Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

EvaM (& muziekliefhebbers bijeenkomst)

Hallo iedereen! Goh, ik las net jullie introducties. Erg interessant. Laat ik me dan ook maar gelijk even voorstellen: Ik ben Eva, ik ben zeventien jaar en ik woon bij mijn ouders in Amsterdam. Momenteel geniet ik van mijn vakantie, maar over een paar weken moet ik er weer aan geloven. Ik zit nog op school en ik doe 6VWO. Wat ik hierna wil doen, weet ik nog niet. Wellicht een studie die mijn schrijfvaardigheid verbetert. Ik hou van schrijven, lezen en alles wat te maken heeft met letters op een stuk papier. Ik schrijf erg graag gedichten. Dit doe ik eigenlijk al vrij lang, maar ik ben er pas sinds een paar jaar (ik denk twee, misschien anderhalf jaar) serieus mee bezig. Ik denk erover om in de toekomst boeken te gaan schrijven, maar dat zie ik nog wel. Naast mijn passie voor schrijven, hou ik enorm veel van muziek. Muziek is een van mijn grootste inspiratiebronnen. Maar goed, dit is niet de juiste site om over mijn liefde voor muziek uit te weiden. Ik heb me op deze site aangemeld om zelf inspiratie op te doen, om (van jullie kritiek en tips) te leren en omdat ik nieuwsgierig ben. Ik hoop dat ik hiermee genoeg over mezelf heb verteld :) Groetjes, Eva

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Eva. Je schrijft genoeg over jezelf hoor, je mag zo veel of zo weinig over jezelf vertellen als je zelf wilt. :)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
weg

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, Eva, welkom hiero! En muziek is helemaal geweldig :D wat luister jij, veel verschillende soorten of meer allemaal wat op elkaar lijkt?

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heey Waus! Wat leuk, een medemuziekliefhebber. Ik luister eigenlijk wel vanalles, maar toch gaat mijn voorkeur uit naar rock. Ik weet niet of je bekend bent in dit genre, maar de bands en artiesten waar ik het meest naar luister zijn: Air, Anouk, dEUS, Die Ärzte, Disturbed, Doe Maar, Drowning Pool, Garbage, Marilyn Manson, Massive Attack, Nightwish, Nirvana, PJ Harvey, Radiohead, Rammstein en Soil. De bovenstaande bands bevinden zich in de categorie: rock, metal, triphop, industrial of reggae. Maar ik kan muziek die hier niet aan voldoet ook heel leuk vinden. Naar wat voor soort muziek luister jij? Groetjes, Eva

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, vanalles :) :) Anouk is leuk! Nightwish luister ik nu :P Ik luister naar oa Verka Serduchka (Oekraïens), Myriam Fares (Arabisch), Nightwish, Sonata Arctica (power metal), Evanescence, Angerfist, BassHunter, Cascada, Delirious?, DJ Waus, The sound of music (alleen de muziek er van dan), K3, Kinderen voor kinderen en Within Temptation :) ook lekker gevarieerd. Eigenlijk het enige wat ik niet leuk vind is grunten. Music for life! http://www.duedatebuddies.com/images/smilies/cheerleader2.gif Luister jij ook de hele dag naar muziek? :P Ik minstens een aantal uur, anders word ik gek.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
DJ Waus :? :)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vergeet niet Portishead, EvaM, ook heeeeeeeele goede triphop. :!: Waus, wanneer vind je muziek goed? Je houd van heel veel verschillende stijlen heb ik gemerkt. :) Of moet ik daar een nieuw topic over openen?

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En het topic heet dan: Wanneer is een songtekst goed? (geinspireerd op het topic van EvaM dat heet: Wat maakt een gedicht goed?) Vinden jullie dat een idee?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Eigen nee dat ben ik niet :P is toeval. @FS wanneer de muziek 'vol' is, dat er niet een leegte bij de muziek is. Of mijn gevul voelt de leegte bij de muziek, of de instrumenten en/of het zingen, of de songtekst. Vanalles dus :P

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@FS wanneer ik alles in me kan vullen met de muziek. En hoe zit het bij jou en EvaM? Wanneer vinden jullie muziek goed?

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Waus Ik vind muziek goed, als het instrumentaal goed in elkaar zit, de tekst me met andere ogen naar de wereld laat kijken of die juist heel herkenbaar is. En dan iemand die met een enorme toegewijdheid kan zingen, de stem hoeft niet eens zo mooi te zijn. Iemand die bijvoorbeeld aan al deze criteria voldoet is Lara Fabian (vooral I am what I am vind ik mooi), Sarah Maclachlan (vooral "the answer"vind ik mooi), of Shirley Bassey(vind bijna alles wat zij zingt mooi) maar ook fado vind ik mooi, bijv. Amalia Rodrigues En jij EvaM?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@FS aha, bij jou gaat het dus vooral om de tekst die je raakt. Zo kan je idd ook muziek luisteren :nod:

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heey iedereen! Ik ben een middagje weg en ineens tref ik 15 nieuwe berichten in mijn inbox aan! Ik schrok me dood joh! Een noodgeval? Nee, alles was van schrijvenonline, sjonge jonge :P . Ik voel me vereerd hoor, dat mijn 'voorstelforum' ineens omgetoverd is tot een 'muziekdiscussieforum'. Jullie houden trouwens van goede muziek, Four Seasons en Waus! @ Waus: Leuk dat je ook metal luistert. Meestal schrikt metal mensen af. Er zijn ook zo veel vooroordelen over. Maar goed, om antwoord te geven op jouw vraag: Ja, ik luister per dag toch wel minstens een paar uur muziek. Ik denk dat ik alles bij elkaar opgeteld toch wel op vier uur muziek per dag uit kom. Het ligt natuurlijk ook wel aan de dag. Als ik een hele dag op stap ben met vrienden luister ik minder muziek dan wanneer ik thuis, binnen in mijn huis aan het schrijven ben. En, Waus, ik ben het met je eens: van grunten hou ik ook niet zo. Op zich mogen ze wel uithalen in het refrein; een beetje rauw, ruig en hard vind ik wel leuk. Maar ik hou van songteksten, dus ik wil ze nog wel kunnen verstaan. @ Waus en Four Seasons: En pffft..wanneer vind ik muziek goed..moeilijk om daar een definitie aan te geven. Ik vind muziek leuk wanneer het me aanspreekt. Allereerst moet een nummer gewoon goed klinken. Als het totaalplaatje goed is, luister ik vaak naar de tekst. De tekst maakt uit of ik van een nummer houd of dat ik een nummer leuk vind. Ik hou van dubbelzinnige, symbolische, originele en interessante songteksten. Zo ben ik gek op de songteksten van Rammstein (erg poetisch!). Ik hou van mooie teksten, gevoelige teksten, teksten die me aanspreken en waar ik mijn inspiratie vandaan kan halen. Instrumentaal moet het gewoon goed in elkaar zitten; de juiste sfeer opwekken. De stem hoeft niet zo zeer mooi en helder te zijn, als het maar bij het nummer past. (Zo heeft Marilyn Manson af en toe een stem alsof hij zijn tekst uitkreunt, maar het voegt wel wat toe aan het nummer). @ Four Seasons: Portishead is inderdaad ook een heel goede band, al moet ik bekennen dat ik niet heel veel van ze ken. De bekende nummers van ze zijn wel leuk. Luister jij ook Portishead? Ik kan me trouwens heel goed vinden in je beschrijving wanneer muziek goed is. Echt, helemaal mee eens.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
EvaM kijk dan ook es onder 'Poëzie en Liedteksten', hier op het forum :) Vooroordelen zijn stom. Metal is leuk, maar niet alle metal :P Sonata Arctica wel, maar van Dragonforce vind ik - wat ik tot nu toe heb geluisterd - alleen Through the fire and the flames mooi. Vier uur per dag muziek is leuk :D vooral heerlijk hard. Helaas slecht voor mn oren. Hihi, leuk, nog iemand die grunten niks vindt. Rammstein poëtisch? *bekijkt een aantal teksten* Hee da's nog waar ook! En ze zijn soms best grappig, zoals de tekst van Hermaphrodite :) (I am not even downhearted then / When one tells me "fuck yourself")

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Eva! Welkom! Veel plezier hier. Leuk! Ik ben fan van Nightwish, en ik las net dat je Nightwish luistert :D . Amaranth is mijn favoriet, maar Ghost Love Score en Nemo zijn ook geweldig!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo! Goh, mijn voorstelforum wordt ineens een metalbijeenkomst. Alle metalliefhebbers, herenig u! @ Waus: Eigenlijk houd ik niet zo van powermetal, eerlijk gezegd. Het gaat me allemaal veel te snel, haha. Sonata Arctica.. Het zegt me wel wat, maar ik heb de muziek nog nooit gehoord. Dragonforce ken ik ook niet zo goed, maar dat nummer, Through the fire and the flames, ken ik wel. Het stond vroeger op mijn ipod. Maar, sja, bij nader inzien toch niet helemaal mijn stijl, sorry 0=). Enne, over Rammstein.. Je weet toch -hoop ik- wel dat ze bijna alleen in het Duits zingen? Vrijwel alle Engelstalige songteksten op internet zijn vertalingen (op enkele uitzonderingen zoals Angel (ook in Duitse versie) en Amerika (deels) na). Het nummer waar jij het over hebt, Hermaphrodite, heet eigenlijk 'Zwitter' en wordt dus in het Duits gezongen. Ik raad je aan het dan ook in het Duits te lezen; hierin komt de dubbelzinnigheid en symboliek van de tekst het best naar voren. (Bovendien vind ik Duits een mooiere taal voor poezie dan het Engels, maar dit is natuurlijk persoonlijk). Ja ja, hier spreekt een ware Rammstein fan! (Tip: lees eens het (Duitse) nummer 'Amour' van Rammstein, prachtig!). @ tom96: Wat leuk dat je ook metal luistert. Ik had vroeger een periode dat ik vrijwel non-stop Nightwish luisterde, dit is nu al een stuk minder, maar af en toe een nummertje van Nightwish is hartstikke leuk. Het nummer 'Ghost Love Score' ken ik niet, ik zal het eens gaan luisteren. Nemo blijft natuurlijk een klassieker. Over het nummer 'Amaranth' heb ik mijn twijfels; instrumentaal gezien zit het prachtig in elkaar, heel nightwish achtig. Maar ik weet vrijwel zeker dat het nummer veel mooier was geweest als het werd gezongen door Tarja Turunen (Nightwish's vorige zangeres). Tarja heeft een prachtige, volle en gerijpte stem, iets wat ik bij de huidige zangeres toch wel erg mis. Wat vind jij van de nieuwe zangeres?