3 jaar

Rol

• Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Administratie
  • Stagiair
  • Redacteur
  • Uitgever

Deelname aan vroegere opdrachten

Ben je nieuw op het forum en wil je een paar oude schrijfipdrachten uitproberen? Of wil je een oude opdracht opnieuw schrijven? Deze kan je onder dit bericht kwijt.

Hoe het werkt:

• Kopieer duidelijk de opdracht en het volgnummer, zodat medeschrijvers weten waar de opdracht over gaat.
  • Plaats je geschreven tekst eronder. 
  • En stuur het in!
  • Let op: coaches zullen niet meer reageren, maar medeschrijvers misschien wel. Wil je feedback van de coaches? Doe dan mee met de recenste opdracht. Deze vind je altijd bovenaan de forumpagina. 

11 maanden 2 weken

Rol

• Gewone gebruiker

Opdracht #384 - Huisdier (toen ik nog geen lid was van het forum) 

Door Lucy Deutekom

Schrijf een verhaal of gedicht (aantal woorden staat je vrij) waarin jouw / een relatie met een huisdier centraal staat. Het moet een huisdier zijn, geen wild dier. 

#384 Snuffel

Van waar je kwam, ben ik vergeten
Dat je er was, heb ik geweten
Snuffel, een goede naam voor een konijn?
Voor jou had die niet beter kunnen zijn
In mijn tuin kroop je onder de draad
Bij boer Jan stonden je vriendjes paraat
Verbaasd keken jouw soortgenootjes je aan
Waar haalde je het lef vandaan?
Om in de tuin van de buren
Zomaar de wortels te begluren.
De buurman, oh wat was ie snel
Jan greep je stevig bij je vel
Bracht je terug met de goede raad
Herstel maar snel die losse draad

6 jaar 4 maanden

Rol

• Gewone gebruiker

Schmetterling, het rijmt, dus zal het wel een gedicht zijn zeker? Ik wacht hier nu op een bijdrage van het nieuwe forumlid dat erom gevraagd had of ze nog aan oudere opdrachten kon meedoen. Goed dat je al een voorbeeld hebt geplaatst. 

1 jaar 4 maanden

Rol

• Gewone gebruiker

Leuk dat dit er is. Voor nieuwkomers en voor als je een tweede poging wilt wagen aan de huidige schrijfopdracht.

Over schrijfopdracht gesproken, dat staat bovenin verkeerd : schrijfipdrachten.

M

6 jaar 4 maanden

Rol

• Gewone gebruiker

Mercedes, sorry, maar dat is nu ook weer niet de bedoeling want de regel is dat maar één keer wordt deelgenomen aan een opdracht. Deze plek is echt enkel voor OUDERE opdrachten waaraan bijvoorbeeld een nieuw forumlid wil deelnemen. Dus: voorlopig weghalen en misschien binnen een aantal maanden opnieuw plaatsen. 

2 jaar 4 maanden

Rol

• Gewone gebruiker

Schmetterling,

Tja, het rijmt en heeft een kop en een staart, maar door gepaard rijm te gebruiken doet het amateuristisch aan en je mag wel iets meer aandacht aan het metrum besteden.

Mercedes,

Leuk dat je de smaak te pakken hebt. Deze cento vind ik echter minder geslaagd. Inhoudelijk mogen de verzen dan wel bij elkaar passen, maar van mooie overgangen is geen spraken. (Gedeeltes van) volzinnen uit literaire werken zijn lastiger aan elkaar te plakken dan slogans.