het marktaandeel van de POD boeken.

22 oktober 2007 - 15:56
Hoeveel boeken worden er geleverd door de POD uitgevers? Dat lijkt me een belangrijk gegeven. Een boek is duur. Ieder boek dat we met zijn allen kopen via POD uitgevers gaat ten koste van een boek bij de klassieke uitgeverijen. De gevestigde uitgevers missen een groeiend aandeel. Daar komt nog bij dat de succesvolle Sonja's Bakker ook al een leuk stuk voor hun rekening nemen. Sonja schrijft geen romans, maar als iemand haar boek koopt, koopt zij of hij geen roman. De meeste mensen kunnen hun geld maar een keer besteden. Ben benieuwd naar uw reacties.

27 oktober 2007 - 15:19
Het onderwerp w a s en i s het groeiende marktaandeel van de POD boeken en andere uitgaven b u i t e n de tradionele uitgeverijen om. En wat dat voor gevolgen zou kunnen hebben. Ik ben blij met de relevante reakties van onder andere Marriejeanne, Petra, met name ook Zjors, vooral ook Ellis en zeker Ceridwen. Zou er gezamenlijk een idee ontwikkeld kunnen worden voor een meer intelligente selectieprocedure bij de uitgeverij? R.

27 oktober 2007 - 19:15
rosen172: Bedankt voor het compliment. Wat bedoel je met: "Zou er gezamenlijk een idee ontwikkeld kunnen worden voor een meer intelligente selectieprocedure bij de uitgeverij?"

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
27 oktober 2007 - 22:46
Veel werk voor weinig geld door Antonissen, lijkt me, Arturvh. Een meer intelligente selectieprocedure bij de uitgeverij? Dat vereist wat uitleg. Waar gaat het mis, denk jij? Daarbij, wij kunnen het wel bedenken, maar dan. Wat betreft dat gezeur over brieven en synopsis en al die andere franje, zoals niet mogen bellen, steeds vaker vraag ik me af wie dat verzint. Zij ... of wij?

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
27 oktober 2007 - 23:10
Toch is er de nodige arrogantie bij uitgevers. Elke uitgever die mijn manuscript heeft heeft mij verzekerd dat ze helemaal bij zijn. Binnen drie weken kon ik toch wel antwoord verwachten. Zelfs toen ik ze vertelde dat ik een reëel antwoord wil omdat ik veel verhalen hoor van mensen die eindeloos wachten op een reactie, verzekerde ze mij dat die drie weken normaal waren. Op een na, die in een verhuizing zat, die vertelde dat het snel kon zijn of juist heel lang vanwege de verhuizing. Nu bijna drie maanden later heb ik nog maar een reactie binnen. Dit noem ik gewoon slecht zaken doen. Ik moet zeggen dat ik daar wat pissig van word. Het mag een afwijzing zijn maakt niet uit maar zo behandel je de klant niet. En dan zou ik dus een vreugdedans moeten doen als de heren of dames na een eeuwigheid beslissen mijn boek uit te geven. We krijgen zoveel manuscripten, is het antwoord dat ik hier overal uitfilter. Nou en! Dan neem je maar meer mensen aan om ze te beoordelen of je meldt heel braaf dat je er geen tijd voor hebt en dat het wel eens lang kan duren. Dat is namelijk ook prima.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
27 oktober 2007 - 23:46
Nee je hebt gelijk ik heb het over reguliere uitgeverijen. Gevoelsmatig voel ik me klant. Zij hebben het bedrijf wiens diensten ik nodig heb. Dat het product doorverkocht wordt maakt niet uit. Als ik de in mijn ogen perfecte formule voor barbecue saus heb zoek ik ook een fabriek die mijn product kan maken. Ook die producten worden doorverkocht. Toch ben ik klant bij de fabriek. Als zij geloven in mijn product komen we tot overeenkomst. Zien ze er niets in ga ik verder met mijn product of geef het op omdat het simpelweg niet goed genoeg is. Allemaal goed als het maar duidelijk is. Het gaat mij even niet over de kwaliteit maar over de manier van zaken doen. Een woord een woord een man een man. Toch? Of vrouw een vrouw voordat hier weer allerlei mensen op inspringen. :)

Lid sinds

19 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
28 oktober 2007 - 0:32
Je bent niet hun klant, Ellis, je bent de leverancier van hun grondstoffen. En je hebt de pech dat veel mensen vergelijkbare grondstoffen kunnen en willen leveren.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
28 oktober 2007 - 7:28
Je hebt gelijk Zjors, ik liet me wat meeslepen door die heerlijke fles Port die iemand meegebracht had. Dat neemt niet weg dat ik de voorkeur geef aan open zaken doen. Lever ik mijn manuscript in, zeg dan rustig. Dit kan wel lang duren mevrouw. We krijgen zoveel en kunnen het bijna niet aan. En niet: 'We zijn helemaal bij, binnen een paar weken kunt u antwoord verwachten.'

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
28 oktober 2007 - 23:36
Nee, ik heb eens twee jaar gewacht! Was het bijna 'geregeld.' En wat denk je? Kregen ze een nieuwe directielijn! Die dus alles opnieuw bekeek ... en mij afwees. Grmblllmgr! (Wolkje met lichtflits erdoor.)