Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

EvaM (& muziekliefhebbers bijeenkomst)

Hallo iedereen! Goh, ik las net jullie introducties. Erg interessant. Laat ik me dan ook maar gelijk even voorstellen: Ik ben Eva, ik ben zeventien jaar en ik woon bij mijn ouders in Amsterdam. Momenteel geniet ik van mijn vakantie, maar over een paar weken moet ik er weer aan geloven. Ik zit nog op school en ik doe 6VWO. Wat ik hierna wil doen, weet ik nog niet. Wellicht een studie die mijn schrijfvaardigheid verbetert. Ik hou van schrijven, lezen en alles wat te maken heeft met letters op een stuk papier. Ik schrijf erg graag gedichten. Dit doe ik eigenlijk al vrij lang, maar ik ben er pas sinds een paar jaar (ik denk twee, misschien anderhalf jaar) serieus mee bezig. Ik denk erover om in de toekomst boeken te gaan schrijven, maar dat zie ik nog wel. Naast mijn passie voor schrijven, hou ik enorm veel van muziek. Muziek is een van mijn grootste inspiratiebronnen. Maar goed, dit is niet de juiste site om over mijn liefde voor muziek uit te weiden. Ik heb me op deze site aangemeld om zelf inspiratie op te doen, om (van jullie kritiek en tips) te leren en omdat ik nieuwsgierig ben. Ik hoop dat ik hiermee genoeg over mezelf heb verteld :) Groetjes, Eva

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Four Seasons: Dido met het nummer Thank You vind ik echt heel mooi. Het nummer Angel van Sarah Maclachlan kende ik niet, dus heb ik het even op youtube beluisterd. Eigenlijk deed dat nummer me niet zo veel 0=). Trouwens, ik vond het heel grappig dat jij over Stone Sour begon; dat is een metalband namelijk :P . (Maar ze hebben ook een paar ballads gemaakt geloof ik). Ik heb ze live gezien op pinkpop. @ Snoodaard: Ik kende de band niet, dus heb ik de nummers die je hebt gelinkt even geluisterd. Eerlijk gezegd vind ik daar niet zo veel aan 0=). In een van de nummers hoorde ik een mannenstem grunten (geloof ik) en daar houd ik niet zo van.. Bovendien vind ik dat de band niet echt uitspringt boven andere gothic bands; zover ik het kan beoordelen op twee nummers, hoorde ik niet echt veel orginaliteit.. Maar goed, dat is mijn mening en ik ben geen expert op het gebied van gothic muziek. Ik had vroeger een periode dat ik veel gothic muziek luisterde. Mijn bands waren toen: Nightwish, After Forever, Haggard, Within Temptation, Deathstars en een enkel nummertje van Cradle of Filth. Nightwish en Deathstars luister ik nog steeds af en toe... en Marilyn Manson is erbij gekomen. Over het algemeen is gothic iets te zweverig voor mij, maar af en toe een nummertje vind ik wel leuk. Op zich maken gothic bands goede kwaliteit muziek.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ik vind slowchatten (chatten op een forum) af en toe niet erg, maar om zelf iedere keer te reageren op je eigen laatste bericht voor er iemand anders gereageerd heeft vervuilt alleen maar de lijst recente reacties. Daar is de knop bewerken voor.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Dries, als ik meer wil vertellen zal ik op bewerken drukken voortaan, hoewel dat niet altijd handig is als het druk is op het forum en je aan het bewerken bent terwijl iemand reageert op je eerste (nog niet bewerkte) tekst. @Snoodaard, Sirenia vind ik een beetje te ruig. En wat betreft Stone Sour: ik vind vnl de stem van Corey Taylor mooi, maar dat wil niet zeggen dat ik ook fan ben Slipknot en de manier waarop ze zich (hebben) gedragen(maskers dragen en elkaar in elkaar slaan voor de lol) goedkeur. @EvaM vind jij de stem van Corey Taylor, ook uitzonderlijk mooi, of vind je dat wel mee vallen?

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Four Seasons: Aan de stem van metalbands stel ik meestal andere eisen dan aan een rustiger nummer bijvoorbeeld. De stem van de zanger van een metalband moet vooral goed bij de muziek passen, de juiste stemming, sfeer en gevoel opwekken, maar ik moet de tekst wel kunnen verstaan. En op zich vind ik Corey's stem geen slechte metalstem hebben, maar ook geen geweldige. Zijn metalstem is gewoon wel goed, een 7. Al moet ik zeggen dat zijn stem in de band Stone Sour anders klinkt dan in de band Slipknot, maar dat kan aan de stijl liggen. Ik vind zijn stem beter uitkomen in Slipknot dan in Stone Sour, als ik eerlijk ben. En ik vind Slipknot beter dan Stone Sour, maar goed, dat vind ik dan weer :p . Ik heb trouwens helemaal niets tegen de maskers die ze dragen en dat ze elkaar in elkaar slaan, wist ik niet. Maar bedoel je niet gewoon een pit? (Dat is vrij normaal in de metalwereld :P ) Maar goed, ik vind de stem van Corey mooier in de rustiger nummers van Stone Sour dan in de wildere. In het nummer 'Through the glass', wat je inderdaad al stuurde, vind ik zijn stem heel mooi. Heel gevoelig nummer en hij heeft ook een goede stem ervoor. Ik vind trouwens dat Dinand Woesthoff een heel mooie en aparte stem heeft (de zanger van Kane).

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@EvaM, Wat is een pit? Ik keur nog steeds niet het gedrag van Slipknot goed. Ik wil weten wie ik voor me heb staan en ik ben tegen elke vorm van geweld. Maar misschien kan ik gewoon niet zoveel hebben als jou op dat gebied. Dinand Woesthoff vind ik niet zo'n hele goede stem hebben, wel een bijzondere. Ik vind zijn muziek wel beter geworden de laatste tijd. Het liefst luister ik, als het gaat om het genre waarover we het hebben, naar Deep Purple, want de (oorspronkelijke) zanger Ian Gillan heeft een stem met een groot bereik, gevoel voor drama en de muziek "klopt" instrumentaal. Alleen de teksten laten een beetje te wensen over. De zanger van Bush, Gavin Rossdale, vind ik ook een hele indrukwekkende stem hebben. Wat vind jij van hem? Ik luister nu Dido trouwens, vooral "Honestley ok" vind ik een van de mooiere nummers van haar. Wist je trouwens dat Dido, familie is van Rollo van Faithless?

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Four Seasons: Dat van Dido en Rollo wist ik niet nee :p Maar zo heb je wel meer van dat soort dingen in de muziekwereld. Wist je dat Moby zich die artiestennaam heeft gegeven omdat zijn oom de schrijver is van Moby Dick? (Wist je trouwens dat Moby vroeger Metal/Punk maakte in plaats van de 'softe' muziek die hij nu maakt? Al vind ik zijn muziek van tegenwoordig veel beter. (Die vroegere Metal/Punk band van hem klonk nergens naar)) Maar goed, wat is een 'pit'. Ik snap de lol van pits eerlijk gezegd niet helemaal, maar het schijnt erg op te luchten. Je hebt verschillende soorten pits, maar meestal spreekt men van de 'moshpit' : Moshen Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie Ga naar: navigatie, zoeken Moshen is tijdens een hardrock- of metalconcert in de pit wild om zich heen slaan. Een pit is een groep moshende, of slamdancende (een zwakke vorm van moshen) mensen, die zich bij concerten meestal direct voor het podium bevinden. Het is een soort uitlaatklep voor mensen die naar een hardrock-concert gaan. Moshpit Een moshpit is de benaming voor een fenomeen dat kan ontstaan in een groep mensen die tijdens een hardcore-, metal- of punkconcert vlak (meestal midden) voor het podium staat. Wanneer tijdens de muziek deze groep mensen gaat springen, slaan, schoppen en duwen, ontstaat de zogenaamde moshpit. Dit zegt wikipedia. En wat betreft Deep Purple.. Eigenlijk is Deep Purple een beetje voor mijn tijd, maar ik vind een paar nummers van ze wel aardig.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@EvaM, Dat Moby vernoemd is naar de titel van het boek "Moby Dick" wist ik wel, ik wist alleen niet dat Moby eerst "metal/punk" creeërde. Gelezen over moshen, lijkt me niet fijn. Ik wil nog even je speciale aandacht vragen voor Gavin Rossdale (de partner van Gwen Stefanie en de zanger van Bush) In deze link komt hij zeer goed uit de verf: http://nl.youtube.com/watch?v=c7EEtEa_kHY Voor de wat ruigere nummers verwijs ik naar: "The People That We Love" en "The chemicals between us" Wat vind je van hem? Deep Purple is ook niet van mijn tijd, maar het nummer "Child in time" is wel een echte klassier, niet in de laatste plaats omdat hij al jaren in de top 10 van "de top 100 aller tijden" staat.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
The chemicals between us is niet van hem solo, zoals hij nu nummers uitbrengt he, maar van zijn band Bush. Overigens zeer lekkere muziek. Ook zijn solonummer die ik nu wel eens op de radio voorbij hoor komen vind ik goed klinken. Het nut van een pit snap ik niet helemaal. Springen, headbengen etc vind ik prima, leuk, lekker uitleven, maar dat duwen en trekken aan/tegen elkaar.. Ik zie het nut ervan niet en blijf dan ook altijd op een afstandje van de pit.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
The chemicals between us is niet van hem solo, zoals hij nu nummers uitbrengt he, maar van zijn band Bush. Overigens zeer lekkere muziek. Ook zijn solonummer die ik nu wel eens op de radio voorbij hoor komen vind ik goed klinken. Het nut van een pit snap ik niet helemaal. Springen, headbengen etc vind ik prima, leuk, lekker uitleven, maar dat duwen en trekken aan/tegen elkaar.. Ik zie het nut ervan niet en blijf dan ook altijd op een afstandje van de pit.
Ik kan me er wel in vinden, wat jij schrijft over Bush en Gavin Rossdale en over een pit Noekie. Ik heb "letting the cables sleep" heel vaak beluisterd in een bepaald periode van mijn leven. Ik heb ook veel gehad aan de TEKST van dit muzikale werkje. En Gavin Rossdale ziet er niet verkeerd uit. Alleen de clips van Bush laten m.i. te wensen over.