Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nieuwe uitgever - Debutto

Heeft iemand al eens van uitgeverij Debutto gehoord? Ik kwam het tegen op het web en kreeg en gunstig antwoord van de uitgever, Kees van Remmerswaal. Ik kan echter verder niet veel over de uitgeverij vinden op het internet en voor ik me in het avontuur stort - sympathieke brief, professionele site, maar is het een veredelde Boekscout of niet? - zou ik graag van anderen horen. Iemand die iets weet? Groetjes

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:thumbsup: En nu verder duimen voor een tastbaar eindresultaat! Lance, jij ook veel succes deze week.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op exact de afgesproken datum (vorige week) kreeg ik bericht dat hij mijn kinderboek wilde uitgeven. Ik heb na wat mail verkeer nu een afspraak om inhoudelijk over dat boek en mijn verdere schrijfsels/toekomstplannen te praten. Ik ga in dit publieke topic niet verder inhoudelijk over het gesprek reageren. Dat hoort niet denk ik. Wel laat ik nog weten of we tot overeenstemming komen of niet. Tot nu toe niets dan lof voor het snelle en vooral persoonlijke reageren van deze uitgever. Ik hoop in elk geval op een fijne samenwerking en tzt mijn kinderboek bij boekpresentatie te kunnen zetten.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Proficiat Ellis! Hopelijk komen jullie tot een consensus en hou je je kinderboek 'snel' in je handen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
:) Ellis

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw DeEllis, wat een goed bericht! Is dat het verhaal dat (deels) in Turkije speelt?

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk leuk leuk allemaal! Super, Ellis! :thumbsup: Nou Lance, als jij ook zo positief bent na het gesprek, dan kan deze uitgever onze winterbundel ook tegemoet zien. :nod:

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat leuk, Ellis! Gefeliciteerd! :D En Tja: klinkt goed. Ze zijn in ieder geval in je werk geïnteresseerd! :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie voor de felicitaties. Eerst nog maar eens zien hoe het verder gaat. En ja Ing het is dat verhaal.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
...dan kan deze uitgever onze winterbundel ook tegemoet zien. :nod:
Zeker doen, Trenke. Marjet en ik hebben binnenkort een gesprek met hem over de bomenbundel.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is alvast een goede start, Ellis. Een afspraak met de uitgever. :thumbsup: Ik heb overigens zelf ook een afspraak voor een gesprek met hem.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik had niet zo positief moeten zijn. Nu komt die man om in het werk. :D

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Eigenlijk wel. Helaas ben ik niet zo commercieel ingesteld. Maar het is een goede tip van je. Eerlijk gezegd hebben we het ook niet over geld gehad. Ik ben zo stom geweest om te zeggen dat geld me niet interesseert. Hij lachen in zijn vuistje, natuurlijk. Ik ben ook heel sociaal naar jullie toe geweest. Ik heb namelijk gezegd dat er zich heel veel goede schrijvers onder de sollers bevinden. :nod: :nod: Dat vind ik ook.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dus de vraag is nog altijd of je er dadelijk geld voor krijgt, of dat je zelf moet meebetalen. Dat gebeurt namelijk soms ook dat dat uit de hoge hoed komt. Niet dat dat hier zo zal zijn, maar toch.... Zolang je het er niet over gehad hebt...

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Nee, nee. Dat heb ik in mijn mailtje gezegd. Ik wilde weten of hij geen pod-uitgever was en dat ik ook niet van plan was om ook maar één cent te investeren. Ik had een vriendin meegenomen die al mijn verhalen leest en geïnteresseerd was. Waarom niet dan? Hij had het over een schrijfster die heel lastig was, net als ik. Ho, ho, zei ik. Ina vertel hem hoe flexibel ik ben. Hij had wel gelijk overigens, ik ben niet gemakkelijk en ga niet zomaar overal mee akkoord. Een reguliere uitgever.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo, als belooft een berichtje over mijn gesprek met Kees Remmerswaal. Allereerst moet ik zeggen dat het een heel prettig gesprek was. Dat is ook niet zo moeilijk want zoals Tja al zei is hij een sympathiek mens en bovendien iemand die inmiddels het klappen van de uitgeverszweep kent. Tijdens het zeer open gesprek waar ik inhoudelijk verder niet op in zal gaan, gaf hij aan dat hij echt kritisch naar de manuscripten kijkt. Hij leest elk manuscript ook werkelijk en niet zomaar wat eerste pagina's of een hoofdstukje, maar het hele manuscript. Daarna leest hij het nog een tweede keer zodat hij er zich een goed oordeel over kan vormen. Hoewel ik er niet specifiek naar gevraagd heb, krijg ik de indruk dat er tijdens het beoordelingsproces flink wat manuscripten afvallen. Als laatste kan ik meedelen dat hij mijn manu, "wrede schemering", graag wil uitgeven waarbij hij ook een streefdatum noemde; 1 maart 2010. Allereerst moet ik het natuurlijk eens zijn met het contract dat hij toestuurt. Het belangrijkste is wat mij betreft dat de auteursrechten bij de auteur berusten, iets waar hij het volledig mee eens is. Maar goed. zoals gezegd eerst maar eens het hele contract doornemen.