Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Op welke sites kun je het beste je boek promoten?

Twee weken geleden is mijn debuutroman 'Zeven Vrouwen Later' verschenen (www.jeroenguliker.nl). Het boek is te bestellen via de grote online boekwinkels en afhankelijk van de verkoop zal de uitgever bepalen of het straks ook in de winkels komt te liggen. Ik heb het boek dus uitgegeven via een internetuitgever en probeer nu via het internet wat meer promotie te maken. Kan iemand mij vertellen via welke sites ik dat het beste kan doen?

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, wacht even. Deze site is niet bedoeld om alleen je eigen boek even te promoten. Dat hadden we al afgesproken.

Lid sinds

19 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Los van de link is dat toch ook niet de vraag? AllesLezer wil graag weten waar dat wel kan. Dat daar toevallig een linkje bij staat vind ik niet zo'n probleem. We moeten niet te krampachtig reageren op mogelijke spam. Hyves is een goeie manier om je boek te promoten. Verder kun je je boek op Boekenmijn zetten (www.boekenmijn.nl € 12,- p/jaar geloof ik) maar het effect daarvan is wisselend.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sowieso lijkt me dit niet zo'n beste promotiesite. Veel te kritisch. Wel kun je het proberen met positieve recensies op bol.com, stuur een exemplaar naar een paar recensiesites zoals de leestafel, maak zoals gezegd een hyvespagina aan en verspreid het nieuws op elke mogelijke hyve die je daarvoor geschikt vindt. Hoe je hoog in de resultaten bij google eindigt weet ik niet, maar ook daar zijn trucs voor.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij gewoon niet, als je zelf uitgeeft, maar ik kan me vergissen. Volgens mij lukt het alleen als tweedehands boek. Dat moet je dan willen, persoonlijk zou ik dat niet zien zitten.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toch zegt Jacqueline dat ze met haar EB-boeken op Bol staat. Hoe ze dat gedaan heeft? Jacqueline, leg het nog eens uit als je wilt. :?

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik sta al op bol.com. Ik heb ook gewoon een uitgever... maar dat is een relatief klein bedrijf waar de budgetten beperkt zijn. De suggesties die jullie in de reacties hebben aangedragen ga ik zeker allemaal proberen. De kunst is natuurlijk om zoveel mogelijk mensen naar de bol.com site te krijgen. Bol.com is leuk, maar als niemand het boek kent, schiet je er weinig mee op. Hyves werkt inderdaad!! Thanks guys....

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Free Musketeers kun je toch moeilijk een klein bedrijf noemen? Ik hoop dat het je lukt, AllesLezer. :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sowieso lijkt me dit niet zo'n beste promotiesite. Veel te kritisch.
Is dat zo? :lol:

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Free Musketiers is een qua budgetten een kleine uitgever. Misschien moet ik het ook wel anders formuleren. Mijn uitgever is niet bereid/bij machten te investeren in de promotie van mijn boek. D.w.z. niet op een manier die ik voor ogen heb. Vandaar dus mijn bovenstaande vraag.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, heb je de topics over Free Musketeers hier op de site al gelezen? (Dan zie je meteen hoe kritisch we zijn). :smirk:

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou wil ik het niet meer over Free Musketeers hebben hoor. Als je naar de thema´s van je boek kijkt, misschien kan je daar dan grote commerciele websites bij bedenken, of tijdschriften misschien. Stuur ze een infopakketje (ik zou zeggen een recensieexemplaar, maar dat is denk ik vrij duur via FM) en vraag of ze aandacht aan het boek willen besteden (ik weet dat er een site voor huisvaders bestaat, misschien kan je daar wat mee, even google´en). Een combinatie van site en papier werkt mogelijk het beste, dus kijk ook eens wat je regionale dagblad kan doen. Een kleine advertentie misschien?

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey AllesLezer ;) Je hebt al een Hyve, natuurlijk. (Wij hebben elkaar al gesproken zoals je weet). Leuk je ook hier te zien! Een paar tips: * maak een boektrailer en plaats hem op YouTube! * word een gewaardeerd lid op fora die aansluiten op het onderwerp van je boek (doe je niet voor als iemand anders maar wees gewoon jezelf) * regel een paar acties met veelbezochte websites (prijsvragen enz) * zet zelf een prijsvraag op via je eigen website en laat iedereen weten dat die prijsvraag loopt (zijn allerlei sites voor, en er zijn mensen die iedere dag al die sites bekijken om te zien wat de nieuwste prijsvragen zijn en wat ze kunnen winnen) * kijk eens op het forum van Blanco Regel. Daar is pas een heel topic geopend met enorm veel tips over het promoten van je boek via internet!!! Succes!

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey AllesLezer ;) Een paar tips: * maak een boektrailer en plaats hem op YouTube! * word een gewaardeerd lid op fora die aansluiten op het onderwerp van je boek (doe je niet voor als iemand anders maar wees gewoon jezelf) * regel een paar acties met veelbezochte websites (prijsvragen enz) * zet zelf een prijsvraag op via je eigen website en laat iedereen weten dat die prijsvraag loopt (zijn allerlei sites voor, en er zijn mensen die iedere dag al die sites bekijken om te zien wat de nieuwste prijsvragen zijn en wat ze kunnen winnen) * kijk eens op het forum van Blanco Regel. Daar is pas een heel topic geopend met enorm veel tips over het promoten van je boek via internet!!! Succes!
Dat zijn goeie tips, Kim!