Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator

Wat moeten vrouwen schrijven?

Naar aanleiding van de zoveelste mannelijke winnaar van een prestigieuze literaire prijs (m.n. nu de Libris Literatuurprijs) zat ik daar een beetje over te denken en te filosoferen met Simon, wat uitmondde in de vraag: Wat (voor soort boek) moeten vrouwen schrijven, zodat mannen het interessant vinden? Of anders geformuleerd: Wat voor tekst, geschreven door vrouwen, willen mannen graag lezen? (en dan zó graag dat ze het een prijs zouden toekennen).

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn reactie sloeg op #385 Ik begreep dat je bedoelde dat Mariët Meester gewonnen zou hebben. Ik begrijp nu dat je dit niet bedoelde. Verder wil ik niet met je discussiëren, want ik vind je insteek te negatief.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn reactie sloeg op #385 Ik begreep dat je bedoelde dat Mariët Meester gewonnen zou hebben. Ik begrijp nu dat je dit niet bedoelde. Verder wil ik niet met je discussiëren, want ik vind je insteek te negatief.
Dus heb jij alles verkeerd begrepen. Als jij alles goed had gelezen had jij beter helemaal niets gedaan. Wat jij bedoelt is dat jij niet kan discussiëren. Wat jij van mij vindt is mij totaal worst en bovendien strafbaar off topic.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn reactie sloeg op #385 Ik begreep dat je bedoelde dat Mariët Meester gewonnen zou hebben. Ik begrijp nu dat je dit niet bedoelde. Verder wil ik niet met je discussiëren, want ik vind je insteek te negatief.
Dus heb jij alles verkeerd begrepen. Als jij alles goed had gelezen had jij beter helemaal niets gedaan. Wat jij bedoelt is dat jij niet kan discussiëren. Wat jij van mij vindt is mij totaal worst en bovendien strafbaar off topic.
Joh, je bent sinds je hier bent vaag en omslachtig aan het posten. Ik weet ook wel dat je het niet anders gaat doen, maar laat je gezegd zijn dat het een stuk prettiger zou zijn voor de discussies als je gewoon rechttoe rechtaan schrijft wat je bedoelt, in plaats van via een semi-literaire suggesties en halve slimmigheden.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn reactie sloeg op #385 Ik begreep dat je bedoelde dat Mariët Meester gewonnen zou hebben. Ik begrijp nu dat je dit niet bedoelde. Verder wil ik niet met je discussiëren, want ik vind je insteek te negatief.
Dus heb jij alles verkeerd begrepen. Als jij alles goed had gelezen had jij beter helemaal niets gedaan. Wat jij bedoelt is dat jij niet kan discussiëren. Wat jij van mij vindt is mij totaal worst en bovendien strafbaar off topic.
Joh, je bent sinds je hier bent vaag en omslachtig aan het posten. Ik weet ook wel dat je het niet anders gaat doen, maar laat je gezegd zijn dat het een stuk prettiger zou zijn voor de discussies als je gewoon rechttoe rechtaan schrijft wat je bedoelt, in plaats van via een semi-literaire suggesties en halve slimmigheden.
Joh, harry, je klinkt hol.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn reactie sloeg op #385 Ik begreep dat je bedoelde dat Mariët Meester gewonnen zou hebben. Ik begrijp nu dat je dit niet bedoelde. Verder wil ik niet met je discussiëren, want ik vind je insteek te negatief.
Dus heb jij alles verkeerd begrepen. Als jij alles goed had gelezen had jij beter helemaal niets gedaan. Wat jij bedoelt is dat jij niet kan discussiëren. Wat jij van mij vindt is mij totaal worst en bovendien strafbaar off topic.
Joh, je bent sinds je hier bent vaag en omslachtig aan het posten. Ik weet ook wel dat je het niet anders gaat doen, maar laat je gezegd zijn dat het een stuk prettiger zou zijn voor de discussies als je gewoon rechttoe rechtaan schrijft wat je bedoelt, in plaats van via een semi-literaire suggesties en halve slimmigheden.
Joh, harry, je klinkt hol.
Ik neem het terug: je bent totaal niet literair en 'half slim' is de helft te veel eer :-)

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor mij als man mag een vrouw alles schrijven. Op voorwaarde dat het een goed verhaal wordt. BTW, 14 pagina's voor dat forumonderwerp? Fantastisch.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor mij als man mag een vrouw alles schrijven. Op voorwaarde dat het een goed verhaal wordt. BTW, 14 pagina's voor dat forumonderwerp? Fantastisch.
De vraag is ook niet wat vrouwen mogen schrijven, maar of ze hun schrijven zouden moeten aanpassen aan de smaak van 'de man'

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De vraag is ook niet wat vrouwen mogen schrijven, maar of ze hun schrijven zouden moeten aanpassen aan de smaak van 'de man'
En meer specifiek: de mannen in de literaire jury's die daar de boel schijnen uit te maken.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom zouden vrouwen hun schrijven aanpassen om mannen te smaken? Idioot.
Het is ook een absurd topic. Vrouwen moeten hun schrijven niet aanpassen. Ze moeten stoppen met schrijven en hun leven wijden aan het behagen van mannen.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom zouden vrouwen hun schrijven aanpassen om mannen te smaken? Idioot.
Het is ook een absurd topic. Vrouwen moeten hun schrijven niet aanpassen. Ze moeten stoppen met schrijven en hun leven wijden aan het behagen van mannen.
:D

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, tel ze toch eens dan. Niet voor de statistiek, maar voor mij - of ons, vrouwen. ;)
64 vrouwen, 8 mannen en 17 onzijdig.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Los daarvan, ik ben de jury niet die de keuze maakt. Dus al mijn ideeën hierover zijn speculatief.
Dan zijn al je ideeën over mannen ook speculatief.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom zouden vrouwen hun schrijven aanpassen om mannen te smaken? Idioot.
Het is ook een absurd topic. Vrouwen moeten hun schrijven niet aanpassen. Ze moeten stoppen met schrijven en hun leven wijden aan het behagen van mannen.
:D
XD geweldig!

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wie heeft het over aanpassen? Of gaat het toch om hoe wij vrouwen schrijven en niet over welk onderwerp?
Is het niet zo dat vrouwen 'anders schrijven' dan mannen?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijven wij dan met andere letters? Ik denk dat iedere stem anders is. Ik vraag mij af of vrouwen anders schrijven. Schlimazlnik kwam met een voorbeeld over hoe vrouwen eenzelfde gebeurtenis anders beschrijven. Ik denk eraan om een cursus te doen om mijn eigen schrijfstem te ontdekken. Ik wil dus actief aan mijn schrijfstijl sleutelen. Er bestaan echter nog geen cursussen schrijven als een man en ook geen cursussen schrijven om prijzen te winnen.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijven wij dan met andere letters? Ik denk dat iedere stem anders is. Ik vraag mij af of vrouwen anders schrijven. Schlimazlnik kwam met een voorbeeld over hoe vrouwen eenzelfde gebeurtenis anders beschrijven. Ik denk eraan om een cursus te doen om mijn eigen schrijfstem te ontdekken. Ik wil dus actief aan mijn schrijfstijl sleutelen. Er bestaan echter nog geen cursussen schrijven als een man en ook geen cursussen schrijven om prijzen te winnen.
Waarom ga je geen cursus geven [voor uitsluitend mannen] te leren schrijven zoals vrouwen dat doen?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijven wij dan met andere letters? Ik denk dat iedere stem anders is. Ik vraag mij af of vrouwen anders schrijven. Schlimazlnik kwam met een voorbeeld over hoe vrouwen eenzelfde gebeurtenis anders beschrijven. Ik denk eraan om een cursus te doen om mijn eigen schrijfstem te ontdekken. Ik wil dus actief aan mijn schrijfstijl sleutelen. Er bestaan echter nog geen cursussen schrijven als een man en ook geen cursussen schrijven om prijzen te winnen.
Waarom ga je geen cursus geven [voor uitsluitend mannen] te leren schrijven zoals vrouwen dat doen?
Ik zou niet weten hoe vrouwen schrijven, Yrret. Ik weet alleen hoe ik schrijf. En ik streef er niet naar een ander te kopiëren, in tegendeel ik streef naar originaliteit, vooral in de zin van oorspronkelijk. Als ik al cursussen zou willen geven zou het zijn in Ethiek. En ik zou liever nog gedichten van Beaudelaire op een bizarre manier ontleden dan uitleggen hoe vrouwen schrijven.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eigenlijk heb ik zitten nadenken over het verschil tussen schrijven van een man en die van een vrouw. Ik vermoed dat vrouwen anders schrijven doordat ze personages anders benaderen en hun relaties en ze misschien de situatie anders verwoorden. Het is slechts een vermoeden, dus schIet me niet dood.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eigenlijk heb ik zitten nadenken over het verschil tussen schrijven van een man en die van een vrouw. Ik vermoed dat vrouwen anders schrijven doordat ze personages anders benaderen en hun relaties en ze misschien de situatie anders verwoorden. Het is slechts een vermoeden, dus schIet me niet dood.
Ik schiet niet, maar je hebt het helemaal mis.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijven wij dan met andere letters? Ik denk dat iedere stem anders is. Ik vraag mij af of vrouwen anders schrijven. Schlimazlnik kwam met een voorbeeld over hoe vrouwen eenzelfde gebeurtenis anders beschrijven. Ik denk eraan om een cursus te doen om mijn eigen schrijfstem te ontdekken. Ik wil dus actief aan mijn schrijfstijl sleutelen. Er bestaan echter nog geen cursussen schrijven als een man en ook geen cursussen schrijven om prijzen te winnen.
Waarom ga je geen cursus geven [voor uitsluitend mannen] te leren schrijven zoals vrouwen dat doen?
Ik zou niet weten hoe vrouwen schrijven, Yrret. Ik weet alleen hoe ik schrijf. En ik streef er niet naar een ander te kopiëren, in tegendeel ik streef naar originaliteit, vooral in de zin van oorspronkelijk. Als ik al cursussen zou willen geven zou het zijn in Ethiek. En ik zou liever nog gedichten van Beaudelaire op een bizarre manier ontleden dan uitleggen hoe vrouwen schrijven.
"Vakgebied van de filosofie dat zich bezighoudt met wat goed en slecht is." Deze ethiek? Dus in dit topic, is een jury goed of slecht?

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Ik ben er ondertussen al lang uit, hoor. Waar vrouwen over schrijven is niet interessant voor mannen. Waar mannen over schrijven, is wel interessant voor mannen. Onderwerp: geld. Taboe. Geen man die van een vrouw daarover iets wil horen, zo lang hij het nog vervelend, nee onacceptabel vindt dat een vrouw / hun vrouw meer verdient dan hijzelf. Onderwerp: reizen. Taboe. Waar vrouwen komen, is het niet gevaarlijk. Het kán daar niet gevaarlijk zijn, want vrouwen moeten altijd op tijd thuis zijn voor de kinderen. En als ze geen kinderen hebben, zijn ze voorlopig alleen interessant voor andere dingen, zoals voornamelijk: Onderwerp: seks. Het enige onderwerp waarover mannen iets willen weten van vrouwen. Maar dan weer niet via een boek. Blijft nog over: Onderwerp koken. Taboe. Mannen mogen in keukens lopen schreeuwen en commanderen met kale, zwetende koppen en dikke buiken. Vrouwen mogen dat absoluut niet. De enige optie dat een vrouw een literaire prijs wint voor een boek dat mannen leuk vinden, is dat het gaat over hoe leuk mannen zijn. Case closed. Ik kan met een gerust hart gaan slapen. Welterusten, mensen! ;)

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben er ondertussen al lang uit, hoor. Waar vrouwen over schrijven is niet interessant voor mannen. Waar mannen over schrijven, is wel interessant voor mannen. Onderwerp: geld. Taboe. Geen man die van een vrouw daarover iets wil horen, zo lang hij het nog vervelend, nee onacceptabel vindt dat een vrouw / hun vrouw meer verdient dan hijzelf. Onderwerp: reizen. Taboe. Waar vrouwen komen, is het niet gevaarlijk. Het kán daar niet gevaarlijk zijn, want vrouwen moeten altijd op tijd thuis zijn voor de kinderen. En als ze geen kinderen hebben, zijn ze voorlopig alleen interessant voor andere dingen, zoals voornamelijk: Onderwerp: seks. Het enige onderwerp waarover mannen iets willen weten van vrouwen. Maar dan weer niet via een boek. Blijft nog over: Onderwerp koken. Taboe. Mannen mogen in keukens lopen schreeuwen en commanderen met kale, zwetende koppen en dikke buiken. Vrouwen mogen dat absoluut niet. De enige optie dat een vrouw een literaire prijs wint voor een boek dat mannen leuk vinden, gaat over hoe leuk mannen zijn. Case closed. Ik kan met een gerust hart gaan slapen. Welterusten, mensen! ;)
Je vergeet iets, mannendeskundige *uche*. De AUTO. Nog zo`n mannenonderwerp waar vrouwen niets van weten.