Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Online Academie

Wat is je ervaring met de Online Academie? Welke workshops heb je gedaan en/of wil je doen? Hoe maak je een keuze in welke workshop je wilt doen? Voor alle duidelijkheid, hier staat het aanbod http://www.schrijvenonline.org/academie NB "Ontdek je schrijftalent" wordt behandeld in een ander topic

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat weet je denk ik pas als je de hele curus hebt gedaan. Bedankt voor de info FS!! Hoe vind je de feedback tot nu toe?

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, wel goed. Mijn docent geeft (tot nu toe) wel feedback waar ik wat mee kan. Niet alleen maar positief of negatief.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ik dacht dat je binnen twee weken je slotoefening in moet sturen en dat je dan binnen een week een reactie daarop moet krijgen van je docent.
Nee joh, het is zoals Jacqueline zegt, je mag helemaal je eigen tijd indelen. De docent heeft wel een vastgestelde reactietijd, maar de cursist mag er (binnen redelijke grenzen) zo lang overdoen als hij/zij wil. Het is natuurlijk wel beleefd om de docent even te melden als je een break neemt.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
FS, Dries is me te vug af w.b. het antwoord. Maar het klopt helemaal wat hij zegt weet ik uit eigen ervaring.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Veel keuze in de online academie en ik vind het niet duur! Ik wil me eerst richten op mijn reguliere opleiding en als ik tijd over heb wil ik misschien: Gedichten en liederen schrijven bestellen.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik dacht dat je binnen twee weken je slotoefening in moet sturen en dat je dan binnen een week een reactie daarop moet krijgen van je docent.
Nee joh, het is zoals Jacqueline zegt, je mag helemaal je eigen tijd indelen. De docent heeft wel een vastgestelde reactietijd, maar de cursist mag er (binnen redelijke grenzen) zo lang overdoen als hij/zij wil. Het is natuurlijk wel beleefd om de docent even te melden als je een break neemt.
Wat een heerlijk nieuws! Ik heb bij de workshop 'ontdek je schrijftalent' en de workshop over het schrijven van liederen en gedichten, me wel gehouden aan het binnen 2 weken opsturen van de slotoefening. Nu heb ik meer tijd om te laten zien wat ik kan! Alleen begin ik in de week van 26 januari aan een proefmaand van de cursus 'jeugdverhalen schrijven' (bij het NTI) Dan overlappen de workshop 'korte verhalen schrijven' en deze cursus elkaar, omdat ik dan wellicht nog steeds met deze workshop bezig ben.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kan ik hieruit opmaken dat niemand van de forumleden deze cursus gedaan heeft? Ik ben zelf nog aan het twijfelen tussen de fantasy cursus en 'ontdek je schrijftalent'. Als ik een cursus ga doen... ;)

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Andrea, Jawel hoor, ik ben met de cursus bezig, maar ben verder niet zo actief op het forum :-) Ik zit net te wachten op de feedback van mijn 2e slotopdracht. Het bevalt me tot nu toe prima. Zeker in les 1 veel dingen die ik zelf ook al had bedacht, dus die niet zo nieuw voor me waren, maar sommige vragen en denkoefeningen zijn desalniettemin erg nuttig. En je krijgt degelijke feedback. Tenminste, voor zover ik dat na 1x kan beoordelen ;-) Het is trouwens de eerste keer dat ik, behalve het vak 'creatief schrijven' bij mijn studie journalistiek, een schrijfcursus volg, dus ik heb geen breed referentiekader. Maar voor het geld hoef je het echt niet te laten, dus als ik jou was, zou ik het gewoon doen.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Okee, dank je voor je reactie. Fantasy is mijn favoriete genre (maar dan wel 'logische' fantasy die goed in elkaar zit) hoewel ik ook andere verhalen schrijf, vandaar mijn twijfel. Maar misschien moet ik gewoon gaan voor wat ik het leukst vind om te doen.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je! Nee, ik had er niet eerder van gehoord. Al is het niet zo moeilijk om patronen te zien in fantasyverhalen, maar het verwoorden van die patronen helpt om kritisch naar je eigen verhaal te kijken.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb me inmiddels ingeschreven voor de cursus fantasy schrijven. Slechter kan ik er niet van worden :)

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben erg benieuwd naar die cursus, laat vooral weten wat je ervan vindt! Ik zit er zelf over te twijfelen om eraan te beginnen, maar ik weet niet zeker of het echt leerzaam zou zijn. Hoe meer meningen erover hoe beter dus :)

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zal ik doen. Het kan even duren voordat ik de eerste les krijg toegemaild, want ik woon in Spanje en ik weet niet of ik eerst een acceptgiro opgestuurd krijg of dat het allemaal via de e-mail gaat.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Inanna, Inmiddels heb ik net de tweede les opgestuurd gekregen en feedback op de opdracht van de eerste. Het is, voor mij, een motiverende cursus met eye openers, leuke oefeningen en feedback die me aan het denken zet. Ik heb, sinds ik besloten heb me (voorlopig) toe te gaan leggen op het schrijven van fantasy, de lol in het schrijven terug. Eigenlijk heb ik nog nooit zo veel lol in het schrijven gehad :) Deze cursus draagt daar zeker aan bij.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Andrea, Ik kan me helemaal bij je aansluiten. Ook ik heb ontzettend veel plezier in de cursus. Nu alleen nog wat meer tijd vrijmaken voor het schrijven ;-)

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou Andrea en Spelvout, dat is leuk om te lezen. Vooral het na denken over wat je nu eigenlijk schrijft lijkt me belangrijk. Ik denk dat ik me van de zomer ook eens in ga schrijven!

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alvast succes dan, Inanna, en veel plezier :) Spelvout, zullen we doen wie het eerste klaar is met de cursus? ;) Ik ben de tweede instuuropdracht aan het afronden... :D

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:) Iemand die ervaringen heeft met de cursus: Ontdek je eigen stijl. Docent: Eisso Post Ik twijfel tussen deze en die van de fantasyverhalen.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk om al die positieve reacties op de cursussen van de SO academy te lezen. Ik heb me vandaag aangemeld voor de cursus Gedichten en Liederen schrijven van Yke Schotanus. Ben erg benieuwd! eigenlijk leken alle cursussen me zeer de moeite waard, maar omdat ik momenteel meer gedichten schrijf dan verhalen, deze cursus dus. Liederen schrijven, tja.. daar heb ik dan niks mee, maar ach, ik steek er vast wel wat van op. Dus eerst deze, dan heb ik hier nog een informatieboek van de LOI liggen, vind ik toch wel vrij prijzig, maar ook wel de moeite waard. Dan lijken me de workshops van Opschrift die hier op de site staan, en in mijn woonplaats zijn, ook de moeite waard, maar alles begint daar pas weer in september. Ook de cursussen voor kinderen schrijven AVI, lijkt me fantastisch.. Dus voorlopig kan ik vooruit! Zijn er nog die ook bezig zijn nu met de cursus Gedichten en Liederen schrijven van Yke Schotanus?

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op dit moment doe ik niet de workshop "Gedichten en liederen schrijven" van Yke Schotanus, maar ik heb wel deze workshop gevolgd ruim een half jaar geleden. En het was best te doen. Vooral het spelen met de betekenis van zinnen en woorden en het afbreken van regels vond ik interessant. (ook heb ik met een deel van "mijn huiswerk" in Schrijven Magazine gestaan).

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb nog niks gehoord van de cursus 'gedichten en liederen' schrijven, wacht morgen even af, zal wel weer te ongeduldig zijn?

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb je al een factuur gehad?
Nee!, hoe snel krijg je die? Ook niks in mijn mailbox overigens... volgens mij is er wat mis gegaan, en moet ik er morgen toch even achteraan.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb Dries gemaild, maar ondertussen mezelf maar weer aangemeld, en zowaar, nu kreeg ik wel een mail met de factuur. Net de cursus betaald en nu kan ik eindelijk van start!