Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

EvaM (& muziekliefhebbers bijeenkomst)

Hallo iedereen! Goh, ik las net jullie introducties. Erg interessant. Laat ik me dan ook maar gelijk even voorstellen: Ik ben Eva, ik ben zeventien jaar en ik woon bij mijn ouders in Amsterdam. Momenteel geniet ik van mijn vakantie, maar over een paar weken moet ik er weer aan geloven. Ik zit nog op school en ik doe 6VWO. Wat ik hierna wil doen, weet ik nog niet. Wellicht een studie die mijn schrijfvaardigheid verbetert. Ik hou van schrijven, lezen en alles wat te maken heeft met letters op een stuk papier. Ik schrijf erg graag gedichten. Dit doe ik eigenlijk al vrij lang, maar ik ben er pas sinds een paar jaar (ik denk twee, misschien anderhalf jaar) serieus mee bezig. Ik denk erover om in de toekomst boeken te gaan schrijven, maar dat zie ik nog wel. Naast mijn passie voor schrijven, hou ik enorm veel van muziek. Muziek is een van mijn grootste inspiratiebronnen. Maar goed, dit is niet de juiste site om over mijn liefde voor muziek uit te weiden. Ik heb me op deze site aangemeld om zelf inspiratie op te doen, om (van jullie kritiek en tips) te leren en omdat ik nieuwsgierig ben. Ik hoop dat ik hiermee genoeg over mezelf heb verteld :) Groetjes, Eva

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Four Seasons: Over je leeftijd: ik denk dat je ergens in de twintig bent. Waar ik dat op baseer weet ik ook niet. Ik hoop dat ik je niet heb beledigd! En twijfelgevalletjes ken ik ook ja :P Mijn ex 'was' biseksueel en mijn huidige vriend beweert dat hij hetero is, maar eigenlijk is iedereen behalve hij er onzeker over. Ach ja, wat maakt het ook uit. Sjonge, ik laat wel erg veel over mijn prive leven los. Och ja, dat gaat zo he, als je een paar wijntjes op hebt.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha jij bent anders ook een nieuwsgierig aagje:P Eehm, nou, op de een of andere manier schijn ik altijd op homo's te vallen. Ik weet ook niet hoe het komt, maar het is gewoon zo :P . Volgens mij hou ik gewoon van onbereikbare mannen.
Wat vind je van de kunst van Pierre & Gilles, by the way? Ik vind het wel mooi :o :unibrow:
Eerlijk gezegd zegt het me weinig... :P

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waar blijft Carduelis nou? Daar begon dit allemaal mee... :)
Sja, ik denk niet dat hij vandaag nog zal reageren...

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien moet je even googlen, het is een kunstvorm met een homoseksuel tintje (met alle respect) Heb ik ook gedaan bij Dita von Teese. Maar over mijn leeftijd: Ik ben 28 (de meeste mensen schatten me jonger, ik hoop niet dat dat op basis van levenswijsheid is) Nou ja, als je vriend het zelf maar weet. Het is heel belangrijk dat je vooral eerlijk tegenover jezelf bent, met dat soort dingen. Je moet nooit geloven wat anderen beweren, als je zelf wel beter weet.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Four Seasons: Haha, het is inderdaad een grappige vorm van kunst. Erg zoet en lieflijk. Wat bedoelde je eigenlijk met: 'Heb ik ook gedaan bij Dita von Teese'?. Maak je ook zulke kunst? En over je leeftijd: Ik had het wel goed he ;) En over mijn vriend: Ik probeer hem zo min mogelijk met zijn geaardheid te belasten. Ik wil hem niet pushen om erover na te denken of wat dan ook, hij wordt door zijn omgeving er al genoeg mee doodgegooid. Hij bekent dat hij af en toe ook wel twijfelt; vind je het gek als iedereen er van overtuigd is dat je homo bent. Maar goed, of hij nou homo, bi of hetero is; ik zal hem blijven steunen.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@EvaM, Met "Dat heb ik ook gedaan met Dita von Teese"bedoelde ik ook dat ik haar via google had "gevonden", zoals jij Pierre & Gilles hebt "gevonden" via Google. Je kan er ook grapjes over maken om te relativeren. Ik ken ook een film over hoe een man ermee worstelde met het idee dat hij werd uitgemaakt voor homo. Het heet "In & Out". Let wel: Het is een Amerikaanse film.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh haha, het zou ook wel stom toeval zijn geweest als je werkelijk Dita bij deze vorm van kunst had betrokken. Goh, nu ik het terug lees is het vreemd dat ik het anders had opgevat dan je bedoelde. Och ja, zal wel aan die paar wijntjes liggen, laten we het daar op houden :P. Hij maakt er vaak zelf grapjes over, maar volgens mij is dit meer een masker voor hem dan een oplossing. Maar goed, die film, 'In & Out', ken ik eerlijk gezegd niet. Maar dat zegt meer iets over mij; ik ben een leek op dat gebied. Misschien moet ik hem eens kijken, het klinkt in ieder geval interessant. Wellicht met hem samen. Misschien heeft hij er wat aan.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Doe dat ;) Maar goed, ik ga maar eens naar bed. Morgen weer vroeg op..dus.. Dan spreek ik jullie wel weer een andere keer :) Dag dag! Slaap lekker alvast :)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kom ik net terug gaan er 2 weg :( slaap lekker FS en Eva! xD 27 nieuwe reacties in een uur tijd ofzo, gaat echt goed in dit topic.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, jij natuurlijk ook Waus! Ik weet nog niet wanneer ik ga (ze zouden Schrijven Online moeten verbieden) :lol:

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
xD dank je Eigen. En verbieden, zo te lezen heb jij het woord discipline wat betreft SO uit je woordenboek geschrapt :P

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee hoor, ik kijk elke dag op SO, dat is toch ook discipline? :unibrow:

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom? We hebben gewoon lol! En wat dacht je van het nachtbraaktopic? Dat is net zoiets. Ook gewoon kletsen.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het was gisteravond gezellig en we hadden lol. Dat hoort toch ook bij het leven en dus ook bij het schrijven. En we schreven allemaal netjes Nederlands.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed, dames en heren..*trommelgeroffel* Ik las iets over googelen. 't Is jammer dat jullie niet bij mijn profiel hadden gekeken en het eerste deel van mijn e-mailadres hadden gegoogeled. Dan kwam je ongetwijfeld uit bij Filmmuziek.be! Dat is dus nummer één: filmmuziek. Het liefst meer orkestrale scores, maakt niet uit wat voor sfeer eraan hangt - van 'Gladiator' en 'Star Wars' tot 'Lust, Caution' en 'The Hours'. Nu ben ik in de ban van 'The Dark Knight', de nieuwste Batmanfilm met muziek van Hans Zimmer en James Newton Howard (zie ook m'n avatar). Er is veel discussie rondom (zie ook Filmmuziek.be. :D). En daarnaast, het is al ergens genoemd, klassieke muziek. Het liefst de Romantiek: Mendelssohn, Dvorák, Grieg, Sibelius, Tchaikovsky, Beethoven (discutabel). Ook Vivaldi vind ik wel leuk (i.t.t. Bach) en speciale werken van componisten (b.v. Elgars celloconcert, Vaughan Williams' 'The Lark Ascending'). En ook 't liefst instrumentale (niet per se orkestrale) muziek. Dit is dus de apotheose!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jippie, dan had ik de helft goed (klassieke muziek) en dan kan ik na dit prachtige muzikale antwoord Schrijven Online met een gerust hart enkele uren verlaten... *drukt op 'Reactie plaatsen' en vervolgens 'Uitloggen'*

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jeeej, eindelijk is Carduelis online :P We hadden je gisteren nodig joh! Haha. En ik vind trouwens niet dat je van de verkeerde muziek houdt :) Ik luister ook regelmatig klassieke muziek; Tchaikovsky, Beethoven en Mozart. Bovendien wordt er ook wel eens klassieke muziek verwerkt in metal! Jaja.. En wat betreft je filmmuziek..sja, moeilijk.. Ik ben niet zo'n filmkenner en dat is echt zacht uitgedrukt :P . Ik vind films hartstikke leuk, maar het komt er nooit van om ze te kijken. Ik heb geloof ik wel een paar filmmuziekjes op mijn iPod staan, maar ik zou echt niet weten welke :P En nu moet ik sneeeel weg, ik ben al laat!

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Carduelis!! Filmmuziek, daar hou ik ook van!! Vooral de muziek van Troy, waarvan het prachtnummer "Remember me" van Josh Groban!! En de muziek van de film Pearl Harbour, waaronder het nummer "There you'll be" door Faith Hill. Sterker nog, als ik muziekkant zou zijn, dan zou ik het liefst filmmuziek maken! En klassiek vind ik ook mooi: De cd "Heavenly adagios" is echt een aanrader!! Ik hou vooral van Grieg. Alleen in dat "het liefst instrumentale"muziek, kan ik me niet zo vinden.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed zo, FS! :D Zou ik alleen één kanttekening mogen plaatsen? Doorgaans is filmmuziek speciaal voor de film (of serie) gecomponeerde muziek - door grootheden als John Williams, Hans Zimmer, James Newton Howard, James Horner, Alan Silvestri (al overleden), Ennio Morricone, maar ook minder bekenden als Alexandre Desplat, Dario Marianelli, Klaus Badelt, Harry Gregson-Williams, John Powell, Randy Newman en nog zo'n 5 Newman's en nog vele anderen - en niet zozeer liedjes van andere artiesten (veelal pop). Wat dan weer wel opvallend is, is dat enkele componisten hun 'roots' hebben in de popmuziek (Hans Zimmer, James Newton Howard zat bij ToTo, dacht ik, de Newman-familie doet meer dan alleen filmmuziek)!