Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

duur reactie uitgeverijen

Bijna zes maanden geleden stuurde ik mijn manuscript naar een zestal uitgeverijen. Ik kreeg reeds één reactie, die negatief was. Van de andere uitgeverijen hoorde ik nog niets. Ik vraag mij af of ik te ongeduldig ben. Op de sites van uitgeverijen lees ik dat reacties komen na twee tot drie maanden. Moet ik mij al aan een negatief antwoord verwachten, gezien de tijdsduur? Of is dit juist positief? Is het ook mogelijk dat ik totaal geen reactie krijg? Zijn er mensen die ervaring hebben met lange wachttijden?? Sofie

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van harte gefeliciteerd Debby!!!! Voor jou wordt 2009 een superjaar! Iedereen beste wensen!

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wanneer het boek wordt uitgegeven weet ik nog niet (zeker 2009/ in mei denk ik. Misschien zelfs eerder.). Ze sturen me deze week het contract op en er moet nog een beetje aan het boek gesleuteld worden. Het is boek met magie, spanning, liefde, drama,.... Het boek zal zowel bij mijzelf, als online te koop zijn en daarna ook in de winkels. Als ik meer weet over de prijs en de samenvatting die op het boek komt zal ik het jullie zeker laten weten!!! Ik wens iedereen nog een prettig 2009!!!

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wens iedereen nog een prettig 2009!!!
Volgens mij kan dit bij jou al niet meer stuk. 2009 het jaar dat dromen uitkomen.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is snel zeg, mei 2009. Uitgeverijen hebben toch allang hun boeken voor die periode klaar? Is het een reguliere uitgever waar je boek uitkomt of een POD?

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen idee, maar het boek zal bij mij verkrijgbaar zijn midden maart!!! :nod: Ik hoop dat er veel mensen geinteresseerd zijn in mijn werk!

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jee, Debby!! Van harte gefeliciteerd! Wat een leuk vooruitzicht voor het nieuwe jaar. Ik wens al jullie schrijvers een schrijverig, inspirerend en vruchtbaar 2009 toe en dat er maar vele boeken uitgegeven mogen gaan worden. En dat we elkaar maar mogen blijven steunen en enthousiasmeren!! Groetjes van Anouk. :nod:

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ing: mijn boek komt in mei 2009 en is nu nog niet klaar. Althans het omslag wel, de aanbieding ook, maar het boek op zich nog niet. Zijn bezig met correctierondes nu. Ik ben ook benieuwd naar de uitgever. In ieder geval super gefeliciteerd!

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan je vertellen dat ik het contract heb getekent en dat ik nu officieel schrijver ben :) . Ik ben super gelukkig!!! We hebben het ook al over de cover enzo gehad. Ik kan je vertellen dat het zeer lieve mensen zijn bij de uitgeverij en dat ik blij ben dat ze me deze kans geven. Als jullie meer over mij of mijn boek zouden willen weten in de toekomst kan ik jullie dit adres geven. (http://www.bloggen.be/schrijverd) . Ik kan zeggen dat ik vind dat het heel snel gegaan is bij de uitgeverij. Ik heb helemaal niet lang moeten wachten en het was de eerste uitgeverij waar ik mijn manuscript naar gestuurd heb :nod: .

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Debby! Lijkt het maar zo of heb je een reden om telkens niet te antwoorden op de vraag, bij welke uitgever je boek verschijnt? Je link werkt niet, daar kan ik geen antwoord vinden.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan je vertellen dat ik het contract heb getekent en dat ik nu officieel schrijver ben :) . Ik ben super gelukkig!!! We hebben het ook al over de cover enzo gehad. Ik kan je vertellen dat het zeer lieve mensen zijn bij de uitgeverij en dat ik blij ben dat ze me deze kans geven. Als jullie meer over mij of mijn boek zouden willen weten in de toekomst kan ik jullie dit adres geven. (http://www.bloggen.be/schrijverd) . Ik kan zeggen dat ik vind dat het heel snel gegaan is bij de uitgeverij. Ik heb helemaal niet lang moeten wachten en het was de eerste uitgeverij waar ik mijn manuscript naar gestuurd heb :nod: .
Wow Debby, ik ben erg blij voor je dat je nu officeel een schrijver ben :) Je mag van geluk spreken dat je bij de eerste beste uitgeverij geslaagd bent en uiteraard dat iedereen ook zo aardig voor je is :D

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:nod: Vreemd. De link werkt bij mij wel. Ik heb een conract bij zookie!!!! :thumbsup: Ik weet niet of ik da mag zeggen of ni. Da zal wel hun logo komt toch op het boek!!

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo te zien een soort Free Musketeers zonder dat je e-mailadressen hoeft te leveren. Dat is dan wel weer handig. Aan hun bookshop te zien starten ze nog maar net en op de site staat weinig informatie. Heb je wel een eerlijk contract, Debby? En doen ze ook redactie voor je?

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hartstikke leuk nieuws Debby! Ik hoop alleen dat je goed op de hoogte bent van het verschil tussen een POD-uitgeverij en een reguliere uitgeverij. Niks mis met POD natuurlijk, maar het zou jammer zijn als je er achteraf heel andere verwachtingen bij had.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ja, het is een eerlijk contract en ze doen ook redactie voor me. Ik weet dat ze een deel van de boeken drukken zodat deze al klaar zijn voor verkoop. Wel is het zo dat ze geen heel grote hoeveelheden ineens drukken, omdat ze geen risico's nemen. Ik geef ze eerlijk gezegd geen ongelijk. Ik vind het ook niet erg dat ze pas begonnen zijn ( al weet ik niet zeker of dat zo is.), maar als dat wel het geval is ben ik toch blij dat ze me deze kans aanbieden. :nod:

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
En betaal je ook voor de redactie, of zit het er standaard bij in?

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Debby Hoe ben je bij deze uitgever terecht gekomen? En natuurlijk gelukwensen: het is hoe dan ook super dat je boek uitkomt.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben vanmiddag gebeld geworden door Free Musketeers. 12 Januari wordt pas bekend gemaakt wie er op de shortlist staan van de nieuwe schrijversprijs, maar ze willen mijn boek in ieder geval uitgeven. Ik heb me heel veel ingelezen over FM en ben blij dat het gaat gebeuren. Geen regulier dus, maar ik ga het nu via deze weg proberen. :)

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Chinouk Worden niet (bijna) alle deelnemers van de wedstrijd uitgenodigd om hun boek bij FM uit te geven? De schrijfwedstrijd komt bij mij eigenlijk over als klantenwerving en dat geeft mij een beetje een naar gevoel. Dat neemt niet weg dat het hartstikke leuk is om eindelijk je eigen boek in handen te krijgen...

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat denk ik wel, dat iedereen van de longlist hiervoor uitgenodigd wordt. :) Het zal inderdaad klantenwerving zijn en eerst wilde ik er niet aan. Maar ik heb me heel goed ingelezen en ben zelf van mening dat ik mijn boek nog niet in het grote werk zie, tussen alle andere "grote" auteurs. Na lang wikken en wegen ben ik tot de conclusie gekomen dat dit voor mij een goede tussenweg c.q. opstap kan zijn. Ik ben heel benieuwd hoe lang het productieproces duurt.