Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mag het ietsje meer zijn...

Een nieuw topic vanwege de T-shirts van Raven (die legt het wel uit).

Er zijn nu verschillende mensen op dit forum die een boek hebben uitgebracht. De gewone promotiekanalen kennen we wel (interviews, signeersessies, tv-optredens en zo). Maar waar ik benieuwd naar ben: wat doen we of kunnen we extra doen om het boek aan de man/vrouw/het kind te brengen.

Ik was bijvoorbeeld blij verrast door de flyers die Kim zo breed wist te verspreiden door Jan, Jut en Jul en al haar forumvrienden in te zetten.

Wat voor verdere leuke ideeen borrelen er op.
Natuurlijk kunnen mensen die (nog) niks gepubliceerd hebben hier ook alle tips schrijven die bruikbaar zijn of lijken.

Barst maar los.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
carla schreef: Raven: denk er aan dat je op de HHbeurs niet zo maar flyers mag uitdelen! Een goede plek om je flyers neer te leggen is bij de plaatselijke/regionale VVV kantoren. Die leggen het eigenlijk altijd weg. Vaak zetten ze het ook op hun web-site. Als er een boekpresentatie is plaatsen ze het ook nog in de evenementen kalenders die weer naar de regionale pers gaan. De meeste VVVkantoren hebben ook nog posterwanden of borden waar je een aankondiging op kunt doen.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze mag wel weer eens omhoog, inmiddels zijn er leuke promotiemogelijkheden bijgekomen! Ik zie dat verschillende personages en boeken al een eigen hyves hebben. Tirza heeft er verschillende, MichaM ook voor haar boek. (Zet ze hier even bij Tirza en Micha) En deze kwam ik tegen: www.johnnymooiweer.hyves.nl Die mag ook wel even een oppepper krijgen. Ik ben vreselijke fan van dat ventje. Twee boeken zijn er al van hem uit en het derde volgt. Ik vind hem leuker dan Harry Potter. Hij is grappig. Kennen jullie nog meer leuke hyves over boekpersonages? (Iets voor Mara misschien?) Ik wil ze wel mee promoten. Als we dat over en weer doen dan maken we ons mooi bekend. Zet hier ook even je nieuwe promotieplannen waar we allemaal van kunnen leren :D

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Omdat mijn hond zo'n belangrijke rol in mijn vampierverhaal speelt, heb ik me, naast hyves, ook aangemeld op snuffelt.nl; DE hyves voor huisdieren. Ik heb er zelfs al vrienden gemaakt, die er dus niet onderuit kunnen af en toe iets over mijn verhaal in wording te lezen. Daarnaast heb ik een weblog op punt.nl waar je ook weer 'vrienden' kunt maken. Ik hoop dus dat mijn 'vrienden', als het zover is, in kopers veranderen ;). Als het boek echt uitkomt, ga ik berichtjes plaatsen op diverse fora (stabijs, vampiers, leesclubs etc.) en de media spammen. Ik denk bij de boekpresentatie om dat leuk aan te kleden (wat griezelige figuren figuurzagen en beschilderen - iets waar ik vrij goed in schijn te zijn ;) ) en daarnaast ga ik voor 10 cent per stuk een grote hoeveelheid vampiergebitjes bestellen die ik bij de boekpresentatie, samen met een boekenlegger, kan weggeven. Ook wil ik nog een prijsvraag organiseren (mits de uitgever daarvoor exemplaren beschikbaar wil stellen ;) ). De meeste aandacht zal hopelijk naar mijn 'mediahulphond' gaan; het lukt alleen nog niet hem zijn lip op te laten trekken als ik 'vampier' zeg (we oefenen veel bij het tandenpoetsen, want die moeten natuurlijk spierwit zijn ;) ). Misschien ga ik ook nog wel een kleine circusact met de hond instuderen (vroeger wilde ik altijd graag in het circus werken... :) ) De plannen zijn onder voorbehoud, want wie weet komen jullie nog met betere ideeën ;).

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, mooi dat die weer omhoog gekikt is. Ik ga voor mijn moppenboek een moppenwedstrijd uitschrijven hier in het dorp. Samen met de boekhandel. De beste 20 'moppen' worden uitgenodigd en die worden daar voorgelezen door de kinderen. De allerleukste wint het boek. Kijken of dat wat klanten en publiciteit oplevert. Nieuwe ideeen welkom, mensen. Roept u maar!

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb zelf een mail gemaakt die ik tegen de tijd van de boekpresentatie ga rondsturen aan mijn familie en vrienden, met de vraag of ze hem zouden willen doorsturen aan de mensen die zij weer kennen en van wie ze denken dat ze in het boek geïnteresseerd zouden kunnen zijn.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ook zo'n mail gemaakt, maar ik ga nog een beetje verder. Ik leg uit dat het een ketting mail is zoals je die steeds in je Inbox krijgt en die aan zoveel mensen moet verder sturen. Als ze het naar 30 mensen sturen en het bewijs (waarvan ik plechtig beloof dat ik er niets mee doe) terug naar mij sturen, stuur ik ze een boek. Ik ben nog niet zo ver hoor, maar heb wel alvast sommige promotie voorbereid.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit topic heb ik nooit gezien joh! Handig

Oh help, hoe doe je dat?

O ja, ik heb net in de bieb weer mijn boeken uit het schap gehaald en op het aandachtsplankje bovenaan gelegd. Bij het 'afstempelen' stond na mij een meisje te wachten met mijn boek in de hand! Gelijk weer uitgeleend. Willen jullie ook allemaal please, mijn boekjes en alle boeken van je forumgenoten in de biebs op de aandachtsplankjes leggen? Dat werkt ook goed.

;) Toevallig pas gedaan met de boeken van Mara en Kim. Andere van het forum zag ik niet zo gauw, maar als ik die zie, doe ik het uiteraard ook.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ook twee mailgroepen aangemaakt: een voor kennissen en een voor de basisscholen in mijn woonplaats. Ongeveer veertien dagen voor de presentatie verstuur ik een uitnodiging. In de begeleidende mail naar de basisscholen vertel ik meer over de serie 'Terugblikken' waar mijn boek waar mijn boek deel van uitmaakt. Tijdens de presentatie zijn ook andere delen van de serie in te zien. Verder heb ik vast aandacht van de plaatselijke pers, want de burgemeester neemt het eerste deel in ontvangst.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat ik zelf gedaan heb: de kranten uit de buurt waar ik ben opgegroeid, aangeschreven. Het was even lastig om duidelijk te maken waarom het écht van belang was dat ze er een stukje over plaatsten, maar uiteindelijk kon ik ze overtuigen en hebben ze dat geplaatst. (Vorige week een klein stukje in het Brabants Dagblad dus) En dat terwijl ik er al ruim twintig jaar niet meer woon. Dus dat is ook een soort plaatselijke media, maar dan anders ;) Ook met media kun je soms creatief omgaan.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat jaren geleden heb ik me aangemeld voor een litterair radio-uurtje voor amateurschrijvers en -dichters bij de regionale omroep. Na een gesprek thuis ben ik later uitgenodigd om een aantal van mijn gedichten te presenteren - live on air - waarbij ook tussendoor geinterviewd werd. Leuke ervaring. Daar is het bij gebleven (nog niet gepubliceerd) maar het is een mogelijkheid die ik hier nog niet heb aangetroffen, vandaar dat ik het maar even meld. Het stapeltje gedichten dat ik van te voren had meegegeven kreeg ik na afloop terug met veel zinvol commentaar. Zo heb ik er ook nog een soort beoordeling door gekregen!

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk topic. had ik eerder moeten zien. heb alleen persberichten en mails gedaan toen ons kastelenboek uitkwam. en hyves. voel wel even wat voor boekenleggers.... ga er even goed over nadenken!

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb bedacht dat ik boekenleggers wil laten drukken. Heb het ook al voorgesteld aan de uitgeverij met de vraag of dat een vorm van promotie was die zij misschien konden regelen (heb weleens gehoord dat boekenleggers gemaakt kunnen worden van het materiaal dat overblijft van de covers) maar ik hoor maar steeds niets, dus ik geloof dat ik het toch maar in eigen hand ga nemen. :\\ Heeft iemand ervaringen met drukkerijen en met een goede prijs/kwaliteitverhouding? (want ik wil er het liefst zo min mogelijk aan uitgeven natuurlijk, het gaat rechtsstreeks af van het geld dat binnenkomt). Mijn visitekaartjes komen bij Vistaprint vandaan, maar die maken geen boekenleggers.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry, Emma, ik kan je niet helpen aan drukkerijen. Ik heb zelf weleens boekenleggers gekregen van mijn uitgeverij, inderdaad gedrukt van het restmateriaal van de kaft van het boek. Lemniscaat laat ansichtkaarten drukken van illustraties. Ook erg leuk, vind ik.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Helga, ja ik heb er net toch nog maar eens een mailtje aan gewaagd naar de uitgever ;-) De boekenleggers laten maken van het restmateriaal van de covers kan inmiddels bij mij niet meer denk ik :( De boeken komen vrijdag al van de drukker. Zonde, want ik heb het ruim vantevoren aangegeven. Daar baal ik wel licht van, als ik eerlijk ben. Nou ja. Inderdaad erg leuk van Lemniscaat. Er is gewoon heel erg veel mogelijk op het gebied van promotie, en ik heb het idee dat de ene uitgever daar veel creatiever mee omgaat dan de andere.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Greetje: Zou het niet mogelijk zijn om zelf die boekenleggers te maken met behulp van wat knutselen en een printer? Ik kreeg eens een hele stapel boekenleggers van Anita Verkerk en heb de indruk dat zij die zelf heeft gemaakt. Misschien kun je haar eens vragen hoe ze dat heeft gedaan?

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Sureya: dank voor de tip. :thumbsup: Maar ik wil wel graag dat het een professionele uitstraling heeft (waarmee ik Anita's werk niet tekort wil doen). Ik ben zelf helemaal niet handig, dus ik vrees dat het gewoon een kwestie van betalen wordt. Ik heb het daarstraks toch nog een keer aangekaart bij de uitgever (al vind ik het erg zonde dat het nu niet meer kan van het restmateriaal van de cover, het gaat nu gewoon van het budget af :confused: ), dus ik wacht het nog even af, misschien regelen zij het alsnog. Ook heb ik al een offerte binnen van een drukker. En wie weet kies ik uiteindelijk nog wel gewoon voor visitekaartjes met het plaatje van de cover erop. Hoe is het met de anderen die bezig zijn met promoten? Jullie nog leuke ideeën??

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar de boekenleggers hoeven toch niet per se van het restmateriaal van jóuw boek te worden gemaakt? Als jouw uitgeverij een ander boek laat drukken, kan ze van het restmateriaal van dat boek alsnog boekenleggers voor jou drukken, dunkt me.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nieuwe tips: ik heb bij Vistaprint mooie glanzende visitekaartjes laten maken van de cover van het boek met de naam van mijn website eronder. Bovendien heb ik een banner geplaatst op Hyves. Dat kost tien euro per 10.000 views. Ik heb daar een veelvoud van genomen (70 euro) en ben benieuwd. Op die manier kan ik misschien het boek meer onder de aandacht brengen. Kortom: ik heb er zelf al wel wat in geïnvesteerd inmiddels, maar ik denk dat je daar ook haast niet aan ontkomt. De uitgever heeft natuurlijk ook een budget voor promotie, maar de suggesties waar ik zelf tot nu toe mee kwam vonden zij niet in dat budget passen, dus ik heb uiteindelijk toch gewoon veel in eigen hand genomen. Nu maar hopen dat dat zich weer terugbetaalt in verkoop. En anders heb ik gewoon pech en kost het me meer dan het oplevert. ;) En dan hoop ik dat de uitgever voor een paar goede advertenties kan zorgen met hun budget, of zo.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je moet er zelf toch energie & geld insteken, merk ik ook. Ik heb zelf boekenleggers gemaakt in mijn eigen computer en die laten printen bij een goede printwinkel. Ze zien er niet superprofi, maar goed genoeg voor mijn boek vind ik.