Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mag het ietsje meer zijn...

Een nieuw topic vanwege de T-shirts van Raven (die legt het wel uit).

Er zijn nu verschillende mensen op dit forum die een boek hebben uitgebracht. De gewone promotiekanalen kennen we wel (interviews, signeersessies, tv-optredens en zo). Maar waar ik benieuwd naar ben: wat doen we of kunnen we extra doen om het boek aan de man/vrouw/het kind te brengen.

Ik was bijvoorbeeld blij verrast door de flyers die Kim zo breed wist te verspreiden door Jan, Jut en Jul en al haar forumvrienden in te zetten.

Wat voor verdere leuke ideeen borrelen er op.
Natuurlijk kunnen mensen die (nog) niks gepubliceerd hebben hier ook alle tips schrijven die bruikbaar zijn of lijken.

Barst maar los.

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik zit al een tijdje te overwegen om een MSN Space en een Hyves ding aan te maken, vooral omdat ik steeds allemaal uitnodigingen ontvang van mensen die wel al 'lid' zijn, maar het lijkt me zo'n gedoe. Ik heb ooit een poging gedaan en vond het enorm onoverzichtelijk, 1 grote schreeuwende chaos. Maar als het echt werkt..., een goed idee is...? Misschien ga ik het ook wel doen dan. Al heb ik geen idee hoe het werkt verder. Hm.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@ Kim
Hyves is niet zo veel werk, je kunt er zoveel of weinig van maken als je zelf wilt. Het is een makkelijke manier om snel op de hoogte te zijn van wat mensen uitvoeren. En een nog makkelijkere manier om mensen te laten weten wat jij uitvoert 8)
MSN Space weet ik eigenlijk niet, heb wel eens wat pagina's bekeken van artiesten en vond het nou niet echt bijster interessant.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het is vrij simpel. Gewoon een hyve aanmaken en daarna het menu volgen. Op die manier kun je alles heel gemakkelijk aanpassen.
Eén waarschuwing: het werkt zoooo laaaangzaaaam. Dat is enorm irritant.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat Kim zegt heb ik ook... Ik ben wel al maanden lid (van Hyves), maar vanwege de schreeuwerige chaos kom ik er eigenlijk nauwelijks op.
Ik heb ook niet zo goed zicht op wat er nu eigenlijk zo handig aan is, behalve dat je gevonden kan worden door oude klasgenootjes etc. En als je nou een onmetelijk grote vriendenkring hebt die je niet allemaal persoonlijk wilt mailen over hoe het met je gaat...

Ik vind een "gewoon" weblog bijhouden er aantrekkelijker en eenvoudiger uit zien dan Hyves.
Is er iemand die lyrisch kan uitleggen wat nou de voordelen zijn van Hyves?

En mijn Space laadde zo langzaam :roll: dat ik vaak al in slaap was gevallen voor ik een bericht kon typen :wink:

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ideeen (zelf heb ik nog geen boek uitgegeven en dat zal ook nog wel een aantal jaar duren)

*Laat vrienden van je een fanclub oprichten :wink: en laat die een ludieke actie doen, zodat je de (regionale pers) haalt
*Word ambassadeur van een (kleinschalig) goed doel, dan laat je je van je beste kant zien en je wordt gelijk een stuk bekender. Ben je goed bezig en kun je de pers weer benaderen!
*Als je boek in de schappen ligt bied je aan als columnist bij een blad/h-aan-hblad (oke, dit is niet makkelijk, maar altijd te proberen, wie weet rol je ergens binnen)
*Laat ansichtkaarten drukken met de omslag van een boek, een citaat uit je en boek of een gedicht en geef die mee aan bezoekers van lezingen e.d.
*Verzin zelf een goede stunt/ludieke actie om je boek te verkopen waarmee je de pers haalt, beklim de
*Laat je door de politie arresteren en verklaar daarna tegenover de pers dat je dit deed voor een scene in je nieuwe boek.

Haha, ik moet er misschien zelf maar een boek over gaan schrijven, misschien hebben jullie er wat aan!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zjors wrote:
Ha ha, die laatste van de politie ga ik uitproberen!

:shock: Zjors in de gevangenis... maar wat ben je van plan te doen? :wink:

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nou Carien en Tisa, ik heb volgens mij een Hyves account aangemaakt! :shock:
En ik heb jullie toegevoegd! 8)

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Zjors:

Quote:
Ha ha, die laatste van de politie ga ik uitproberen!

Ik zie het je nog echt doen ook!

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi,

Raven: denk er aan dat je op de HHbeurs niet zo maar flyers mag uitdelen! Dit recht is uitsluitend voor standhouders die daar (heel veel) voor moeten betalen. Dus áls je het wel doet wees gewaarschuwd!

Kim: heb voor Roos een reactie op Bol gegeven, volledig conform de voorschridten maar is nooit geplaatst??????????

Mijn tip:
- schrijf een pakket persbericht en stuur dit naar elke mediavorm die je bedeken kan. Je kan een week later bellen of ze geinteresseerd zijn in een interview.
- Wij hebben geen boekhandel in het dorp, maar bij de drogist worden de boeken verkocht (en dus gepromoot) van dorpelingen. Wie weet wil een winkelier dat ook voor jou doen.
- Loop mee in een carnavalsoptocht en promoot zo je boek: allaaf!
- Vaak hebben tijdschriften een rubriek waarin allerhanden zaken aangeprezen worden. Vaak geven ze een aantal gratis weg. Het is een investering, maar wie weet!

groet Carla

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

@ carla:

Bedankt voor de tip! Maar ik heb al contact gehad met iemand van de HHbeurs die hierover gaat en dat gaat helemaal goed komen :lol:

En daarbij...het thema is STOUT, dus een beetje stout moet ik toch wel zijn?? :wink:

Groet,

Raven.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Quote:
Nou Carien en Tisa, ik heb volgens mij een Hyves account aangemaakt!
En ik heb jullie toegevoegd!

Ik ga eens even kijken. Met een beetje geluk is mijn hyve over een klein uur wel geladen en kan ik het zien, grijns.

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

carla wrote:
Kim: heb voor Roos een reactie op Bol gegeven, volledig conform de voorschriften maar is nooit geplaatst??????????

Wat raar! Het duurt soms 1 a 2 werkdagen is mijn ervaring, dus wanneer heb je hem geplaatst?

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Okeeeee heb ik weer eens iets gemist? Ik zeg altijd in dit progr dat ie alle laatste dingen moet laten zien, maar kennelijk heb ik dit gemist. Afijn.

hyves. Waardeloos!!!!!!!! Sinds mijn vriend lid was, verdubbelde de spam. Waarvoor zouden ze anders zoiets 'leuks' helemaal kosteloos oprichten. Iemand moet er iets mee verdienen. jawel je emailadres wordt direct doorverkocht/gesluisd naar spamzenders. Beh.

De vraag van Zjorsita. Vraag jezelf af hoeveel tijd je eraan wilt besteden.

Ik zit een halve dag mijn boek te promoten achter de pc. En dat is hard werken. Wat doe ik. Ik heb op de boekenwinkel startpag punt nl alle zaken benaderd die boeken verkochten waar ik dacht in thuis te passen. in hun fonds dus. Die mensen heb ik een keurige mail vanuit mijzelf geschreven of ze ajb ajb ajb gvd nou mijn boek in hun k..winkel willen neerleggen. Mijn boek is overal wel te bestellen maar daar heb je geen donder aan het moet in de winkel LIGGEN en dan kunnen mensen het oppakken en zien.

Mijn uitg heeft een off persbericht via anp naar alles gestuurd wat maar interesse zou kunnen hebben. Pas op, dat lijk heel handig maar eigenlijk daadwerkelijk zijn daar alleen de regionale kranten, radio en tv dingen uitgekomen.

Verder had ik nog contacten van een paar jaar geleden, toen heb ik ook in 5 bladen gestaan (die waren toen zelf naar me toe gekomen) en die heb ik opnieuw benaderd wat resulteerde in het AD en Vriendin en Mijn geheim.

Verder is het bedelen, slijmen, mailen, bijhouden wie je wanneer hebt gemaild, na 10 dagen weer eens aankloppen of ze toch niet een interview willen doen.

Mijn uitg heeft A2 posters en boekenleggers laten drukken. Ook altijd handig en leuk om te verspreiden.

het is heel handig om op heel veel sites genoemd te staan en ruil-link te doen. Ook in recensie etc kun je dan wat voor elkaar betekenen.

En die 75 vrienden die allemaal hun vrienden weer vragen te bedelen. Als er maar de helft ergens bedelt ben jij weer blij.

En het beste is om te zorgen dat je bij bijv 1 boekenwinkel heel veel besteld. Gebeurt nu voor mij in Houten. Daar sta ik nu dus op nr1 in de toptien. Foto van maken, rondsturen naar boekwinkels etc.

oh ja ik had nog iets snoods bedacht maar durf niet. Zelf zorgen dat al je vrienden je boek tig keer kopen in 1 week bij de boekw. Dan kom je in de bestsellerlijst top 60 te staan. De week erop laat je iedereen die boeken weer terugbrengen, geen haan die naar die cijfers kraait, maar je hebt toch maar mooi in de bestseller lijst gestaan. hahaha

en dus verder alles aanschrijven wat je maar denken kan. LET WEL cijfers wijzen uit en ik zie het uit ervaring dat maar 10% van je bedelmails beantwoord wordt. En dan heb ik het nog niet eens over dat ze je honoreren! Dus ik tik mijn vingertopjes blauw naar damesbladen, mannenbladen, psych bladen, krantjes etc. zowel papier als internet.

En vooral veel mensen inderdaad vragen goede recensies daar waar mogelijk te plaatsen.

en investeren in recensie exemplaren. Doet zeer, maar werpt vruchten af.

Dus veel veel veel werk.

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

oh en benader sites waaraan je boek gerelateerd is en schrijf met hen een wedstrijd voor je boek uit. Heb ik bijv gedaan met Mamshoekje. Men kon 3 boeken winnen. de antwoorden op de vragen kon men vinden op mijn site. Uiteraard had ik de vragen gemaakt. Vandaag is de sluitingsdatum. Er zijn meer dan 50 goede inzenders geloof ik dus moeten we gaan loten. Weer 50 man die over het onderwerp weten en misschien toch wel graag het boek willen en dan toch maar kopen.

En een goed doel betrekken bij je boek. Ik wilde dat gewoon zelf graag. Volgens uitgever denken mensen niet zo, maar als ik sta te kiezen tussen twee boeken en de een is tbv het goede doel, dan zou ik die toch nemen als ze me verder gelijk waren. Dan doe ik als koper toch wat goeds...

Lid sinds

18 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Roos, chapeau!!!
Je hebt er een baan bij. Nog even en dan loopt de trein vanzelf.

groet, enn@

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Goed, volgende missie:

Volgende week lopen wij dus op de KamasutraBeurs met flyers en wij dragen uiteraard weer de T-shirts met opdruk. Organisatie aangeschreven en een leuke mail terug gekregen van ze.
Ook zijn er wat bekenden van ons die met een stand op deze beurs staan en zij leggen zelf ook nog flinke stapels flyers op hun tafels.

Uit ervaring weet ik dat deze beurs een stuk stouter zal zijn dan de afgelopen 'stoute' huishoudbeurs. Zou ik er daarom zo'n zin in hebben? :lol:

Groet,

Raven.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

@ Zjors:

Kamasutrabeurs is een halfjaarlijks terugkerend gebeuren van een dag of drie. Volgende week in Utrecht, Jaarbeurs.

Deze beurs is gewoon superleuk om te kijken, rondlopen, kletsen, wat kopen en flyers uitdelen dus. En ik heb na het flyeren op de huishoudbeurs wel gemerkt dat dit terug te zien was in de verkoopcijfers.
Ook nu mijn flyers inmiddels al in flink veel biebs, boekenwinkels, grootwarenhuizen etc etc ligt.

Als op deze manier het nuttige met het aangename kan combineren en dat voor het boek, dan zal ik het zeker niet laten :lol: :lol:

Groet,

Raven.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Toch twijfel ik of ik er folders zal gaan uitdelen van mijn kinderboeken :lol: :lol:

Of heb je geen smoes nodig om daar heen te gaan?? :wink:

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

@ Zjors:

Hahahahaha Zjors. Nee, je hebt er geen excuus voor nodig om te gaan.
Je kunt er gewoon gaan en genieten van al het leuks/moois/spannends om je heen.
Uiteraard kun je wel wat folders in je rugzakje stoppen, je weet maar nooit.

"Nee agent. Ik ben Zjors, van het schrijversforum, je weet toch! Echt, ik kom hier niet voor stoute dingen. Ik ben aan het werk, ja! Kijk maar in mijn rugzakje, allemaal folders voor lieve educatieve kinderboekjes. Daar is niets ranzigs of stouts aan hoor! Agentje toe, kijk..daar loopt Raven, ook van het forum. Vraagt U het maar aan haar, zij zal bevestigen dat ik hier uitsluitend aan het werk ben."

"Hee Raven!"
"Hi Zjors"
"Heb jij jouw advocaat al mogen bellen?"

Groet,

Raven. :lol:

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Kamasutrabeurs, afgelopen vrijdagavond.

Bij binnenkomst al aardig wat mensen op de been (en hoge hakken).
Lekker samen een eerste rondje doen langs alle stands. Veel bekenden tegenkomen en alle uitgestalde waar bekijken :wink:
Stoute shows bekeken op het podium, nòg stoutere dingen bekeken op een ander podium. En ondertussen flink flyeren en een praatje maken met geinteresseerden :lol: Maar dan:

"Mevrouw, u mag hier niet flyeren. Wilt u hiermee stoppen?" :shock:
"Ehm, waarom niet, meneer? Het gaat juist zo lekker!" Ik kreeg al visioenen van agentjes die mij buiten de hal zetten.
"U mag slechts flyeren bij uw eigen stand, dan is het geen probleem"
"Oh, maar dan doe ik dat toch. Excuus meneer en nog een fijne avond"

Schrok me werkelijk rot, zag mijn plan al bijna in het water vallen.
Maar zo leuk dat een bevriende standhouder dan groen licht gaf, andere standhouders inschakelde en zodoende de flyers vanuit heel veel stands uitgedeeld werden. :D :D

We hebben een topavond gehad. Zelfs nog met een aantal zeer stoute mensen op de foto geweest. Ik hoop niet dat ik die op het internet terug zal vinden. Alhoewel, geeft wel wat reuring in de pot :wink:

Dit was in ieder geval een veel leukere beurs dan de Huishoudbeurs, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Deze missie was gelukkig ook zeer 'geslaagd' te noemen en met een voldaan gevoel naar huis gereden en nog wat leuke aankopen uitgeprobeerd :lol:

@Zjors: Je had best kunnen gaan hoor. Alleen...eh..niet met kinderboekjes :wink:

Groet,

Raven.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Raven, nu weet ik het zeker: volgend jaar wil ik ook.
Desnoods ga ik flyers voor jou uitdelen :lol: Neem ik gelijk die van Kim mee, als haar boek dan niet allang weer uitverkocht is.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

@Zjors:

In september is de volgende KamasutraBeurs weer. Hoef je niet zo lang te wachten hoor :wink:
Ik wil je ook wel wat flyers opsturen 8) Zolang je je maar niet een bult loopt te sjouwen dan, Zjors. Je moet wel lol hebben, hè?

Groet,

Raven.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja en ook goed dat je hem weer even laat bovendrijven, Mara. Erg inspirerend. Een visitekaartje is dan ook weer zo gewoontjes. Daar kan best iets aansprekends bij. We zinnen op goede gadgets.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors vertelde dat er al een topic was over reclame voor je eigen boeken zoals in het topic 'cursus kinderboeken schrijven.' Heb ik natuurlijk meteen opgezocht!