Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dit stukje...

Stoort dit stukje met als-als-als-had-had-had?
Maar als (naam) niet zo gemeen was, als we hem nooit hadden gezien, als hij niet naar deze wijk was gekomen, als hij daarvoor dood was gegaan, als hij nooit geboren was - dan had (andere naam) niet zovaak hoeven samen te komen, had ik dit nooit gezien, had ik die gigantische wond op mijn borst niet, had ik niet, hadden zij niet, hadden, had, hadden, had, had, hadden…

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja! Ik ben niet zo van de lange zinnen en bijzinnen. Ik moest de zin twee keer lezen, voordat ik wist wat er nu eigenlijk staat. Maar misschien is het kenmerk van je personage wel dat ze zo praat.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een hij ;) FF voor de duidelijkheid, wat vindt je van het als-als-als-had-had-had? Is dat ook irritant?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Smaken verschillen natuurlijk. Maar ik vind het niet prettig lezen. Weet je waarom ik dacht dat de personage een vrouw was? Omdat vrouwen meer praten en over dingen door kunnen blijven zeuren. Ik wil niet generaliseren, maar...

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahaha! Rosali, nou snap ik het. Stomme fout... mooi iets voor de komende herschrijfronde (anders hou ik het verhaal niet meer bij, nu al vergeet ik sommige lijntjes - en bovendien, ik blijk me soms helemaal niet aan wat er in die tijd speelde te hebben gehouden).

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Smaken verschillen inderdaad. Ik vind het niet irritant. Als je dergelijke lange zinnen afwisselt met (veel) kortere vind ik het zelfs mooi. Alleen maar korte zinnetjes leveren een heel nerveus, jachtig verhaal op, alleen maar van dit soort lange zinnen maken een tekst onleesbaar. Het gaat om de balans. Af en toe een lekker lange zin - heerlijk.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gaat me alleen niet zo om de lange zin. Het gaat me meer om het als-als-als-had-had-had?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het ook niet zo prettig lezen, beetje rommelig. De lange zin stoort op zich niet, maar het laatste deel wel. Hangt ook wel een beetje van de context af, het is maar een klein fragment. Trouwens, aangenomen dat Jadra een persoon is, dan kan één persoon m.i. niet samenkomen. Daar heb je minimaal twee personen voor nodig. Toch?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het prima ook al begrijp ik dat het wat veel van het goede is. Afhankelijk van het soort jongen zou dit best moeten kunnen. Ik krijg beelden van een opgewonden verteller die in de verdediging gedrukt wordt.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar als Geige niet zo gemeen was geweest, als we hem nooit hadden gezien, als hij niet naar deze wijk was gekomen, als hij daarvoor dood was gegaan, nooit geboren was - dan had Jadra niet zo vaak hoeven samenkomen, had ik dit nooit gezien, die gigantische wond op mijn borst niet gehad, had ik niet, hadden zij niet... Hoe vind je 'm zo, Aart?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ 10000: :O @ Mara: heb ik gedaan. Zie onderaan deze post. @ wonderer: 'gigantisch' is een woord dat bij de ikpersoon hoort. @ Ellis: hee die beelden, dat klopt :) @ Eufdrie: nog niet helemaal zoals het moet worden, maar het is er wel stukken van opgeknapt. Het lijkt lang zo rommelig niet meer als de versie in de eerste post hier. Maar als (naam) niet zo gemeen was [geweest niet, hij is nog steeds gemeen, de scène is nog niet afgelopen], we hem nooit gezien hadden, hij niet naar deze wijk was gekomen, daarvoor dood gegaan was, nooit geboren was - had (andere naam) niet zo vaak hoeven samenkomen, had ik dit nooit gezien, die gigantische wond op mijn borst niet gehad, had ik niet, hadden zij niet...

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dit is beter. Hij komt bij mij wel erg vertwijfeld en wanhopig over maar dat is zeker ook je bedoeling? Dan is het goed!