Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hebben mannelijke scrhijvers het niet veel gemakkelijker als vrouwelijke?

Hoi mede schrijvers, Gisteren was ik heerlijk verdiept in een verhaal. Je kent dat wel. Er bestaat niets anders als je toetsenbord en je rattelende vingers erover. Dan die eeuwige storende telefoon. Manlief komt thuis van werk en verwacht dat het eten klaar staan. Natuurlijk schat, eerst nog even één zinnetje afmaken. Resultaat. Eten niet klaar en manlief mopperig. over, "jij en je eeuwige boek." Naast het eten koken moet ook nog het huis aan kant en boodschappen worden gedaan. allemaal vervelende handenbindertjes die me weghouden van de computer net als de inspiratie toeslaat. Hebben mannelijke schrijvers het dan niet veel gemakkelijker? zij hoeven meestal geen huishouden te doen. Mits ze een vrouw of partner hebben die dat wel voor hen op wil knappen, als ze nog thuis wonen doet mammie dat wel. En als ze alleen wonen, nou ja, een vrijgezel hoeft niet zo precies te zijn. Of bekijk ik alles nu wel erg zwartwit? En nog een vraagje. ik wou meedoen aan een schrijfwedstrijd voor een kort drama op de tv. Een vereistte is, in drievoud, het manuscript getypt op te sturen. Ik heb geen eens een typmachine. Zou het manuscript echt niet uitgeprint mogen worden? Bedankt voor het lezen. Dit moest me even van het hart.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat mannen weer andere problemen hebben. Vrouwen die aan hun hoofd zeuren, dat ze nooit wat doen :wink: over het manuscript, op de computer ben je toch aan het typen? dus lijkt mij dat je het best mag uitprinten. Het gaat er om dat er geen handgeschreven manuscripten binnenkomen. Niet iedereen heeft een net handschrift.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In welke tijd leef jij in hemelsnaam, Pehamo? Wordt het niet eens tijd dat je je man en vooral jezelf gaat opvoeden?

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waar vind ik zo'n vrouw die al dat soort dingen voor mij wil doen? Dan kan ik ook lekker de hele tijd aan het schrijven. Ik denk dat vrijgezellen het misschien wel zwaarder hebben dan vrouwen met mopperende mannen ;) . We mogen alles zelf doen, maar gelukkig is er ook niemand anders die het vies maakt. Volgens mij geldt typen op de computer ook als typen.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja Zjors, dat zeg je gemakkelijk, maar ik herken het wel degelijk. Hier ook: samen thuis, manlief op zijn werkkamer met hobby, ik op mijn werkkamer met hobby. Hij heeft jarenlang het hh gedaan toen ik ziek was. Nu kan ik het weer gedeeltelijk zelf, maar liever niet natuurlijk. Dus een dilemma als gevolg. Vraag ik hem om boodschappen te doen? Ik kán het wel, maar.... Vraag ik hem om te koken, liever niet ik kan het zelf maar..... M.a.w. ik doe zoveel ik kan. Alleen als ik te moe ben of mij niet goed voel vraag ik of hij het overneemt. Voorgeschiedenis speelt hier mee. Maar toch, mannen hebben het denk ik gemakkelijker. Die van mij inmiddels wel, maar het is anders geweest.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik doe ook bijna alles in het huishouden en ik werk ook nog. Maar ik heb de mannen inmiddels wel goed opgevoed. Ik heb ze laten weten dat ik het sterke geslacht ben in huis. :)

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoezo Zjors? Wat is er mis aan onze relatie? Mijn lief schatteboutje gaat met grote tegenzin naar het werk vanwege die @#$!! file's en omdat zijn collega's elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Toen we net getrouwd waren had ik inderdaad een feministische bevlieging. Ik wou niet in mijn eentje voor het huishouden opdraaien. Dus, wachten tot manlief thuis is. Zodat hij, na een lange dag werken kon stofzuigen of afstoffen. Dat heeft niet lang geduurd. Ik vond het knap stom te wachten op mijn man, terwijl ik de hele dag thuis ben. En moet hij, na een hele dag hard werken, dan ook nog zijn eigen prakkie gaan koken? Vind ik zielig, als hij uitgehongerd thuiskomt na weer drie uur in de file te hebben gestaan. Wat blijft er dan voor hem over? Oh ja, de tuin. Die kan hij best in het weekend doen. In het weekend regent het vaak, dus dat werd ook niks. Goed, dan kan hij de boodschappen doen. Vroeger waren de winkels eerder dicht en als hij eindelijk thuiskwam hadden we geen eten in huis. vooruit, nog één ding, hij doet de was in de wasmachine, ik haal het eruit en hang het op. Nou, dat is effe feministisch zeg. Tweede poging. W doen samen het huishouden. Ik doe de hele week geen moer. Dan kunnen we de boodschappen, de tuin en de was gezellig samen doen, maar dat kostte ons de hele zaterdag en de familieverplichtingen slokt ook een boel tijd op de zondag. dus waren we maandag doodop. Derde poging. We houden het bij het oude rollenpatroon. Mama doet het huis. Papa gaat naar het werk. Dan zijn we allebei in het weekend vrij en dit bevalt ons best. Antika? Dat zal me de reet roesten, het is onze relatie, punt uit.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Pehamo, je klinkt een beetje boos. Maar door je relatie een beetje te beschrijven, kan je soms reacties verwachten die je niet graag wilt lezen. maar ondanks dat mijn man ook fulltime werkt en soms pas om een uur of 8 thuis is, draagt hij ook zijn steentje bij. Dat is niet meer dan logisch. Ik was vier jaar geleden ook thuis, maar de kinderen waren ook een stuk kleiner. Als je kinderen klein zijn, dan kan niemand van je verwachten dat je met alles op tijd klaar bent. Dus als het eten wat later op tafel komt, door wat dan ook moet er gewoon niet gezeurd worden. punt. Met kleine kinderen valt weinig te plannen. Kan je man geen andere baan vinden? Een gelukkige man draagt veel meer bij aan het gezin.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, ik wou niet boos overkomen hoor Saralitse, ik wou alleen maar duidelijk uitleggen hoe het allemaal gekomen is. Mijn man wil graag een andere baan, maar dat ligt niet zo gemakkelijk. hij heeft een goed penisoen opgebouwd, auto van de zaak en een mobiel. Dat vervang je niet zo snel. als ik nu eigen inkomen had aan een boek zou het gemakkelijker zijn, denk ik. Rot voor je Jaqualine, ziekte kan zo veel bederven aan je levenspatroon. Gelukkig gaat het nu weer beter met je. Bedankt voor de tips over het typen, allemaal. ga ik een kansje wagen bij de schrijfwedstrijd. Je kan 10.000 euro winnen, niet mis toch? Zeg Trannel, wat zie ik toch op je foto? een pad die half opgegeten word door een slang? Of een klein hondje met een sok over z'n koppie? Ik zie het niet goed. Sorrie Zjors als ik kribbig overkwam, was niet de bedoeling.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pehamo, een pensioen kan worden overgenomen, dus dan mist hij niks een auto van de zaak en een mobiel zijn ook vaak bij een andere baan inbegrepen. Het hangt van de baan af. Zit hij misschien heel erg lang bij de zaak en durft hij niet de overstap te maken? Monsterboard geeft uitkomst. Hij zet zijn CV erop en dan krijgt hij aanbiedingen van werkgevers die zijn CV zien. hij hoeft er niet op te reageren, maar dan kan je wel zien of hij nog goed in de markt zit of niet. Als hij iets vindt dat bij hem past dan kan hij reageren. Je man heeft het makkelijker om een andere baan te vinden, dan als jij weer wilt gaat herintreden in de bedrijfsmarkt. Maar dit is behoorlijk off topic aan het worden :wink:

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Pehamo: Als je je afvraagt of de ene sekse het moeilijker heeft dan de andere, vergeet je dat er veel vrijgezelle schrijvers zijn. Ik ben er zo eentje. Heel blij gescheiden, doch nooit problemen met rolverdeling gehad. Nooit. Ik had een man die zich net zo verantwoordelijk voelde voor het huishouden als ik. Zo is ons kroost niet opgevoed met het achterlijke: "Help jij mama eens even", want het ís niet mama's werk, maar huishoudelijk werk en dus ook van papa en kroost (dat laatste uiteraard afhankelijk van de leeftijd).

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach, een beetje off topic mag toch wel af en toe? Bedankt voor de tip Saralitse, ik zal het mijn schatteboutje vertellen. Het probleem is dat hij zich enorm opgewerkt heeft en veel ervaring heeft in de ICT, maar geen diploma's. Helaas zijn die een vereiste tegenwoordig. Pf, ja, je pensioen word overgenomen, maar dan moet je niet bij Randstad werken. wij hadden een enorm goed pensioen. Nu krijgen we een bedrag waar we waarschijnlijk net met droog brood en een glaasje water van kunnen leven. Een pensioen lijkt leuk. Maar kijk eens hoe afgrijselijk hoog de zorgpremies tegenwoordig zijn. Tegen de tijd dat mijn lief manneke met pensioen gaat zal het wel nog hoger zijn. De lonen blijven al vier jaar stil staan en de boodschappen worden ook steeds duurder. Nee, ik zie het eigenlijk erg somber in. Waar ik woon heb ik de keuze, zakjes met bloemzaad vullen, schoonmaken of werken in de visfabriek.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn man is altijd onzelfstandig en zonder initiatief geweest. Ik vind dat vreselijk. Maar ik ga wel gewoon mijn eigen gang tussen alle bedrijven door. Ik laat hem met rust en als hij mij met rust laat (ik bedoel met schrijven) dan is het allang goed. Een karakter kun je toch niet veranderen. Dat denk je wel in het begin maar dat gaat echt niet. Nu werk ik aan mijn eigen carrière! (Ahum ..., jaja.) :D

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook al heeft hij geen diplomas dan zou ik het toch proberen. Mijn man heeft 16 jaar voor dezelfde baas gewerkt (werkt hij nu nog steeds) maar hij is aan het solliciteren en heeft al veel aanbiedingen gehad via monsterboard. het gaat ook om de ervaring. Diplomas zijn dus geen vereiste..ook al staat het er. Gewoon lef hebben. En wat ik al zei op monsterboard vinden de werkgevers je vaak wel dmv je CV. Desnoods verhuizen als dat beter is voor je toekomst. Kansen creer je zelf! @Mara, dat is toch een goede regeling :)

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Doe niet zo zielig. Pehamo. Probeer het eens in je eentje. Kom dan terug en vertel je ervaringen.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pehamo, Ik snap niet waar jij het moeilijk mee hebt. Je man is (neem ik aan) tien uur per dag weg als je de file erbij telt. En jij loopt te mauwen dat je geen tijd hebt? Huishouden inclusief boodschappen kan niet meer dan vier uur per dag werk zijn. Behalve als je acht koters hebt rondlopen. In dat geval neem ik mijn woorden terug. Dat geeft jou zes schrijfuren per dag. Terwijl de gemiddelde mannelijke schrijver het moet doen met een paar avonduren ná zijn werk, als hij moe is dus. En die heeft dan nog te kampen met een vrouw die een hele dag alleen heeft gezeten en aandacht wil.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moet na het werk altijd nog het huishouden doen, helaas. Ik kom niet elke avond aan schrijven toe, helaas. Op de foto hiernaast staat een schedel met een maliënkolder. Die ligt in een museum op Gotland.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ellis, je haalt me de woorden uit de mond. Al had ik het doen van het huishouden ingeschat op hooguit 2 uur per dag als je een beetje efficient werkt. Dan blijven er nog 8 uren over voor je ventje weer thuis is. Lijkt me voldoende om een boek of zes per jaar te schrijven. Ik vind dat je zeurt, Pehamo.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een berg gezeur, wasme eerder ook al opgevallen. Zoek dan een andere baan als het niet bevalt. Ik heb ook geen diploma, mijn zus ook niet en momenteel is er overal personeelsgebrek, dus een nieuwe baan kun je op dit moment vrij makkelijk vinden! Je kunt ook zelf gaan werken om het makkelijker te maken bijvoorbeeld.. En vrouwen hoeven tegenwoordig echt niet in hun eentje het huishouden te doen. Tegenwoordig werken man en vrouw vaak en doen ook ieder hun deel van het huishouden. Als een van de 2 echter de hele dag thuis zit, dan kan ie het huishouden wel doen in zn eentje hoor.. Zoveel werk is dat niet.. De ramen hoeven echt nit elke dag gelapt te worden hoor.. Anyway, ontopic: Vind ik niet.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ontopic: volgens mij niet. Het is lang niet in elk gezin zo dat de vrouw alleen het huishouden doet. Mijn vader doet ook wat, maar mijn moeder toch het meeste. Maar zij werkt ook wat minder. Ik heb het dan makkelijk. Veel losse tijd 's avonds, 2-3 uur en overdag als ik vrij heb. Maar als ik uit huis ga (2009 ofzo) wordt dat vast meer, ik wil niet fulltime werken :) Offtopic: Pehamo als je te weinig geld hebt voor verzekeringen kan je nog altijd toeslagen aanvragen. Heb ik ook voor mijn zorgverzekering, krijg ik toch weer 46 euro elke maand.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
"mijn moeder doet [...] het meeste. Maar zij werkt [...] minder." :) :?

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zal het niet gewoon zo zijn dat iedereen zijn of haar eigen problemen heeft? Maar dan ook zijn of haar eigen oplossingen moet vinden! Niemand kan in jouw huis of jouw hart kijken, dus alle advies is gokwerk. Pehamo, over de baan van je man, ik heb o.m. gewerkt in de ict detachering en wij keken niet zo zeer naar diploma's (hoewel we certificaten wel fijn vonden), maar naar ervaring. En naar de bereidheid om te leren, dus hoeveel cursussen er gevolgd zijn, en hoe actueel de eigen kennis is, want veel ict érs leren ook thuis en van elkaar.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"mijn moeder doet [...] het meeste. Maar zij werkt [...] minder." :) :?
Ehm... :o Dat klopt niet. Zij werkt buitenshuis minder dan mijn vader, binnenshuis juist het meest.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gossie, gossie, ik heb wel weer de knuppel in het hoenderhok gegooid geloofd ik. Het laatste wat ik wil is zeuren mensen. We redden ons wel. Een schedel met een maliënkolder Trannel? Hebben ze dat dan ergens zo gevonden? Heel bizar. Het laatste wat ik hiermee wil zijn is zielig Marriejeanne, ik snap niet waar je die indruk vandaan denkt te halen. Hoezo moet ik het in mijn eentje doen? Mijn man en ik hebben het prima saampjes op onze antika way. Dat monsterboard zal ik zo door geven Saralitse, Mijn lief komt zo thuis. (hoop ik.) Hoezo loop ik te mauwen dat ik geen tijd heb de Ellis, ik heb sloten tijd, maar niet altijd inspiratie. jullie weten allemaal hoe moeilijk het is te moeten stoppen met schrijven als je net op de vleugels van de muze gedragen word. Mijn man heeft heus wel lef Mara, het is dat hij aan mij en aan onze toekomst denkt, waardoor hij zo voorzichtig is. Bedankt Aart, maar toeslag hebben wij nog niet nodig hoor. Net twee manuscripten opgestuurt en nu maar duimen.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Natuurlijk is het logisch dat degene die thuis is, het meeste doet in het huishouden. Maar zodra dat verwacht gaat worden, dus "hee, ga het eten eens klaarmaken", is het weer wat anders. Maar goed, deze discussie hebben we al een keer gehouden.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoezo, wat is er anders aan Wonderer? Mijn man komt thuis van zijn werk, hij belt me drie kwartier van tevoren en dan maak ik eten dat we saampjes gezellig opsmikkelen als hij thuis is. prima toch? Dan kijken we er meestal een gezellig detective bij, alleen geen autopsies meer alsjeblieft. altijd als we onder het eten kijken hebben ze lijkschouwingen. goed, we hebben er nu wel genoeg over gesproken. Ik ga maar eens een uurtje hometrainen. Dat is een bijgaand probleem van schrijven, je word er niet slanker van.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vrouwen hebben het makkelijker DAN mannen. Mits is niet tenzij.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijk, ik ben dan wel geen vrouw, maar ik zit wel thuis terwijl mijn vent werkt. Ik vind het niet meer dan logisch om die tijd ook te besteden aan het huishouden. Maar dat doe ik wel op mijn manier. Als hij gaat klagen dat er nu toch echt gestofzuigd moet worden of zo, mag hij het lekker zelf doen. Of als hij per se het eten om zes uur op tafel wil hebben. Ik ben geen huishoudster of zo, die je kunt opdragen wat je gedaan wil hebben.