Dyslexie
Ik weet niet of ik dit onderwerp op het juiste topic heb geplaatst. Maar ik weet ook niet waar ik het anders moet neerzetten.
Het gaat over proeflezen. Nu had ik het daar wel kunnen plaatsen, maar dan had ik waarschijnlijk te horen gekregen dat ik beter een nieuw topic kon openen. Bij deze.
Ik lees regelmatig dat veel mensen problemen hebben met het ontvangen van feedback. Niet alleen op grammaticaal gebied maar ook wat schrijffouten betreft. Ik kan me niet voorstellen dat mensen die feedback geven dit doen met negatieve gevoelens. Waarom zou je anders de moeite doen? Ik begrijp heel goed dat mensen met dyslexie net zo goed de fantasie en de behoefte om te schrijven hebben dan mensen zonder dit probleem. Ik vraag me af wat het grootste probleem is van het ontvangen van feedback van dyslectische mensen. Wat willen ze graag weten en horen? Daar ben ik echt benieuwd naar.
Als je een verhaal opstuurt naar een uitgeverij en in de eerste bladzijden staan twintig fouten, neemt de uitgever niet de moeite om verder te lezen, hoe interessant het verhaal ook is. Het kost namelijk ontzettend veel tijd om een manuscript te redigeren.
2 X gepost.
Welkom Lotte. Ik ben het
Bij twijfel pak ik er ook een
Ik kijk heel vaak teksten na
Hallo, Zowel onze dochter
Sorry voor het omhoog
Mensen die dyslectisch zijn,
@Sweet Lucy, dank u om je
Ook ik heb een vorm van
Ik heb alle berichten over
Een vriendin van mij heeft