Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator

Het irritantste woord

9 oktober 2009 - 23:16
Staat jouw irritantste woord op deze lijst? http://irritantstewoord.nl/ Op deze site kun je stemmen op het irritantste woord (maar het zijn meer uitdrukkingen). Het irritantste woord naar mijn mening staat er niet bij, anders had ik erop gestemd: in die zin.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
23 oktober 2009 - 22:51
Bij GV hoorde ik : Vleeshelm ( luguber woord) xsg
Wat is GV en wat betekent vleeshelm? Want bij dat woord krijg ik echt een associatie die ik hier maar niet zal vermelden...

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 november 2009 - 22:48
:puke: IK dacht inderdaad aan iets luguberders als schedelbedeksel. Maar dit is eigenlijk net zo eng...

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
24 oktober 2009 - 20:18
Mieters vind ik juist een mieters woord. Echt iets voor de contemporaine student. :D Eujtermaete grensoverschrijdond, kaerel. Dat vind ik trouwens wél irritant: de gewoonte om de e in een woord als overschrijdend uit te spreken als o. 't Is een trend. Robbert ten Brink is ermee begonnon.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
24 oktober 2009 - 21:20
Je zal maar een gekscherende kapper hebben! Zit je zo met een vleeshelm opgescheept. :p Ik haat corpsballen en hun taalgebruik. Oudere heren en dames die enigzins bekakt praten kan ik wel hebben, maar corpsballen? :puke: "Kaerel, wat donders aengenaem je hier te traffen, zag". En onder de kakbal hoor je dan de Twentse boer verscholen zitten, want die OO's en die Nnen leren ze nooit af, hoe lang ze ook naar de herensocieteit gaan. Eigenlijk is het zielig.

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
17 november 2009 - 11:57
Gratis. Gratis dit, gratis dat. Zelfs een onnozel flyertje is GRATIS. Bleh! ´Vanuit je luie stoel´, ook zoiets. Alles moet vanuit je luie stoel kunnen; verzekeringen afsluiten, je tv bedienen, je boodschappen doen, je vakantie boeken, condooms bestellen, naar de apotheek. Ten eerste heb ik geen luie stoel en ten tweede zou ik die nooit achter mijn computer hebben staan. Och nee, natuurlijk, je hebt een laptop, voor OP JE LUIE STOEL. 3x bah!

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
20 november 2009 - 22:48
Zeuven een dialect? Het is kaktaal en mensen gebruiken het om woorden wat te verfraaien. Vind ik dus. Jij zegt het toch niet he Waus? ;)

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 november 2009 - 8:22
@Jascha, ik gebruik zeuven en zeven door elkaar heen. Net als veelste ipv veel te, dat is wat dialect dat ik van mijn moeder heb meegekregen. Voort mij geen kakwoord hoor. Hoe kom je bij zeuven en kaktaal?

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 november 2009 - 22:00
Ja, laatst was het ook op tv. Er werd toen ook als argument gebruikt dat het ter verwarring van de negen gedaan wordt. Nouja, het is dan een persoonlijke irritatie. Ik vind het zo jufferig overkomen. Maar als dialect mag het hoor Waus :nod:

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
23 november 2009 - 9:27
Wat ik ook een belachelijk woord vind is ongi. Ik heb een tijdje op zwangerschapsfora rondgekeken en daar vond ik dit woord. Jonge vrouwen gebruiken het i.p.v. ongesteld.