :rolleyes: Ik had eigenlijk gedacht dat ik die begin januari wel zou krijgen, maar ach, geduld is een schone zaak en die uitgeverij heeft vast meer te doen dan het mij naar de zin maken. :D Zodra ik ze heb en ze zijn algemeen (of ze behandelen struikelblokken of iets dergelijks) krijgen jullie het te horen.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel toevallig (zouden ze meelezen op SOL?) heb ik vandaag een mailtje ontvangen van de uitgever die de tips zou sturen. Ze gaan alleen over mijn verhaal en zijn gefocust op personages en verhaalverloop. Het is fijn dat ik ze eindelijk ontvangen heb, maar helaas heb ik er weinig aan, aangezien de uitgeverij precies de punten benoemd die ik ongeveer een halfjaar geleden volledig verbeterd heb. :P Overigens stond er in elke alinea wel een keer iets over mijn leeftijd: 'Knap geschreven voor iemand van jouw leeftijd...' Niet goed genoeg, dus. Dat hadden ze ook gewoon kunnen zeggen. Maar ach, de toon is erg vriendelijk en het is superfijn dat ik alsnog feedback heb gekregen. Weer een hoofdstuk afgesloten.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel toevallig (zouden ze meelezen op SOL?) heb ik vandaag een mailtje ontvangen van de uitgever die de tips zou sturen. Ze gaan alleen over mijn verhaal en zijn gefocust op personages en verhaalverloop. Het is fijn dat ik ze eindelijk ontvangen heb, maar helaas heb ik er weinig aan, aangezien de uitgeverij precies de punten benoemd die ik ongeveer een halfjaar geleden volledig verbeterd heb. :P Overigens stond er in elke alinea wel een keer iets over mijn leeftijd: 'Knap geschreven voor iemand van jouw leeftijd...' Niet goed genoeg, dus. Dat hadden ze ook gewoon kunnen zeggen. Maar ach, de toon is erg vriendelijk en het is superfijn dat ik alsnog feedback heb gekregen. Weer een hoofdstuk afgesloten.
Zo kijk, dat is fijn :). Jammer dat het een beetje lang duurde en dat je eruit eindelijk niet veel aan had. Maar ze hebben tenminste feedback gegeven.

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het moet je zelfvertrouwen toch enorm goed doen als je precies de feedback krijgt die je zelf ook al had bedacht en verwerkt? Dat betekent dat je er verstand van hebt en in staat bent je eigen werk kritisch te bekijken! En daarnaast: het is al heel wat dat ze de moeite hebben genomen inhoudelijk te reageren. Ik haat het altijd als mensen dat tegen mij zeggen (want ik denk dan alleen maar: ja, dat zal best, maar ik wil nog veel verder dan dit), maar het schijnt wel zo te zijn.